RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
7. MRBRB - 2.forduló
Izgalmas verseny, izgalmas összefoglaló, izgalmas videó
2012-03-08
összefoglaló • Lámer Zoli
h i r d e t é s
Összes oldal:
711640031
Napi oldal:
39627
Jelenleg:
1666
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

7_mrbrb_-_2fordulo_4
Kozma Péter - Ford Fiesta S2000

Február végén került megrendezésre a 7. Magyar RBR Bajnokság második fordulója. Az idénynyitó verseny után, ahol Retkes Péter rajt-cél győzelmet aratott, sokan számítottak egy hasonló, akár még több izgalommal teli versenyre, amit követően talán már jobban fog körvonalazódni az, hogy kik azok a versenyzők, akik idén az abszolút bajnoki címért szállhatnak harcba. Az első fordulóban több olyan név is idő előtt búcsúzott, akik komoly esélyesnek számítottak akár a dobogóra, akár a futamgyőzelemre, így ők javítani, a többiek pedig egy hasonló jó eredmény elérésére törekedtek a második felvonásban.

7_mrbrb_-_2fordulo_9
Elmauer György - Mini John Cooper Works WRC

Az itiner közzététele után nyilvánvalóvá vált, hogy a valaha volt egyik legnehezebb versenyre készülhet mindenki, hisz a pályák nagy része ilyen felületen, és ilyen állapotban még soha nem szerepelt tétversenyen! 21 zord és embert próbáló téli szakasz várt a mezőnyre.


Csodálatos összefoglaló a legjobb 10 főszereplésével

Az első nap végén hatalmas meglepetésre Kriston Bodnár Dávid állt az élen, aki egyike volt azon keveseknek, akik nem rontottak nagyot a nyitó szakaszokon. A Peugeot 207 S2000-el induló Dávid 4 másodperces előnnyel várhatta a 2. napot Ranga Péter előtt, akit 1 MP-s hátránnyal követett Kozma Péter, Fekete Mihály és Kese Zoltán. Sokaknak, akik a győzelem reményében vágtak neki ennek a fordulónak, már a legelején szertefoszlott ez az álmuk, hiszen már az első 4 szakasz után búcsúzott Csoma Alex, Blitzer Martin, Tóth Alex és Bóta Róbert is.


Bóta Robi bukása az SS4 szakaszon

Ők már csak a superrally segítségével folytathatták a száguldást, de hátrányuk már tetemes volt az élen állókhoz képest. Ekkorát nem, de sokat bukott Retkes Péter is, ő már az első szakaszon majd egy percet hagyott bent. A nap legnehezebb gyorsaságija az SS2 volt, ahol többek között Lámer Zoltán is nagyokat hibázott, de még mindig szerencsésebbnek mondhatta magát azoktól, akiknek nem sikerült lejönniük a szakaszról, csak tréleren.  Ezen az alig 8 kilométeres pályán 98 versenyző adta fel a küzdelmet, amire még nem volt példa az OB-k történetében.

7_mrbrb_-_2fordulo_6
Lámer Zoli - Peugeot 207 S2000

A második nap első felében nem történt változás az élmezőnyben. Dávid kis előnnyel, de őrizte a vezető helyét, mígnem a 7. szakaszon megütötte az autója orrát, aminek következtében felforrt a hűtővíz, és a fotocellás cél előtt 6-8 méterre megállt alatta a Peugeot, és fel kellett adnia a versenyt. Ekkor vette át az első helyet Kozma Péter a Ford Fiesta S2000-esével, akit pár tizedmásodperc lemaradással követett Fekete Mihály Skoda Fabia S2000-ese és Kese Zoltán Fiesta-ja. Mögöttük az egyre feljebb zárkózó Lámer Zoltán jött 10 MP-s lemaradással, akit Radovits Balázs, Velner Viktor, Nyilas Mihály, Tátrai Balázs és a szakaszon hibázó, majd jócskán hátrébbcsúszó Ranga Péter üldözött. A nap végén nagy változás már nem történt, a vezető helyen lévő Kozma Péter mindössze 5 századmásodperc, előnynek nem nevezhető különbséggel várhatta a folytatást Fekete Misivel szemben. A harmadik helyet Kese Zoltán foglalta el 2,4 MP lemaradással. Lámer Zoltán a nap második felében hibázott, így majd 21 MP lemaradással követte a vezető triót. Mögötte a legjobb N4-es autóval versenyző Radovits Balázs birtokolta az abszolút 5. helyet. A további sorrend: Velner Viktor, Ranga Péter, Cseszneki Szabolcs, Retkes Péter, Nyilas Mihály és Tátrai Balázs, aki még egy percen belül van az első helyezetthez képest.

