Szajki Pistit és Hideg Krisztiánt sikerült elérni a Janner Rallye edzése közben...
Elõször a Ladával induló miskolci pilótát kérdeztem:
Pisti! Mi történt? Elolvadt a hó?
Hááát, ne is mondd!
Megérkeztünk és olyan hó volt, hogy itt ugráltam örömömben. Mentünk három gyorson, nem volt nagy hó, hófal nem volt, de volt hóó!
Folyamatosan esett egész nap.
Aztán tegnapra elolvadt.
És mit mondanak? Nem fog esni még?
Hát nem úgy néz ki, mintha nagyon esni akarna.
Milyenek a pályák?
Durvák.
Van olyan harminckilométeres, aminek a végén az utolsó 10 kilométer tiszta hó.
Nem egyszerû gumit választani. 20 kilométert végigmenni sima aszfalton és utána rámenni a hóra.
Különben milyenek a pályák?
Aszfaltosak.
Hóban ugyanolyan lenne, mint a Bükk.
Csak így hogy nem esik, így hol száraz, hol vizes, hol havas. Tiszta Monte Carlo.
Program?
Most megyünk ki megnézni az esti gyorsokat, elég sokat fogunk sötétben menni. 135-ös a rajtszámunk, két órával késõbb indulunk, mint az eleje.
A pályák folyamatosan változnak. A tegnapi 30asból most 10 kilométer tükörsima jég. Ami nappal vizes volt, az most szépen lefagyott.
Magyarországon ilyenkor már kivennék a gyorsokat... :
És különben hogy vagytok?
Kicsit elkeseredve.
Gondoltam kijövünk, veszek 4 téligumit jópénzért és azzal elautózgatunk itt, de most már intermédiától kezdve vizes gumiig mindent kell vennem, úgy néz ki.
Tegnap nagyon boldogok voltunk, esett a hó szépen, Stohl már szöges gumikkal edzett.
De reménykedünk, hátha lesz egy kis hó, vagy valami.
Az a baj, nincs is hideg.
De Hideg van!
Hideg Krisztiánnal is sikerült beszélni.
Milyenek a pályák, mesélj!
Nagyon kemény a tréning.
Vannak pályák, amik teljesen szárazak és van olyan, ahol 6km hó, 3 szárazon, utána 10 havon, jégen.
És van olyan, ami teljesen havas, jeges.
Egy gyorson belül van minden.
Mit képzeljünk el, milyen típusúak a pályák?
Jellegében eltér a Wald4teltõl, mert ezek valóban technikás, szûk pályák.
Gyakorlatilag tipikus osztrák pályák.
Hány féle gyorsot kell letréningeznetek?
Összesen 20 gyorsaságit kell menni a versenyen és gyakorlatilag minden pálya kétszer van, így 10 pályát kell felírnunk.
Az elsõ nap 3 gyors egy kör, ebbõl megyünk kettõt, majd a következõ 3 pálya már sötétben lesz, azok is kétszer.
Másnap pedig van a 28 kilométeres gyors is.
Tetszenek a pályák?
Igen! Kifejezetten mindegyik tetszik!
Hányszor mentek egy gyorson? Meg lehet jegyezni valamennyit belõlük?
Áááá, dehogy! Lehetetlen. Odáig tudunk eljutni, hogy jó legyen az itiner.
Az már jó, ha ami le van írva azt meg tudjuk csinálni.
4-5 menésbe tudunk gondolkodni egy szakaszon, olyan nagyok a távolságok, nehéz visszakeveredni.
Volt kalandotok a tréningen?
Hajjaj! :)
Volt minden! :):)
Pörögtünk, forogtunk, oldalán csúsztunk, kiütöttünk táblákat, csokorba szedtük a hójelzõket :)
De komolyabb káresemény nincs, egy két infarktusközeli osztrák traktoros.
A versenyautó harcrakész?
A fiúk folyamatosan dolgoznak rajta, amennyire tudom most kormánymûvet cseréltek, van vele még dolguk.
Mi a további programotok?
Most már kezdünk képbe lenni a pályákkal, de nagyon nehéz a tréning.
Ezek a körülmények nem csak a versenyt nehezítik meg, a tréningen is vannak kalandok a változó útviszonyok miatt.
Volt olyan, ahol 60al mentünk, ráléptem a fékre és csak gyorsultunk, épp tükörjégre futottunk, be kellett húznom az árokba, hogy ne essünk le jobban az útról.
Életem eddig legkeményebb tréningje és azt hiszem a legnehezebb verseny is lesz.
50-60 kilométerrel rövidebb, mint a Monte, de az útviszonyok teljesen ugyanazok.
Csütörtökön gépátvétel?
Igen, délelõtt még megpróbálunk menni egy-két gyorson.
Délután adminisztratív, technikai és közben 5-ig lehet tesztelni.
Sok idõnk nincs, aztán péntek reggel rajt és egy hosszú nap vár ránk és 10.30kor van az elsõ autó célja.
Volt szó róla, hogy a nevezési listán még N4 van a neved mögött...
Az A csoportos autóval indulsz, ugye?
Peersze! Egyszerû elírás.
Láttam a gépátvételi lapot, az is A8-ban, sima elírásról van szó.
Jó versenyzést kívánok!