Így rajtoltok... Mecsek Rallye
38.Allianz Hungária Rallye
2005-10-06
elemzés • grf
h i r d e t é s
Összes oldal:
763402927
Napi oldal:
13777
Jelenleg:
913
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy több kategóriában és talán abszolútban is a rajtkészség ismét döntő szerepet játszott a végső sorrend kialakulásában.

A J-Group Fotoprint Kft. értékelő csapata rendelkezésemre bocsátotta a gyorsasági szakaszok rajtjánál rögzített adatokat, amit ezúton is szeretnék megköszönni.

Hogy is néz ki egy rajthely felállítása az idõmérés szempontjából:
adott egy vonal, ahova a rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és egyúttal figyeli a korai rajtot is.
Mivel ez a fotocella is az idõmérõ rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre kerülnek.

A 11 gyorsaságiból 9 rajtnál lehetett mérni a rajtkészséget, hiszen a 2. és 4. gyorsasági rajtjánál nem egész percre rajtoltak a versenyzők, hanem maga az elrajtoló versenyautó indította az időmérést. Erre a formabontó megoldásra a körgyorsasági miatt volt szükség.

5,1 másodperces különbséggel nyerte a versenyt Turi Tamás, aki a 9 gyorsasági szakaszon összesen 4,7 másodperccel gyorsabban rajtolt mint az ellenfél Ifj.Tóth János.

Turi esetében megfigyelhető, hogy a második napi esős pályákon sokkal jobban elemében volt, ami a rajtoknál is megmutatkozott.

Figyelembe véve, hogy a 206-os sokkal fejlettebb elektronikával, hajtással rendelkezik a különbség a rajt technikájában, a versenyző reakcióidejében, vagy a gumiban keresendő. Felmerülhet egy tudatos, kontroll is, ami a korai rajtot hivatott megelőzni.

Korai rajtért, első esetben 10sec büntetés jár!
Az utóbbit látszik alátámasztani a végig meglepően egyenletes rajtok sorozata, ami mindenképpen egy tudatosan felépített, biztonsági (talán túlbiztosított?) versenytaktikára utal.
Spicinél jó kezdés az első napon, aztán mintha beállt volna biztonsági autózásra.




N3 - Holczer-Menya párbaj,
gyakorlatilag egálra végződött, de biztos ez?
Menya összesen 11,1 másodpercig nézegette a rajtórát (jól néz ki, de ennyire?), míg Holczer mindössze 6,8-at áldozott a vizuális élvezetnek.
A különbség 4,3 sec, vagyis a verseny eldőlt a rajtokban.



A verseny legjobb rajtolója címet ezúttal a 26-os rajtszámú Zambelly György zsebelhette be, aki végig nagyon gyors rajtokat produkálva mindössze 3,4 másodpercet hagyott ott a rajtokban, ami 0,4-es átlagnak felel meg.

Végignézve az összes rajtot szembetűnő néhány versenyzőnél az egyenletesség, másoknál túl nagy a "szórás".
Érdekes, hogy a 6-os, 9-es (Abaliget-Magyarhertelend) gyorsasági rajtját önmagához képest, szinte mindenki sokkal jobban elkapta.

Az összes célba érkező adata ide kattintva érhető el.

Az érzéseink sokszor becsapnak bennünket, a fenti adatok, összehasonlítások segíthetnek abban, hogy objektíven ítéljük meg teljesítményünket egy adott versenyen, esetleg levonva a megfelelő következtetéseket változtassunk a rajtolási technikánkon, szemléletünkön.

A megfelelő következtetések levonásához ezek az adatok csak részinformációk, az infók másik fele a versenyzők fejében van, a kettő összevetése lehet igazán hasznos.

Ez a hír most jelenik meg 6853. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k