Ahol az UFÓ-kat elássák
Élménybeszámoló - 2.
2011-05-05
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
742343583
Napi oldal:
61442
Jelenleg:
1840
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A hétfői tesztnap után, a megfelelő papírokkal a kezében kedd reggel ott álltak Friciék az első gyorsasági szakasz rajtjában, hogy megkezdjék két napos menetelésüket, melynek a célja, hogy a versenyen úgy forduljanak be minden beláthatatlan kanyarba, hogy a pilóta tisztában legyen, mi vár rá a következő métereken.
Ezt két pályabejárási lehetőségből, maximum 80 kilométeres sebességkorlátozást betartva nem egyszerű feladat. De nem is azért jöttünk, hogy nyaraljunk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_1

A vudu babáitokat kidobhatjátok, aki azért szurkolt, hogy nehogy jó idő legyen, azt sajnos el kell keserítenem. Hétfőn még szemerkélt, kedden is volt, amikor a port próbálta leszorítani egy kis eső, de napról napra jobb az idő, és egyre nagyobb a por…

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

Az első pályabejáró napon az új pályákkal ismerkedett a mezőny. A klasszikusnak számító szakaszokhoz új gyorsaságikat vettek fel a programba a rendezők, a világbajnokság mezőnye nem autózott még az első napi pályákon. Azért az IRC-t már ráengedték ezekre a szakaszokra, Kopeckyék letesztelték, Vizin Laci bácsi annyira, hogy megmutatta a népnek: az aqua-planning nem vicc.

ahol_az_ufo-kat_elassak_3

Miközben Friciék a pályákat járták, addig Imivel és a hozzánk csapódó és kis társaságunk eszmei értékét sokszorosan megnövelő Bálint Ricsivel próbáltuk kitalálni, merre fogunk lövöldözni pénteken. Azt hiszem elmondhatjuk: Ricsi képben van a gyorsasági szakaszokkal…Amíg én tudom, hogy honnan süt a nap délelőtt a sólyi erdőnél az ugratónál, Ricsi ugyanezt tudja a mexikói vagy a szardíniai klasszikus gyorsaságikon. Nagy mágus a srác, szeretik a világban, mindenhol hátba csapkodják.

ahol_az_ufo-kat_elassak_4

Így voltunk vele mi is, bár Imi nem mindig tiszteletből csapkodta hátba. A legjobban akkor szerettük, mikor elaludt a kocsiban.

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

A környezet változatos. Egy kis lengyel feeling, zöld mezők között murvás gyorsasági a kerítések között. Aztán átmentünk másik két szakaszra, ahol a spanyolban megismert ventillátorok (ejtsd: szélmalom) zúgták a fülünkbe a szelet, annyi a különbség, hogy itt a szervizutak nincsenek leaszfaltozva. Két gyorsasági is ezeket az utakat használja. A pályabejárás alatt többször is találkoztunk a ventik szakijával, aki terepjárójával járkált és a berozsdásodott lapátok kerékagycsapágyát fújkálta be WD40-el… Legalábbis szerintünk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_5

Tökéletes időbeosztásban és jó ritmusban és vidáman szaladtak a fiúk. A tréningautó GL szemei ugyan hangosan jelezték, hogy unják már ezt, de néhány szakaszt megmutattunk az Alfának is, szerintem nem ez volt a fő tervezési szempont a 159 kombi designereinél, hogy az autó alkalmas legyen a szardíniai pályák megismerésére, de a jó pilótának hála, megúsztuk defekt és olajteknő csere nélkül az egész napos autózást.

Az sajnos látszik: nagyon nehezen megközelíthetőek az igazán látványos részek. És mindenki sok emberrel riogat minket, ami egy újabb nehezítő tényező.

 ahol_az_ufo-kat_elassak_17

Az első nap időben végeztünk, az előírt és engedélyezett szakaszok kétszer bejárva. Amikor lejjöttünk a legutolsó gyorsról (már ami terv szerint az első pályabejáró nap utolsó gyorsaságija volt), szóval amikor lejöttünk és buta turista módjára beütöttük a GPS-be a szervizparkot uticélnak, a hátralévő távolság kijelzése után mindhárman meglepődtünk… 177 kilométerre voltunk a versenyközponttól 2 kilométerre lévő szerviztől. Mintha a Budapest Rally prológja a miskolci népkertben lenne megtartva… Jacsó Tibi és a miskolciak biztosan örülnének, de azt gondolom a versenyzők hangot adnának nemtetszésüknek. Itt nem hallottunk hangoskodást, mindenki elkönyvelte, hogy 2 és fél órás etappal kezdődik a verseny pénteken.

