|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Az elmúlt héten a felkészítés, a technika volt terítéken, lássuk most a versenyek egy pici, ám jelentős momentumát:
A rajtolási technikában a mai top autók már igen nagy segítséget nyújtanak a pilótáknak, hiszen a 90-es évek végén kifejlesztett és azóta általánosan elterjedt rajtprogramok óriási előnyt jelentenek. De még mindig ott van az emberi tényező, a reakcióidő, valamint egy állandó érték, a tapadás. Tehát az, hogy ki milyen gyorsan tud elrajtolni a fenti három tényező függvénye. A három tényezőből kettőt tudunk befolyásolni, a rajtprogram beállítása általában a mérnök feladata, a versenyző az adott technika lehetőségeit kihasználva, próbál a lehető legrövidebb idő alatt elrajtolni, aztán ez vagy sikerül, vagy nem. Lássuk hogyan sikerült ez a művelet az Eger Rally első öt helyezettjének. ifj.Tóth meglehetősen "ráérősen" rajtolt, hiszen egyetlen esetben sem hagyta el a rajtot 1 másodpercen belül, ezt okozhatta a nem megfelelően beállított rajtprogram, de akár tudatosnak is elkönyvelhetjük, amennyiben a technika kímélése volt a cél. A leglassabb rajtot Benik Balázs (11. gyors) produkálta, valószínűleg technikai okok miatt (lefulladt a motor, újraindítás?). A többi rajtja nagyon gyors volt, de ASI-t ő sem közelítette meg. Turi Tomi minden gyorson egyenletesen, de ugyanúgy mint ifj.Tóth, kicsit "öregesen" rajtolt, érdemes lenne megnézni, hogy mi ennek az oka. Herczig Norbi végig nagyon jól és gyorsan jött el a rajttól, átlagos rajtideje 0,69 sec.! A leggyorsabb rajt 0,09 sec. (erre még Ben Johnson, alias "BigBen" is felkapná a fejét!!) és a legjobb átlagidő 0,30 sec. is Asi nevéhez kötődik, ezt megközelíteni sem tudta senki. Vajon ez a sok gyakorlás, vagy egy speciálisan kidolgozott rajtolási technika eredménye? A gyorsasági szakaszon teljesített időnek egészen kicsi része az, amit egy rajtnál lehet nyerni, vagy veszíteni, de amikor ezeket az időket összeadjuk és egy teljes versenyt veszünk figyelembe, kiderül, hogy jelentős időkülönbségek lehetnek két versenyző között. A kérdések és a következtetések kizárólag feltételezéseken alapulnak, kérem, hogy senki ne kezelje ezeket tényként. Ez a hír most jelenik meg 7632. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |