20 év után az első igazi...
Bútor Robi titkon remélte, mégis meghatódott
2011-04-04
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
550313525
Napi oldal:
21592
Jelenleg:
1079
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Sokat váratott magára ez az abszolút győzelmi serleg, hogy Bútor Robi és újdonsült navigátora – Igor Bacigal – átvehesse, de kemény küzdelem után, megfáradtan, ők vihették haza! Most adott volt a technika a győzelemhez, Robi pedig kihasználta a lehetőséget!

20_ev_utan_az_elso_igazi_3

Véget ért az ünneplés?
Nem is igazán volt nagy ünneplés, nem maradt időnk sem rá, és nagyon elfáradtunk, mindenki ment haza. Ennél sokkal fontosabbak az érzések, amit mindannyian átéltünk a célban! 20 évet vártam erre és nagyon jól esett! Nagyjából kialudtam magam, de rengetegen hívnak, sokan gratulálnak, de hát nyertünk egy versenyt és ilyen még nem volt! Ma már kétszer merült le a telefonom, annyit beszélek!

Régóta vártad már Te is - és a szurkolók is - ezt az abszolút győzelmet. Ilyennek képzelted?
Azt hiszem, hogy egy picit jobban meghatott, mint ahogy gondoltam. Minden célom eléréséért sokat és keményen dolgozok, majd amikor elértem a célt, gyorsan túllépek rajta, és már azt nézem, hogy mi a következő lépcsőfok. Most ez „lelkisebbre” sikerült, talán azért, mert ilyen még nem volt! Titkon reméltük persze a csapattal, hogy sikerül nyernünk... A másik pedig, mikor bementünk a szervizbe, a fiúkon is nagyon látszott az öröm, ráadásul megjelent édesanyám is, aki úgy sírt, mintha kitudja milyen óriási dolog történt volna, pedig "csak" megnyertünk egy futamot, végigpuszilgatta a szerelőket, a csapattagokat, na és persze engem is!

Kemény volt a győzelemért folyó harc?
Mindenképp kemény volt, hiszen az első gyorstól az utolsóig kellett nyomni, ennek ellenére azt mondhatom, hogy nagyon jól esett, hiszen végig kiegyensúlyozottan mentünk. A verseny előtt is mondtam, hogy akkor tudok majd jól menni, ha sikerül görcsmentesen autózni, feszültségmentesen menni, önmagamat adni a versenyzés során. Az első nap végén már az élen álltunk, ami miatt akkor úgy éreztem, hogy egy kis feszültség van bennem, nyomás van rajtam, hogy másnap mi megyünk majd elől és mindenki minket fog kergetni. A második napon a reggeli rajtban viszont, semmi extra érzés nem volt bennem, egy pillanatig nem feszengtem, hogy elől kell mennem, annak ellenére, hogy ilyen szituációban idáig még nem voltam. Tudtam, hogy hamarosan rajtolunk, hogy kinn állnak a nézők, szurkolók a pályák szélén, nekünk pedig menni kell, versenyeznünk kell a lehető leggyorsabban. Rögtön az első gyorsaságit sikerült is megnyerni, ami biztosan ennek volt köszönhető, hogy nem volt rajtam az a nyomás, amitől előző este még tartottam.

20_ev_utan_az_elso_igazi_8

Motivált, hogy Béresék előttetek autóztak, vagy vele egyáltalán nem is foglalkoztatok?
Teljesen más kategória volt, így nem igazán foglalkoztunk vele. Béres hihetetlenül jó pilóta, és a Fabia WRC ellen a mi autónknak esélye sincs. Ha néztük is az eredményét, az csak egy viszonyítási alapot képezett nekünk, hiszen tudtam, hogy ő soha nem megy lassan, így ha megközelítettük pár másodpercre, akkor az egy támpont volt számunkra, hogy mi sem mentünk rosszul. Nekünk egyetlen célunk volt, hogy a magyar bajnokságban az abszolút első helyen végezzünk!

20_ev_utan_az_elso_igazi_9

Térjünk vissza kicsit a szombati nap elejére! Milyen volt úgy elrajtolni, hogy tudtad, Janikáék kicsúsztak? Egyáltalán, tudtátok?
Pont a rajtban álltunk, már adtuk ki a menetlevet, mikor szóltak, hogy nem rajtolhatunk, mert valaki elesett. 3-4 perc múlva tudtuk meg, hogy Janiék voltak, de én ezzel akkor ott nem foglalkoztam. Tudtam, hogy ugyanúgy kell tovább autóznom, hiszen rajta kívül még számos jó pilóta versengett az elsőségért. 20 perc várakozás után rajtolhattunk, és majdnem ráestünk Janiékra. Ez volt az egyetlen rizikós esetünk az egész futam során, de nem sokon múlott. Sáros, vizes volt az út, ahogy ráléptem a fékre, megúszott az autó és alig tudtam összehalászni. Jani és Tagai Robi még ott voltak ekkor, Robi utólag mondta, hogy ő majdnem berohant az erdőbe, mert azt gondolta, hogy mi is elesünk. A jó szerencse viszont mellettünk volt és összeszedtem a kocsit még időben!

20_ev_utan_az_elso_igazi_7

Több szurkolód lett szerinted?
Próbáltam látványosan is menni, húzogattam a kéziféket is. Egy ilyen autó már megadja a lehetőségét annak, hogy a nézőket is jobban kiszolgáljuk, bár én mindig is törekedtem arra, hogy ne okozzak csalódást nekik, de igazán látványosan autózni hátsókerék-hajtás nélkül nem lehet! Annyi szurkolónk, mint 2001-2002 környékén volt, biztos nem lesz már, de ez nem rajtam múlik. Olvasgatom az Interneten a hozzászólásokat, rólunk pozitívan nyilatkoznak, így azt hiszem, hogy elégedettek velünk. Én ezekből tudok következtetni, mert a pályán autózva nem minden jön le teljesen...

20_ev_utan_az_elso_igazi_5

Azért is kérdeztem ezt, mert a terpesi elágban Turi Fan Club-os pólóban ordította egy brigád - folyamatosan - hogy "Bútor Robi, a legnagyobb király, a legnagyobb király!" :-)
Akkor csináltatnom kell saját pólókat, hogy ne legyen már ciki Turis pólóban nekem szurkolni! :-) Nem akartam én átvenni Turi Tomi szurkolóit, de ebben mindenképp hasonlítunk, hogy fontosak számunkra a szurkolóink. Nyilván most az ő hiányát egy kicsit talán tudtam pótolni, igyekeztem legalább is a látványos autózást is megmutatni, nem csak a gyorsat!

Az autó tökéletesen működött?
Az első nap végén a difiből folyt az olaj, de ezt a szervizben másnap kicserélték, így igazából ez a technikai probléma egyáltalán nem hátráltatott. Ügyesen szervizeltek a fiúk, tökéletesen működött a csapat végig!

20_ev_utan_az_elso_igazi_2

Van még tartalék az autóban?
Mindenképp messze van még a vége! 80 km teszt után ez jó teljesítmény volt  részemről, és ezzel a PH-SPORT is egyetért, hogy ennyi kilométer után ez rendkívül jó eredmény. A computerből letöltött adatok is azt igazolják, hogy a verseny során folyamatosan fejlődtem, de van még mit fejlődni! Gyűjteni kell a kilométereket és gyorsulnunk kell!

Igor?
thumb_20_ev_utan_az_elso_igazi_4Neki is óriási meglepetés volt ez a győzelem, azt hiszem, hogy ő sem gondolta, hogy már az első futamon így fogunk teljesíteni. Iszonyatosan boldog volt! Nagyon pozitívan csalódtam benne a versenyen, nagyon jól teljesített. A versenyt megelőzően kérdéses volt számomra, hogy vajon fogja-e bírni ezt a tempót, tudja-e tartani az iramot, mert én nagyon a navigátorom által diktált információkra támaszkodom a versenyzés során, de maximálisan meg voltam elégedve vele, igazából ez volt az egyik nagy meglepetés, az ő teljesítménye! Precízen, ütemesen diktálta az itinert és bírta a tempót!

Folytatás?
Innét kezdve bármilyen más eredmény "rossz eredmény" lesz számunkra. Azt hiszem, hogy igen magasra tettük a mércét már így az elején. A miskolci pályák talán kicsit jobban fognak kedvezni a mi autónknak, mint ezek az egri pályák, aztán majd meglátjuk!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 7546. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1516 17 18 192021
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k