A bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni
Mads Ostberg, a WRC2 tavalyi bajnoka egy online sajtótájékoztatóval kezdte magyarországi programját
2021-04-16
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
753476583
Napi oldal:
129901
Jelenleg:
1085
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rallye Sweden után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
61
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
4. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
29
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
26
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
25
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
21
8. Martins Sesks
Ford Puma Rally1
8
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
6
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A magyar bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni a WRC2 tavalyi világbajnoka a Citroën színeiben

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_1

Online sajtótájékoztatóval vette kezdetét Mads Ostberg és Torstein Eriksen magyarországi programja. A WRC2 2020-as bajnok párosa a világbajnoki szereplés mellett az idei szezonban Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosaként a nyílt magyar ralibajnokságban szerepel és nem titkolt céljuk, hogy a Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal megszerezzék a bajnoki címet.
 
200 kilométeres gyári tesztről érkezett a fővárosba Mads Ostberg és Torstein Eriksen. A kétnapos franciaországi aszfaltos teszt után online sajtótájékoztatóval kezdődött a páros magyarországi bemutatkozása. 
 
Mads Ostberg lelkesen beszélt a magyar szereplésről. „Ez a program a WRC2 sorozatra való felkészülésünk része, de nagyon nagy bennünk a motiváció és nagyon várjuk már, hogy Magyarországon versenyezhessünk. Tagai Tamás, a Taga Racing Technology vezetője sokat segít, jegyzeteket készített a számunkra a magyar versenyekről, a pályákról. Fel vagyok készülve arra, hogy kemény csatákat fogunk vívni a magyar indulókkal.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_2
 
Mads Ostberg, WRC2 tavalyi világbajnoka tevékeny résztvevője volt a Citroën C3 Rally2 versenyautó fejlesztésének. Tesztpilótaként mindent tud a március elején homologizált újdonságokról, melyek azt a célt szolgálják, hogy a Citroën versenyautója minden körülmények között a leggyorsabb legyen. A Citroën pilótája nem csak versenyen vezette a Citroën C3 Rally2-őt, hanem a fejlesztésbe is rengeteg beleszólása volt: „Az egész folyamatban részt vettem a Citroën Racing fejlesztői csapat tagjaként. Sokat dolgoztunk az autón, ami szerintem még jobb lett, mint volt.” – mondta a Magyarországon is versenybe szálló norvég pilóta. „A sok kis apró finomítás mellett talán a legfontosabb előrelépést az erőátviteli rendszerben, a fékrendszerben és az aerodinamika terén értük el.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_3
 
A kérdésre, hogy mit fog ez jelenteni konkrétan például egy magyar versenyen, Mads ezt válaszolta: „Az új differenciálművel jobban kezelhető lesz az autó, ez különösen a felhordásos, saras részeken lesz érezhető. Az aerodinamikai fejlesztések nagyobb leszorítóerőt biztosítanak majd a tempós részeken. De versenyzőként számomra a legfontosabb, hogy minél nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki a motorból, és ez is sikerült.”
Szinte minden gyár kiadta már a fejlesztési csomagját a Rally2 (korábban R5) kategóriájú versenyautójához. A Citroën tavaly, még a fejlesztések realizálása előtt megnyerte a WRC2 kategóriát az autóval, de az év közben végzett fejlesztői munka igazából csak most vált mindenki számára elérhetővé. 
 
Amikor a leendő magyar ellenfelekről kérdezték a norvég pilótát, akkor nagyon örült annak, hogy az elmúlt időszakban több versenyzőtől is kapott üzenetet, küldtek belső felvételeket a leendő szakaszokról, üdvözölték érkezésüket a magyar bajnokságba. „Fontosnak tartom, hogy jó atmoszférában versenyezzünk, bízom benne, hogy sok magyar versenyzőt meg fogunk majd ismerni, hiszen csak a pályán versenyzünk egymás ellen.” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_4
 
A navigátor, Torstein Eriksen, aki négy éve versenyez Mads-szal nagyon várja a rajtot. Egyelőre nem ismeri a magyar pályákat, csak annyit tud, hogy aszfalton versenyeznek a hétvégén. A kérdésre, hogy a murvás vagy az aszfaltos versenyeket kedveli-e jobban, elmondta, hogy bár a murvás futamok látványosabbak, a jobb egyben ülve az aszfaltos pályák megnyugtatóbbnak tűnnek.
 
Balkányi György, a csapat és a Citroën képviseletének vezetője hangsúlyozta, hogy a Citroënnek fontos a magyar bajnokság, hiszen egy olyan megbízható versenyautó, mint a Citroën C3 Rally2, amelyből a kiváló versenyzők ki tudják hozni a legjobbat, a márka magyarországi megítélésének is meghatározó eleme. „Nagyon komoly a magyar rali mezőnye. Bízom benne, hogy azzal, hogy Mads itthon is versenyez, a magyar ralibajnokságot is előtérbe tudjuk hozni a nemzetközi porondon. Reméltem, és be is bizonyosodott, hogy ezzel több neves versenyző is meg fog jelenni a nyílt hazai bajnokság különböző futamain. Nagyon bízom abban, hogy a járványhelyzet miatti korlátozások feloldását követően még több néző lesz kint a pályák mellett, mint az azt megelőző években. Sportszakmai szempontból két fontos tényező fog most összecsapni: Mads-ék óriási autóismerettel rendelkeznek, míg a magyar pilóták óriási pályaismerettel bírnak, ezért biztos vagyok abban, hogy nagyon jó és érdekes futamok elé nézhetünk!” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_5
 
Amikor a célokról kérdezték a csapatvezetőt, akkor ezt válaszolta Balkányi György: „A világbajnoknak nem lehet más célja, mint megnyerni a magyar bajnokságot. Mivel a WRC2 kiemelt fontosságú Mads és Torstein idei szerepvállalásában, így jelen pillanatban öt magyar bajnoki futam látszik biztosan, ahol a csapat el fog tudni indulni.”
 
Oláh Gyárfás, az MNASz elnöke hatalmas lehetőségnek tartja, hogy magyar pályákon láthatnak majd a nézők világbajnokot versenyezni magyar versenyzők ellen. „Bízom benne, hogy minél hamarabb eljutunk oda, hogy a nézők visszatérhetnek a pályák mellé, hiszen a rajongók szerves részei a raliversenyeknek. Szükség van rájuk! És akkor fogjuk igazán érezni a világbajnok párosnak az erejét is, hogy mekkora előnyt hozhat a média figyelme a magyar bajnokságnak.” 

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_6
 
Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője büszke arra, hogy a csapata biztosítja a WRC2 sorozatban a versenyautót a regnáló bajnok párosnak, ugyanakkor nagyon jó dolognak tartja, hogy a hazai bajnokságban a másik Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal egy magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó indul. „Nagy lehetőség ez Lackóéknak arra, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek az autóval kapcsolatban, hiszen a csapattársuk nagyon nagy rutinnal bír és biztos vagyok benne, hogy sokat fog majd segíteni nekik.”

a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_7
 
A Citroën Rally Team Hungary csapata csütörtökön egy teszttel készül fel az I. Boldogkő Rally-ra. Pénteken és szombaton a pályabejáráson ismerkednek a gyorsasági szakaszokkal és vasárnap reggeltől kilenc gyorsasági szakasszal kezdetét veszi Mads Ostbergék magyarországi versenyzése.
 
Sajnos az érvényben lévő járványügyi korlátozásoknak megfelelően a versenyt nézők elől elzárva kell megrendezni, de a csapat minden tagja bízik abban, hogy minél hamarabb találkozhatnak a rajongók is a világbajnok egységgel.

 
a_bajnoki_cim_megszerzeseert_fog_kuzdeni_8
 
 
 
A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös
 
#C3Rally2Family #CRTH
 
kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse

 

Ez a hír most jelenik meg 1922. alkalommal
Share |
Tagai Racing Technology, Budakeszi • egyéb
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
171819 20 21 2223
24 25 26 27 28 0102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13 14 1516

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k