24/2016 Rallye Szakági Bizottság határozat 2016. február 27 .
A Sporttanács még nem hagyta jóvá.
Ez meg mi?
Miért nem írják le a határozat szövegét?
Már ezt is cenzurázza a Sporttanács?
Rá sem érnek:
- Kohári Zoltán Amerikában nyaral.
- Varga Imre Szalay Balázs csicskájaként a médiakocsi vezetését tökéletesíti.
- Holczer pozíciójánál fogva megszerzett információkbók már az Egri pályákon tréningezik.
- 2015.januárban lett megválasztva az Elnök és a jelenlegi Sporttanács.
- 2015. márciusában történt annak az Alapszabálynak az elfogadása amirõl az Elnök beszél.
Akkor ez a vezetés is az elsõfokon nemlétezõnek nyílvánított Alapszabály szerint lett megválasztva, ugye?
Be kellene látni
LE KELL MONDANI, MINDEN VÁLASZTOTT TISZTSÉGVISELÕNEK!
(ki vannak írva a bajnokságok, van naptár ez a szezon tud menni)
Kell egy új közgyûlés, újraválasztani mindenkit, hiszen most tökéletes az irány, mindenki elégedett, így mindenki újra lesz választva, nem kell aggódni.
És akkor most hegyekbe befolyó (ez is megér egy misét) pénzekbõl nem az ügyvédeket kellene fizetni!
Az a helyzet, hogy a szabályismereti vizsga, része a felelõsség levetkõzési projektnek, ahogy a folyamatos bukócsõ és homológ cucc mizéria is.
"A versenyzõ szabályismereti vizsgát tett, fel volt öltözve homológba, elõírásos bukócsöve volt, ennek ellenére történt a sérülés. Ki tehet róla...?" Az élet megy tovább.
Viszont, ha ezek nincsenek, lehet magyarázkodni.
E helyett, "esetleg nem-e lehetne-e" egy szakértõ tisztségviselõ, akinek a tudása, szakértelme, és ebbõl következõen a szava is mindenki számára elfogadható, elfogadott lenne. Nem is beszélve az írásos felelõsségvállalásról a versenyzõ részérõl. Ez költõi kérdés volt, mert a válasz az, hogy NEM! -a papírok, aláírások döntenek a józan paraszti ész, és szakértelem helyett.
Ortodox!
Fogadjunk, hogy Te is emlékszel arra, hogy a nyolcvanas években, és azóta is folyamatosan napirenden van a bukócsõ, mint a versenyzõk csesztetésének eszköze. Hol a talp, hol a csõ mérete, hol a kialakítása, letámasztása, falvastagsága, anyaga, keret, vagy ketrec stb. Azzal cseréltetnék bukócsövet, aki folyamatosan új szabályokat hoz. Fogadni mernék, hogy életében még nem volt kezében flex, meg hegesztõ...
Mit pörögtök ezen a szabályismereti vizsgán? Pont olyan amennyit ér és amennyi értelme van... Amíg ezek a szabályok nincsenek betartatva is... Érted... Nem a versenyzõt kell ezzel szivatni. Ha valamit nem szabályosan csinál az az õ baja, miért nem tanulta meg... Ha viszont a sportbírók nem tudják a szabályt, akkor a versenyzõ lehet akármilyen okos, akkor is az van amit a sportbírók mondanak.
Az a baj hogy el hiszem amit az Ernõ írt,mert õ ilyen,mert õ õszinte,és a szíve a Rallye sporté.Nem tudnám ki írta azt mondanám áhhhh ez csak egy rossz vicc.
Rallye Szabályismereti vizsga szabadon, minden szabály betartás nélkül
Az idei két vizsga (Pécs, 02.20. és a Bp. 02.23.) után többen felhívtak és normális hangnemben elküldtek édesanyámba, hogy ilyent hogy lehet engedélyezni, tartalmatlan, nulla... Elmondtam, hogy már tavaly sem volt, és idén sincs semmi közöm hozzá!
Gondoltam a következõre elmegyek, meghallgatom az elõadást és vizsgázom egyet az íze véget. :):)
Kedden (03.01.) hárman felhívtak és elmondták: a mai napra jelentkeztek, de csak akkor mennek, ha a "Györgyike" tartja, meg tudnám mondani ki tartja? Érdeklõdtem: nem a Györgyi, Õ majd a miskolcit tarja.
