LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Kezdődjön az idei év!
Az orfűi versenykiírás mellett rengeteg információ!
2014-02-18
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770127004
Napi oldal:
74395
Jelenleg:
1176
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Évek óta Orfűn kezdjük a szezont a tesztrallyeval. Markó Tibit, a verseny rendezőjét kérdeztem erről és az idei évéről:

Hogy vagy? Ugye vigyázol Magadra és dolgozol rendesen!? :-)
Köszönöm kérdésed, megvagyok! És innen kívánnék minden jót sorstársaimnak is! Viczena Gabi, Wirtman Feri...
Ha kicsit belemegyünk a részletekbe: most, este 10 óra van, veled beszélgetek és flamenco-t hallgatok, és mivel a professzor úr felírta: a napi vörösbor mennyiségemet pusztítom.
Nem szeretnék újra kórházba kerülni, de van még hova fejlődnöm az egészséges életmódot illetően.
 
Most küldted el az orfűi évadnyitó sprint versenykiírását, ez azt jelenti, hogy most is dolgozol és hogy lesz újra tesztrallye!
Tényleg lesz, lehet Teszt rallye! Az elmúlt 6 év hagyományát folytatva, az idei esztendőben is Orfűn, a körgyorsaságin várjuk a téli álomból ébredező ralistákat!
Az idei esztendőben is ez a verseny lehet az évadnyitó. 
 

kezdodjon_az_idei_ev_2
A123 Teszt Rallye a Grepton Kupáért.


>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<

Ahogy a neve is sejteti, ez egy verseny! A Rallye Sprint Bajnokság 12. szezonjának első versenye, és remélhetőleg - 1-2 hét múlva már lesz idei kiírása, és így - az ARK 2014-es évadnyitója is lesz egyben. Ezen kívül természetesen várjuk a Rallye 1 (ORB), Rallye2, a Historic és persze az RTE versenyzőit is! Licences kategóriába nevezhetnek az ORB versenyzők, a többiek - R2, Histo, RTE - pedig mezőnyben versenyezhetnek.

Remélhetőleg nem kell majd a hókotrással bajlódnunk. Talán idén ez elmarad....de ha még sem, és Holle anyó betépve rázná, akkor sem esünk kétségbe, HÓBAN IS LESZ VERSENY!
Persze úgy lenne igazán értelme, ha száraz és vagy nedves aszfalton mehetnének a bátrak.
 
Idén is az orfűi kör vár az érdeklődőkre. A változatosság kedvéért, az első 3 gyorsaságit követően megfordítjuk a pályát, és a 4., 5. gyorsaságit a második irányban kell teljesítenie mindenkinek. A verseny összesen 35km gyorsasági szakaszt kínál, és remélhetőleg egy pörgős versenyt. 
Kísérletet teszünk egy új "fícsörre" is: ha minden igaz, sikerül megvalósítanunk, hogy ez lesz az első verseny, ahonnan a rallylive.hu nem csak időeredményeket, hanem közvetlenül a STOP-ból információkat is közvetít, szinte realtime-ban. Tudomásom szerint ilyen még ARK versenyen nem volt.
 
Az ARK sorozatban eddig különböző szabályok és különböző kategóriák működtek a különböző régiókban. Pénzes Zsolt azt ígérte, lesz egy közös szabályzat. Erről tudni már valamit?
Nem titok, hogy az RSB vezető még tavaly év végén vetette fel egy átfogóbb, az egész országra kiterjedő egységes sprintes szabályozás szükségességét. Mivel Balatonyi Árpi és én a 2000-es évek eleje óta csináljuk a sprinteket szervezett formában, sorozatként, nem volt meglepő, hogy jutott a feladatból. Az egységesség, és a betartható, betartatható szabályozás a cél olyan módon, hogy az elvárható "sprintes-szintű" biztonság nem lehet alku tárgya! 
Az anyag, ami a napokban készül el az elmúlt tizenegy-két év tapasztalatára épül. Tartalmazza az alapvető sprintes sportszabályokat, és természetesen az alapvető technikai szabályokat is. Nem mindenhol, de akad, ahol megváltozik a kategóriák alapvető kiosztása is.
 
Soha nem értettem egyet azzal, hogy sprint versenyen, sprintes rendezői lehetőségekkel agyon szabályozzunk mindent pl. technikai oldalon. Azért nem, mert a szabályokat leírni a legkönnyebb leírni, de betartatni már más kérdés, és mint tudjuk minden szabály annyit ér, amennyit sikerült betartatni belőle. Többek között ezért nem lesznek csoportok (N, A, H). Meggyőződésem, hogy ma hazánkban nincs olyan sprint rendező, nincs olyan sprint sorozat, aki a csoportok különböző speciális előírásainak betartatásához, ellenőrzéséhez rendelkeznek az összes: eszközzel, képzett szakemberrel, idővel, hellyel az erdő szélén vasárnap délután, és persze a szükséges invesztícióhoz szükséges pénzzel. Nem kell túlbonyolítani, és akkor sem a versenyzők, sem a rendezők nem feszülnek!
 
