|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Bajban vagy a hűtővízzel? Töltsél sört a motorba! Ha egy WRC-nél működik a módszer, akkor ne higgyjük, hogy a mi kis személyautónknál ebből baj lehet. Ez Neuville története. De történt is sok más egyéb is Mexikóban, lássuk, mire fogunk emlékezni április 3-áig, a portugál futam kezdetéig. Ne kövezzen meg senki azért, mert a futam legizgalmasabb pillanatának a sörös incidenst tartom, de ez történt a Mexikó-rali legvégén és ezt közvetítette a legszívszorítóbban a WRC rádiós csapata. Na de míg idáig eljutunk, érdemes végiggondolni, hogy hogy lehet az, hogy Thierry Neuville küzdhetett az i20 WRC első dobogójáért a világbajnokságon. Nincs ember a galaxisban, aki egy lyukas garast is adott volna azért péntek délelőtt, hogy a Hyundai dobogóra ér majd közel 400 gyorsasági kilométer múlva. Neuville és Atkinson a futottak még kategóriát uralta, míg a többi gyári menő szárnyalt. Mondani sem kell, hogy közülük a tavalyi győztes, Sebastien Ogier volt a legmeggyőzőbb. Az első szervizt követő második gyorsasági, a 44 kilométeres El Chocolate után az élre állt és onnan már az istennek sem akart távozni. ![]() Addig Ostberg tartotta vele a lépést, már amennyire a képességei és a Citroen ereje engedte. Az egész pénteket végigsöprögető Latvala volt a harmadik, ami egészen kiváló eredmény volt tőle, ahhoz képest, hogy mindenhol elsőnek ment át. Az izgalmakat az első napon többen is szolgáltatták. Kubicának egyelőre nem versenymérnökre kell a legtöbb pénzt elköltenie, hanem lakatosra. Már pénteken is dobott egy tetőt a 2 kilométeres szuperspeciálon, amit szombaton megfejelt egy árokba eséssel. Érdekes azonban, hogy komoly kihívóra akadt a kasztni görbítő versenyben, hiszen amint a lengyel az árokban landolt, a VW-s Mikkelsen rögtön megpróbálta lemásolni. Két nap alatt kétszer hibáztak mindketten. Mikkelsen befejezhette a futamot, Kubica a bukócső maradandó sérülése nyomán már nem. A legpechesebb címre talán Hirvonen pályázik jó eséllyel, hiszen a finn fordos kiválóan ment, amíg az autó és a technika engedte. De a Fiestája megállt, hogy aztán a diszkréten kipattintott felső testét közszemlére tehesse. Végül a maradék két napot végigversenyezte, remek részeredményekkel. Sajnálni még Meeke-et lehet, aki mókamesterként száguldotta végig a hétvégét, de kétszer is kiütötte a futóművét, pechére másodszor épp a Power Stage-en, ami miatt értékes pontokat bukott el a befejezés előtt 7 kilométerrel. ![]() Ezek a kis közjátékok abszolút nem zavarták az elejét, ment mindenki mint a meszes. Ez lett a veszte szombaton Ostbergnek, aki rosszul írta fel az itinerét és túl gyorsan érkezett egy balosba, aminek a futóműve látta kárát. Hiába szerelgette a Viking technológiával szegény norvég, bukta az értékes dobogót. Vasárnap Kubicán kívül mindenki visszaállt a versenybe és hiába szerepelt a programban a szezon leghosszabb gyorsaságija - az 55.92 km-es Guanajuatito -, a futam kezdett dögunalmassá válni. Ogiert nem lehetett megközelíteni, a párosok közötti különbség pedig akkora lett, hogy nem volt értelme kockáztatni. Az izgalmakat végül Meeke végzetes hibája az utolsó gyorson, illetve Neuville hűtős incidense szolgáltatta a befutó után. A belga vélhetően az egyik ugratónál verhette oda a kocsi elejét, ami után szivárogni kezdett a vize. Miután nem volt náluk más, csak a nyeremény sör, amit a célban kaptak, így azt kezdték el töltögetni a motorba, hogy visszaérjenek a szervizparkba. Végül két megállás után sikerrel jártak és letudták életük leghosszabb 20 kilométerét. ![]() A Power Stage-et - és a futamot - Ogier nyerte (250. szakaszsiker, 17. futamgyőzelem), Latvala jött be másodiknak és a peches Hirvonen lett a harmadik, míg összetettben Neuville. Már a célban hatalmas ünneplés volt, locsolták a hétvége legfontosabb nedűjét a Corona sört, és boldogan autóztak vissza Leonba az ünnepélyes díjátadóra, ahol nem csak a dobogósok, de a kiváló taktikával célba érők is örömkönnyeket hullajtottak. Evans élete legjobb eredményével negyedik lett, csak úgy mint a hatodik helyen célba érő mexikói, Benito Guerra. Prokop ötödik helye is figyelemre méltó, főleg, hogy az utolsó napon ő is majdnem elesett. A WRC2 a maga nemében izgalmas volt. Protasov végigszenvedte az utolsó napot, de így is simán nyert. Bertelli úgy lett második, hogy szombaton leamortizálta a gépét, de visszaállhatott. Amiért Rendina biztosan nem hálás, hiszen az utolsó szakaszon így bukta a második helyet a kategóriában. A hétvégével többen elégedettek voltak, talán még többen nem, de egy biztos: különösen izgalmas volt a mexikói futam. Négy hét múlva Portugália, ami szintén murvás verseny lesz. Ha legalább fele ennyi izgalommal számolhatunk, mint amit most átéltünk, akkor érdemes lesz figyelemmel követni. Ez a hír most jelenik meg 3854. alkalommal
![]() ![]() ![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |