duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Mixi segít!
Ördögh Mixi szerint...
2009-08-13
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
804133581
Napi oldal:
39283
Jelenleg:
1792
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Mixi idén először hozta ki az Escort-ot, hogy megmutassa neki a mecseki pályákat. Bár az autó valószínűleg már emlékezetből is elmegy ezeken a gyorsokon. Beszélt arról is, hogy szívesen segít a fiataloknak, bár ezt már tudjuk! És köszönjük.

Hogy tetszett a Mecsek Rallye ebben a tikkasztó hőségben?
Nagyszerű volt, nekem nagyon tetszett, engem nem zavart, hogy ilyen meleg volt. Örültem végre, hogy autóba ülhetek, hiszen idén ez volt az első, ahol el tudtam indulni. Remek volt! Sajnos rossz volt, hogy ennyit kellett várni, és nagyon sajnálom, hogy a kedvenc gyorsaságim elmaradt mind a háromszor (a H csoport harmadszor sem mehetett rajta). Ez nagy hiba volt, hajdanában ilyen elképzelhetetlen lett volna. Ha egy autó beesett és nem volt útban, akkor azt csak a verseny után lehetett kihozni, nem pedig megállítani még háromszáz embert, azért mert egy autót vissza kell tenni az útra és elszállítani. Annak a WRC-nek sem lett volna semmi további hibája, hogyha megvárja a verseny végét, amikor trélerre kerül. Egyébként nagyon sajnálom, hogy Tomiék elestek, de nagyon örülök, hogy nem lett semmi bajuk. Legközelebb az ilyen gyorsasági megszakításokra nagyon oda kéne figyelnie a versenyrendezőknek. Ezt leszámítva kifogástalan volt minden egyéb.

Rossz döntésnek tartod azt, hogy a H csoportot nem engedték le a hetvehelyi gyorson, mert rátok sötétedett? Te lementél volna sötétben a gyorson?
Igen, rossz döntésnek tartom. Mindenkinek egyformán sötét volt, miért baj az? Én boldogan lementem volna a gyorson sötétben is. Az a gyors sötétben is nagyszerű pálya. Bár én könnyen beszélek, mert nekem teljesen mindegy, hogy van lámpasor az autón, vagy nincs így sem úgy sem látok semmit sötétben.

Hányadik Mecsek rali volt ez neked?
1977-ben voltam először Mecsek Rallye-n. Sajnos volt ami kimaradt, így nem minden évben tudtam indulni, voltam közben katona is sajnos. Sokadik mecseki versenyem volt ez, de mindig az egyik kedvenc versenyem lesz a jövőben is. Nagyon szeretem.

Hogy viselkedett az autód, hogy bírta a meleget? És te hogy bírtad?
Hibátlanul ment az autó, az Escort az fantasztikus, és én is jól bírtam, nem volt semmi gond. Imrik Tomi nagyszerűen navigált, klassz volt minden. Ahhoz képest, hogy egy nappal gépátvétel előtt tudtuk meg, hogy mégis az Escort-tal kell menjünk, hősiesen végigment. Szerettem volna kipróbálni végre egy Lada VFTS-t, de sajnos nem jött meg hozzá egy "keret", amire számítottam, így aztán lejjebb adtam. Szóba került egy Honda is, de végül maradt az Escort. Amit nem bántam meg, mert a közönség úgy örül neki, és ezt olyan jó látni. 

Idén nem sok versenyen láttunk. Mi volt ennek az oka?
Sajnos az én drága, ezer éve tartó szponzoraimat is utolérte a gazdasági válság, és így nem volt meg a megfelelő anyagi háttér. Most végre egy új szponzor segítségével sikerült elindulni.

A maradék két futamon láthatunk még?
Igen. Úgy tervezem, hogy az utolsó két futamon elindulunk az Escort-tal. 

Megjelent Fekete Kálmán által írt riportkönyved…
Már tavaly márciusban elkészült a könyv, de csak most jelent meg. Ez már a 34. szezonom, hiszen '75-ben kezdtem versenyezni, és ez a dolog arra inspirált, hogy meg kell csinálnunk a folytatást is. Nagyon örülök, hogy megjelent ez a könyv, és borzasztóan megtisztelő számomra az, hogy Kálmán ilyen kedves volt és a sorozatának a következő epizódját rólam írta.

Mi újság a WRC magazinnal a Pelikán Rádiónál?
Vadul megy, és működik. Sajnos most csak este tíz órától, de ez nem tört meg, úgyhogy teljes gőzzel csinálom tovább. Szerdán este tíz órakor szeretettel várok mindenkit a hangszórók és a képernyő elé.

Van e véleményed a Mecsek Rallye-n történt incidensről?
Nagyon szomorúnak tartom, hogy ilyen dolgok bekövetkeznek. Természetesen van véleményem, de nem biztos, hogy jót tenne az ügynek, ha elmondanám. Nagyon sajnálom mind a kettőjüket, és azt kell hogy mondjam, hogy a gyilkosságok 70%-a az áldozat hibájából következik be. Ez csak egy megjegyzés ehhez a dologhoz, semmi több. És bánt, hogy ilyenekkel kell, hogy töltsük az időnket, ahelyett hogy a pályán dőlne el a verseny.

És a végére, egy amolyan üzenetféle a fiataloknak Mixitől:
Néztem a Szendrő Rallye-ról egy videót, és teljesen el vagyok ájulva. Egyrészt attól, hogy mennyi jó kezű srác van a mezőnyben, másrészt attól, hogy mennyire nem tudnak itinert írni ezek a gyerekek. A mezőny 80%-a nem írta föl, hogy az a kanyar beszűkül, és azért estek el. Nincs felírva, hogy B2 zár, szerintem csak annyit írnak fel, hogy B2, beszáll teljes gőzzel harmadik padlógázon, pedig a végén el kellene venni a gázt. És ez abszurd, kapitális hiba. Szégyellik, hogy egy ralis iskolába elmenjenek, ami ingyenes? Boldogan tartok előadást bárkinek bárhol. Lehet, hogy nem én vagyok a leggyorsabb, de a tapasztalatom tényleg tengernyi, és örömmel átadom. Csomó kalamajkát, kalandot, sérülést, és rengeteg pénzt megspórolnának, ha odafigyelnének, hogy hogyan írnak fel egy pályát. Nem csak azok hibáztak, akik elestek, ott a 80%-a hibázott. Örömmel megosztom, hogy hogyan kell egyáltalán itinert írni, hogy abból lehessen gyorsan menni, nem pedig improvizálni.




Ez a hír most jelenik meg 5788. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.12-13.

részletes infóink

2025.12.13-14.

részletes infóink

2025.12.14.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k