A telefonbeszélgetések megerõsítettek abbéli szándékomban, hogy mennem kell. :)
Mentem.
Letöltöttem a Sporttanács által jóváhagyott szabályzatot, melyben ez áll:
A budapesti oktatások és vizsgák idõrendi beosztása:
16:30-17:00 regisztráció
17:01-19:30 elõadások (IDÉN MÉG NEM VOLT ELÕADÁS)
19:40-20:00 vizsga
Eldöntöttem, meg fogok bukni! Hogy oldják meg ezek a szakmai senkik? (sehogy, alkalmatlan....)
A tesztlapot - ha jól emlékszem - 17-18 hibával töltöttem ki. Vártam, hogy a szabályzatban szereplõek szerint megkapjam az értesítést a bukásomról. (A vizsga eredményérõl, amennyiben nem sikerült, a vizsgát követõ 48 órán belül e-mail-ben kapnak tájékoztatást a sikertelen vizsgázók.)
Minden válaszra beírt X mellett elhelyeztem a szignómat. Lefényképeztem, elmentettem.
A 48 óra ma, csütörtökön 18:00-kor lejárt. Most csütörtök 23:19 óra van.
Nem jött válasz
Az események:
16:48-kor érkeztem. Regisztráltattam magam, befizettem a díjat, kicsit nehezen, de szereztem egy számlát helyettesítõ átvételi elismervényt, leültem hátsó sorba és nézelõdtem, figyelgettem. Elõkészítettem jegyzetfüzetemet, mert tudtam, hogy írnom kell.
Megpróbálom teljesen életszerûen leírni, idézni a történteket, rövid lesz, mint az elõadás
17:10-kor vizsga bizottsági tag1 közölte, nem várunk tovább, elkezdjük, majd jönnek.
Bemutatkozás.
Alaposan olvassátok el a kérdést, mert furcsa. A TESZTLAPON EGY KÉRDÉS SEM VOLT! 50 MONDAT, ÁLLÍTÁS SZEREPELT.
vizsga bizottsági tag1: Felolvasom a kérdésekre a válaszokat. Minden szerepel, amik a kérdések.
vizsga bizottsági tag1 egy lapról olvasta fel a mondatait, összefüggéstelenül, érthetetlenül, halkan, mintha magának olvasta volna.
17:12-kor senki sem figyelt rá (én igen) az emberkék egymással beszélgettek, duruzsoltak.
Õ keményen folytatja a felolvasást: A versenyzõket a pályabejárás miatt a felügyelõk büntetik, illetve jó lenne, ha a versenyigazgató büntetné.
FOGALMA SINCS A SZABÁLYOKRÓ! AZ RVSZ 17. PONTJA 17.1, 17.2 LEÍRJA A VERSENYIGAZGATÓ DOLGÁT.
A felolvasás folytatódik: menetlevélre bejegyzést csak a sportbíró tehet...
TELJES SZABÁLYISMERET HIÁNY!
17:20 vizsga bizottsági tag1: ha nincs nálatok pénz, nem baj, 24 órán belül kell befizetni a fellebbezési díjat.
VÉRLÁZÍTÓ! ILYEN FELKÉSZÜLETLENÜL, TUDÁS NÉLKÜL KIÁLLNI EMBEREK ELÉ. PL. EGY SZOMBATI VERSENYEN HA NINCS ZSÉ, NEHÉZ LENNE BEFIZETNI 24 ÓRÁN BELÜL AZ MNASZ TITKÁRSÁGÁN A FELLEBBEZÉSI DÍJAT.
A fellebbezés szabálya egyértelmûen le van fektetve a szabályzatokban:
MNASZ ÁLTALÁNOS SPORTSZABÁLYZAT ÉS ELÕÍRÁSOK
35.1 Fellebbezés Versenyek során
A Felügyelõ Testület által hozott határozatok elleni fellebbezések során az FIA Nemzetközi Sportkódexben foglaltak szerint kell eljárni.
FIA NEMZETKÖZI SPORTKÓDEX
15.4 CIKKELY: A NEMZETI FELLEBBEZÉS FORMÁJA
15.4.3 A díjat attól az idõponttól számított 96 órán belül kell megfizetni, amikor a sportfelügyelõknek bejelentették a fellebbezési szándékot.
folytassuk:
17:21 vizsga bizottsági tag1: 2-3 historicos van itt, nekik különleges szabályaik vannak.
Két-három mondatos felsorolás.
17:22 vizsga bizottsági tag1: ha ezt megjegyeztétek, senki sem fog megbukni, ezek lesznek a kérdések!
AMIKET FELOLVASOTT AZOK A VÁLASZOK PONTOSABBAN A SZABÁLYOK. SAJNOS VAN, AMIT NEM JÓL TUD VAGY ÍRTAK LE NEKI.
17:22-KOR MEGKEZDÕDÖTT A VIZSGALAPOK KIOSZTÁSA!
A KEZDÉSTÕL PONTOSAN 12 PERC TELT EL!
A vizsga alatt is folytattam a figyelést, hallgatózást.
Volt olyan versenyzõ, aki teljesen kezdõként érkezett. Elolvasta a vizsgaszabályzatot, várta a 2-3 órás elõadást, hogy esetlegesen kicsit képbe kerüljön. Mikor rákérdezett, hogy töltse ki így a tesztlapot? Azt a választ kapta vizsga bizottsági tag1-tõl: Töltsd le a netrõl.
17:40-tõl megkezdték a javítást
Tesztlap kitöltésekor egyik versenyzõ szeretett volna szabályértelmezést kapni a vizsga bizottság jelenlévõ két tagjától.
Kérdésére vizsga bizottsági tag2 ezt a választ adta: fel kell hívni a Barna Gyurit ezeket a hülye kérdéseket Õ írta.
BRÁVÓ
Az egyik vizsgázó, akinek kijavították a lapját, 2 hibája volt megkérdezte mi a két hibája. Az egyiknél (menetlevélre ki írhat) elmondta, hogy szerinte nem jó a javítás. Vizsga bizottsági tag1 közölte: nem mindegy, nem buktál meg, kérdezd meg a Bükit. (majdnem bedurvultam)
17:55-kor 3-4 töltögettek még. Leadtam a kitöltött tesztlapot és Távoztam.
ELSZOMORODTAM, ELKESEREDTEM.
LEHET ENNYIRE LEs***NI A FELADATOT, de fõleg AZ EMBEREKET?
A TAPASZTALTAK SZERINT LEHET!
MINDEN ÚGY TÖRTÉNT AHOGY PÉCSI, ÉS AZ ELÕZÕ PESTI VIZSGÁK UTÁN ELMONDTÁTOK, ELNÉZÉST, HOGY KICSIT KÉTELKEDTEM.
eddig a történet
Kérlek Benneteket, akik szerdai nagyon színvonalasan elõadáson vizsgán részt vettetek, írjátok meg õszintén, ha fent leírtak nem felelnek meg az ott történtekkel.
innen meg a véleményem:
elnézést kérek, dühös vagyok, a sok rossz tulajdonságom egyike, hogy ami a szívemen az számon!
Hogy engedik meg a szabályzat jóváhagyói (Sporttanács), hogy ennyire semmibe vegyék a szabályzatot?
Miért nincs oktatás? A szabályzat elõírja!
Mit várok/vártok? Az a Sporttanács aki jóváhagyta a szabályzatot, ma megjelentetett 63/2016 számú határozatában további díjazást ad OKTATÁSI ALKALMAKKÉNT!
URAK! MÉG EGYSZER SEM VOLT OKTATÁS! (TÕLÜK NEM IS ELVÁRHATÓ) FELOLVASÁS VAN, (AZ IS s***) ÉRTELMETLEN HIBÁKTÓL HEMZSEGÕ!
NEKIK NEM PLUSZ LÓVÉ JÁR! NEKIK KÉNE A VERSENYZÕKNEK FIZETNI, HOGY ODAMENTEK!
Nem a Sporttanáccsal van a baj (már tudjuk a régi is meg ez is teljesen törvénytelenül mûködik, igaz még csak elsõ fokon :):)
A fõ baj, hogy az RSB olyan embereket rakott a vizsga bizottságba akik alkalmatlanok! NEM A SZTANKOVICS GYÖRGYIRÕL VAN SZÓ!
Aki nem tud legalább 2-3 órát beszélni a rallyéról úgy, hogy nem a hallgatóság szemébe néz, úgy hogy nem olvas, nem köti le az emberkék figyelmét, az alkalmatlan oktatásra, elõadásra. Ha még ráadásul hülyeségeket is beszél, milyen jogon vizsgáztat?
Hogy fordulhat elõ, hogy felteszik a vizsgalapokat egy internetes oldalra? Ha már megteszik, mi a f...nak négy félét? Értéktelen. Elég volna egy is. Minek 50 állítás? Elég lenne 13.
Kérem, ne értse senki félre. Ezeknek a tényeknek a közlésével nem azt akarom bizonygatni, hogy az volt a tuti, a jó, az über amit régen én/mi csináltunk!
De engedtessék meg:
Akikkel együtt dolgoztam: Szántó László, Kassai András, Faluvégi Péter egytõl egyig szakmai tekintélyek. Kidolgoztunk egy rendszert, fejlesztettük, készültünk, folyamatosan elemeztük az elõadásokon, vizsgákon felmerült kérdéseket, vitákat....
Merem állítani, mûködött.
Most ezt a kohlerek szétbarmolták
Visszaigazolás a múltból:
A legnépesebb mezõny mindig a miskolci elõadásokon, vizsgákon volt. 60-80 emberke vett részt 1-1 szemeszteren.
Minden alkalommal reggel 8-kor kezdtem az oktatást! Dél, fél egy elõtt soha nem osztottam tesztlapot! Az elején elmondtam, hogy az oktatáson nem kell részt venni, kb. délben lesz a vizsga, akkorra kell visszajönni.
Mindig mindenki végig ülte, aktívan részt vett a közös helyzet, szituelemzésekben.
Öröm volt pl. egy Kazár Mikivel vitatkozni vagy egy Varga Zsuzsi által felvetett szabályértelmezést megvitatni a szövetségben és tájékoztatni a versenyzõt az igazáról.
Vagy élmény volt a pécsi helyszínen 6-8 órát beszélgetni a rallyéról, úgy hogy sokszor megkértek a pécsi sportbírók, hogy hadd hallgassák meg õk is az elõadást....
és elismerés, megtiszteltetés az is, hogy most szerdán volt olyan vizsgázó társam, aki tízen éve versenyez, azt mondta az elsõ öt perc után: Ernõ mi ez a s***? Eddig eljöttem, két-két és fél óra alatt elmondtak mindent, jó volt, minden évben, két évenként felfrissült a szabályismeretem....
Egy jó rendszer szét lett k...
A legjobban az bosszant, hogy azok a Versenyzõk akik pályafutásuk kezdetén vannak, hallomásból ismerik a régi bevált rendszert, az öregek megnyugtatják, na paráz, elmész odafigyelsz, két-három óra alatt, mindent elmondanak, példákkal, menni fog....
Megérkeznek és kapnak egy nagy adag fost!
Ez a rellye szabályismereti oktatás, vizsga MNASZ szinten 2016-ban!
Remélem nem fog elõfordulni, de ha mégis, a felelõsök vállalni fogják a felelõsséget esetlegesen a bíróság elõtt.
Jöhetnek a személyemet érintõ s***ozások: a Büki megint csak pofázik, keveri a s***t. Bezzeg akkor nem pofázott amikor felvette a nagy pénzeket a vizsgákért... Általában felvettem ami járt, sokszor grátiszt is játszottam.... De én adtam is, nem keveset. Nagyképûség nélkül vagy azzal, értek hozzá!
Köszönöm azoknak, akik felhívtak, kértek, hogy valahogy tegyem szóvá ezt az egészet, vállalták, hogy nyugodtan írjam le a nevüket. Nem használtam a neveket, mert tudom, hogy elõbb utóbb esetleg visszaüthetne.
és zárszóként egy megmosolyogtató folyosói pletyka:
szerda: Te a Büki kivel akar versenyezni? Miért? Mert megbukott, 12 hibája volt! (18, barom)
csütörtök: minden okés, senki sem bukott meg. A Büki sem, tegnap még azt mondtad? Õõõõ hát nem láttam igazából a vizsgalapját.
Most kezdõdött a megbeszélés, amirõl az Elnökségi tgok nagy része és az RSB tagok egy része sem tudott.
A hátuk mögött próbálják legalizálni a több sebbõl vérzõ MARB szabályzatot.
A felmerült problémákkal Ákos kapitány és Danika csicska nem kíván foglalkozni, Kohári mesternek ezt le kell tolni a versenyzõk torkán.