ahol_az_ufo-kat_elassak_9

Szerdán a maradék szakaszokat tréningezték a srácok, a szombati és vasárnapi gyorsokból kellett feldolgozni azokat, amik még nem szerepeltek Zsiros Gabi jegyzetei között.

ahol_az_ufo-kat_elassak_6

A pályák szenzációsak! Tempós, őrült tempós kanyarok, látványos visszafordítók, hatalmas ugratók, bátorságpróbás lejtők, patakátkelések. Minden, ami a rally! És mindezt a legtöbb helyen szombathelyi murvás részeket idéző útfelületen. A versenyzőknek és a nézőknek is nagy élmény lesz!

ahol_az_ufo-kat_elassak_8

Minden a terveknek megfelelően: Frici és Gabi dolgozik, mi pedig ugyan messze vagyunk a Ford cateringjétől, ahol a videóból is megismert szakács kiköltözött egy kis faluba és ott szolgálta fel a meleg ételt a gyári pilótáknak. Az Alfa háta is rejtett elég élelmet ahhoz, hogy Friciéken túl a csapat másik párosát is 'megetessük'.

ahol_az_ufo-kat_elassak_10

Azt szokták mondani, egy cím akkor jó, ha 'behozza' az Olvasót és ha sokáig nem árulod el, akkor azzal az érdeklődését felkelted… Remélem nem unod még, de azért elmondom, miért is ássák el ezek a népek az UFÓ-kat…

ahol_az_ufo-kat_elassak_11

A megoldás egyszerű: a szélerőművek legnagyobb ellensége saját 'hajtóanyaguk', maga a szél!
Kell nekik az alap, kell nekik az anyag, hogy ne 'fújja ki' a földből a szél a hatalmas lapátokkal hadakozó ventillátorokat. Mivel ezeket az építményeket általában a hegygerincre építik (míly meglepő, hisz ott fúj legjobban a szél), így a hegygerincre kell egy komoly alapot építeni minden egyes venti részére. El sem tudod képzelni, Kedves Olvasó, milyen döbbenetes látvány az, amikor egy murvás úton megérkezel egy kies hegytetőre az olasz szigeten (bárhol) és egy félig beföldelt, szabályos UFÓ fogad.
Ennyi a sztory, a csattanót majd a Hortobágyon, a kilenclyukú híd mellett ostorral hadonászó juhászgyerektől várd… :)

ahol_az_ufo-kat_elassak_14

Megnéztük a híres, hírhedt Mickey-jump nevű ugratót, ahol Galli ugrott egy igazán embereset pár évvel ezelőtt. Igazából ott nem nehéz elugrani, egy kilövőálláshoz hasonlít a legjobban. Friciék hatvannal bepróbálták a Skodát… Erős kocsi az, jót tett neki, hogy benne volt a cső… Nem lett baja senkinek, de most már tudják a fiaink: sok a 60km/h is…
ahol_az_ufo-kat_elassak_16
A 11. szakasz első bejárása után Friciék mondták, érdemes lenne nekünk is megnézni, van bent egy patakon átkelés. Vicces a helyzet, hiszen amit a képeken látsz, az egy (nem a nézők által) felduzzasztott patak és amit nem látsz: 10 méterre van egy híd, ahol simán átmehetne a mezőny, de a rendezők nem erre jelölték ki a pályát… 

ahol_az_ufo-kat_elassak_12

Lesz muri, nagy a víz, a kimeneti részen egy hatalmas kő várja, hogy megküzdjön a haspáncélokkal. Megpróbáljuk megnézni, milyen lesz ez versenytempóban…

ahol_az_ufo-kat_elassak_7

A csapat kellőképpen elfáradt, mindenki végezte a dolgát egész nap.
A további program: csütörtökön shakedown és este rajtceremónia, pénteken kezdődik a verseny.

Ez a hír most jelenik meg 4452. alkalommal
címkék: DuEn, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k