RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Ahol az UFÓ-kat elássák
Élménybeszámoló - 2.
2011-05-05
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
711658413
Napi oldal:
58009
Jelenleg:
5423
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A hétfői tesztnap után, a megfelelő papírokkal a kezében kedd reggel ott álltak Friciék az első gyorsasági szakasz rajtjában, hogy megkezdjék két napos menetelésüket, melynek a célja, hogy a versenyen úgy forduljanak be minden beláthatatlan kanyarba, hogy a pilóta tisztában legyen, mi vár rá a következő métereken.
Ezt két pályabejárási lehetőségből, maximum 80 kilométeres sebességkorlátozást betartva nem egyszerű feladat. De nem is azért jöttünk, hogy nyaraljunk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_1

A vudu babáitokat kidobhatjátok, aki azért szurkolt, hogy nehogy jó idő legyen, azt sajnos el kell keserítenem. Hétfőn még szemerkélt, kedden is volt, amikor a port próbálta leszorítani egy kis eső, de napról napra jobb az idő, és egyre nagyobb a por…

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

Az első pályabejáró napon az új pályákkal ismerkedett a mezőny. A klasszikusnak számító szakaszokhoz új gyorsaságikat vettek fel a programba a rendezők, a világbajnokság mezőnye nem autózott még az első napi pályákon. Azért az IRC-t már ráengedték ezekre a szakaszokra, Kopeckyék letesztelték, Vizin Laci bácsi annyira, hogy megmutatta a népnek: az aqua-planning nem vicc.

ahol_az_ufo-kat_elassak_3

Miközben Friciék a pályákat járták, addig Imivel és a hozzánk csapódó és kis társaságunk eszmei értékét sokszorosan megnövelő Bálint Ricsivel próbáltuk kitalálni, merre fogunk lövöldözni pénteken. Azt hiszem elmondhatjuk: Ricsi képben van a gyorsasági szakaszokkal…Amíg én tudom, hogy honnan süt a nap délelőtt a sólyi erdőnél az ugratónál, Ricsi ugyanezt tudja a mexikói vagy a szardíniai klasszikus gyorsaságikon. Nagy mágus a srác, szeretik a világban, mindenhol hátba csapkodják.

ahol_az_ufo-kat_elassak_4

Így voltunk vele mi is, bár Imi nem mindig tiszteletből csapkodta hátba. A legjobban akkor szerettük, mikor elaludt a kocsiban.

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

A környezet változatos. Egy kis lengyel feeling, zöld mezők között murvás gyorsasági a kerítések között. Aztán átmentünk másik két szakaszra, ahol a spanyolban megismert ventillátorok (ejtsd: szélmalom) zúgták a fülünkbe a szelet, annyi a különbség, hogy itt a szervizutak nincsenek leaszfaltozva. Két gyorsasági is ezeket az utakat használja. A pályabejárás alatt többször is találkoztunk a ventik szakijával, aki terepjárójával járkált és a berozsdásodott lapátok kerékagycsapágyát fújkálta be WD40-el… Legalábbis szerintünk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_5

Tökéletes időbeosztásban és jó ritmusban és vidáman szaladtak a fiúk. A tréningautó GL szemei ugyan hangosan jelezték, hogy unják már ezt, de néhány szakaszt megmutattunk az Alfának is, szerintem nem ez volt a fő tervezési szempont a 159 kombi designereinél, hogy az autó alkalmas legyen a szardíniai pályák megismerésére, de a jó pilótának hála, megúsztuk defekt és olajteknő csere nélkül az egész napos autózást.

Az sajnos látszik: nagyon nehezen megközelíthetőek az igazán látványos részek. És mindenki sok emberrel riogat minket, ami egy újabb nehezítő tényező.

 ahol_az_ufo-kat_elassak_17

Az első nap időben végeztünk, az előírt és engedélyezett szakaszok kétszer bejárva. Amikor lejjöttünk a legutolsó gyorsról (már ami terv szerint az első pályabejáró nap utolsó gyorsaságija volt), szóval amikor lejöttünk és buta turista módjára beütöttük a GPS-be a szervizparkot uticélnak, a hátralévő távolság kijelzése után mindhárman meglepődtünk… 177 kilométerre voltunk a versenyközponttól 2 kilométerre lévő szerviztől. Mintha a Budapest Rally prológja a miskolci népkertben lenne megtartva… Jacsó Tibi és a miskolciak biztosan örülnének, de azt gondolom a versenyzők hangot adnának nemtetszésüknek. Itt nem hallottunk hangoskodást, mindenki elkönyvelte, hogy 2 és fél órás etappal kezdődik a verseny pénteken.