7_mrbrb_-_2fordulo_5
Kikiny - Ford Fiesta S2000

A harmadik nap Kozma Péter ott folytatta, ahol előzőleg abbahagyta, vagyis gyors és hibátlan versenyzéssel rótta a kilométereket, amit nem tudtak tartani a mögötte lévők. Először Fekete Mihály maradt le, a nap felénél már 30 másodperc volt a hátránya, majd Kese Zoltán hibázott egy nagyot, ami majdnem a kiesést jelentette számára, de megúszta egy szűk, 1 perces időveszteséggel azt a kalandot. Ezeket a hibákat és lemaradásokat kihasználva Lámer Zoltán feljött a 2. helyre, de ő sem tudta végig tartani Kozma Péter tempóját, aminek következtében a nap végére több mint 31 MP-s hátránnyal várhatta a folytatást. A dobogó alsó fokán ekkor Fekete Misi állt, több mint 5 MP lemaradással Lámer Zoli Peugeot 207 S2000-ese mögött. Kese Zoltán visszacsúszott a 4. helyre, neki már maximum a dobogó elérése lehet a záró napon a célja. Az 5. helyért még nagy csata zajlott, Radovits Balázs és Verner Viktor között kevesebb, mint 1 MP differencia volt ekkor.

7_mrbrb_-_2fordulo_12
Velner Viktor - Skoda Fabia S2000

Mögöttük már viszonylag nagy, fél perces lemaradással jött Nyilas Mihály, aki a nap végére elvesztette valamennyi játszótársát, hisz egyaránt búcsúzott a folytatástól Ranga Péter, Cseszneki Szabolcs, Retkes Péter és Tátrai Balázs is. Az abszolút 8. helyre Ráti Gergő zárkózott fel, aki már az idény-nyitó versenyen is az egyik kellemes meglepetésnek számított.

7_mrbrb_-_2fordulo_13
Ráti Gergő - Mitsubishi Lancer Evo VII

A további sorrend az első 10-ben Hlavacsek István és Berki Norbert volt. Érdekesség, hogy míg a második nap végén az abszolút 11. helyezett Tátrai Balázs is percen belül volt az élen autózó Kozma Péterhez képest, addig a 3. nap végére az összetett 10. helyen lévő hátránya már 4 perc volt!!!

7_mrbrb_-_2fordulo_7
Radovits Balázs - Mitsubishi Lancer Evo X

A záró napi 6 szakasz előtt a legfőbb kérdés az volt, hogy ha Kozma Péter nem ront, akkor hogyan fog alakulni a 2. 3. 4. hely sorsa, ugyanis ebben az esetben senki sem kételkedett már az első hely gazdáját illetően. 4 szakasszal a vége előtt szinte semmi sem változott az előzőekhez képest, ekkor úgy nézett ki, hogy már mindenki a biztonságos célba érést tartotta szem előtt. Kozma Peti vezetett majd fél perces előnnyel Lámer Zoltán előtt, akit majd 10 MP-s lemaradással követett Fekete Misi megelőzve 17MP-el Kese Zoltánt. Az 5. hely sorsa ekkor még mindig nem tisztázódott le, Viktor és Balázs igazi ki-ki meccset vívott egymás ellen, amiben 3 másodperccel Velner Viktor állt jobban. A nap feléhez érve, három szakasszal a vége előtt azonban újabb fordulat következett a dobogóért vívott harcban. Lámer Zoli bukott, és csak a szerencséjének köszönhette, hogy nem esett ki, valamint, hogy csak 15 MP-t vesztett ezzel a hibával. Így visszacsúszott Misi mögé a 3. helyre 3 másodperccel, a vezető Peti mögé pedig több mint 43 szekundummal, de a 4. Kese Zoli is csak 13 MP-el volt lemaradva tőle. Ismét nyitott lett tehát a dobogó alsó fokainak sorsa, miközben az élen álló Kozma Péter senkitől sem zavartatva haladt első győzelme felé. A 19. szakaszon Lámer Zoli visszaszerezte a 2. helyet, az utolsó előtti szakaszon ezt még stabilizálta is üldözőivel szemben. Ekkor a második helyen lévő Lámer Zoltánnak 7 másodperces előnye volt a harmadik helyezett Misi előtt, akit 6 MP-s lemaradással követett Kese Zoli. Az utolsó szakaszon Kozma Péter nem bízott semmit sem a véletlenre, pont annyira nyomta a gázt, ami elegendő volt a győzelméhez, ezzel pályafutása első abszolút aranyérmét szerezte. Lámer Zoli egy hatalmas idővel biztosította be az ezüstérmét, ezen a szakaszon több mint 12 másodpercet vert a második helyezettre! Fekete Misi nyugodtan ért végül oda a dobogó legalsó fokára, ugyanis Kese Zoltán az első kanyarban hatalmasat esett és végül csak a 6. helyen ért célba a versenyen. Radovits Balázs a végén nagyot hajrázott, legfőbbképp a záró szakaszon elért jó eredményének köszönhetően megelőzte Velner Viktort és megszerezte a 4. helyet előtte. Abszolút 7. lett Nyilas Mihály, akit Ráti Gergő, Hlavacsek István és Berki Norbert követett az első 10-ben.

