Ahol az UFÓ-kat elássák
Élménybeszámoló - 2.
2011-05-05
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
514977149
Napi oldal:
7295
Jelenleg:
1093
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a harmadik futam,
Mecsek Rally után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
270
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
238
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
180
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
164
5.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
163
6. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
151
7. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
136
8. Szekeres Gábor
Volkswagen Golf GTi R5
131
9. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
129
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

A hétfői tesztnap után, a megfelelő papírokkal a kezében kedd reggel ott álltak Friciék az első gyorsasági szakasz rajtjában, hogy megkezdjék két napos menetelésüket, melynek a célja, hogy a versenyen úgy forduljanak be minden beláthatatlan kanyarba, hogy a pilóta tisztában legyen, mi vár rá a következő métereken.
Ezt két pályabejárási lehetőségből, maximum 80 kilométeres sebességkorlátozást betartva nem egyszerű feladat. De nem is azért jöttünk, hogy nyaraljunk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_1

A vudu babáitokat kidobhatjátok, aki azért szurkolt, hogy nehogy jó idő legyen, azt sajnos el kell keserítenem. Hétfőn még szemerkélt, kedden is volt, amikor a port próbálta leszorítani egy kis eső, de napról napra jobb az idő, és egyre nagyobb a por…

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

Az első pályabejáró napon az új pályákkal ismerkedett a mezőny. A klasszikusnak számító szakaszokhoz új gyorsaságikat vettek fel a programba a rendezők, a világbajnokság mezőnye nem autózott még az első napi pályákon. Azért az IRC-t már ráengedték ezekre a szakaszokra, Kopeckyék letesztelték, Vizin Laci bácsi annyira, hogy megmutatta a népnek: az aqua-planning nem vicc.

ahol_az_ufo-kat_elassak_3

Miközben Friciék a pályákat járták, addig Imivel és a hozzánk csapódó és kis társaságunk eszmei értékét sokszorosan megnövelő Bálint Ricsivel próbáltuk kitalálni, merre fogunk lövöldözni pénteken. Azt hiszem elmondhatjuk: Ricsi képben van a gyorsasági szakaszokkal…Amíg én tudom, hogy honnan süt a nap délelőtt a sólyi erdőnél az ugratónál, Ricsi ugyanezt tudja a mexikói vagy a szardíniai klasszikus gyorsaságikon. Nagy mágus a srác, szeretik a világban, mindenhol hátba csapkodják.

ahol_az_ufo-kat_elassak_4

Így voltunk vele mi is, bár Imi nem mindig tiszteletből csapkodta hátba. A legjobban akkor szerettük, mikor elaludt a kocsiban.

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

A környezet változatos. Egy kis lengyel feeling, zöld mezők között murvás gyorsasági a kerítések között. Aztán átmentünk másik két szakaszra, ahol a spanyolban megismert ventillátorok (ejtsd: szélmalom) zúgták a fülünkbe a szelet, annyi a különbség, hogy itt a szervizutak nincsenek leaszfaltozva. Két gyorsasági is ezeket az utakat használja. A pályabejárás alatt többször is találkoztunk a ventik szakijával, aki terepjárójával járkált és a berozsdásodott lapátok kerékagycsapágyát fújkálta be WD40-el… Legalábbis szerintünk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_5

Tökéletes időbeosztásban és jó ritmusban és vidáman szaladtak a fiúk. A tréningautó GL szemei ugyan hangosan jelezték, hogy unják már ezt, de néhány szakaszt megmutattunk az Alfának is, szerintem nem ez volt a fő tervezési szempont a 159 kombi designereinél, hogy az autó alkalmas legyen a szardíniai pályák megismerésére, de a jó pilótának hála, megúsztuk defekt és olajteknő csere nélkül az egész napos autózást.

Az sajnos látszik: nagyon nehezen megközelíthetőek az igazán látványos részek. És mindenki sok emberrel riogat minket, ami egy újabb nehezítő tényező.

 ahol_az_ufo-kat_elassak_17

Az első nap időben végeztünk, az előírt és engedélyezett szakaszok kétszer bejárva. Amikor lejjöttünk a legutolsó gyorsról (már ami terv szerint az első pályabejáró nap utolsó gyorsaságija volt), szóval amikor lejöttünk és buta turista módjára beütöttük a GPS-be a szervizparkot uticélnak, a hátralévő távolság kijelzése után mindhárman meglepődtünk… 177 kilométerre voltunk a versenyközponttól 2 kilométerre lévő szerviztől. Mintha a Budapest Rally prológja a miskolci népkertben lenne megtartva… Jacsó Tibi és a miskolciak biztosan örülnének, de azt gondolom a versenyzők hangot adnának nemtetszésüknek. Itt nem hallottunk hangoskodást, mindenki elkönyvelte, hogy 2 és fél órás etappal kezdődik a verseny pénteken.

