Nagyon szépen köszi a választ, más is mondta már ezt a fékolaj felforrást, bár a fékolajtartályban nem ment följebb a szint, de gondolom van egy visszacsapó szelep ami nem engedi vissza, bár azt furcsálom, hogy betétcserénél akkor hogy tudja mégis az ember visszanyomni a tartályba.
Nektek már konkrétan volt ilyen problémátok?
Mert egy másik lehetséges válasz amit kaptam az volt, hogy egyszerűen a főfékhenger karmantyúi mellett nyomja el a fékolajat, mert a karmantyúk átengednek magas hőmérsékleten.
Ez esetleg lehetséges?
Nyilván az is közrejátszott, hogy nem mentem hűtőkört a második etap végén, mert annyira jól sikerült az utólsó köröm és nem voltam tisztában ennek fontosságával.
(A pályán nem volt baj a fékkel, csak amikor megálltam.)
Korábabn csak a Hungaroringen mentem, ott nem igényelte az autó a hűtőkört nyilván a kisebb fékigénybevétel (kevesebb és gyorsabb kanyar) és a hosszú gyors egyenesek miatt, ahol jó hűtést kapott még (pedig akkor nyári forróság volt...)
Az elérhetőséggel kapcsolatban pedig írok e-mailt-t (úgy látom itt nem lehet PÜ-t küldeni)
Ez a kérdéskör nem tartozik igazából a tárgyhoz, de igyekszem válaszolni.
A pályaversenyzéssel kapcsolatosan a gyorsasági szakág biztosan fog segíteni, privátban szívesen adok elérhetőséget.
A féked elmelegszik, nem arra van tervezve egy utcai autó fékrendszere, hogy ilyen (hő)terhelést kapjon. Ilyenkor a túlmelegedett tárcsák, betétek felmelegítik a fékdugattyún keresztül a fékfolyadékot, és ebben gázbuborékok jelennek meg, vagyis gyakorlatilag elkezd felforrni. A folyadék összenyomhatatlan, a gáz összenyomható, ezért esik be a pedál.
A forráspont függ a folyadék nedvességtartalmától (ezért is kell rendszeresen cserélni utcai autókban is), valamint a fékfolyadék minőségétől. Az utcai DOT3-4 jelzésű amyagok nem alkalmasak erre a terhelésre.
Összességében a nagyobb méretű, jobb hűtésű tárcsákkal, és a magasabb forráspontú fékfolyadékkal védekezhetsz. Az első két paraméter a fékhatást is jelentősen fogja növelni, csak legyen gumi is az autón, hogy ezt kihasználhasd...
Összegezve a versenyautó-építés egy láncszerű folyamat, helyesen a fék-futómű paraméterek javításával kezded, de javaslom, hogy mielőtt ténylegesen belevágsz, mérd föl a kapcsolódó költségek végösszegét!
Sziasztok!
Két kérdésem van:
-az egyik, hogy hol érdemes pályaversenyezni. MAgamról anynit, hoyg eddig nyílt napokon versenyeztem az órával és most töbebt szeretnék. A lehetőségek a Swift Kupa (már felvettem csapattal a kapcsolatot ahová befizethetnék, de drágának találom), a másik a Magyar Time Attack saját autóval, ez kedvezőbb, de csak időmérő és jobb szeretnék rendes versenyt.
A Swift Kupában a saját autó is jól hangzik, mert állítólag "csak" 1,5 millióFt-ba kerül.
A cél az olcsóság (ha a Time Attack a legolcsóbb akkor az nem számít, hogy csak időmérő). Nem tudom milyen lehetőségek vannak még mert hallottam mindenféle amatőr futamokról, de az se tudott konkrétat mondani akitől hallottam.
Eleve nagyon kevés infót siekrült begyűjtenem amatőr pályaversenyzésről.
-a másik kérdésem: Járt már valaki úgy, hogy teljesen elment a fék, aztán egy fél óra 1-2-be való baromi lassú menetelés után visszajött?
Versenypályán mentem vele és teljesen jó volt, aztán a boxba kiálltam, összepakoltam és kb. 10 perc múlva indultam is tovább és csak beesett a pedál. A pedálút felénél kb mintha fogott volna egy kicsit, de az szinte semmi. Persze pumpátam, de ítélat napig is pumpálhattam, semmi. Van aki azt mondja, hoyg a nagy hőtől a főfékhenger gumikarmantyúi visszaengedték az olajat.
Másik pályán ilyen gond még nem volt (Hungaroringen), de ott talán jobb a hűtés a nagyobb tempó miatt. (Ez a mostani az Euroring volt, ami tele van kanyarral és nagyon lassú.)
Azóta teljesen jó, tökéletes.
Tényleg megható volt, amennyien voltatok, amilyen néma csendben hallgattátok...
Elnézést kérek mindenkitől, aki nem fért be, sajnos minden igyekezetünk ellenére sem kaptunk ennél a 360fős teremnél nagyobbat. Ennek ellenére kb 600an préselődtetek be, mindent meg fogok tenni, hogy nagyobb termet szerezzek, és ha bárkinek van ötlete 6-700 fő befogadására képes teremmel kapcsolatban az ne tartsa magába!
Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki hozzátett a ma estéhez, akár csak a jelenlétével is!