Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
A változások, más szemszögből nézve
DuEn szerint... A RallyRacing magazin interjúja
2013-02-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684400028
Napi oldal:
60027
Jelenleg:
1511
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 a_valtozasok_mas_szemszogbol_nezve_3
a RallyRacing magazin interjúja:


Sokan nyilatkoztak már abban a témában, hogyan látják a magyar rallyesport jelenlegi helyzetét, a beindulni látszó változásokat, de ezúttal nem egy versenyzőt, vagy a szövetségnél bármely szerepet betöltő személyt faggattam. Dudás Endrével beszélgettem, a méltán népszerű www.duen.hu szerkesztőjével.
DuEn nem most kezdte a szakmát, napi kapcsolatban áll a versenyzőkkel, és a rallye-s társadalom többi szereplőjével is, aki egyaránt látja a szurkolókat a pálya szélén, és olykor a versenyrendezési folyamatba is belelát.


Kezdjük talán a legelején, mióta van www.duen.hu?
Immár a 15. szezont kezdem meg az idén… hol nagyobb, hol kevesebb lelkesedéssel vágok neki egy-egy évnek…

Most úgy hallom rajtad, hogy ez éppen a „kevesebb lelkesedéssel” kezdődő év, mi az oka?
Egyre jobban ismerem a versenyzőket, és ez egyre jobban elkeserít! :-) Jobb volt úgy nézni a pálya mellől, hogy tudtam a nevüket és hogy milyen autóval mennek... van amikor ennyi elég belőlük!  :-)

a_valtozasok_mas_szemszogbol_nezve_1

Mióta érdeklődsz a rallye iránt? Gondolom ez korábbi történet, mint a weboldal létrejötte!
Gyerekkorom óta járok versenyekre, mivel gyöngyösi vagyok, hegyiversenyekre jártam és Mátrában az amatőr futamokra Apukámmal, majd Salgótarjánban jártam középiskolába, így ha akartam volna, akkor sem tudtam volna kikerülni a rallye-t.
De nem is akartam!

Teljesen egyedül szerkeszted az oldalt, vagy van más is, aki segít ebben?
Az a baj - talán a honlap neve és az én nevem miatti összefűződésnek köszönhetően -, hogy egyedül csinálom. Vannak fotós barátaim, akik segítenek, néha kapok egy-két nagyon jó interjút, a mostani írójától. :-) Mindezeket leszámítva, magát a honlap szerkesztését teljesen egyedül csinálom, minden tartalmat én töltök fel... Jó lenne, ha lenne segítségem, de valahogy mindig kikopnak mellőlem a lelkes srácok, és más honlapoknál segítik a csapatmunkát... biztos velem van a baj.

Vannak még más honlapok is?
Nekem úgy tűnik, folyamatosan el-eltűnnek a színről…

Vannak, persze! Nagyon sok honlap van, nagyon jó mindegyik a maga nemében. Én leragadtam annál, hogy leprogramoztattam egy oldalt a saját elképzeléseim szerint, és saját szerveren áll a gép.
Nagyon sokan ingyenes blogon, facebookon oldják meg, és a végeredmény sokszor hasonló, mert a látogatói szám nem a tartalomtól függ sajnos.
Úgy tűnik, egy máshonnan lelopott fotóval nagyobb sikert lehet elérni, mint egy egész napon át készült interjúval.
De ez nem csak a rallye-ban van így manapság…

Mennyi idődet köti ez le napi szinten?
Sajnos többet, mint amennyit kellene, vagy mint amennyi bevételt hoz, de napi 8-10 órát biztosan, hétvégenként pedig ez tovább fokozódik. Ilyenkor szoktam elgondolkozni, hogy biztosan ezt kell-e csinálnom, és nem valami polgári foglalkozást űzni, ami délután fél 5-ig tart, és lehet több pénzt is hoz.

Ez akkor azt jelenti, hogy a honlap szerkesztése mellett nincs más munkád, vállalkozásod?
Mással sajnos nem tudok foglalkozni e mellett, ez kitölti a napjaimat!

Mennyire éri meg?
Egyre kevésbé! Meg szokták kérdezni, hogy ez hogyan hoz pénzt nekem, és mindig el kell mondjam, ha egy amatőr versenyen vagyok, az természetesen egy fillért sem hoz, annak csak kiadás része van. Viszont szeretek amatőr versenyekre járni, ott ezért vagyok jelen! Sajnos az utóbbi időben már meg kell nézni, hogy egy-egy ilyen amatőr verseny milyen messze van, és ez alapján döntök, hogy mikor és hová.