ahol_az_ufo-kat_elassak_9

Szerdán a maradék szakaszokat tréningezték a srácok, a szombati és vasárnapi gyorsokból kellett feldolgozni azokat, amik még nem szerepeltek Zsiros Gabi jegyzetei között.

ahol_az_ufo-kat_elassak_6

A pályák szenzációsak! Tempós, őrült tempós kanyarok, látványos visszafordítók, hatalmas ugratók, bátorságpróbás lejtők, patakátkelések. Minden, ami a rally! És mindezt a legtöbb helyen szombathelyi murvás részeket idéző útfelületen. A versenyzőknek és a nézőknek is nagy élmény lesz!

ahol_az_ufo-kat_elassak_8

Minden a terveknek megfelelően: Frici és Gabi dolgozik, mi pedig ugyan messze vagyunk a Ford cateringjétől, ahol a videóból is megismert szakács kiköltözött egy kis faluba és ott szolgálta fel a meleg ételt a gyári pilótáknak. Az Alfa háta is rejtett elég élelmet ahhoz, hogy Friciéken túl a csapat másik párosát is 'megetessük'.

ahol_az_ufo-kat_elassak_10

Azt szokták mondani, egy cím akkor jó, ha 'behozza' az Olvasót és ha sokáig nem árulod el, akkor azzal az érdeklődését felkelted… Remélem nem unod még, de azért elmondom, miért is ássák el ezek a népek az UFÓ-kat…

ahol_az_ufo-kat_elassak_11

A megoldás egyszerű: a szélerőművek legnagyobb ellensége saját 'hajtóanyaguk', maga a szél!
Kell nekik az alap, kell nekik az anyag, hogy ne 'fújja ki' a földből a szél a hatalmas lapátokkal hadakozó ventillátorokat. Mivel ezeket az építményeket általában a hegygerincre építik (míly meglepő, hisz ott fúj legjobban a szél), így a hegygerincre kell egy komoly alapot építeni minden egyes venti részére. El sem tudod képzelni, Kedves Olvasó, milyen döbbenetes látvány az, amikor egy murvás úton megérkezel egy kies hegytetőre az olasz szigeten (bárhol) és egy félig beföldelt, szabályos UFÓ fogad.
Ennyi a sztory, a csattanót majd a Hortobágyon, a kilenclyukú híd mellett ostorral hadonászó juhászgyerektől várd… :)

ahol_az_ufo-kat_elassak_14

Megnéztük a híres, hírhedt Mickey-jump nevű ugratót, ahol Galli ugrott egy igazán embereset pár évvel ezelőtt. Igazából ott nem nehéz elugrani, egy kilövőálláshoz hasonlít a legjobban. Friciék hatvannal bepróbálták a Skodát… Erős kocsi az, jót tett neki, hogy benne volt a cső… Nem lett baja senkinek, de most már tudják a fiaink: sok a 60km/h is…
ahol_az_ufo-kat_elassak_16
A 11. szakasz első bejárása után Friciék mondták, érdemes lenne nekünk is megnézni, van bent egy patakon átkelés. Vicces a helyzet, hiszen amit a képeken látsz, az egy (nem a nézők által) felduzzasztott patak és amit nem látsz: 10 méterre van egy híd, ahol simán átmehetne a mezőny, de a rendezők nem erre jelölték ki a pályát… 

ahol_az_ufo-kat_elassak_12

Lesz muri, nagy a víz, a kimeneti részen egy hatalmas kő várja, hogy megküzdjön a haspáncélokkal. Megpróbáljuk megnézni, milyen lesz ez versenytempóban…

ahol_az_ufo-kat_elassak_7

A csapat kellőképpen elfáradt, mindenki végezte a dolgát egész nap.
A további program: csütörtökön shakedown és este rajtceremónia, pénteken kezdődik a verseny.

Ez a hír most jelenik meg 4051. alkalommal
címkék: DuEn, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2930 01 02 030405
0607 08 09 101112
1314 15 16 171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 31 01 02
2020.07.10-13.

részletes infóink

2020.07.10-11.

részletes infóink

2020.07.18-19.

előzetes infóink

2020.07.17-19.

részletes infóink

2020.07.24.

meghívó

2020.07.24-26.

részletes infóink

2020.07.26.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k