FIA ZÓNA és RALLYCROSS OB.5.futam - 2024.szeptember 21-22. - Nyirád
Murva verseny szöges gumikon
Rövid összefoglaló a svéd világbajnoki futamról
2014-02-10
összefoglaló • Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
729294648
Napi oldal:
49940
Jelenleg:
1879
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Murva_verseny_szoges_gumikon_1
Ha van hó, ha nincs, akkor is tovább tart az északiak dominanciája Svédországban. Ezúttal finn, norvég, norvég dobogó lett a végére, vagyis Latvala nyert, Mikkelsen a második, Ostberg a harmadik. De azért nem volt ez sétagalopp.

Versenyző és szurkoló együtt mormolta hetekig a "miatyánkat", hogy megérkezzenek a kegyetlen mínuszok és a sok hó. Hiábavaló volt a sok ima, már a rajtnál tisztán látszott, hogy idén nem a megszokott havas versenyen fog megküzdeni egymással az a 17 darab WRC, amely nevezett a Svéd-ralira.

thumb_murva_verseny_szoges_gumikon_1A shakedown szerda reggel volt, kiváló hangulatban telt. Meeke elintézte a norvég pilótáknak (Mikkelsen, Henning), hogy a szurkolóikkal együtt kolbászt sütögessenek. A brit pilóta ugyanis lecsúszott az útról és a megmentéséig állt a tesztpálya.
Az első szakasz a karlstadi szuperspeciál volt, amit a magyarok nagy örömére élőben közvetített a Sport2, ráadásul egy igazi szakembert kértek fel szakérteni, Janika személyében. Maga a szakasz túl sok izgalmat nem hozott, Mikkelsen nyert és Tanak meglepetésre a harmadik helyen zárt.

A bemelegítés megvolt, már "csak" 23 szakasz volt hátra. Az első napot szerviz nélkül kellett teljesíteniük a pilótáknak. Valószínűleg ennek volt köszönhető, hogy a napi hat gyorsasági mondhatni unalomba fulladt. Viszonylag simán teljesítették a 62.02 km-t, senkinek nem volt kalandja, leszámítva mókamesterünk, Henning Solberg defektjét. Itt azért az észt fiút, Tanakot azonnal ki is emelném, aki egészen ihletett formában versenyzett. A három Volkswagenes (sorrendben: Ogier, Mikkelsen, Latvala) mögött ő állt a negyedik helyen, alig lemaradva az elejétől.

murva_verseny_szoges_gumikon_2

A második nap egy egészen más versenyt hozott. Rögtön a napi első gyorson Ogier elvesztette minden reményét a győzelemre, miután egy ártatlan szituációban leesett az útról és a peremen lévő hófalban elakadt. Nyilván a francia is jobban örült volna, ha magyar szurkolók vannak a környéken, mert akkor talán nem bukott volna el 4 és fél percet az ásogatással. Ezen a gyorson azonban nem csak a világbajnok járt pórul. A hyundaios Neuville ismét kiütötte a futóművet az autó alól, így kénytelen volt az adott napra befejezni a versenyt (szuperralival másnap visszaállt).

murva_verseny_szoges_gumikon_3

Ogiert annyira felpaprikázta a hiba, hogy a maradék hét gyorsaságiból hatot megnyert. Egyedül Henning Solberg tudott belepiszkítani a művébe. A norvég három és fél év után nyert újra szakaszt a világbajnokságon. Ogier célja végül a hatodik hely megszerzése lett. Halkan jegyzem meg, hogy a gondok után 20. volt, három és fél percre az áhított pozíciótól.

Elöl közben komoly csata alakult ki Latvala és Mikkelsen között, amelyből a nap végére a finn jött ki jobban, bár előnye nem volt több 3.6 másodpercnél. Ostberg jött harmadiknak és Hirvonen negyediknek. A finn nem tud megbarátkozni a VW-sek teljesítményével, nem érti, hogy hogy lehetnek ilyen gyorsak. Ekkor már a másik Hyundai is a szervizben várta a következő napot. Hanninen is beállt egy hófalba, ráadául a jobb első futóművét ott is felejtette.

