Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
20 év után az első igazi...
Bútor Robi titkon remélte, mégis meghatódott
2011-04-04
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684339112
Napi oldal:
101901
Jelenleg:
940
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Sokat váratott magára ez az abszolút győzelmi serleg, hogy Bútor Robi és újdonsült navigátora – Igor Bacigal – átvehesse, de kemény küzdelem után, megfáradtan, ők vihették haza! Most adott volt a technika a győzelemhez, Robi pedig kihasználta a lehetőséget!

20_ev_utan_az_elso_igazi_3

Véget ért az ünneplés?
Nem is igazán volt nagy ünneplés, nem maradt időnk sem rá, és nagyon elfáradtunk, mindenki ment haza. Ennél sokkal fontosabbak az érzések, amit mindannyian átéltünk a célban! 20 évet vártam erre és nagyon jól esett! Nagyjából kialudtam magam, de rengetegen hívnak, sokan gratulálnak, de hát nyertünk egy versenyt és ilyen még nem volt! Ma már kétszer merült le a telefonom, annyit beszélek!

Régóta vártad már Te is - és a szurkolók is - ezt az abszolút győzelmet. Ilyennek képzelted?
Azt hiszem, hogy egy picit jobban meghatott, mint ahogy gondoltam. Minden célom eléréséért sokat és keményen dolgozok, majd amikor elértem a célt, gyorsan túllépek rajta, és már azt nézem, hogy mi a következő lépcsőfok. Most ez „lelkisebbre” sikerült, talán azért, mert ilyen még nem volt! Titkon reméltük persze a csapattal, hogy sikerül nyernünk... A másik pedig, mikor bementünk a szervizbe, a fiúkon is nagyon látszott az öröm, ráadásul megjelent édesanyám is, aki úgy sírt, mintha kitudja milyen óriási dolog történt volna, pedig "csak" megnyertünk egy futamot, végigpuszilgatta a szerelőket, a csapattagokat, na és persze engem is!

Kemény volt a győzelemért folyó harc?
Mindenképp kemény volt, hiszen az első gyorstól az utolsóig kellett nyomni, ennek ellenére azt mondhatom, hogy nagyon jól esett, hiszen végig kiegyensúlyozottan mentünk. A verseny előtt is mondtam, hogy akkor tudok majd jól menni, ha sikerül görcsmentesen autózni, feszültségmentesen menni, önmagamat adni a versenyzés során. Az első nap végén már az élen álltunk, ami miatt akkor úgy éreztem, hogy egy kis feszültség van bennem, nyomás van rajtam, hogy másnap mi megyünk majd elől és mindenki minket fog kergetni. A második napon a reggeli rajtban viszont, semmi extra érzés nem volt bennem, egy pillanatig nem feszengtem, hogy elől kell mennem, annak ellenére, hogy ilyen szituációban idáig még nem voltam. Tudtam, hogy hamarosan rajtolunk, hogy kinn állnak a nézők, szurkolók a pályák szélén, nekünk pedig menni kell, versenyeznünk kell a lehető leggyorsabban. Rögtön az első gyorsaságit sikerült is megnyerni, ami biztosan ennek volt köszönhető, hogy nem volt rajtam az a nyomás, amitől előző este még tartottam.

20_ev_utan_az_elso_igazi_8

Motivált, hogy Béresék előttetek autóztak, vagy vele egyáltalán nem is foglalkoztatok?
Teljesen más kategória volt, így nem igazán foglalkoztunk vele. Béres hihetetlenül jó pilóta, és a Fabia WRC ellen a mi autónknak esélye sincs. Ha néztük is az eredményét, az csak egy viszonyítási alapot képezett nekünk, hiszen tudtam, hogy ő soha nem megy lassan, így ha megközelítettük pár másodpercre, akkor az egy támpont volt számunkra, hogy mi sem mentünk rosszul. Nekünk egyetlen célunk volt, hogy a magyar bajnokságban az abszolút első helyen végezzünk!

20_ev_utan_az_elso_igazi_9

Térjünk vissza kicsit a szombati nap elejére! Milyen volt úgy elrajtolni, hogy tudtad, Janikáék kicsúsztak? Egyáltalán, tudtátok?
Pont a rajtban álltunk, már adtuk ki a menetlevet, mikor szóltak, hogy nem rajtolhatunk, mert valaki elesett. 3-4 perc múlva tudtuk meg, hogy Janiék voltak, de én ezzel akkor ott nem foglalkoztam. Tudtam, hogy ugyanúgy kell tovább autóznom, hiszen rajta kívül még számos jó pilóta versengett az elsőségért. 20 perc várakozás után rajtolhattunk, és majdnem ráestünk Janiékra. Ez volt az egyetlen rizikós esetünk az egész futam során, de nem sokon múlott. Sáros, vizes volt az út, ahogy ráléptem a fékre, megúszott az autó és alig tudtam összehalászni. Jani és Tagai Robi még ott voltak ekkor, Robi utólag mondta, hogy ő majdnem berohant az erdőbe, mert azt gondolta, hogy mi is elesünk. A jó szerencse viszont mellettünk volt és összeszedtem a kocsit még időben!

20_ev_utan_az_elso_igazi_7

Több szurkolód lett szerinted?
Próbáltam látványosan is menni, húzogattam a kéziféket is. Egy ilyen autó már megadja a lehetőségét annak, hogy a nézőket is jobban kiszolgáljuk, bár én mindig is törekedtem arra, hogy ne okozzak csalódást nekik, de igazán látványosan autózni hátsókerék-hajtás nélkül nem lehet! Annyi szurkolónk, mint 2001-2002 környékén volt, biztos nem lesz már, de ez nem rajtam múlik. Olvasgatom az Interneten a hozzászólásokat, rólunk pozitívan nyilatkoznak, így azt hiszem, hogy elégedettek velünk. Én ezekből tudok következtetni, mert a pályán autózva nem minden jön le teljesen...

20_ev_utan_az_elso_igazi_5

Azért is kérdeztem ezt, mert a terpesi elágban Turi Fan Club-os pólóban ordította egy brigád - folyamatosan - hogy "Bútor Robi, a legnagyobb király, a legnagyobb király!" :-)
Akkor csináltatnom kell saját pólókat, hogy ne legyen már ciki Turis pólóban nekem szurkolni! :-) Nem akartam én átvenni Turi Tomi szurkolóit, de ebben mindenképp hasonlítunk, hogy fontosak számunkra a szurkolóink. Nyilván most az ő hiányát egy kicsit talán tudtam pótolni, igyekeztem legalább is a látványos autózást is megmutatni, nem csak a gyorsat!

Az autó tökéletesen működött?
Az első nap végén a difiből folyt az olaj, de ezt a szervizben másnap kicserélték, így igazából ez a technikai probléma egyáltalán nem hátráltatott. Ügyesen szervizeltek a fiúk, tökéletesen működött a csapat végig!

20_ev_utan_az_elso_igazi_2

Van még tartalék az autóban?
Mindenképp messze van még a vége! 80 km teszt után ez jó teljesítmény volt  részemről, és ezzel a PH-SPORT is egyetért, hogy ennyi kilométer után ez rendkívül jó eredmény. A computerből letöltött adatok is azt igazolják, hogy a verseny során folyamatosan fejlődtem, de van még mit fejlődni! Gyűjteni kell a kilométereket és gyorsulnunk kell!

Igor?
thumb_20_ev_utan_az_elso_igazi_4Neki is óriási meglepetés volt ez a győzelem, azt hiszem, hogy ő sem gondolta, hogy már az első futamon így fogunk teljesíteni. Iszonyatosan boldog volt! Nagyon pozitívan csalódtam benne a versenyen, nagyon jól teljesített. A versenyt megelőzően kérdéses volt számomra, hogy vajon fogja-e bírni ezt a tempót, tudja-e tartani az iramot, mert én nagyon a navigátorom által diktált információkra támaszkodom a versenyzés során, de maximálisan meg voltam elégedve vele, igazából ez volt az egyik nagy meglepetés, az ő teljesítménye! Precízen, ütemesen diktálta az itinert és bírta a tempót!

Folytatás?
Innét kezdve bármilyen más eredmény "rossz eredmény" lesz számunkra. Azt hiszem, hogy igen magasra tettük a mércét már így az elején. A miskolci pályák talán kicsit jobban fognak kedvezni a mi autónknak, mint ezek az egri pályák, aztán majd meglátjuk!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

 

Ez a hír most jelenik meg 8008. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k