Bajban vagy a hűtővízzel? Töltsél sört a motorba! Ha egy WRC-nél működik a módszer, akkor ne higgyjük, hogy a mi kis személyautónknál ebből baj lehet. Ez Neuville története. De történt is sok más egyéb is Mexikóban, lássuk, mire fogunk emlékezni április 3-áig, a portugál futam kezdetéig.
Ne kövezzen meg senki azért, mert a futam legizgalmasabb pillanatának a sörös incidenst tartom, de ez történt a Mexikó-rali legvégén és ezt közvetítette a legszívszorítóbban a WRC rádiós csapata. Na de míg idáig eljutunk, érdemes végiggondolni, hogy hogy lehet az, hogy Thierry Neuville küzdhetett az i20 WRC első dobogójáért a világbajnokságon.
Nincs ember a galaxisban, aki egy lyukas garast is adott volna azért péntek délelőtt, hogy a Hyundai dobogóra ér majd közel 400 gyorsasági kilométer múlva. Neuville és Atkinson a futottak még kategóriát uralta, míg a többi gyári menő szárnyalt. Mondani sem kell, hogy közülük a tavalyi győztes, Sebastien Ogier volt a legmeggyőzőbb. Az első szervizt követő második gyorsasági, a 44 kilométeres El Chocolate után az élre állt és onnan már az istennek sem akart távozni.
Addig Ostberg tartotta vele a lépést, már amennyire a képességei és a Citroen ereje engedte. Az egész pénteket végigsöprögető Latvala volt a harmadik, ami egészen kiváló eredmény volt tőle, ahhoz képest, hogy mindenhol elsőnek ment át.
Az izgalmakat az első napon többen is szolgáltatták. Kubicának egyelőre nem versenymérnökre kell a legtöbb pénzt elköltenie, hanem lakatosra. Már pénteken is dobott egy tetőt a 2 kilométeres szuperspeciálon, amit szombaton megfejelt egy árokba eséssel. Érdekes azonban, hogy komoly kihívóra akadt a kasztni görbítő versenyben, hiszen amint a lengyel az árokban landolt, a VW-s Mikkelsen rögtön megpróbálta lemásolni. Két nap alatt kétszer hibáztak mindketten. Mikkelsen befejezhette a futamot, Kubica a bukócső maradandó sérülése nyomán már nem.
A legpechesebb címre talán Hirvonen pályázik jó eséllyel, hiszen a finn fordos kiválóan ment, amíg az autó és a technika engedte. De a Fiestája megállt, hogy aztán a diszkréten kipattintott felső testét közszemlére tehesse. Végül a maradék két napot végigversenyezte, remek részeredményekkel. Sajnálni még Meeke-et lehet, aki mókamesterként száguldotta végig a hétvégét, de kétszer is kiütötte a futóművét, pechére másodszor épp a Power Stage-en, ami miatt értékes pontokat bukott el a befejezés előtt 7 kilométerrel.
Ezek a kis közjátékok abszolút nem zavarták az elejét, ment mindenki mint a meszes. Ez lett a veszte szombaton Ostbergnek, aki rosszul írta fel az itinerét és túl gyorsan érkezett egy balosba, aminek a futóműve látta kárát. Hiába szerelgette a Viking technológiával szegény norvég, bukta az értékes dobogót.
Vasárnap Kubicán kívül mindenki visszaállt a versenybe és hiába szerepelt a programban a szezon leghosszabb gyorsaságija - az 55.92 km-es Guanajuatito -, a futam kezdett dögunalmassá válni. Ogiert nem lehetett megközelíteni, a párosok közötti különbség pedig akkora lett, hogy nem volt értelme kockáztatni.
Az izgalmakat végül Meeke végzetes hibája az utolsó gyorson, illetve Neuville hűtős incidense szolgáltatta a befutó után. A belga vélhetően az egyik ugratónál verhette oda a kocsi elejét, ami után szivárogni kezdett a vize. Miután nem volt náluk más, csak a nyeremény sör, amit a célban kaptak, így azt kezdték el töltögetni a motorba, hogy visszaérjenek a szervizparkba. Végül két megállás után sikerrel jártak és letudták életük leghosszabb 20 kilométerét.
A Power Stage-et - és a futamot - Ogier nyerte (250. szakaszsiker, 17. futamgyőzelem), Latvala jött be másodiknak és a peches Hirvonen lett a harmadik, míg összetettben Neuville. Már a célban hatalmas ünneplés volt, locsolták a hétvége legfontosabb nedűjét a Corona sört, és boldogan autóztak vissza Leonba az ünnepélyes díjátadóra, ahol nem csak a dobogósok, de a kiváló taktikával célba érők is örömkönnyeket hullajtottak. Evans élete legjobb eredményével negyedik lett, csak úgy mint a hatodik helyen célba érő mexikói, Benito Guerra. Prokop ötödik helye is figyelemre méltó, főleg, hogy az utolsó napon ő is majdnem elesett.
A WRC2 a maga nemében izgalmas volt. Protasov végigszenvedte az utolsó napot, de így is simán nyert. Bertelli úgy lett második, hogy szombaton leamortizálta a gépét, de visszaállhatott. Amiért Rendina biztosan nem hálás, hiszen az utolsó szakaszon így bukta a második helyet a kategóriában.
A hétvégével többen elégedettek voltak, talán még többen nem, de egy biztos: különösen izgalmas volt a mexikói futam. Négy hét múlva Portugália, ami szintén murvás verseny lesz. Ha legalább fele ennyi izgalommal számolhatunk, mint amit most átéltünk, akkor érdemes lesz figyelemmel követni.