LCH Tavaszi LADA találkozó
A legnagyobb bukás
Turán Frici első interjúja
2010-10-27
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685005283
Napi oldal:
105947
Jelenleg:
869
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Már az is óriási hír volt, amikor napvilágot látott az információ, hogy a Turán-Zsiros páros egy gyári Forddal fog versenyezni a Katalán Ralin. Majd a hétvége újabb meglepetéseket hozott, hiszen Friciék folyamatosan gyorsultak és szombat este már az abszolút hetedik helyen álltak a világbajnoki mezőnyben. Majd vasárnap egyszer csak nem láttuk a gyorsaságin futott idejüket az online eredményközlő oldalon, és hamarosan érkezett a hír, hogy óriásit borultak. Szerencsére jól vannak, kisebb sérülésekkel megúszták a hatalmas esést, amiről Turán Fricivel sikerült váltanom pár mondatot.

thumb_A_legnagyobb_bukas_1Hogy érzed magad?
Jól, a helyzethez képest legalábbis. Szerencsére semmilyen fájdalmat nem érzek, egyedül az öv helyét érzem még valamennyire. A kulcscsontom törött el, ezt holnap fogják megoperálni, remélem utána az is gyorsan helyrefog jönni.

Bár mindenki a bukásról beszél, kezdjük azért azzal, hogy milyen volt a verseny?

Életünk legjobb versenye volt ez, még a történtek ellenére is. Profinak érezhettük magunkat, profiként kezelt a csapat, és a versenyzőtársak is. Ugyanolyan kiszolgálásban részesültünk, mint a többi versenyző, segítettek mindenben, hoztak-vittek minket, így tényleg maximálisan elégedettek vagyunk ezzel. Teljesértékű csapattagként néztek ránk, és tényleg, amiben csak tudtak, a segítségünkre voltak. Pénteken murvás talajon kezdtünk, ahol elég sok időt veszítettünk, nagyrészt annak köszönhetően, hogy nem volt tökéletes a beállítás. Nagyon keményre volt állítva az autó futóműve, de ezen módosítottak a második körre, és akkor már az időeredményeken is látszott, hogy gyorsultunk. Az ellenfelek iszonyat gyorsak a murván, de most azért már kevesebbet kaptunk, mint Portugáliában. A szombati nap fordult a kocka, a beállítások megfeleltek az én vezetési stílusomnak, valamint aszfaltos pályákon versenyeztünk, és egy nap alatt 4 hellyel léptünk feljebb, vagyis az abszolút 7. helyen zártuk a napot. A nap során nagyon jó időket autóztunk, amit utólag is óriási sikerként értékelünk.

Milyen céllal vágtatok neki a vasárnapi gyorsoknak?
Nem volt más célunk, minthogy megtartsuk ezt a hetedik helyet. Sajnálom, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt, és hogy ily módon zárult ez számunkra. Igazából a bukást kárpótolja az a siker, amit addig elértünk, az a teljesítmény, ahogyan autóztunk ezen a versenyen.

Ha jól tudom, ti vagytok az első magyar páros, akik ilyen időket tudtak autózni a VB mezőnyében?
Ez így van, de valójában másnak nem volt még ilyen lehetősége. Mi egy kivételes lehetőséget kaptunk, hogy egy 2008-as fejlesztésű autóval, gyári csapattal versenyezzünk. Komoly háttér állt mögöttünk, és ez azért nagyban hozzájárult az eredményeinkhez. Idáig nem volt ilyen eredménye másnak, és a mi bolgár 8. helyünk a legjobb a magyar versenyzők között idáig.

a_legnagyobb_bukas_1

Magyarországon nem igazán szoktatok hozzá, hogy vegyes talajon versenyezzetek az utóbbi években...
Nem szoktunk hozzá, de abszolút nem okozott problémát, bár a murván nem tudtunk igazán gyorsak lenni, így emiatt talán valóban jobban örültünk volna, ha csak aszfalton kellett volna versenyeznünk. Ezt az autót sokkal nehezebb volt vezetni murvás pályán.

Mire emlékszel a balesetből?
A fejemet is elég rendesen megütöttem, ezért mondhatom, hogy nem sokra. Legalább egy 4-5 órás időszak kimaradt a balesetet követően, és sem a balesetre, sem arra nem emlékszem, hogy hogyan jutottunk a kórházba. Az első kép az, amikor a barátok és a feleségem megérkeztek hozzám a kórházba, de segíteni kellett még akkor is emlékezni, hogy milyen autóval is mentünk, melyik versenyen, mert akkor még ez sem volt tiszta számomra. Aztán szépen lassan elkezdtem emlékezni dolgokra, délutánra nagyjából kitisztult a fejem, de azért maradt egy homályos folt. Talán idővel azok az emlékek is előjönnek, és akkor végre tudni fogom, hogy mi is történt valójában. A balesetből a kanyarkombinációra emlékszem csupán. Visszanéztük a belső kamerás felvételen hang nélkül a bukást, de még így is megmaradt egy homályos folt. Talán egyszer majd ez is helyrekerül a fejemben, és akkor már tudni fogom, hogy mi is történt valójában, mert ez így azért nem olyan jó…

Mennyire fog nyomot hagyni benned ez a baleset?

Semennyire! Bár igazából majd akkor fog ez kiderülni, mikor először újra versenyautóba ülök. Nem mondhatom, hogy nagy tapasztalatom lenne a bukásokat illetően, hiszen azért nem jellemző rám, hogy ekkorát essek.
Ez volt eddig életem legnagyobb bukása, és csupán egy hasonló jellegű volt a pályafutásom során, 2002-ben még a Toyotával.

Bízom a gyors felépülésben, remélem ez a kulcscsonttörés viszonylag hamar rendbe fog jönni... szerencsére van pár olyan barátom, aki már most felajánlotta a versenyautóját, hogy a felépülést követően újra autóba ülhessek és mihamarabb visszarázódjak a versenyzésbe. Mikulás Rallye-n egyébként is szerettünk volna indulni, bízom benne, hogy addigra képes leszek újra versenyezni, és ott tudok lenni a rajtban!

Hogyan értékeled utólag ezt a hétvégét?
Életünk nagy álma teljesült ezzel, hogy gyári csapatban versenyezhettünk, de nagyon hiányzik az az 50 km, amit már nem sikerült leautózni. De nem adjuk fel! Be fogom bizonyítani, hogy tudok hosszútávon gyorsan menni, hogy tudok ilyen eredménnyel végigcsinálni versenyt!

 A_legnagyobb_bukas_2

Mit szólt a csapat?
A csapat az egész verseny során nagyon elégedett volt a teljesítményünkkel, tényleg profi versenyzőként kezeltek minket. Rengeteg segítséget kaptunk tőlük, figyeltek ránk, és ezek alapján tényleg nem tudok mást mondani, mint hogy hihetetlenül nagy élmény volt itt így versenyezni. A bukást követően is azt mondja a csapat, hogy elégedettek a teljesítményünkkel, az eredményünkkel. A balesetet követően érdeklődnek utánunk, hogy hogyan érezzük magunkat, ami egyébként nagyon jól esik, és szerintük is csak az tudja így összetörni az autót, aki igazán gyorsan megy!

Ez a hír most jelenik meg 13747. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k