Adamovits Márkkal, a szezonnyitó futam rendezőjével beszélgettünk pár nappal a versenykirás megjelenése előtt a miskolci versenyről.
Mikor volt Miskolcon szezonnyitó verseny?
Szerintem sosem :-)
Az évadnyitón mindig sokan vannak, Miskolcon is mindig sokan vannak, így együtt remélhetőleg tényleg nagyon sokan lesznek. Reméljük indulóból is!
Manapság jó névadó támogatót látni a rallyfutamok háza táján és úgy gondolom, még jobb, amikor egy korábbi támogatót sikerül újra a rendezvény mellé állítani.
Hosszútávú kapcsolatot szeretnénk kialakítani a VREDESTEIN-nel.
Megpróbálunk egy rendhagyó futamot szervezni, a régi versenyek szépségét kicsit visszahozva. A magyar ORB mellett a Historic és a Rallye2 mezőnye is indul a futamon, csakúgy, mint a szlovák első és a másodosztály is! Mindemellett FIA CEZ Zóna Kupa is a rendezvény, így a környező országokból jöhetnek a nevezők, akik ebben a sorozatban szeretnék a bajnoki pontokat gyűjteni.
Pénteken délelőtt gépátvétel a Lórántffy utcában a Miskolc Autóház Kft. telephelyén.
A hagyományos prológ nem is lehet máshol, mint ahogy a korábbi Vredestein Rally-kon is volt: a Volán Sportpálya salakján. Délután négykor indul a program a Rallye2-vel, utána a Historic mezőnyét láthatjuk, majd a magyar és a nemzetközi első osztály közös mezőnye fordított rajtsorrendben mutathatja meg a tudását.
A prológot is megpróbáljuk egy kicsit feldobni, hiszen tízenvalahány éve már mindig ugyanaz. Próbáljuk még közelebb hozni a nézőkhöz az eseményeket, de erről még nem árulhatok el többet. Dolgozunk az ügyön, reméljük mindenkinek tetszeni fog!
A VREDESTEIN úgy szeretne visszatérni, hogy ne csak egy jó verseny névadója legyen, hanem szeretnének újra bekerülni ebbe a vérkeringésbe. Például a prológra váltott jegyek között sok értékes ajándékot sorsolunk ki a segítségükkel és további partnereink jóvoltából.
Szombaton délelőtt lesz még lehetőség pályabejárásra.
Azt tudni kell Miskolcról, hogy a városban mindig fontos esemény a DVTK hazai mérkőzése. Mivel ezen a napon, március 29-én délután kettőkor itthon játszik a csapat és reméljük, hogy sok futball rajongó van, akit a rally is érdekel és nem szerettük volna, ha bármelyik eseményről is le kelljen mondani a másik javára, ezért próbáltuk egy kicsit összehangolni a két eseményt.
Délelőtt egy kis szünetet adtunk a csapatoknak, hogy aztán fél 11-ig beálljanak a diósgyőri stadion rekortán pályájára, és a meccs alatt a pálya körül kialakított parc fermében láthatja a közönség a mezőny autóit. A mérkőzést az m1 is közvetíti.
A meccs után, fél ötkor már lesz elegendő helyünk és egy rövid szerviz után 5:15-kor rajtol az első autó a Bükkszentlászló - Bükkszentkereszt gyorsasági szakaszon. A következő gyors Lillafüred - Mályinka. Ezt a kört megismétlik, majd a napi záró szakasz újra egy Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt lesz. Azért gondoltuk, hogy ezen a nézők által jól nézhető szakaszon háromszor menjen végig az ORB és a Historic mezőnye, mert a másik szakasz hasonlóan a tavalyi évhez, nézők elől elzárt, így erre a gyorsra várunk szombat délután-este mindenkit. Az időterv szerint 11-kor áll be az első autó az éjszakai parc fermébe. Ez is itt lesz a diósgyőri stadion füves pályája körül. Folynak a tárgyalások, próbáljuk megszervezni, hogy az érdeklődőket beengedjék a lelátóra, azt gondolom ritka fotók készülhetnek a kivilágított üres stadionról, amint azt a rallyautók 'elfoglalják'.
Vasárnap a Rallye2 kezdi a napot. Ekkora már az Autóháztól áttelepül a szervizpark a diósgyőri stadiont övező parkolóba, ahogy az néhány évvel ezelőtt is volt. Szeretnénk itt is a nézők kedvébe járni, mind hangban, mind képben.
Három különböző gyorsasági és két kör, tehát összesen hat mért szakasz található a vasárnapi menetrendben.
A szervizparkhoz közel eső Lyukóbánya - Parasznya gyorsasági után egy olyan pályán folytatódik majd a jubileumi VREDESTEIN Rally, ami talán a legjobban köthető a korábbi VREDESTEIN Rallykhoz, hiszen újra lesz Kánó - Imola - Ragály! Felhívnám a nézők figyelmét, hogy ezen szakasz mellett éjszaka nem lesz lehetőség sátrazni és kérem ezt betartani, hiszen ez is az egyik feltétele volt, hogy újra megkaphattuk ezt a tradicionális gyorsaságit!
Utána átjövünk a 26-os út másik oldalára és a 20 kilométeres Sajómercse - Sáta szakasz után jön be a mezőny a szervizparkba. Ez a gyorsasági is volt már ilyen formában. Nem körözünk Királdon, hanem a tökszögi elágban a szerpentineken át Ózd felé haladunk és mielőtt beérnénk a településre az Y-elágban balra fordulunk Sáta felé. Mind a három gyorsasági szakaszt teljes hosszában látogathatják a nézőink.
Kétszer fut végig a mezőny ezen a körön és a céldobogó a Városháza előtt lesz, előreláthatólag 17 óra magasságában.
Tehát 11 gyorsasági szakasz és a prológ a miskolci programban.
560 kilométer a verseny össztávja és ebből 140 kilométer a gyorsasági kilométer.
Beszéljünk egy kicsit a belépődíjakról!
A tavalyi szisztémához hasonlóan, 1500 forintos belépőjegy vásárlásával látogatható a rendezvény. Ezt úgy kell érteni, hogy ha valaki kimegy a prológra, akkor az ott megváltott jegy érvényes lesz a másik két nap bármelyik gyorsasági szakaszára is. Tehát egyszer kell megvenni a belépőt és a karszalaggal bárhova, a szervizparkba is szabadon bejárhat a néző. 12 éven aluliak számára ingyenesen a verseny.
Azt azért megjegyezném, hogy a legutolsó, 2005-ben megrendezett VREDESTEIN Rally-n a prológra 3500 forintos belépőjegyet kellett váltani... Nem ezt az irányt akarjuk követni. Tisztességes, normál áron szeretnénk egész hétvégi programot kínálni a rallyongóknak.
Fontosnak tartom még elmondani, hogy a tavalyi év néhány futamához hasonlóan itt is van lehetőség Rallye2 napi licensz váltására és ezzel a licensszel a vasárnapi versenynapon versenyezhetnek. Tehát azok túrások, sprintesek, akik már versenyezni szeretnének, és megfelelő az autójuk, azokat is szeretettel várjuk.