A bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni
Mads Ostberg, a WRC2 tavalyi bajnoka egy online sajtótájékoztatóval kezdte magyarországi programját
2021-04-16
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
785633810
Napi oldal:
107375
Jelenleg:
1649
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A magyar bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni a WRC2 tavalyi világbajnoka a Citroën színeiben

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_1

Online sajtótájékoztatóval vette kezdetét Mads Ostberg és Torstein Eriksen magyarországi programja. A WRC2 2020-as bajnok párosa a világbajnoki szereplés mellett az idei szezonban Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosaként a nyílt magyar ralibajnokságban szerepel és nem titkolt céljuk, hogy a Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal megszerezzék a bajnoki címet.
 
200 kilométeres gyári tesztről érkezett a fővárosba Mads Ostberg és Torstein Eriksen. A kétnapos franciaországi aszfaltos teszt után online sajtótájékoztatóval kezdődött a páros magyarországi bemutatkozása. 
 
Mads Ostberg lelkesen beszélt a magyar szereplésről. „Ez a program a WRC2 sorozatra való felkészülésünk része, de nagyon nagy bennünk a motiváció és nagyon várjuk már, hogy Magyarországon versenyezhessünk. Tagai Tamás, a Taga Racing Technology vezetője sokat segít, jegyzeteket készített a számunkra a magyar versenyekről, a pályákról. Fel vagyok készülve arra, hogy kemény csatákat fogunk vívni a magyar indulókkal.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_2
 
Mads Ostberg, WRC2 tavalyi világbajnoka tevékeny résztvevője volt a Citroën C3 Rally2 versenyautó fejlesztésének. Tesztpilótaként mindent tud a március elején homologizált újdonságokról, melyek azt a célt szolgálják, hogy a Citroën versenyautója minden körülmények között a leggyorsabb legyen. A Citroën pilótája nem csak versenyen vezette a Citroën C3 Rally2-őt, hanem a fejlesztésbe is rengeteg beleszólása volt: „Az egész folyamatban részt vettem a Citroën Racing fejlesztői csapat tagjaként. Sokat dolgoztunk az autón, ami szerintem még jobb lett, mint volt.” – mondta a Magyarországon is versenybe szálló norvég pilóta. „A sok kis apró finomítás mellett talán a legfontosabb előrelépést az erőátviteli rendszerben, a fékrendszerben és az aerodinamika terén értük el.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_3
 
A kérdésre, hogy mit fog ez jelenteni konkrétan például egy magyar versenyen, Mads ezt válaszolta: „Az új differenciálművel jobban kezelhető lesz az autó, ez különösen a felhordásos, saras részeken lesz érezhető. Az aerodinamikai fejlesztések nagyobb leszorítóerőt biztosítanak majd a tempós részeken. De versenyzőként számomra a legfontosabb, hogy minél nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki a motorból, és ez is sikerült.”
Szinte minden gyár kiadta már a fejlesztési csomagját a Rally2 (korábban R5) kategóriájú versenyautójához. A Citroën tavaly, még a fejlesztések realizálása előtt megnyerte a WRC2 kategóriát az autóval, de az év közben végzett fejlesztői munka igazából csak most vált mindenki számára elérhetővé. 
 
Amikor a leendő magyar ellenfelekről kérdezték a norvég pilótát, akkor nagyon örült annak, hogy az elmúlt időszakban több versenyzőtől is kapott üzenetet, küldtek belső felvételeket a leendő szakaszokról, üdvözölték érkezésüket a magyar bajnokságba. „Fontosnak tartom, hogy jó atmoszférában versenyezzünk, bízom benne, hogy sok magyar versenyzőt meg fogunk majd ismerni, hiszen csak a pályán versenyzünk egymás ellen.” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_4
 
A navigátor, Torstein Eriksen, aki négy éve versenyez Mads-szal nagyon várja a rajtot. Egyelőre nem ismeri a magyar pályákat, csak annyit tud, hogy aszfalton versenyeznek a hétvégén. A kérdésre, hogy a murvás vagy az aszfaltos versenyeket kedveli-e jobban, elmondta, hogy bár a murvás futamok látványosabbak, a jobb egyben ülve az aszfaltos pályák megnyugtatóbbnak tűnnek.
 
