A mexikói sör mindenre jó
Összefoglaló a föld másik oldaláról
2014-03-10
összefoglaló • Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
763324102
Napi oldal:
61559
Jelenleg:
1065
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a_mexikoi_sor_mindenre_jo_3

Bajban vagy a hűtővízzel? Töltsél sört a motorba! Ha egy WRC-nél működik a módszer, akkor ne higgyjük, hogy a mi kis személyautónknál ebből baj lehet. Ez Neuville története. De történt is sok más egyéb is Mexikóban, lássuk, mire fogunk emlékezni április 3-áig, a portugál futam kezdetéig.

Ne kövezzen meg senki azért, mert a futam legizgalmasabb pillanatának a sörös incidenst tartom, de ez történt a Mexikó-rali legvégén és ezt közvetítette a legszívszorítóbban a WRC rádiós csapata. Na de míg idáig eljutunk, érdemes végiggondolni, hogy hogy lehet az, hogy Thierry Neuville küzdhetett az i20 WRC első dobogójáért a világbajnokságon.

Nincs ember a galaxisban, aki egy lyukas garast is adott volna azért péntek délelőtt, hogy a Hyundai dobogóra ér majd közel 400 gyorsasági kilométer múlva. Neuville és Atkinson a futottak még kategóriát uralta, míg a többi gyári menő szárnyalt. Mondani sem kell, hogy közülük a tavalyi győztes, Sebastien Ogier volt a legmeggyőzőbb. Az első szervizt követő második gyorsasági, a 44 kilométeres El Chocolate után az élre állt és onnan már az istennek sem akart távozni.

a_mexikoi_sor_mindenre_jo_2

Addig Ostberg tartotta vele a lépést, már amennyire a képességei és a Citroen ereje engedte. Az egész pénteket végigsöprögető Latvala volt a harmadik, ami egészen kiváló eredmény volt tőle, ahhoz képest, hogy mindenhol elsőnek ment át.

Az izgalmakat az első napon többen is szolgáltatták. Kubicának egyelőre nem versenymérnökre kell a legtöbb pénzt elköltenie, hanem lakatosra. Már pénteken is dobott egy tetőt a 2 kilométeres szuperspeciálon, amit szombaton megfejelt egy árokba eséssel. Érdekes azonban, hogy komoly kihívóra akadt a kasztni görbítő versenyben, hiszen amint a lengyel az árokban landolt, a VW-s Mikkelsen rögtön megpróbálta lemásolni. Két nap alatt kétszer hibáztak mindketten. Mikkelsen befejezhette a futamot, Kubica a bukócső maradandó sérülése nyomán már nem.

A legpechesebb címre talán Hirvonen pályázik jó eséllyel, hiszen a finn fordos kiválóan ment, amíg az autó és a technika engedte. De a Fiestája megállt, hogy aztán a diszkréten kipattintott felső testét közszemlére tehesse. Végül a maradék két napot végigversenyezte, remek részeredményekkel. Sajnálni még Meeke-et lehet, aki mókamesterként száguldotta végig a hétvégét, de kétszer is kiütötte a futóművét, pechére másodszor épp a Power Stage-en, ami miatt értékes pontokat bukott el a befejezés előtt 7 kilométerrel.

a_mexikoi_sor_mindenre_jo_1

Ezek a kis közjátékok abszolút nem zavarták az elejét, ment mindenki mint a meszes. Ez lett a veszte szombaton Ostbergnek, aki rosszul írta fel az itinerét és túl gyorsan érkezett egy balosba, aminek a futóműve látta kárát. Hiába szerelgette a Viking technológiával szegény norvég, bukta az értékes dobogót.

Vasárnap Kubicán kívül mindenki visszaállt a versenybe és hiába szerepelt a programban a szezon leghosszabb gyorsaságija - az 55.92 km-es Guanajuatito -, a futam kezdett dögunalmassá válni. Ogiert nem lehetett megközelíteni, a párosok közötti különbség pedig akkora lett, hogy nem volt értelme kockáztatni.

Az izgalmakat végül Meeke végzetes hibája az utolsó gyorson, illetve Neuville hűtős incidense szolgáltatta a befutó után. A belga vélhetően az egyik ugratónál verhette oda a kocsi elejét, ami után szivárogni kezdett a vize. Miután nem volt náluk más, csak a nyeremény sör, amit a célban kaptak, így azt kezdték el töltögetni a motorba, hogy visszaérjenek a szervizparkba. Végül két megállás után sikerrel jártak és letudták életük leghosszabb 20 kilométerét.

a_mexikoi_sor_mindenre_jo_4

A Power Stage-et - és a futamot - Ogier nyerte (250. szakaszsiker, 17. futamgyőzelem), Latvala jött be másodiknak és a peches Hirvonen lett a harmadik, míg összetettben Neuville. Már a célban hatalmas ünneplés volt, locsolták a hétvége legfontosabb nedűjét a Corona sört, és boldogan autóztak vissza Leonba az ünnepélyes díjátadóra, ahol nem csak a dobogósok, de a kiváló taktikával célba érők is örömkönnyeket hullajtottak. Evans élete legjobb eredményével negyedik lett, csak úgy mint a hatodik helyen célba érő mexikói, Benito Guerra. Prokop ötödik helye is figyelemre méltó, főleg, hogy az utolsó napon ő is majdnem elesett.

A WRC2 a maga nemében izgalmas volt. Protasov végigszenvedte az utolsó napot, de így is simán nyert. Bertelli úgy lett második, hogy szombaton leamortizálta a gépét, de visszaállhatott. Amiért Rendina biztosan nem hálás, hiszen az utolsó szakaszon így bukta a második helyet a kategóriában. 

A hétvégével többen elégedettek voltak, talán még többen nem, de egy biztos: különösen izgalmas volt a mexikói futam. Négy hét múlva Portugália, ami szintén murvás verseny lesz. Ha legalább fele ennyi izgalommal számolhatunk, mint amit most átéltünk, akkor érdemes lesz figyelemmel követni.
Ez a hír most jelenik meg 3854. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2014
Rally Guanajuato Mexico 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k