20 év után az első igazi...
Bútor Robi titkon remélte, mégis meghatódott
2011-04-04
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763303841
Napi oldal:
41298
Jelenleg:
569
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Sokat váratott magára ez az abszolút győzelmi serleg, hogy Bútor Robi és újdonsült navigátora – Igor Bacigal – átvehesse, de kemény küzdelem után, megfáradtan, ők vihették haza! Most adott volt a technika a győzelemhez, Robi pedig kihasználta a lehetőséget!

20_ev_utan_az_elso_igazi_3

Véget ért az ünneplés?
Nem is igazán volt nagy ünneplés, nem maradt időnk sem rá, és nagyon elfáradtunk, mindenki ment haza. Ennél sokkal fontosabbak az érzések, amit mindannyian átéltünk a célban! 20 évet vártam erre és nagyon jól esett! Nagyjából kialudtam magam, de rengetegen hívnak, sokan gratulálnak, de hát nyertünk egy versenyt és ilyen még nem volt! Ma már kétszer merült le a telefonom, annyit beszélek!

Régóta vártad már Te is - és a szurkolók is - ezt az abszolút győzelmet. Ilyennek képzelted?
Azt hiszem, hogy egy picit jobban meghatott, mint ahogy gondoltam. Minden célom eléréséért sokat és keményen dolgozok, majd amikor elértem a célt, gyorsan túllépek rajta, és már azt nézem, hogy mi a következő lépcsőfok. Most ez „lelkisebbre” sikerült, talán azért, mert ilyen még nem volt! Titkon reméltük persze a csapattal, hogy sikerül nyernünk... A másik pedig, mikor bementünk a szervizbe, a fiúkon is nagyon látszott az öröm, ráadásul megjelent édesanyám is, aki úgy sírt, mintha kitudja milyen óriási dolog történt volna, pedig "csak" megnyertünk egy futamot, végigpuszilgatta a szerelőket, a csapattagokat, na és persze engem is!

Kemény volt a győzelemért folyó harc?
Mindenképp kemény volt, hiszen az első gyorstól az utolsóig kellett nyomni, ennek ellenére azt mondhatom, hogy nagyon jól esett, hiszen végig kiegyensúlyozottan mentünk. A verseny előtt is mondtam, hogy akkor tudok majd jól menni, ha sikerül görcsmentesen autózni, feszültségmentesen menni, önmagamat adni a versenyzés során. Az első nap végén már az élen álltunk, ami miatt akkor úgy éreztem, hogy egy kis feszültség van bennem, nyomás van rajtam, hogy másnap mi megyünk majd elől és mindenki minket fog kergetni. A második napon a reggeli rajtban viszont, semmi extra érzés nem volt bennem, egy pillanatig nem feszengtem, hogy elől kell mennem, annak ellenére, hogy ilyen szituációban idáig még nem voltam. Tudtam, hogy hamarosan rajtolunk, hogy kinn állnak a nézők, szurkolók a pályák szélén, nekünk pedig menni kell, versenyeznünk kell a lehető leggyorsabban. Rögtön az első gyorsaságit sikerült is megnyerni, ami biztosan ennek volt köszönhető, hogy nem volt rajtam az a nyomás, amitől előző este még tartottam.

20_ev_utan_az_elso_igazi_8

Motivált, hogy Béresék előttetek autóztak, vagy vele egyáltalán nem is foglalkoztatok?
Teljesen más kategória volt, így nem igazán foglalkoztunk vele. Béres hihetetlenül jó pilóta, és a Fabia WRC ellen a mi autónknak esélye sincs. Ha néztük is az eredményét, az csak egy viszonyítási alapot képezett nekünk, hiszen tudtam, hogy ő soha nem megy lassan, így ha megközelítettük pár másodpercre, akkor az egy támpont volt számunkra, hogy mi sem mentünk rosszul. Nekünk egyetlen célunk volt, hogy a magyar bajnokságban az abszolút első helyen végezzünk!

20_ev_utan_az_elso_igazi_9

Térjünk vissza kicsit a szombati nap elejére! Milyen volt úgy elrajtolni, hogy tudtad, Janikáék kicsúsztak? Egyáltalán, tudtátok?
Pont a rajtban álltunk, már adtuk ki a menetlevet, mikor szóltak, hogy nem rajtolhatunk, mert valaki elesett. 3-4 perc múlva tudtuk meg, hogy Janiék voltak, de én ezzel akkor ott nem foglalkoztam. Tudtam, hogy ugyanúgy kell tovább autóznom, hiszen rajta kívül még számos jó pilóta versengett az elsőségért. 20 perc várakozás után rajtolhattunk, és majdnem ráestünk Janiékra. Ez volt az egyetlen rizikós esetünk az egész futam során, de nem sokon múlott. Sáros, vizes volt az út, ahogy ráléptem a fékre, megúszott az autó és alig tudtam összehalászni. Jani és Tagai Robi még ott voltak ekkor, Robi utólag mondta, hogy ő majdnem berohant az erdőbe, mert azt gondolta, hogy mi is elesünk. A jó szerencse viszont mellettünk volt és összeszedtem a kocsit még időben!

20_ev_utan_az_elso_igazi_7

Több szurkolód lett szerinted?
Próbáltam látványosan is menni, húzogattam a kéziféket is. Egy ilyen autó már megadja a lehetőségét annak, hogy a nézőket is jobban kiszolgáljuk, bár én mindig is törekedtem arra, hogy ne okozzak csalódást nekik, de igazán látványosan autózni hátsókerék-hajtás nélkül nem lehet! Annyi szurkolónk, mint 2001-2002 környékén volt, biztos nem lesz már, de ez nem rajtam múlik. Olvasgatom az Interneten a hozzászólásokat, rólunk pozitívan nyilatkoznak, így azt hiszem, hogy elégedettek velünk. Én ezekből tudok következtetni, mert a pályán autózva nem minden jön le teljesen...

20_ev_utan_az_elso_igazi_5

Azért is kérdeztem ezt, mert a terpesi elágban Turi Fan Club-os pólóban ordította egy brigád - folyamatosan - hogy "Bútor Robi, a legnagyobb király, a legnagyobb király!" :-)
Akkor csináltatnom kell saját pólókat, hogy ne legyen már ciki Turis pólóban nekem szurkolni! :-) Nem akartam én átvenni Turi Tomi szurkolóit, de ebben mindenképp hasonlítunk, hogy fontosak számunkra a szurkolóink. Nyilván most az ő hiányát egy kicsit talán tudtam pótolni, igyekeztem legalább is a látványos autózást is megmutatni, nem csak a gyorsat!

Az autó tökéletesen működött?
Az első nap végén a difiből folyt az olaj, de ezt a szervizben másnap kicserélték, így igazából ez a technikai probléma egyáltalán nem hátráltatott. Ügyesen szervizeltek a fiúk, tökéletesen működött a csapat végig!

20_ev_utan_az_elso_igazi_2

Van még tartalék az autóban?
Mindenképp messze van még a vége! 80 km teszt után ez jó teljesítmény volt  részemről, és ezzel a PH-SPORT is egyetért, hogy ennyi kilométer után ez rendkívül jó eredmény. A computerből letöltött adatok is azt igazolják, hogy a verseny során folyamatosan fejlődtem, de van még mit fejlődni! Gyűjteni kell a kilométereket és gyorsulnunk kell!

Igor?
thumb_20_ev_utan_az_elso_igazi_4Neki is óriási meglepetés volt ez a győzelem, azt hiszem, hogy ő sem gondolta, hogy már az első futamon így fogunk teljesíteni. Iszonyatosan boldog volt! Nagyon pozitívan csalódtam benne a versenyen, nagyon jól teljesített. A versenyt megelőzően kérdéses volt számomra, hogy vajon fogja-e bírni ezt a tempót, tudja-e tartani az iramot, mert én nagyon a navigátorom által diktált információkra támaszkodom a versenyzés során, de maximálisan meg voltam elégedve vele, igazából ez volt az egyik nagy meglepetés, az ő teljesítménye! Precízen, ütemesen diktálta az itinert és bírta a tempót!

Folytatás?
Innét kezdve bármilyen más eredmény "rossz eredmény" lesz számunkra. Azt hiszem, hogy igen magasra tettük a mércét már így az elején. A miskolci pályák talán kicsit jobban fognak kedvezni a mi autónknak, mint ezek az egri pályák, aztán majd meglátjuk!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 8165. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k