FIA ZÓNA és RALLYCROSS OB.5.futam - 2024.szeptember 21-22. - Nyirád
Így rajtoltok Ti...
START Autó Rallye
2005-05-23
elemzés • grf
h i r d e t é s
Összes oldal:
729263544
Napi oldal:
18836
Jelenleg:
2238
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az elmúlt héten a felkészítés, a technika volt terítéken, lássuk most a versenyek egy pici, ám jelentős momentumát:
a gyorsasági szakaszok rajtját...

A rally versenyek gyorsasági szakaszán, nem a fotocella előtt elhaladó autó indítja el az órát, hanem un. ideális időben (egész percre) kell elrajtolnia a versenyzőnek.
Ezért a nem megfelelő rajtolási technika, a túl hosszú reakcióidő értékes másodpercektől foszthatja meg a versenyzőt, ami a végelszámolásnál, akár az első hely sorsát is eldöntheti.

Hogy is néz ki egy rajthely felállítása az idõmérés szempontjából?
Adott egy vonal, ahova a rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és egyúttal figyeli a korai rajtot is.
Mivel ez a fotocella is az idõmérõ rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre kerülnek.

 
A rajtolási technikában a mai top autók már igen nagy segítséget nyújtanak a pilótáknak, hiszen a 90-es évek végén kifejlesztett és azóta általánosan elterjedt rajtprogramok óriási előnyt jelentenek.
De még mindig ott van az emberi tényező, a reakcióidő, valamint egy állandó érték, a tapadás.
Tehát az, hogy ki milyen gyorsan tud elrajtolni a fenti három tényező függvénye.

A három tényezőből kettőt tudunk befolyásolni, a rajtprogram beállítása általában a mérnök feladata, a versenyző az adott technika lehetőségeit kihasználva, próbál a lehető legrövidebb idő alatt elrajtolni, aztán ez vagy sikerül, vagy nem. Lássuk hogyan sikerült ez a művelet az Eger Rally első öt helyezettjének.
A táblázatban láthatjuk a versenyzők leggyorsabb (min.) és leglassabb (max.) rajtjának idejét, valamint az összes gyorsasági rajtidejének átlagát, a 15 gyorsasági szakasz összesített rajtidejét (ez egy számított érték!) és a végső sorrendet meghatározó időkülönbségeket.
A versenyző rajtideje és a tényleges elindulás közti időt a továbbiakban nevezzük rajtkészségnek.



ifj.Tóth meglehetősen "ráérősen" rajtolt, hiszen egyetlen esetben sem hagyta el a rajtot 1 másodpercen belül, ezt okozhatta a nem megfelelően beállított rajtprogram, de akár tudatosnak is elkönyvelhetjük, amennyiben a technika kímélése volt a cél.

A leglassabb rajtot Benik Balázs (11. gyors) produkálta, valószínűleg technikai okok miatt (lefulladt a motor, újraindítás?). A többi rajtja nagyon gyors volt, de ASI-t ő sem közelítette meg.

Turi Tomi minden gyorson egyenletesen, de ugyanúgy mint ifj.Tóth, kicsit "öregesen" rajtolt, érdemes lenne megnézni, hogy mi ennek az oka.

Herczig Norbi végig nagyon jól és gyorsan jött el a rajttól, átlagos rajtideje 0,69 sec.!

A leggyorsabb rajt 0,09 sec. (erre még Ben Johnson, alias "BigBen" is felkapná a fejét!!) és a legjobb átlagidő 0,30 sec. is Asi nevéhez kötődik, ezt megközelíteni sem tudta senki. Vajon ez a sok gyakorlás, vagy egy speciálisan kidolgozott rajtolási technika eredménye?

A gyorsasági szakaszon teljesített időnek egészen kicsi része az, amit egy rajtnál lehet nyerni, vagy veszíteni, de amikor ezeket az időket összeadjuk és egy teljes versenyt veszünk figyelembe, kiderül, hogy jelentős időkülönbségek lehetnek két versenyző között.
Valószínűleg nem kell sokáig kutatni az emlékeink között, hogy találjunk olyan versenyt, ahol az első hely sorsa 5 másodpercnél kisebb különbséggel dőlt el, ...ha megvan, akkor ennek tudatában értékeljük ennek az "apróságnak" a jelentőségét.

A kérdések és a következtetések kizárólag feltételezéseken alapulnak, kérem, hogy senki ne kezelje ezeket tényként.
A szükséges adatokat az START Autó Rally 2005 9 gyorsasági szakaszáról tudtam beszerezni, tehát minden számtan és következtetés ezekből az adatokból ered.

Külön köszönet a J-Group Fotoprint Kft. időmérő és értékelő csapatának, az adatokért.

Ez a hír most jelenik meg 7549. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.22.

részletes infóink

2024.09.21-22.

részletes infóink

2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k