Nyugodtan kijelenthetjük, hogy több kategóriában és talán 
abszolútban is a rajtkészség ismét döntő szerepet játszott a végső sorrend 
kialakulásában.
A J-Group Fotoprint Kft. értékelő csapata rendelkezésemre 
bocsátotta a gyorsasági szakaszok rajtjánál rögzített adatokat, amit ezúton is 
szeretnék megköszönni.
| Hogy is néz ki egy rajthely 
felállítása az idõmérés szempontjából: adott egy vonal, ahova a 
rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár 
centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és 
egyúttal figyeli a korai rajtot is.
 Mivel ez a fotocella is az idõmérõ 
rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre 
kerülnek.
 | 
A 11 gyorsaságiból 9 rajtnál lehetett mérni a rajtkészséget, hiszen a 2. és 
4. gyorsasági rajtjánál nem egész percre rajtoltak a versenyzők, hanem maga az 
elrajtoló versenyautó indította az időmérést. Erre a formabontó megoldásra a 
körgyorsasági miatt volt szükség.
 
5,1 másodperces különbséggel nyerte a versenyt Turi Tamás, aki a 9 gyorsasági 
szakaszon összesen 4,7 másodperccel gyorsabban rajtolt mint az ellenfél Ifj.Tóth 
János.
Turi esetében megfigyelhető, hogy a második napi esős pályákon 
sokkal jobban elemében volt, ami a rajtoknál is 
megmutatkozott.
Figyelembe véve, hogy a 206-os sokkal fejlettebb 
elektronikával, hajtással rendelkezik a különbség a rajt technikájában, a 
versenyző reakcióidejében, vagy a gumiban keresendő. Felmerülhet egy tudatos, 
kontroll is, ami a korai rajtot hivatott megelőzni.
Korai 
rajtért, első esetben 10sec büntetés jár!
Az utóbbit látszik 
alátámasztani a végig meglepően egyenletes rajtok sorozata, ami mindenképpen egy 
tudatosan felépített, biztonsági (talán túlbiztosított?) versenytaktikára 
utal.
Spicinél jó kezdés az első napon, aztán mintha beállt volna biztonsági 
autózásra.

N3 - Holczer-Menya párbaj, 
gyakorlatilag egálra 
végződött, de biztos ez?
Menya összesen 11,1 másodpercig nézegette a 
rajtórát (jól néz ki, de ennyire?), míg Holczer mindössze 6,8-at áldozott a 
vizuális élvezetnek.
A különbség 4,3 sec, vagyis a verseny eldőlt a 
rajtokban.

A verseny legjobb rajtolója címet ezúttal a 26-os 
rajtszámú Zambelly György zsebelhette be, aki végig nagyon gyors rajtokat 
produkálva mindössze 3,4 másodpercet hagyott ott a rajtokban, ami 0,4-es 
átlagnak felel meg.

Végignézve az összes rajtot szembetűnő néhány versenyzőnél az egyenletesség, 
másoknál túl nagy a "szórás".
Érdekes, hogy a 6-os, 9-es 
(Abaliget-Magyarhertelend) gyorsasági rajtját önmagához képest, szinte mindenki 
sokkal jobban elkapta. 
Az 
összes célba érkező adata ide kattintva érhető el.
Az érzéseink sokszor becsapnak bennünket, a fenti adatok, összehasonlítások 
segíthetnek abban, hogy objektíven ítéljük meg teljesítményünket egy adott 
versenyen, esetleg levonva a megfelelő következtetéseket változtassunk a 
rajtolási technikánkon, szemléletünkön.
A megfelelő következtetések 
levonásához ezek az adatok csak részinformációk, az infók másik fele a 
versenyzők fejében van, a kettő összevetése lehet igazán hasznos.