Miből tevődnek össze a bevételek?
Elvileg a bevételek a hirdetőkből és a versenyzőkből származnának, de sajnos a magyar versenyzők kevésbé tartják fontosnak, vagy ha éppen fontosnak tartják, akkor a büdzséjükbe nem fér bele, és az utolsó utáni sorban szerepel a médiában való megjelenésükre fordítandó összeg. Rájuk nem lehet számítani semmilyen szinten, de azért elvárások vannak tőlük. Van egy-két olyan versenyző, csapat, akiknek fontos a támogatóik kiszolgálása, és tudják, hogy ezt a médián keresztül kell és lehet bizonyítani, de nagyon sokan vannak, akik azt gondolják, hogy a puszta versenyzésük hírértékű tud lenni, és beleesnek abba a csapdába, hogy úgy vélik, körülöttük forog a világ.
A hirdetők pedig a gazdasági helyzet miatt eléggé elfogytak. Nagyon sok olyan partnerem van, aki 10 éven keresztül partner volt, és nemrég is úgy szakítottuk meg a kapcsolatot, hogy nagyon sajnálják, nagyon szeretik a honlapot, éveken át megérte itt hirdetniük, de nem tudnak már arra költeni, hogy ennyit hirdessenek.

a_valtozasok_mas_szemszogbol_nezve_2

Szerencsére azért vannak, akik kitartanak mellettem. Évek óta partnerem például a Hyundai, a velük kötött partneri kapcsolat eredménye például, hogy már három éve mindig valamilyen új és izgalmas Hyundai típussal járok.

Miből állnak a kiadások?
Először is létre kellett hozni a honlapot, ami nem egy ingyenes webmotoron fut, ezt le kellett programoztatni, minden egyes oldalt, minden egyes megjelenést, ami már időben tekintve sem volt kevés, hiszen több mint egy évbe telt. Ez már önmagában egy nagyon nagy teher volt. Havonta kell fizetnem a szerverért, a tárhelyért, a rendszergazdáért... Voltak korábban olyan emberek, akik azt hitték, hogyha ráklikkelnek az oldalra, nekem abból van a pénz. Sajnos nem így van, sőt, én is fizetek mindenért. De hát ez egy ilyen világ!

Nagyon régóta jelen vagy ebben a sportágban, te hogyan látod a változásokat?
Ahogy már korábban is említettem, olykor jobb csak annyira megismerni a versenyzőket, amennyire az előtted elsuhanó autóból látni őket, és ez ugyanígy van talán az egész rallye-s társadalomra vonatkozóan, akik itt dolgoznak, ebből élnek, e körül tevékenykednek. Azt remélem, hogy most már pozitív változások előtt vagyunk, és az a csapat, akik most a rallye-t próbálják irányítani, ők tényleg szeretik ezt a sportot és az egyéni érdekeken felül emelkedve a rallye-ért próbálnak tenni. Reméljük, hogy kevesen lesznek, akik megpróbálnak ellenük dolgozni, és talán lesz valami változás.
Nagyon sok mindenben jó változásokat látok, de vannak olyan részei is ennek, melyekkel én nem értek egyet.

A saját véleményemet nem szoktam a honlapra kiírni, de akkor most például megemlíteném azt, hogy nem feltétlenül értek egyet a sprint és amatőr versenyek elnyomásával. Nem tesz jót ez a sportág utánpótlásának, az amatőr autósportnak. Mint ahogyan már mondtam, nagyon sok amatőr versenyen megfordulok, de az már most látszik, hogy idén kevesebb ilyen verseny lesz, amit sajnálok, mert nagyon jó hangulatuk van ezeknek a rendezvényeknek. Természetesen nagyon sok biztonsági kritériumnak nem feleltek meg maximálisan, és ezeken valóban mindenképp változtatni kell, de az embereknek egy jó része nem azért nem megy el országos bajnoki futamra, mert nincs kedve hozzá, hanem anyagi oldalon nincs meg a háttér, hogy egy 6-8 fős társaság az ország másik végére utazzon több napra. Ők az a réteg, akik az autósport iránti szeretetüket megpróbálják a lakóhelyükhöz közeli sprintversenyeken kiélni, akár mint néző, akár mint versenyző. És azt hiszem, hogy ezeknek az elfojtása, az ilyen amatőr futamok számának a csökkentése nem feltétlenül az autósport javát szolgálja, mondom mindamellett, hogy valóban nagyon sok biztonsági módosítás szükséges a korábbi amatőr futamokon, de ezeket szerintem végre lehet hajtani oly módon is, hogy közben nem lehetetlenítik el ezeket a rendezvényeket.

Véleményem szerint a rallye nem önmagában, önmagától változik, hanem a benne szereplők változásának következménye. Ha a szurkolókról beszélünk, mindig csak odáig jutunk, hogy elfogytak a pálya széléről, de szerinted ők ezen túlmenően hogyan változtak az utóbbi években?
Mindenben változik a világ, és a nézők is változnak. Régebben könnyebb volt egy nagyobb társaságnak egy-egy hétvégére elmenni autóversenyre és ott jókat bandázni, akár sátorban tölteni az estéket. Manapság ezt vagy anyagi okokból hagyják ki, vagy pedig azért, mert az életvitelükből már kiesik ez a szurkolási lehetőség. Azok a sportágak tudnak egy kicsit több nézőt vonzani, amelyek egy helyre csoportosítva gyűjtik a szurkolókat, és hogy az autósporton belül mondjak példát, gondolok itt például a driftre, gymkhana-ra…
Ez persze nem magyar sajátosság, hiszen máshol is hasonló helyzetben van a rallye: egy viszonylag kis mezőny elmegy percenként az ember előtt egy-egy kanyarban, majd pár óra múlva újra megtörténik mindez. 10-20 évvel ezelőtt sokkal kevesebb impulzus érte az embereket, akkor talán ennyi is elég volt a szórakozáshoz, de mára ez megváltozott, lehet, hogy otthon ülve, távirányítóval a kézben, élő közvetítést nézve (vagy akár más sportágat nézve) több izgalom éri őket, és ezt meg is értem.
Ezért is lenne szükség a rallye-ban minden egyes versenyen egy olyan gyors kijelölésére, ahol koncentráltan lehet a nézőket kiszolgálni, és egész nap valami pluszt lehet adni, ami után azt mondják, hogy „igen, ez egy izgalmas nap volt, ezért már megérte kijönni!”.

