LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Így rajtoltok... Mecsek Rallye
38.Allianz Hungária Rallye
2005-10-06
elemzés • grf
h i r d e t é s
Összes oldal:
770230566
Napi oldal:
9246
Jelenleg:
1082
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy több kategóriában és talán abszolútban is a rajtkészség ismét döntő szerepet játszott a végső sorrend kialakulásában.

A J-Group Fotoprint Kft. értékelő csapata rendelkezésemre bocsátotta a gyorsasági szakaszok rajtjánál rögzített adatokat, amit ezúton is szeretnék megköszönni.

Hogy is néz ki egy rajthely felállítása az idõmérés szempontjából:
adott egy vonal, ahova a rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és egyúttal figyeli a korai rajtot is.
Mivel ez a fotocella is az idõmérõ rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre kerülnek.

A 11 gyorsaságiból 9 rajtnál lehetett mérni a rajtkészséget, hiszen a 2. és 4. gyorsasági rajtjánál nem egész percre rajtoltak a versenyzők, hanem maga az elrajtoló versenyautó indította az időmérést. Erre a formabontó megoldásra a körgyorsasági miatt volt szükség.

5,1 másodperces különbséggel nyerte a versenyt Turi Tamás, aki a 9 gyorsasági szakaszon összesen 4,7 másodperccel gyorsabban rajtolt mint az ellenfél Ifj.Tóth János.

Turi esetében megfigyelhető, hogy a második napi esős pályákon sokkal jobban elemében volt, ami a rajtoknál is megmutatkozott.

Figyelembe véve, hogy a 206-os sokkal fejlettebb elektronikával, hajtással rendelkezik a különbség a rajt technikájában, a versenyző reakcióidejében, vagy a gumiban keresendő. Felmerülhet egy tudatos, kontroll is, ami a korai rajtot hivatott megelőzni.

Korai rajtért, első esetben 10sec büntetés jár!
Az utóbbit látszik alátámasztani a végig meglepően egyenletes rajtok sorozata, ami mindenképpen egy tudatosan felépített, biztonsági (talán túlbiztosított?) versenytaktikára utal.
Spicinél jó kezdés az első napon, aztán mintha beállt volna biztonsági autózásra.




N3 - Holczer-Menya párbaj,
gyakorlatilag egálra végződött, de biztos ez?
Menya összesen 11,1 másodpercig nézegette a rajtórát (jól néz ki, de ennyire?), míg Holczer mindössze 6,8-at áldozott a vizuális élvezetnek.
A különbség 4,3 sec, vagyis a verseny eldőlt a rajtokban.



A verseny legjobb rajtolója címet ezúttal a 26-os rajtszámú Zambelly György zsebelhette be, aki végig nagyon gyors rajtokat produkálva mindössze 3,4 másodpercet hagyott ott a rajtokban, ami 0,4-es átlagnak felel meg.

Végignézve az összes rajtot szembetűnő néhány versenyzőnél az egyenletesség, másoknál túl nagy a "szórás".
Érdekes, hogy a 6-os, 9-es (Abaliget-Magyarhertelend) gyorsasági rajtját önmagához képest, szinte mindenki sokkal jobban elkapta.

Az összes célba érkező adata ide kattintva érhető el.

Az érzéseink sokszor becsapnak bennünket, a fenti adatok, összehasonlítások segíthetnek abban, hogy objektíven ítéljük meg teljesítményünket egy adott versenyen, esetleg levonva a megfelelő következtetéseket változtassunk a rajtolási technikánkon, szemléletünkön.

A megfelelő következtetések levonásához ezek az adatok csak részinformációk, az infók másik fele a versenyzők fejében van, a kettő összevetése lehet igazán hasznos.

Ez a hír most jelenik meg 6862. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k