Ahol az UFÓ-kat elássák
Élménybeszámoló - 2.
2011-05-05
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
632576322
Napi oldal:
11437
Jelenleg:
696
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
a bajnokság végeredménye
1. Martin Márkó
1509
2. Molnár Alex
1477
3. Péntek Ádám
1467
4. Budai Csaba
1455
5.
Fónagy Kristóf
1380
6. Martinák Balázs
1277
7. Gál Krisztián
1269
8. Ivony Bálint
1126
9. Teglovics Kornél
1120
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a 2.futam, a Rally Sweden után
1. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
41
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
38
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
32
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
29
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
26
6. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
15
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
8
9. P-L. Loubet
Ford Puma Rally1
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
166
2. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
99
3. Yoann Bonato
SKODA Fabia R5 Evo
88
4. S. Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
79
5. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
6. S. Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
70
7. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
69
8. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
55
9. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
55
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
251,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
223,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
172,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
125,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
99,5
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
99,2
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
94,4
8.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
73,5
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
155
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
120,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
94,7
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
93,6
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
7. Szőllősi Roland
BMW
54
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
9.
Hevesi Norbert
BMW
73,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
84
2.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
54,9
3.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
49
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
34,5
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
20,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A hétfői tesztnap után, a megfelelő papírokkal a kezében kedd reggel ott álltak Friciék az első gyorsasági szakasz rajtjában, hogy megkezdjék két napos menetelésüket, melynek a célja, hogy a versenyen úgy forduljanak be minden beláthatatlan kanyarba, hogy a pilóta tisztában legyen, mi vár rá a következő métereken.
Ezt két pályabejárási lehetőségből, maximum 80 kilométeres sebességkorlátozást betartva nem egyszerű feladat. De nem is azért jöttünk, hogy nyaraljunk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_1

A vudu babáitokat kidobhatjátok, aki azért szurkolt, hogy nehogy jó idő legyen, azt sajnos el kell keserítenem. Hétfőn még szemerkélt, kedden is volt, amikor a port próbálta leszorítani egy kis eső, de napról napra jobb az idő, és egyre nagyobb a por…

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

Az első pályabejáró napon az új pályákkal ismerkedett a mezőny. A klasszikusnak számító szakaszokhoz új gyorsaságikat vettek fel a programba a rendezők, a világbajnokság mezőnye nem autózott még az első napi pályákon. Azért az IRC-t már ráengedték ezekre a szakaszokra, Kopeckyék letesztelték, Vizin Laci bácsi annyira, hogy megmutatta a népnek: az aqua-planning nem vicc.

ahol_az_ufo-kat_elassak_3

Miközben Friciék a pályákat járták, addig Imivel és a hozzánk csapódó és kis társaságunk eszmei értékét sokszorosan megnövelő Bálint Ricsivel próbáltuk kitalálni, merre fogunk lövöldözni pénteken. Azt hiszem elmondhatjuk: Ricsi képben van a gyorsasági szakaszokkal…Amíg én tudom, hogy honnan süt a nap délelőtt a sólyi erdőnél az ugratónál, Ricsi ugyanezt tudja a mexikói vagy a szardíniai klasszikus gyorsaságikon. Nagy mágus a srác, szeretik a világban, mindenhol hátba csapkodják.

ahol_az_ufo-kat_elassak_4

Így voltunk vele mi is, bár Imi nem mindig tiszteletből csapkodta hátba. A legjobban akkor szerettük, mikor elaludt a kocsiban.

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

A környezet változatos. Egy kis lengyel feeling, zöld mezők között murvás gyorsasági a kerítések között. Aztán átmentünk másik két szakaszra, ahol a spanyolban megismert ventillátorok (ejtsd: szélmalom) zúgták a fülünkbe a szelet, annyi a különbség, hogy itt a szervizutak nincsenek leaszfaltozva. Két gyorsasági is ezeket az utakat használja. A pályabejárás alatt többször is találkoztunk a ventik szakijával, aki terepjárójával járkált és a berozsdásodott lapátok kerékagycsapágyát fújkálta be WD40-el… Legalábbis szerintünk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_5

Tökéletes időbeosztásban és jó ritmusban és vidáman szaladtak a fiúk. A tréningautó GL szemei ugyan hangosan jelezték, hogy unják már ezt, de néhány szakaszt megmutattunk az Alfának is, szerintem nem ez volt a fő tervezési szempont a 159 kombi designereinél, hogy az autó alkalmas legyen a szardíniai pályák megismerésére, de a jó pilótának hála, megúsztuk defekt és olajteknő csere nélkül az egész napos autózást.