A múltból tudok leginkább ilyesmi jellegű dologra gondolni, mint például a kisterenyei körgyors?
Akár egy kisterenyei körgyors, akár egy prológ, superspecial... Az idei évben a Budapest Rallye újra bekerült a versenynaptárba, nagy reménnyel várom ezt a rendezvényt, hogy újra legyen egy budapesti prológ, bárhol megrendezve a fővároson belül, ahol olyan emberek is bele tudnak botlani, akik egyébként nem fognak kimenni gyorsasági szakaszokra.

Térjünk vissza kicsit a www.duen.hu honlapra, mely egyben egy visszajelzést is nyújt arról, hogy ma mi érdekli a rallye iránt érdeklődő embereket. Kit-mit néznek a leginkább az emberek „nálad”?
Mindenki egy kicsit lokálpatrióta, a saját kisebb-nagyobb közösségéből való versenyző jobban érdekli, a hátsókerekes orosz csodák még mindig nagyon népszerűek, és azt gondolom, ha idén újra WRC-ket láthatnak a nézők, az is csak jót tehet a sportágnak, és remélhetőleg kicsalogat olyan nézőket is, akik most egy-két évet kihagytak, és egyúttal izgalmasabbá, látványosabbá tehetik ezek a gépek a bajnokságot.

Mire keresnek rá a legtöbben a www.duen.hu-n?
Van egy-két nagyon népszerű versenyző, egy-két nagyon népszerű autótípus. A Ladákkal nem lehet nagyot hibázni, szerintem, ha egy Ladás versenyzőről kerül fel valami, vagy egy jó Ladás fotót kerül fel, az már hoz látogatót, de mint ahogy már korábban is mondtam, manapság lényegtelen, hogy mennyi látogató van, csupán mutat valamit... de nem ez a fő értékadó manapság.

a_valtozasok_mas_szemszogbol_nezve_4

Hogyan látod a jövőt?
Pont most a napokban jött a hír, hogy elmarad az egyik - már korábban bejelentett, általam is nagyon kedvelt - futam, a Bükfürdő Rallye. Remélem nem ez a tendencia lesz jellemző 2013-ban és a versenyrendezőknek lesz annyi erejük, hogy megrendezik a versenyeket. Azt lehet tudni, és lehet érezni, hogy nem könnyű a dolguk, biztos, hogy nagy segítséget tudna nyújtani a szövetség, az eddig beharangozott és remélhetőleg működni is fogó kapcsolatrendszerén keresztül, gondolok itt a pályák könnyebb, olcsóbb megszerzésére, a rendőrségi, biztonsági intézkedések alacsonyabb költséggel való megvalósítására…

Jó lenne, ha az önkormányzatok több támogatást tudnának nyújtani az adott verseny megrendezésére, hiszen ez nem csupán egy kiadás számukra, ez az összeg visszacsatolódik a környék turizmusába, nőnek a vendéglátó egységek forgalmai az adott hétvégén, megtelnek a szállások…
Remélem ez a beharangozott segítség realizálódni fog, és ennek segítségével a rendezők meg tudják rendezni a versenyeket, mert egyébként nagyon jó rendezők vannak, bármennyire is szidják őket. Könnyebb szidni, mint segíteni.

Jó lenne minél több versenyző a mezőnyben, és próbálják is most visszacsábítani őket, remélem akár a WRC-k, akár az A8-asok visszaengedése segíti ezt, és ugyanúgy a Rallye2-ben az újonnan kiírt kupák is hoznak indulókat, és tényleg olyan rendezvények lesznek, ahol népes lesz a mezőny! Fontos ez egyrészt a nézők miatt, másrészt pedig a rendező miatt is, hiszen tudjuk, a rendező nagy bevételi forrása a nevezők számától függ!

De ahogy mondtam, én nagyon szeretem az amatőr autósportot is. Sokszor többre értékelem azokat az embereket, akik a munkaidejük után, a konyhapénzből faragnak hátul a kertben valamilyen négykerekű sporteszközt, amivel aztán hétvégén bebizonyíthatják maguknak, hogy igenis le tudnak még győzni másokat… vagy akár csak önmagukat…



a_valtozasok_mas_szemszogbol_nezve_3

Ez a hír most jelenik meg 5618. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k