LCH Tavaszi LADA találkozó
Orfűtől Bükfürdőig és tovább!
Szezonnyitó futam Orfűn és persze a bajnokság versenyei is téma...
2011-03-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685115347
Napi oldal:
79500
Jelenleg:
765
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_2Markó Tiborral beszélgettem a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság idei szezonjáról, az orfűi évadnyitó futamról és a június elején megrendezésre kerülő PRINCE Bükfürdő Rallye-ról, mely lehet néhányaknak furcsán hangzik, de az előkészületei már réges rég megkezdődtek.


Mesélj a Rallye Sprint Bajnokságról!
Az idei évben már ott tartunk, hogy ez lesz a sorozat 11. szezonja. A célunk továbbra is az, hogy megőrizzük a sorozat alapvető küldetését, azaz, hogy az első lépcsője maradjon a rallyesportnak, ill. hogy bárkinek, aki szeretne ebbe a sportba belekóstolni, lehetőséget biztosítsunk a szervezett, biztonságos és megfizethető versenyzéshez. Ezzel a szemlélettel vágunk neki az idei évnek, és emellett szeretnénk fejlődni, előre lépni, így ennek megfelelően próbáltuk összeállítani az idei év tervezetét is. Az idei évben is – a 10 versenyből – több futam kap helyet neves, „nagy rallye-s” pályán, amit az első osztály futamairól már jól ismerhetnek a sport szerelmesei. Lényeges szabályi változás nem lesz, változatlanul a biztonság az első.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_4

Lesznek új helyszínek a korábbiakhoz képest?
Ami újdonság, hogy ismét bekerült a versenynaptárba a bakonyai helyszín, amit ugye a Mecsek Rallye-ról ismerhetünk, valamint az idei évben is része a TR Consult Rallye Sprint Bajnokságnak a Baranya Kupa, ami egyben rallye2-es és historic bajnoki futam is. Tavaly volt először ilyen közös futam a Baranya Kupa, és a pozitív visszajelzéseken felbátorodva, az idén is beiktattuk a sprintes naptárba is.

Nem nehéz ennyiféle mezőnyt egy versenyen "terelgetni"?
Minél többféle mezőny van, eltérő szabályrendszerekkel, természetesen annál nehezebb összehangolni, de megfelelő szakmai felkészültséggel és stábbal ez megvalósítható úgy, hogy mindenki azt kapja, amit vár. Erre törekedtünk eddig is, és azt hiszem, hogy több mint kevesebb sikerrel ez meg is valósult.

Térjünk át a március közepén megrendezésre kerülő A123 Kupára, mely egyben egy tesztverseny is lesz?
Fontosnak tartom kiemelni, hogy ez nem egy tesztverseny, hanem a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság évadnyitó versenye, ugyanakkor persze akadnak olyan vitézek is, akik teszt jelleggel teljesítik majd, hiszen az elmúlt években is jellemző volt már, hogy több rallye1-es, rallye2-es, RTE-s versenyzőpáros is részt vett ezen a versenyen, és nekik valóban tökéletes tesztlehetőség a saját bajnokságaik évadnyitó versenye előtt. Ugyanolyan feltételekkel autózhatnak itt - tesztelési céllal - mintha bármely ORB futamon indulnának, ugyanolyanok a körülmények, zárt pálya, időmérés, biztosítás, stb  Azt hiszem, hogy a pályát már nem kell bemutatni, Orfű-Abaliget-Orfű...

Azért ne hagyjuk ennyiben ezt a témát. Mi lesz még Orfűn?
Talán idén sem a beach-hangulat lesz a jellemző, már csak a tavalyi időjárásból kiindulva, amikor a verseny előtti héten kotortuk a havat, próbáltuk megtisztítani a pályát. Elméletileg idén ez nem így lesz. Ahogy említettem, a gyorsasági szakasz az Orfű-Abaliget-Orfű nyomvonalon, egy több mint 7 km-es aszfaltcsík lesz, tempós és technikás részekkel, kitűnő minőségű aszfalton. Komoly kihívás ez a futam mindenkinek, a sprintes versenyzők is nagyon szeretik és persze tökéletes tesztelési lehetőséget is jelent azoknak, akik már az Eger Rallye-ra készülődnek. Igyekeztünk idén is versenyzőbarát módon, amennyire lehet egyszerűvé tervezni a versenyt, így most is 1,5-2 napba zsúfoltuk a programot. Szombaton a kötelező formaságoknak kell eleget tenniük a versenyzőknek, mint az adminisztratív és technikai átvétel, ill. a pályabejárást is ezen a napon kell megoldaniuk. Vasárnap pedig reggeltől estig versenyzünk, 5 gyorsasági szakaszt teljesítve. A szervizpark most is a kempingben kap helyet, ami azért érdekes, mert mondjuk úgy, hogy patkó alakú a pálya, és ez a szerviz a patkó két szára között kap helyet, ami azt eredményezi, hogy folyamatosan tudunk rajtoltatni, így pörgősen tudjuk levezényelni a versenyt.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_6

Mekkora indulói létszámra számítasz a sprintes mezőnyön kívül?
Ebben még folyamatos változások vannak... Valójában nem csupán ezen az első futamon szoktak részt venni más, adott esetben magasabb osztályokból érkező versenyzők, hanem a többi futamon is kihasználják a lehetőséget a tesztelésre, autózásra, kikapcsolódásra. Tavaly ezen az orfűi futamon kb. húszan voltak, remélem idén is lesznek páran. A főszereplő persze a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, akik a bajnoki pontokért küzdenek már itt is, de persze örülünk a licences versenyzőknek is, hiszen ők tovább emelik a rendezvény színvonalát.

Milyen a rallye sprintes mezőny mostanában?
Évről évre erősebb! Észrevehető ez abban is, hogy milyen felvetődő problémák, kérdések kerülnek napirendre a szabályokat illetően, hiszen ezzel mi próbáljuk lekövetni a bajnokság fejlődését, és kiegyensúlyozottabbá tenni a küzdelmet. Nálunk is megjelentek és folyamatosan részt is vesznek a bajnokság futamain a nagyobb autók, a négykerekes turbós autók - úgymond az N4-es autók -, de a kisebb kategóriákban is észrevehető a fejlődés. Mára eljutott ez a mezőny oda, hogy olyan erőssé és komollyá vált, hogy az ideérkező "külsős" versenyzők is meglepődve távoznak, úgyhogy én mindenképpen büszke vagyok a versenyzőinkre és a bajnokságra!

Bár a sprint bajnokság sem lehet kis kihívás számodra, lépjünk kicsit tovább! Jól sikerült a tavalyi Bükfürdő Rallye, de milyennek képzeled az ideit?
Minden rendezőtársam nevében mondhatom, hogy az idei évben sem lett könnyebb a helyzetünk, és ezt most elsősorban nem a gazdasági háttér miatt kell mondjam, annak ellenére, hogy ott sem rózsás a helyzet, hanem sokkal inkább azokra a falakra gondolok, amelyekbe folyamatosan beleütközünk a versenyek előkészítése során. Még mindig nagyon erős a "zöld-lobby", ami sok esetben azért fájó, mert a kompromisszum-készség nem feltétlen jellemző rájuk, mi pedig szeretnénk bebizonyítani, hogy nem rongálni megyünk az erdőbe, pályákra, hanem - egy megfelelő kompromisszumot kötve - szeretnénk magas színvonalú országos szintű sporteseményt lebonyolítani. Jó pályákat keresünk, de sajnos nem minden esetben tud az megvalósulni, amit mi szeretnénk, vagy azért mert egy egyszerű "nem" a válasz, vagy azért, mert ellehetetlenítik, azaz olyan feltételeket támasztanak, amit nem tudunk vállalni. Remélhetőleg a Szövetség az idei esztendőben ez ügyben is fog tudni előrelépni, mert ha a rendezőknek könnyebb a dolga, vagy jobb, kedvezőbb feltételekkel rendezhetnek versenyt, akkor azt elsősorban a versenyzők és a nézők tapasztalhatják meg, és színvonal emelkedéshez, elégedettséghez vezet. A cél pedig az lenne, hogy színvonalas versenyeket rendezzünk. Visszatérve a PRINCE Bükfürdő Rallye-ra. Nagyon megkötik a kezünket a pályák kiválasztásánál a különböző szabályok, törvények, de a meglévő feltételekkel és körülményekkel szeretnénk az idei évben is egy jó, pörgős versenyt csinálni! Bükfürdő a tavalyi évben kitett magáért és komoly szinten a rallyesport mellé állt, jó feltételek mellett sikerült ott lebonyolítanunk a versenyt. Az alapvető, jól bevált dolgokon nem is szeretnék változtatni.

Többen hangsúlyozták a versenyt követően, hogy mennyire pozitív volt a futam versenyközpontúsága...
Nyilván nem volt véletlen! Még tavaly januárban, mikor Büki Ernővel ott jártunk és láttuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek a helyszínben, akkor vetődött fel bennünk ennek az ötlete. Elég merész elképzelésnek tűnt, emiatt félve vetettük fel, de szerencsére nyitott fülekre találtunk, megértették a sportszakmai érdekeket, amivel indokoltuk, és így rábólintottak. 

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_3

Nagyon ritka az a hozzáállás, és tenni akarás és segítség, amit a település részéről tapasztalhattam a tavalyi esztendőben, és a versenyt követően. Bár a településnek új polgármestere van, ez a hozzáállás mit sem változott, és legnagyobb örömömre 3 éves együttműködési szerződést kötöttünk a településsel, hiszen ők is látnak fantáziát ebben a rendezvényben. Nyilván az a hosszú távú cél, és a verseny programját is úgy alakítjuk az idei esztendőben, hogy amennyire lehet, Bükfürdőhöz kössük, hiszen a versenyzők és csapatok kiszolgálására maximálisan alkalmas a település. Az a fajta versenyközpont jött itt létre, ami talán egyedülálló Magyarországon, hiszen a versenyközpont 2 km-es körzetében megtalálható minden, a szállások, a szervizpark, a rajt-cél ceremónia, stb. A versenyzők kényelmét és a rendezvény alatti mozgását is egyszerűsíti ez a lehetőség.

Mikor kezdtétek meg az idei évi Bükfürdő Rallye-nak az előkészületeit?
Még tavaly októberben álltunk neki, és azóta is többször jártunk Vas megyében, folyamatban vannak a dolgaink.

Pályák?
A pályákról egyelőre nem árulnék el részleteket... A jelenlegi tervek szerint az ORB mezőnyének kb. 130 km gyorsasági össztávja lesz, a rallye2 számára közel 80 km, az RTE számára pedig közel 70 km.

Még annyit árulj el végezetül, hogy idén mivel szórakoztatod a mezőnyt a Bükfürdő Rallye-n?
Igen, tavaly sikerült megvalósítani az autómosás projektet, ami nagyon jól sült el, így ezt az idei évben is szeretném újra, ha lehet picit szebben és jobban. Idén készülök még új merényletre is, lesz két meglepetés, a szombati és vasárnapi versenynapra egyaránt, amit remélem, hogy a versenyzők értékelni fognak és örülnek majd neki. Olyan murvás versenyt szeretnék lebonyolítani, ahonnét elégedetten, mosolyogva mennek haza a versenyzők és a szurkolók!

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_5
apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 5723. alkalommal
Share |
2011.03.19-20.
TR Consult Rallye Sprint Bajnokság 2011
A123 Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k