Balkányi György, a csapat és a Citroën képviseletének vezetője hangsúlyozta, hogy a Citroënnek fontos a magyar bajnokság, hiszen egy olyan megbízható versenyautó, mint a Citroën C3 Rally2, amelyből a kiváló versenyzők ki tudják hozni a legjobbat, a márka magyarországi megítélésének is meghatározó eleme. „Nagyon komoly a magyar rali mezőnye. Bízom benne, hogy azzal, hogy Mads itthon is versenyez, a magyar ralibajnokságot is előtérbe tudjuk hozni a nemzetközi porondon. Reméltem, és be is bizonyosodott, hogy ezzel több neves versenyző is meg fog jelenni a nyílt hazai bajnokság különböző futamain. Nagyon bízom abban, hogy a járványhelyzet miatti korlátozások feloldását követően még több néző lesz kint a pályák mellett, mint az azt megelőző években. Sportszakmai szempontból két fontos tényező fog most összecsapni: Mads-ék óriási autóismerettel rendelkeznek, míg a magyar pilóták óriási pályaismerettel bírnak, ezért biztos vagyok abban, hogy nagyon jó és érdekes futamok elé nézhetünk!” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_5
 
Amikor a célokról kérdezték a csapatvezetőt, akkor ezt válaszolta Balkányi György: „A világbajnoknak nem lehet más célja, mint megnyerni a magyar bajnokságot. Mivel a WRC2 kiemelt fontosságú Mads és Torstein idei szerepvállalásában, így jelen pillanatban öt magyar bajnoki futam látszik biztosan, ahol a csapat el fog tudni indulni.”
 
Oláh Gyárfás, az MNASz elnöke hatalmas lehetőségnek tartja, hogy magyar pályákon láthatnak majd a nézők világbajnokot versenyezni magyar versenyzők ellen. „Bízom benne, hogy minél hamarabb eljutunk oda, hogy a nézők visszatérhetnek a pályák mellé, hiszen a rajongók szerves részei a raliversenyeknek. Szükség van rájuk! És akkor fogjuk igazán érezni a világbajnok párosnak az erejét is, hogy mekkora előnyt hozhat a média figyelme a magyar bajnokságnak.” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_6
 
Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője büszke arra, hogy a csapata biztosítja a WRC2 sorozatban a versenyautót a regnáló bajnok párosnak, ugyanakkor nagyon jó dolognak tartja, hogy a hazai bajnokságban a másik Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal egy magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó indul. „Nagy lehetőség ez Lackóéknak arra, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek az autóval kapcsolatban, hiszen a csapattársuk nagyon nagy rutinnal bír és biztos vagyok benne, hogy sokat fog majd segíteni nekik.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_7
 
A Citroën Rally Team Hungary csapata csütörtökön egy teszttel készül fel az I. Boldogkő Rally-ra. Pénteken és szombaton a pályabejáráson ismerkednek a gyorsasági szakaszokkal és vasárnap reggeltől kilenc gyorsasági szakasszal kezdetét veszi Mads Ostbergék magyarországi versenyzése.
 
Sajnos az érvényben lévő járványügyi korlátozásoknak megfelelően a versenyt nézők elől elzárva kell megrendezni, de a csapat minden tagja bízik abban, hogy minél hamarabb találkozhatnak a rajongók is a világbajnok egységgel.

 
a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_8
 
 
 
A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös
 
#C3Rally2Family #CRTH
 
kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse

 

Ez a hír most jelenik meg 2002. alkalommal
Share |
Tagai Racing Technology, Budakeszi • egyéb
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k