7_mrbrb_-_2fordulo_8
Berki Norbert - Proton S2000

Az A7/R3-as kategóriában Dénes Szabolcs győzött, aki ezzel javított az első fordulós eredményén, ahol az élről volt kénytelen feladni a verseny. A 2. helyezett a megbízható versenyzéséről híres Csekő Árpád lett, megelőzve Kovács József Krisztiánt.

7_mrbrb_-_2fordulo_1
Dénes Szabolcs - Honda Civic Type-R R3


A kategória összefoglalója

Az S1600/N3-as kategóriában Bitto Zsolt volt a leggyorsabb, aki rögtön győzelemmel tért vissza az elsőkerekesek közé, maga mögé utasítva Szente Zsoltot és Urhegyi Pált.

7_mrbrb_-_2fordulo_2
Urhegyi Pál - Peugeot 205 GTi

A „H” kategóriában Szoták Dániel az első forduló után a másodikban is nyerni tudott, ráadásul itt is hatalmas előnnyel. Második helyen Nagy Attila ért célba, a harmadik helyen pedig az előző versenyhez hasonlóan, most is Kerényi László ért célba.

7_mrbrb_-_2fordulo_3
Kerényi László - Lada Samara

A nyílt bajnokság értékelésében (ide tartoznak azok az autók/kategóriák, amik nem számítanak bele az abszolút értékelésbe) Hajdó László diadalmaskodott Szabó Zoltán és Füredi Zoltán előtt. Ők is látványos, és izgalmas csatákat mutattak be. Ha ezt a kategóriát is beszámítanák az abszolút értékelésbe, akkor szép eredményeket értek volna el ott is, mindhárman az első 10-ben fejezték volna be a versenyt.

A nyílt értékelés WRC kategóriájában Hajdó László nyert Birgés István és Áman Zsolt előtt.
A nyílt értékelés WRCC/A8 kategóriájában az első fordulóhoz hasonlóan ismét Szabó Zoltán végzett az élen, megelőzve Füredi Zoltánt és Szabó Gábort.

7_mrbrb_-_2fordulo_11
Füredi Zoltán - Mitsubishi Lancer Evo VI

Idén is megrendezésre kerül az R2, azaz a Rally Másodosztály, ami az újonc, illetve kezdő versenyzőknek próbál lehetőséget biztosítani. Itt lett abszolút győztes Bardóczy Ádám, aki mindössze 7 percet kapott az R1 abszolút győztesétől, ami mindenféleképpen egy szép eredmény. Második lett Rózsa László, aki nagy csatában utasította a dobogó alsó fokára Horváth Róbertet.

Az R2 FWD győztese Brizman Viktor lett, mögötte Kugelmann Erik és Szemán Richárd végzett.

Az R2 „H” kategória Heincz Hunor lett, megelőzve Tamás Vinczét és Kiss Balázst.

7_mrbrb_-_2fordulo_10
Tamás Vincze - Lada VFTS

A bevezetőben írtam, hogy a forduló előtt sokak abban reménykedtek, hogy ez is izgalmas verseny lesz, és talán már kicsit jobban körvonalazódhat az, hogy idén kik lehetnek azok, akiknek reális céljuk van a bajnoki cím megszerzésére. Nos, izgalmakból ugye nem volt hiány, az viszont még nagyon nagy rejtély, hogy idén kikkel lehet komolyan számolni, hisz eddig 2 verseny volt, és a dobogókon 6 különböző versenyző állt, sőt mindkét versenyen 3 különböző márka volt a pódiumon, pontosabban egy Peugeot 207, egy Ford Fiesta és egy Skoda Fabia S2000. Minden nyitott még tehát, sokaknak pedig még csak most kezdődig az OB, hiszen a két kötelező mínuszolás miatt, akik eddig mindkétszer kiestek, azok sem veszítettek még lényegében semmit sem. Érdekes idény kezdődött, ahol a 3. forduló március közepén lesz megtartva.

 

Ez a hír most jelenik meg 5629. alkalommal
Share |
2012.02.22.
7. Magyar RBR Bajnokság
7. MRBRB 2.futam
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k