A szabályrendszer munkaneve: Sprint jellegű Rallye Versenyek Szabályai (SRVSZ), a nagytesó RVSZ után. Bár jelen pillanatban nincs regnáló RSB, miután elkészül a tervezet - és azt pár hozzáértő is látta, véleményezte - mindenképpen publikálni szeretném, mint "tervezetet", mert az idő nagyon fogy, 3-4 hét múlva beindul a szezon, és senkinek nincs semmi fogalma, hogy mi lesz, mire készüljön. Talán ha a legalább a tervezet szintjén is, de picit tájékozódhatnak a sprintes versenyzők, legalább is ez a cél.
 
Amit azonban feltétlenül e kell mondanom, a sprintes szezon kezdetéhez, így az orfűi Teszt Rallye-hoz is szükség van arra, hogy a megújult MNASZ Elnöksége visszavonja a tavalyi sprintekre, RTE-re vonatkozó határozatát. Remélhetőleg ez is megtörténik.
 
Ha már szabályok. Az RVSZ-ben is benne van a kezed?
Nem, az RVSZ készítésében nincs szerepem, nincs feladatom. Csupán a sprint jellegű versenyekre vonatkozó szabályozás elkészítésében vállaltam szerepet. De talán egy keveset szivárogtathatok!
 
Nem is kell annyira szivárogtatni, mert a legutóbbi szakág-vezetői nyilatkozatában Pénzes Zsolt itt, a duenhu-n mesélt az RSB idei elképzeléseiről, többek között egy 'ÚJ' bajnokság megszületéséről is. Ez pedig az Országos Murva Rallye Bajnokság (OMRB)! A hivatalos versenynaptár tervezetben még nem szerepel, mivel még nincs jóváhagyott szabályzata, de ezt a hiányt a közgyűlést követően pótolja az RSB.
 

Ennek a bajnokság lesz az idei évben nyitó versenye a visszatérő Bükfürdő Rallye! És ha már itt tartunk: a kiadott naptár tervezettel kapcsolatban a Marco Racing Team módosítási kérelmet adott be a szövetséghez. Kérelmeztük, hogy a Bükfürdő Rallye augusztus helyett májusban kapjon helyet, és így a Baranya Kupa áprilisról augusztus 8-10-re kerülne.

kezdodjon_az_idei_ev_1

A visszatérő Bükfürdő Rallye májusban az OMRB első futamaként, 3-4 napos programmal és 106km gyorsasági szakasszal várja az érdeklődőket! Csütörtök-pályabejárás és teszt, pénteken pályabejárás, majd átvételek, aztán prológ, szombaton 4 féle gyorsasági szakaszon autózhatnak a srácok, és a célceremónia/díjkiosztó kombó után igazi Rallye Party hajnalig! ... a vasárnapi ébredés, és délutáni reggeli után ráér haza menni! A szokásos kiegészítő kényelmi szolgáltatásokkal, lehetőségekkel várjuk a versenyzőket idén is!

 
Az ORB versenyzők mellett természetesen hivatalos lesz ide a Rallye2 és próba jelleggel csalogatjuk a Historic versenyzőket is, és persze az osztrák versenyzőket is.
 
Szeretném felhívni az ORB versenyzők figyelmét, hogy az idei évben visszatérő, Murva Rallye Bajnoki Bükfürdő Rallye, a maga kompakt, közel 110km-es programjával igazi rally élményt kínál a már megismert extra szolgáltatásokkal és egyben kitűnő felkészülés a az első és második verseny közötti 2 hónapos szünetben a fehérvári folytatásra! A másik hagyományos versenyről annyit érdemes tudni, hogy a Baranya Kupa augusztusi időpontja sem véletlen, hiszen egy hónappal, a júliusi Vp-i murva után kínál megfelelő felkészülést a versenymentes augusztusban a kassai futamra. A Baranya Kupa prológot és 90km gyorsaságit jelent az idén olyan pályákon, amin 2 hónappal később újra versenyeznie kell az ORB-seknek. A fentiekből talán kiderülhetett, hogy jól választ, aki velünk tart Bükfürdőn és Komlón!
 
Ez a hír most jelenik meg 9165. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k