ahol_az_ufo-kat_elassak_9

Szerdán a maradék szakaszokat tréningezték a srácok, a szombati és vasárnapi gyorsokból kellett feldolgozni azokat, amik még nem szerepeltek Zsiros Gabi jegyzetei között.

ahol_az_ufo-kat_elassak_6

A pályák szenzációsak! Tempós, őrült tempós kanyarok, látványos visszafordítók, hatalmas ugratók, bátorságpróbás lejtők, patakátkelések. Minden, ami a rally! És mindezt a legtöbb helyen szombathelyi murvás részeket idéző útfelületen. A versenyzőknek és a nézőknek is nagy élmény lesz!

ahol_az_ufo-kat_elassak_8

Minden a terveknek megfelelően: Frici és Gabi dolgozik, mi pedig ugyan messze vagyunk a Ford cateringjétől, ahol a videóból is megismert szakács kiköltözött egy kis faluba és ott szolgálta fel a meleg ételt a gyári pilótáknak. Az Alfa háta is rejtett elég élelmet ahhoz, hogy Friciéken túl a csapat másik párosát is 'megetessük'.

ahol_az_ufo-kat_elassak_10

Azt szokták mondani, egy cím akkor jó, ha 'behozza' az Olvasót és ha sokáig nem árulod el, akkor azzal az érdeklődését felkelted… Remélem nem unod még, de azért elmondom, miért is ássák el ezek a népek az UFÓ-kat…

ahol_az_ufo-kat_elassak_11

A megoldás egyszerű: a szélerőművek legnagyobb ellensége saját 'hajtóanyaguk', maga a szél!
Kell nekik az alap, kell nekik az anyag, hogy ne 'fújja ki' a földből a szél a hatalmas lapátokkal hadakozó ventillátorokat. Mivel ezeket az építményeket általában a hegygerincre építik (míly meglepő, hisz ott fúj legjobban a szél), így a hegygerincre kell egy komoly alapot építeni minden egyes venti részére. El sem tudod képzelni, Kedves Olvasó, milyen döbbenetes látvány az, amikor egy murvás úton megérkezel egy kies hegytetőre az olasz szigeten (bárhol) és egy félig beföldelt, szabályos UFÓ fogad.
Ennyi a sztory, a csattanót majd a Hortobágyon, a kilenclyukú híd mellett ostorral hadonászó juhászgyerektől várd… :)

ahol_az_ufo-kat_elassak_14

Megnéztük a híres, hírhedt Mickey-jump nevű ugratót, ahol Galli ugrott egy igazán embereset pár évvel ezelőtt. Igazából ott nem nehéz elugrani, egy kilövőálláshoz hasonlít a legjobban. Friciék hatvannal bepróbálták a Skodát… Erős kocsi az, jót tett neki, hogy benne volt a cső… Nem lett baja senkinek, de most már tudják a fiaink: sok a 60km/h is…
ahol_az_ufo-kat_elassak_16
A 11. szakasz első bejárása után Friciék mondták, érdemes lenne nekünk is megnézni, van bent egy patakon átkelés. Vicces a helyzet, hiszen amit a képeken látsz, az egy (nem a nézők által) felduzzasztott patak és amit nem látsz: 10 méterre van egy híd, ahol simán átmehetne a mezőny, de a rendezők nem erre jelölték ki a pályát… 

ahol_az_ufo-kat_elassak_12

Lesz muri, nagy a víz, a kimeneti részen egy hatalmas kő várja, hogy megküzdjön a haspáncélokkal. Megpróbáljuk megnézni, milyen lesz ez versenytempóban…

ahol_az_ufo-kat_elassak_7

A csapat kellőképpen elfáradt, mindenki végezte a dolgát egész nap.
A további program: csütörtökön shakedown és este rajtceremónia, pénteken kezdődik a verseny.

Ez a hír most jelenik meg 4410. alkalommal
címkék: DuEn, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k