Az sajnos látszik: nagyon nehezen megközelíthetőek az igazán látványos részek. És mindenki sok emberrel riogat minket, ami egy újabb nehezítő tényező.

 ahol_az_ufo-kat_elassak_17

Az első nap időben végeztünk, az előírt és engedélyezett szakaszok kétszer bejárva. Amikor lejjöttünk a legutolsó gyorsról (már ami terv szerint az első pályabejáró nap utolsó gyorsaságija volt), szóval amikor lejöttünk és buta turista módjára beütöttük a GPS-be a szervizparkot uticélnak, a hátralévő távolság kijelzése után mindhárman meglepődtünk… 177 kilométerre voltunk a versenyközponttól 2 kilométerre lévő szerviztől. Mintha a Budapest Rally prológja a miskolci népkertben lenne megtartva… Jacsó Tibi és a miskolciak biztosan örülnének, de azt gondolom a versenyzők hangot adnának nemtetszésüknek. Itt nem hallottunk hangoskodást, mindenki elkönyvelte, hogy 2 és fél órás etappal kezdődik a verseny pénteken.

ahol_az_ufo-kat_elassak_9

Szerdán a maradék szakaszokat tréningezték a srácok, a szombati és vasárnapi gyorsokból kellett feldolgozni azokat, amik még nem szerepeltek Zsiros Gabi jegyzetei között.

ahol_az_ufo-kat_elassak_6

A pályák szenzációsak! Tempós, őrült tempós kanyarok, látványos visszafordítók, hatalmas ugratók, bátorságpróbás lejtők, patakátkelések. Minden, ami a rally! És mindezt a legtöbb helyen szombathelyi murvás részeket idéző útfelületen. A versenyzőknek és a nézőknek is nagy élmény lesz!

ahol_az_ufo-kat_elassak_8

Minden a terveknek megfelelően: Frici és Gabi dolgozik, mi pedig ugyan messze vagyunk a Ford cateringjétől, ahol a videóból is megismert szakács kiköltözött egy kis faluba és ott szolgálta fel a meleg ételt a gyári pilótáknak. Az Alfa háta is rejtett elég élelmet ahhoz, hogy Friciéken túl a csapat másik párosát is 'megetessük'.

ahol_az_ufo-kat_elassak_10

Azt szokták mondani, egy cím akkor jó, ha 'behozza' az Olvasót és ha sokáig nem árulod el, akkor azzal az érdeklődését felkelted… Remélem nem unod még, de azért elmondom, miért is ássák el ezek a népek az UFÓ-kat…

ahol_az_ufo-kat_elassak_11

A megoldás egyszerű: a szélerőművek legnagyobb ellensége saját 'hajtóanyaguk', maga a szél!
Kell nekik az alap, kell nekik az anyag, hogy ne 'fújja ki' a földből a szél a hatalmas lapátokkal hadakozó ventillátorokat. Mivel ezeket az építményeket általában a hegygerincre építik (míly meglepő, hisz ott fúj legjobban a szél), így a hegygerincre kell egy komoly alapot építeni minden egyes venti részére. El sem tudod képzelni, Kedves Olvasó, milyen döbbenetes látvány az, amikor egy murvás úton megérkezel egy kies hegytetőre az olasz szigeten (bárhol) és egy félig beföldelt, szabályos UFÓ fogad.
Ennyi a sztory, a csattanót majd a Hortobágyon, a kilenclyukú híd mellett ostorral hadonászó juhászgyerektől várd… :)

ahol_az_ufo-kat_elassak_14

Megnéztük a híres, hírhedt Mickey-jump nevű ugratót, ahol Galli ugrott egy igazán embereset pár évvel ezelőtt. Igazából ott nem nehéz elugrani, egy kilövőálláshoz hasonlít a legjobban. Friciék hatvannal bepróbálták a Skodát… Erős kocsi az, jót tett neki, hogy benne volt a cső… Nem lett baja senkinek, de most már tudják a fiaink: sok a 60km/h is…
ahol_az_ufo-kat_elassak_16
A 11. szakasz első bejárása után Friciék mondták, érdemes lenne nekünk is megnézni, van bent egy patakon átkelés. Vicces a helyzet, hiszen amit a képeken látsz, az egy (nem a nézők által) felduzzasztott patak és amit nem látsz: 10 méterre van egy híd, ahol simán átmehetne a mezőny, de a rendezők nem erre jelölték ki a pályát… 

ahol_az_ufo-kat_elassak_12

Lesz muri, nagy a víz, a kimeneti részen egy hatalmas kő várja, hogy megküzdjön a haspáncélokkal. Megpróbáljuk megnézni, milyen lesz ez versenytempóban…

ahol_az_ufo-kat_elassak_7

A csapat kellőképpen elfáradt, mindenki végezte a dolgát egész nap.
A további program: csütörtökön shakedown és este rajtceremónia, pénteken kezdődik a verseny.

Ez a hír most jelenik meg 4272. alkalommal
címkék: DuEn, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1314 15 16171819
20 21 22 23 24 2526
27 28 29 30 310102
03 04 05 06 07 0809
1011 12 13 141516
2023.03.17-19.

részletes infóink

2023.03.17-19.

részletes infóink

2023.03.17-18.

részletes infóink

2023.03.18.

részletes infóink

2023.03.19.

részletes infóink

2023.03.16-18.

részletes infóink

2023.03.31-04.02.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k