|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
A magyar bajnoki cím megszerzéséért fog küzdeni a WRC2 tavalyi világbajnoka a Citroën színeiben
![]() Online sajtótájékoztatóval vette kezdetét Mads Ostberg és Torstein Eriksen magyarországi programja. A WRC2 2020-as bajnok párosa a világbajnoki szereplés mellett az idei szezonban Citroën Rally Team Hungary versenyzőpárosaként a nyílt magyar ralibajnokságban szerepel és nem titkolt céljuk, hogy a Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal megszerezzék a bajnoki címet.
200 kilométeres gyári tesztről érkezett a fővárosba Mads Ostberg és Torstein Eriksen. A kétnapos franciaországi aszfaltos teszt után online sajtótájékoztatóval kezdődött a páros magyarországi bemutatkozása.
Mads Ostberg lelkesen beszélt a magyar szereplésről. „Ez a program a WRC2 sorozatra való felkészülésünk része, de nagyon nagy bennünk a motiváció és nagyon várjuk már, hogy Magyarországon versenyezhessünk. Tagai Tamás, a Taga Racing Technology vezetője sokat segít, jegyzeteket készített a számunkra a magyar versenyekről, a pályákról. Fel vagyok készülve arra, hogy kemény csatákat fogunk vívni a magyar indulókkal.”
![]() Mads Ostberg, WRC2 tavalyi világbajnoka tevékeny résztvevője volt a Citroën C3 Rally2 versenyautó fejlesztésének. Tesztpilótaként mindent tud a március elején homologizált újdonságokról, melyek azt a célt szolgálják, hogy a Citroën versenyautója minden körülmények között a leggyorsabb legyen. A Citroën pilótája nem csak versenyen vezette a Citroën C3 Rally2-őt, hanem a fejlesztésbe is rengeteg beleszólása volt: „Az egész folyamatban részt vettem a Citroën Racing fejlesztői csapat tagjaként. Sokat dolgoztunk az autón, ami szerintem még jobb lett, mint volt.” – mondta a Magyarországon is versenybe szálló norvég pilóta. „A sok kis apró finomítás mellett talán a legfontosabb előrelépést az erőátviteli rendszerben, a fékrendszerben és az aerodinamika terén értük el.”
![]() A kérdésre, hogy mit fog ez jelenteni konkrétan például egy magyar versenyen, Mads ezt válaszolta: „Az új differenciálművel jobban kezelhető lesz az autó, ez különösen a felhordásos, saras részeken lesz érezhető. Az aerodinamikai fejlesztések nagyobb leszorítóerőt biztosítanak majd a tempós részeken. De versenyzőként számomra a legfontosabb, hogy minél nagyobb teljesítményt sajtoljunk ki a motorból, és ez is sikerült.”
Szinte minden gyár kiadta már a fejlesztési csomagját a Rally2 (korábban R5) kategóriájú versenyautójához. A Citroën tavaly, még a fejlesztések realizálása előtt megnyerte a WRC2 kategóriát az autóval, de az év közben végzett fejlesztői munka igazából csak most vált mindenki számára elérhetővé.
Amikor a leendő magyar ellenfelekről kérdezték a norvég pilótát, akkor nagyon örült annak, hogy az elmúlt időszakban több versenyzőtől is kapott üzenetet, küldtek belső felvételeket a leendő szakaszokról, üdvözölték érkezésüket a magyar bajnokságba. „Fontosnak tartom, hogy jó atmoszférában versenyezzünk, bízom benne, hogy sok magyar versenyzőt meg fogunk majd ismerni, hiszen csak a pályán versenyzünk egymás ellen.”
![]() A navigátor, Torstein Eriksen, aki négy éve versenyez Mads-szal nagyon várja a rajtot. Egyelőre nem ismeri a magyar pályákat, csak annyit tud, hogy aszfalton versenyeznek a hétvégén. A kérdésre, hogy a murvás vagy az aszfaltos versenyeket kedveli-e jobban, elmondta, hogy bár a murvás futamok látványosabbak, a jobb egyben ülve az aszfaltos pályák megnyugtatóbbnak tűnnek.