10-re békében, mit sem sejtve érkezik thoma és szegény is!
Holnap 9:00-ra várják az RSB egy részét, 10-órára pedig a teljes RSB-t. Valószínüleg kukoricára kell térdelniük, mert nem szervezték a szavazókat a közgyûlésre.
Berényi Ákos és Holczer Dániel MNASZ nyakbaakasztó használatát a Monte-Carlo rallyen "szegény" zsolt vezette bizottság fogja vizsgálni.
Kérik azon egyesületeket, akik nem vettek részt a közgyûlésen, és azóta Kohári vagy Oláh még nem tudta számonkérni õket telefonon miért is maradtak távol, jelentkezzenek az st@mnasz.hu e-mail címen.
A holnapi közgyûlésen azt is kérdezzétek meg az elnöktõl, hogy a balatonfõkajári, még mindig épülõ versenypálya (mely projektben Õ valamiféle szakmai megmondó ember, vagyis a menedzsment tagja (volt, vagy van)), hogy is áll valójában? És, hogy milyen a befektetõk (erre pénzt adók) hangulata…
Soha nem tudom eldönteni, hogy most magaddal vitatkozol Bens ( Zsoltika ) vagy egymást hergelitek Okostojás ( Józsikával ) Tessék már valamit csinálni, ott a holnap és le kell váltani mindenkit, ha csak itt a fórumon nagy a szátok akkor soha nem lesz belõle semmi. A holnapi közgyûlésen fel kell állni és elmondani minden jelenlegi képviselõnek, hogy (hiába hisztiznek majd) akkor is most álljanak fel és mondjanak le, vagy meg kell szavazni a lemondásukat. Hajrá én támogatlak benneteket, lélekben :-)
A holnapi közgyûlés közgyûlés esetleges sikertelensége nem hat ki az MNASZ mûködõképességére. Egy tisztségviselõ hiánya is csak akkor, ha nélküle valamelyik szervnél nincsen meg az alapszabályban elõírt szavazóképességhez szükséges létszám.
Ilyen esetben szükséges rendkívüli közgyûlésen megválasztani a hiányzó tisztségviselõt.
A fenti linken megtalálható az a kiírás amit az RSB jóváhagyott, benne egy érdekes rész:
"A bukócsõrõl
Sokan kerestetek bennünket a bukócsõ kérdéssel is. 2015. február 4-én, egy a MARB
rendezõk, Sporttanács vezetõje és RSB vezetõjével közös megbeszélésen sikerült
egyességet kötnünk, a "hidegen húzott" vs. "melegen hengerelt" kérdésben is. Az egyesség
lényege, hogy a MARB technikai rendszerekben az elmúlt években már regisztrált és
elfogadott, de nem FIA elõírások szerinti bukócsõvel szerelt (fõkapu anyaga) versenyautók a
2015. és 2016. évi MARB versenyeken még kaphatnak rajtengedélyt, de 2017. január 1.-t
követõen kizárólag az FIA elõírások szerint épített bukóketrec lesz elfogadott a MARB
rendezvényeken.
A jelzett megbeszélésen részt vett HOLCZER DÁNIEL, kohári zoltán, BERÉNYI ÁKOS és az összes 2015-ös MARB rendezõ is.
(valószínüleg CSEPELA és FEIND is képviseltette magát)
Véleményem, hogy aki odaadta (még az arcát sem felvállalva) a szavazatát, az megérdemli, hogy a 2-3* díjakat fizesse be, hogy egy élhetetlen amatõr bajnokságban induljanak a pilótái, hogy a szabályokat semmibevevõ RSB és Sporttanács írányítsa az autósportot.
MINDENKI ELÖTT NYÍLVÁNVALÓ, CSAK AZ ILLETÉKESEK NEM MONDJÁK KI, HOGY AZ ALAPSZABÁLYT A BÍRÓSÁG MÉG NEM FOGADTA EL.
ELNÖKNEK CSAK AZ VOLT A FONTOS, HOGY Õ BE LEGYEN JEGYEZVE, illetve olyan emberek vegyék körül akik minden ötletével egyetértenek, és nem mondanak neki ellen.
Jön majd a 100.000Ft-os sajtóregisztráció, a dragpályán Kohári által rendezett rallyeverseny...stb.
Van baj a Lódoki perekben is, de az Elnök és a Fõtitkár mindenki elõl! titkolja ezeket.