Technikai Szabadegyetem
Osztályfőnök: Havassy Péter
2010-09-19
ajánló • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
737074732
Napi oldal:
13054
Jelenleg:
1037
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
57. • 2014-11-18 15:51:25
Sziasztok!

Jövő csütörtökön Kiss Norbi európa-bajnokunk, és mérnöke, Bakó Csaba tart előadást szintén a BME CH-max előadóban!

Tehát november 27. csütörtök 18. óra
56. • 2014-11-18 15:48:40
Szia!

Elérhetővé fogjuk tenni az összes előadást.
55. • 2014-10-31 12:48:34
Köszönjük a tegnapi előadást, ismét nagyszerű volt!

Gyurma!
A régi előadások videóanyaga fellelhető valahol, ha nem tervezitek az újbóli feltöltést?
54. • 2014-10-31 09:51:28
Nagyon szépen köszi a választ, más is mondta már ezt a fékolaj felforrást, bár a fékolajtartályban nem ment följebb a szint, de gondolom van egy visszacsapó szelep ami nem engedi vissza, bár azt furcsálom, hogy betétcserénél akkor hogy tudja mégis az ember visszanyomni a tartályba.

Nektek már konkrétan volt ilyen problémátok?

Mert egy másik lehetséges válasz amit kaptam az volt, hogy egyszerűen a főfékhenger karmantyúi mellett nyomja el a fékolajat, mert a karmantyúk átengednek magas hőmérsékleten.
Ez esetleg lehetséges?

Nyilván az is közrejátszott, hogy nem mentem hűtőkört a második etap végén, mert annyira jól sikerült az utólsó köröm és nem voltam tisztában ennek fontosságával.
(A pályán nem volt baj a fékkel, csak amikor megálltam.)
Korábabn csak a Hungaroringen mentem, ott nem igényelte az autó a hűtőkört nyilván a kisebb fékigénybevétel (kevesebb és gyorsabb kanyar) és a hosszú gyors egyenesek miatt, ahol jó hűtést kapott még (pedig akkor nyári forróság volt...)

Az elérhetőséggel kapcsolatban pedig írok e-mailt-t (úgy látom itt nem lehet PÜ-t küldeni)
53. • 2014-10-30 09:19:23
Sziasztok!

A plakáton hibásan szerepel a kedd, természetesen 30-án, csütörtökön, tehát MA este 7-kor van az előadás, mindenkit várunk szeretettel!
52. • 2014-10-30 09:18:05
Szia!

Ez a kérdéskör nem tartozik igazából a tárgyhoz, de igyekszem válaszolni.

A pályaversenyzéssel kapcsolatosan a gyorsasági szakág biztosan fog segíteni, privátban szívesen adok elérhetőséget.

A féked elmelegszik, nem arra van tervezve egy utcai autó fékrendszere, hogy ilyen (hő)terhelést kapjon. Ilyenkor a túlmelegedett tárcsák, betétek felmelegítik a fékdugattyún keresztül a fékfolyadékot, és ebben gázbuborékok jelennek meg, vagyis gyakorlatilag elkezd felforrni. A folyadék összenyomhatatlan, a gáz összenyomható, ezért esik be a pedál.
A forráspont függ a folyadék nedvességtartalmától (ezért is kell rendszeresen cserélni utcai autókban is), valamint a fékfolyadék minőségétől. Az utcai DOT3-4 jelzésű amyagok nem alkalmasak erre a terhelésre.
Összességében a nagyobb méretű, jobb hűtésű tárcsákkal, és a magasabb forráspontú fékfolyadékkal védekezhetsz. Az első két paraméter a fékhatást is jelentősen fogja növelni, csak legyen gumi is az autón, hogy ezt kihasználhasd...