Az utolsó napra sok nyitott kérdés maradt. Az egyértelmű volt, hogy valószínűleg az nyer, aki nem hibázik. Minden szakasz extra koncentrációt igényelt a párosoktól. Hol havas volt a pálya, hol murvás, hol jeges. Ráadásul ahelyett, hogy a hó esett volna, az esővel kellett megküzdenie a vb mezőnyének. Meeke nem véletlenül jegyezte meg, hogy tiszta Wales-rali ez a svéd futam. Ráadásul nagyon ette a szöges gumikat a pálya, így lassan kezdett kialakulni egy gumiháború, mint a forma-1-ben.

Mikkelsen egészen a 18. szakaszig üldözte Latvalát, de ekkor megforgott és megütötte az autó elejét. A célba füstölő motorral érkeztek meg, majd kipattantak és kézzel-lábbal kezdték el takarítani a légbeömlő nyílást. Ekkor Latvala már szárnyalt, túl volt karrierje 300. szakaszsikerén és jól sáfárkodott az abroncsokkal. Lassan egyértelművé vált, hogy nem nyerheti más a Svéd-ralit. A citroenes Ostberg ugyanakkor megérkezett Mikkelsen nyakára, 20 másodpercen belül volt egymáshoz a két norvég. Végül Mikkelsen túl lépett a problémákon és behozta a második helyre a Polóját. Nem sok híja volt, de megcsinálta.

A Power Stage-et ráadásul meggyőző autózással nyerte Ostberg, másodiknak jött le Latvala és egy pontot szerzett Hirvonen a harmadik helyével. Érdekesség, hogy ugyanez a szakasz szerepelt egy körrel korábban is, de a szurkolók miatt akkora csúszás volt a varmullsaseni gyorson, hogy a 21-es szakaszt nem rendezték meg. Ennek talán Kubica örült a legjobban, aki annyit ásott két nap alatt, mint egy jó kertész. Többnyire hófalból hófalba vetődött két napig. Az utolsó gyorsaságin már csak lépésben jött le, mint nagyanyja, mikor shoppingolni megy (ezt maga a lengyel mondta), de megcsinálta.

A futamgyőzelem tehát Jari-Matti Latvaláé és Miikka Anttiláé lett, aki már harmadszor nyerte meg a havas versenyt, hat évvel ezelőtt először. Nagyon meggyőző autózást mutatott be, bár nagyon kíváncsiak lettünk volna rá, hogy mire mentek volna egymással Ogierrel. Hála istennek ez még csak a második futam volt a naptárban, így lesz még lehetőségünk gyönyörködni az ő párharcukban. Legközelebb március végén Mexikóban.

WRC2

A futam legizgalmasabb befejezését köszönhetjük az alsó kategóriának. Szerencsétlen Aj-Rjahi Yazeed hiába vezetett végig szinte a teljes versenyen, a végére szétcsúszott és hibát hibára halmozott. Végül célba ért, de mindössze a negyedik helyen. A kategóriát az a Karl Kruuda nyerte, aki érvényesítette a "hátulsó pár előre fuss" elvet.

murva_verseny_szoges_gumikon_4


Az észt fiú fogta magát és a Power Stagen megnyerte a versenyt. 18.7 másodperces hátrányt dolgozott le a 15 kilométeres szakaszon Ketomaaval szemben, ami azért megsüvegelendő. A harmadik Fredrik Ahlin lett az R5-ös Fiestával, akinek több problémával is meg kellett küzdenie, de célba ért a bronzért.

>> Közvetítésünket a svéd futamról ITT találod <<
murva_verseny_szoges_gumikon_5

 
Ez a hír most jelenik meg 3300. alkalommal
Share |
2014.02.05-08.
World Rally Championship 2014
Rally Sweden 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.22.

részletes infóink

2024.09.21-22.

részletes infóink

2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k