Japán kocsik konténerben
import versenyautók a Nippon Racingtól
2006-02-16
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
770644057
Napi oldal:
70601
Jelenleg:
875
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Olcsóbb Japánból hozni négykerekes turbós autót, mint tőlünk nyugatabbról? A válasz egyértelműen igen...
Bedő Gáborral és Jakab Zsolttal, a Nippon Racing tulajdonosaival beszélgettem az óbudai műhelycsarnokban.


Hogyan indult a Nippon Racing?
Azért alapítottuk a céget, mert Magyarországon kevés az olyan cég, amely ki tudja szolgálni az autós társadalmat olyan autókkal és alkatrészekkel, melyek nálunk nehezen beszerezhetőek. Az összkerekes, turbós autókra gondolok itt, elsősorban. A Toyotára, a Subarura és a Mitsubishire.

A forrás Japán?
Mindenképpen, hiszen onnan olcsóbban beszerezhető, mint bárhonnan máshonnan.
Tavaly májusban kint jártunk, sikerült kiépítenünk egy vonalat, ami megbízhatóan működik.
Kint egy úgynevezett Satelite rendszeren keresztül (ami hasonlít az internetre, de csak Japánban működik) lehet részt venni a kereskedői árveréseken, ahol napi 1000-1500 autó cserél gazdát. Indulásként behoztunk 20-25 autót, ezek konténerben érkeztek Európába.

Forgalomba helyezhetőek ezek az autók itthon?
Igen! Például Borsi Gergő EvoIX-sét is mi hoztuk be.
Van olyan, mely eleve olyan papírokkal érkezik, de van, ami csak alkatrészként jön be.
Inkább az alkatrészháttér biztosítására szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni. Subaru, Mitsubishi és természetesen Toyota alkatrészekről van itt szó.

Azon túl, hogy behoztok konténerben autókat, azon túl itt egy műhely is épült, ahol a behozott autók szétszedése mellett versenyautó-felkészítéssel is foglalkoztok?
Így van. Jelenleg négy versenyautónk van, ezenkívül van egy autó, amit mi készítünk fel és még van két Toyota és egy Mitsu versenyautó (amit még egy Subaruval szeretnénk bővíteni) és ezeket szeretnénk bérbeadni.

Négy fő profilunk van:
Versenyautó bérbeadás és szervizelés
Alkatrészeladás
Utcai autók javítása
Biztosítók felé dolgozunk

Mekkora a csapat?
Zsolti a társam és van két állandó szerelőnk.
Szeretnénk még egy jó lakatost a csapatba állítani és egy műszerészre is szükség lesz, aki talán még a komputerekhez is ért…

Májusban voltunk kint először, az első autók augusztusra értek be.
Azóta folyamatosan vásárolunk és jönnek a konténerek, márciusban kétszer is…

Mennyi az átfutási idő?
Ha rendelnél egy alkatrészt a Mitsubishidhez, akkor kb. másfél hónap alatt itt tud lenni.
Veszünk pl. Tokióban valamit, ami 600km-re van a kinti telephelyünktől, akkor az egy hét alatt lejut a telepre, ott bekonténerezik, elviszik a kikötőbe, hajóra rakják, 28 nap múlva megérkezik Brémába, ahonnan vonattal, hajóval, vagy kamionon lejön a konténer a telepre és itt nyitunk, itt vámolunk a telepünkön.
Egy kicsi hosszú az idő, de mivel nagybevásárlásban vagyunk, így van elég alkatrészünk…

Eddig főleg egész autókat hoztunk, de van sok alkatrész, amiből semmi nem elég, hiszen a versenyzők elhasználják őket. Gondolok itt géptetőkre, lökhárítókra, sárvédőkre, intercoolerekre. Ezért most az alkatrészkészletünk feltöltését nyomtuk kicsit meg.
Minden on-line, a neten keresztül történik, innen vásárolgatunk. Mindent leküldünk a telepre és jön a konténerrel.
De itt ne csak a széria alkatrészekre gondolj, a tuning cuccok, futóművek és minden, amihez hozzá tudunk tudni jó áron.

Szeretnénk ráállni az ilyen autó kedvelők alkatrész utánpótlásának megoldására.
Pl. egy új Subaru Impreza fékgarnitúra cseréje munkadíjjal együtt a márkakereskedőnél majdnem 1 millió forint… Mi ezt olcsóbban meg tudjuk oldani…
De ez csak a fék, természetesen a karosszériaelemeket és az egyéb alkatrészeket is úgy szeretnénk raktáron tartani, hogy maximálisan ki tudjuk szolgálni nem csak a versenyzőket, hanem az utcai autózókat, akik egyre többen találnak meg minket.
Rendelésre is tudunk hozni bármit…

Ha jól tudom, kint már elfogyott a Mitsubishi RS9-es…
Igen, minden elfogyott, de már most lehet rendelni EvoX-et… de azt még csak jobbkormányosban…

Mit lehet tudni a behozott az autókról? Kint versenyeztek velük?
Japánban nagyon nagy az életszínvonal.
Nagyon sokan megtehetik, hogy ilyen autókat tartsanak, egy-két havi fizetésből tele tudják rakni az utcai autójukat olyan komputerrel, futóművel, mindennel, amivel akár versenyezni is lehetne. Ezek a cuccok az ő fizetésükhöz képest fillérekbe kerülnek.

Egy új EvoIX pl. 3.5 millió japán jenbe kerül, ami nem több, mint 6.5 millió forint.
Az autók átlagéletkora kint 1.5 év!
Nem bonyolult a képlet… Szerinted náluk milyen értéket képviselhet egy 5-6 éves használt, majdnem versenyautó? P. 98-as Mitsubishiben 38e kilométer van, és közben minden benne van, ami egy jó N csoportos rallyautóba kellhet…

Ott nincsenek olyan utak, mint amilyenek nálunk… Ott nem találsz mondjuk egy Bécsi út szerű utat, még rallyn sem… felszállópálya minőségű aszfalton nem tudják tönkretenni az autókat.
De nem versenyeznek, hiszen nagyon szigorúak a közlekedési szabályok. És a mentalitásukból kifolyólag is… Nem mennek gyorsan.

Akkor mire használják ezeket az autókat kint?
Az a divat, hogy míg nálunk az autózni vágyók elmennek egy gokartpályára, vagy kimennek Lacházára az amatőr versenyre, ott befizetik magukat az ilyen, direkt erre a célra kialakított pályákra (mint pl. nálunk az Euroring) és autóznak ott a feltuningolt autójukkal egy napot, összemérik az idejüket a haverjaikkal… Ott használják ezeket az autókat, utcán nemigen lehet őket kihasználni… Ezért is van bennük ennyire kevés kilométer.

És mi a helyzet a Ti versenyzésetekkel?
Mivel saját pénzből versenyzünk, ezért szabottak a keretek és nem nagyon szeretnénk az üzlet elöl elvenni a pénzt, így a rally másodosztály van tervben nekem is és Zsoltinak is. Ha belefér az időnkbe, pénzünkbe, akkor túrában is elindulunk és a rallyesprinttrophy murvás futamai mindkettőnknek a szívünk csücske, ott szeretnénk porolni a négykerekesekkel :)

Az első osztály nem fér bele az időbe és az autók felkészítése is horribilis.
Amíg saját pénzből történik ez, addig nem tudunk első osztályban versenyezni.

NIPPON RACING
Autójavító és szolgáltató Kft.
1037 Budapest, Bojtár utca 49-59
Telefon/Fax: 06-1-242-0413
E-mail:
nipponracing@obudanet.hu

Ez a hír most jelenik meg 27654. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k