Összegezve a versenyautó-építés egy láncszerű folyamat, helyesen a fék-futómű paraméterek javításával kezded, de javaslom, hogy mielőtt ténylegesen belevágsz, mérd föl a kapcsolódó költségek végösszegét!
51. • 2014-10-29 23:02:58
Sziasztok!
Két kérdésem van:
-az egyik, hogy hol érdemes pályaversenyezni. MAgamról anynit, hoyg eddig nyílt napokon versenyeztem az órával és most töbebt szeretnék. A lehetőségek a Swift Kupa (már felvettem csapattal a kapcsolatot ahová befizethetnék, de drágának találom), a másik a Magyar Time Attack saját autóval, ez kedvezőbb, de csak időmérő és jobb szeretnék rendes versenyt.
A Swift Kupában a saját autó is jól hangzik, mert állítólag "csak" 1,5 millióFt-ba kerül.
A cél az olcsóság (ha a Time Attack a legolcsóbb akkor az nem számít, hogy csak időmérő). Nem tudom milyen lehetőségek vannak még mert hallottam mindenféle amatőr futamokról, de az se tudott konkrétat mondani akitől hallottam.
Eleve nagyon kevés infót siekrült begyűjtenem amatőr pályaversenyzésről.
-a másik kérdésem: Járt már valaki úgy, hogy teljesen elment a fék, aztán egy fél óra 1-2-be való baromi lassú menetelés után visszajött?
Versenypályán mentem vele és teljesen jó volt, aztán a boxba kiálltam, összepakoltam és kb. 10 perc múlva indultam is tovább és csak beesett a pedál. A pedálút felénél kb mintha fogott volna egy kicsit, de az szinte semmi. Persze pumpátam, de ítélat napig is pumpálhattam, semmi. Van aki azt mondja, hoyg a nagy hőtől a főfékhenger gumikarmantyúi visszaengedték az olajat.
Másik pályán ilyen gond még nem volt (Hungaroringen), de ott talán jobb a hűtés a nagyobb tempó miatt. (Ez a mostani az Euroring volt, ami tele van kanyarral és nagyon lassú.)
Azóta teljesen jó, tökéletes.
50. • 2014-10-25 12:13:09
Megnéztem, legközelebb 2018-ban lesz kedd október 30.-án.
49. • 2014-10-25 12:11:08
Most én vagyok hülye, vagy október 30. az tényleg nem kedd?
48. • 2013-02-27 23:07:04
köszi az infót
47. • 2013-02-27 18:48:08
Szia!

mivel valaki kedvesen feltörte az oldalt, ezért egyelőre nem, de lesz újra honlap, és ha minden jül megy, akkor hamarosan folytatás is!
46. • 2013-02-27 13:26:10
Üdv!

Megtalálhatóak valahol a felvételek?
gyurma linkje sajnos már nem működik
45. • 2011-12-01 22:27:35
picit megfogyva, de nem volt rossz.
44. • 2011-11-30 16:10:04
Sziasztok,

Akkor holnap várunk mindenkit 6-kor!
43. • 2010-12-17 18:41:28
Ahogy ígértük, mindenki számára elérhetővé tettük a MAFC Autósport Technikai Szabadegyetemről készült felvételeket.

A MAFC Autósport és Motorsport Szakosztálya ezekkel a felvételekkel kíván mindenkinek békés, boldog karácsonyt!

MAFC Technikai Szabadegyetem Replay
42. • 2010-11-06 13:32:37
Sziasztok!

Már felkerült az oldalunkra néhány kép a csütörtöki előadásról:

http://www.facebook.com/editphoto.php?oid=139735112737074&success=5&failure=0#!/group.php?gid=139735112737074
41. • 2010-10-10 14:28:38
Sok minden t tervezünk, meglátjuk mi valósul meg belőle :)
40. • 2010-10-10 12:52:00
Ezt a hozzászólást olyan felhasználó írta, akit a többiek nem tartanak ide illőnek.
39. • 2010-09-30 22:26:44
..ez tényleg jó volt, és laikusnak is érthető. csak így tovább!
38. • 2010-09-30 22:21:59
Mindenkinek nagyon köszönöm, aki eljött ma.

Tényleg megható volt, amennyien voltatok, amilyen néma csendben hallgattátok...

Elnézést kérek mindenkitől, aki nem fért be, sajnos minden igyekezetünk ellenére sem kaptunk ennél a 360fős teremnél nagyobbat. Ennek ellenére kb 600an préselődtetek be, mindent meg fogok tenni, hogy nagyobb termet szerezzek, és ha bárkinek van ötlete 6-700 fő befogadására képes teremmel kapcsolatban az ne tartsa magába!

Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki hozzátett a ma estéhez, akár csak a jelenlétével is!
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k