Balkányi György, a csapat és a Citroën képviseletének vezetője hangsúlyozta, hogy a Citroënnek fontos a magyar bajnokság, hiszen egy olyan megbízható versenyautó, mint a Citroën C3 Rally2, amelyből a kiváló versenyzők ki tudják hozni a legjobbat, a márka magyarországi megítélésének is meghatározó eleme. „Nagyon komoly a magyar rali mezőnye. Bízom benne, hogy azzal, hogy Mads itthon is versenyez, a magyar ralibajnokságot is előtérbe tudjuk hozni a nemzetközi porondon. Reméltem, és be is bizonyosodott, hogy ezzel több neves versenyző is meg fog jelenni a nyílt hazai bajnokság különböző futamain. Nagyon bízom abban, hogy a járványhelyzet miatti korlátozások feloldását követően még több néző lesz kint a pályák mellett, mint az azt megelőző években. Sportszakmai szempontból két fontos tényező fog most összecsapni: Mads-ék óriási autóismerettel rendelkeznek, míg a magyar pilóták óriási pályaismerettel bírnak, ezért biztos vagyok abban, hogy nagyon jó és érdekes futamok elé nézhetünk!”
![]() Amikor a célokról kérdezték a csapatvezetőt, akkor ezt válaszolta Balkányi György: „A világbajnoknak nem lehet más célja, mint megnyerni a magyar bajnokságot. Mivel a WRC2 kiemelt fontosságú Mads és Torstein idei szerepvállalásában, így jelen pillanatban öt magyar bajnoki futam látszik biztosan, ahol a csapat el fog tudni indulni.”
Oláh Gyárfás, az MNASz elnöke hatalmas lehetőségnek tartja, hogy magyar pályákon láthatnak majd a nézők világbajnokot versenyezni magyar versenyzők ellen. „Bízom benne, hogy minél hamarabb eljutunk oda, hogy a nézők visszatérhetnek a pályák mellé, hiszen a rajongók szerves részei a raliversenyeknek. Szükség van rájuk! És akkor fogjuk igazán érezni a világbajnok párosnak az erejét is, hogy mekkora előnyt hozhat a média figyelme a magyar bajnokságnak.”
![]() Tagai Tamás, a Tagai Racing Technology vezetője büszke arra, hogy a csapata biztosítja a WRC2 sorozatban a versenyautót a regnáló bajnok párosnak, ugyanakkor nagyon jó dolognak tartja, hogy a hazai bajnokságban a másik Citroën C3 Rally2 versenyautójukkal egy magyar páros, a Német Lackó – Tóth Imre duó indul. „Nagy lehetőség ez Lackóéknak arra, hogy minél több tapasztalatot szerezzenek az autóval kapcsolatban, hiszen a csapattársuk nagyon nagy rutinnal bír és biztos vagyok benne, hogy sokat fog majd segíteni nekik.”
![]() A Citroën Rally Team Hungary csapata csütörtökön egy teszttel készül fel az I. Boldogkő Rally-ra. Pénteken és szombaton a pályabejáráson ismerkednek a gyorsasági szakaszokkal és vasárnap reggeltől kilenc gyorsasági szakasszal kezdetét veszi Mads Ostbergék magyarországi versenyzése.
Sajnos az érvényben lévő járványügyi korlátozásoknak megfelelően a versenyt nézők elől elzárva kell megrendezni, de a csapat minden tagja bízik abban, hogy minél hamarabb találkozhatnak a rajongók is a világbajnok egységgel.
![]() A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., Tagai Racing Technology, PIRELLI, Citroën Racing, Autószöv Gyöngyös
#C3Rally2Family #CRTH
kiadja: Dudás Endre, a Citroën Rally Team Hungary sajtófelelőse
Ez a hír most jelenik meg 1922. alkalommal
címkék: Citroen, Mads Ostberg
Tagai Racing Technology, Budakeszi • egyéb
![]() ![]() 2021.04.17-18.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.02.22.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.01.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.02.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.08.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.08.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.09.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.09.
![]() részletes infóink ![]() 2025.03.15.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |