Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Ahol az UFÓ-kat elássák
Élménybeszámoló - 2.
2011-05-05
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684315579
Napi oldal:
78368
Jelenleg:
784
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A hétfői tesztnap után, a megfelelő papírokkal a kezében kedd reggel ott álltak Friciék az első gyorsasági szakasz rajtjában, hogy megkezdjék két napos menetelésüket, melynek a célja, hogy a versenyen úgy forduljanak be minden beláthatatlan kanyarba, hogy a pilóta tisztában legyen, mi vár rá a következő métereken.
Ezt két pályabejárási lehetőségből, maximum 80 kilométeres sebességkorlátozást betartva nem egyszerű feladat. De nem is azért jöttünk, hogy nyaraljunk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_1

A vudu babáitokat kidobhatjátok, aki azért szurkolt, hogy nehogy jó idő legyen, azt sajnos el kell keserítenem. Hétfőn még szemerkélt, kedden is volt, amikor a port próbálta leszorítani egy kis eső, de napról napra jobb az idő, és egyre nagyobb a por…

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

Az első pályabejáró napon az új pályákkal ismerkedett a mezőny. A klasszikusnak számító szakaszokhoz új gyorsaságikat vettek fel a programba a rendezők, a világbajnokság mezőnye nem autózott még az első napi pályákon. Azért az IRC-t már ráengedték ezekre a szakaszokra, Kopeckyék letesztelték, Vizin Laci bácsi annyira, hogy megmutatta a népnek: az aqua-planning nem vicc.

ahol_az_ufo-kat_elassak_3

Miközben Friciék a pályákat járták, addig Imivel és a hozzánk csapódó és kis társaságunk eszmei értékét sokszorosan megnövelő Bálint Ricsivel próbáltuk kitalálni, merre fogunk lövöldözni pénteken. Azt hiszem elmondhatjuk: Ricsi képben van a gyorsasági szakaszokkal…Amíg én tudom, hogy honnan süt a nap délelőtt a sólyi erdőnél az ugratónál, Ricsi ugyanezt tudja a mexikói vagy a szardíniai klasszikus gyorsaságikon. Nagy mágus a srác, szeretik a világban, mindenhol hátba csapkodják.

ahol_az_ufo-kat_elassak_4

Így voltunk vele mi is, bár Imi nem mindig tiszteletből csapkodta hátba. A legjobban akkor szerettük, mikor elaludt a kocsiban.

ahol_az_ufo-kat_elassak_2

A környezet változatos. Egy kis lengyel feeling, zöld mezők között murvás gyorsasági a kerítések között. Aztán átmentünk másik két szakaszra, ahol a spanyolban megismert ventillátorok (ejtsd: szélmalom) zúgták a fülünkbe a szelet, annyi a különbség, hogy itt a szervizutak nincsenek leaszfaltozva. Két gyorsasági is ezeket az utakat használja. A pályabejárás alatt többször is találkoztunk a ventik szakijával, aki terepjárójával járkált és a berozsdásodott lapátok kerékagycsapágyát fújkálta be WD40-el… Legalábbis szerintünk…

ahol_az_ufo-kat_elassak_5

Tökéletes időbeosztásban és jó ritmusban és vidáman szaladtak a fiúk. A tréningautó GL szemei ugyan hangosan jelezték, hogy unják már ezt, de néhány szakaszt megmutattunk az Alfának is, szerintem nem ez volt a fő tervezési szempont a 159 kombi designereinél, hogy az autó alkalmas legyen a szardíniai pályák megismerésére, de a jó pilótának hála, megúsztuk defekt és olajteknő csere nélkül az egész napos autózást.

Az sajnos látszik: nagyon nehezen megközelíthetőek az igazán látványos részek. És mindenki sok emberrel riogat minket, ami egy újabb nehezítő tényező.

 ahol_az_ufo-kat_elassak_17

Az első nap időben végeztünk, az előírt és engedélyezett szakaszok kétszer bejárva. Amikor lejjöttünk a legutolsó gyorsról (már ami terv szerint az első pályabejáró nap utolsó gyorsaságija volt), szóval amikor lejöttünk és buta turista módjára beütöttük a GPS-be a szervizparkot uticélnak, a hátralévő távolság kijelzése után mindhárman meglepődtünk… 177 kilométerre voltunk a versenyközponttól 2 kilométerre lévő szerviztől. Mintha a Budapest Rally prológja a miskolci népkertben lenne megtartva… Jacsó Tibi és a miskolciak biztosan örülnének, de azt gondolom a versenyzők hangot adnának nemtetszésüknek. Itt nem hallottunk hangoskodást, mindenki elkönyvelte, hogy 2 és fél órás etappal kezdődik a verseny pénteken.

ahol_az_ufo-kat_elassak_9

Szerdán a maradék szakaszokat tréningezték a srácok, a szombati és vasárnapi gyorsokból kellett feldolgozni azokat, amik még nem szerepeltek Zsiros Gabi jegyzetei között.

ahol_az_ufo-kat_elassak_6

A pályák szenzációsak! Tempós, őrült tempós kanyarok, látványos visszafordítók, hatalmas ugratók, bátorságpróbás lejtők, patakátkelések. Minden, ami a rally! És mindezt a legtöbb helyen szombathelyi murvás részeket idéző útfelületen. A versenyzőknek és a nézőknek is nagy élmény lesz!

ahol_az_ufo-kat_elassak_8

Minden a terveknek megfelelően: Frici és Gabi dolgozik, mi pedig ugyan messze vagyunk a Ford cateringjétől, ahol a videóból is megismert szakács kiköltözött egy kis faluba és ott szolgálta fel a meleg ételt a gyári pilótáknak. Az Alfa háta is rejtett elég élelmet ahhoz, hogy Friciéken túl a csapat másik párosát is 'megetessük'.

ahol_az_ufo-kat_elassak_10

Azt szokták mondani, egy cím akkor jó, ha 'behozza' az Olvasót és ha sokáig nem árulod el, akkor azzal az érdeklődését felkelted… Remélem nem unod még, de azért elmondom, miért is ássák el ezek a népek az UFÓ-kat…

ahol_az_ufo-kat_elassak_11

A megoldás egyszerű: a szélerőművek legnagyobb ellensége saját 'hajtóanyaguk', maga a szél!
Kell nekik az alap, kell nekik az anyag, hogy ne 'fújja ki' a földből a szél a hatalmas lapátokkal hadakozó ventillátorokat. Mivel ezeket az építményeket általában a hegygerincre építik (míly meglepő, hisz ott fúj legjobban a szél), így a hegygerincre kell egy komoly alapot építeni minden egyes venti részére. El sem tudod képzelni, Kedves Olvasó, milyen döbbenetes látvány az, amikor egy murvás úton megérkezel egy kies hegytetőre az olasz szigeten (bárhol) és egy félig beföldelt, szabályos UFÓ fogad.
Ennyi a sztory, a csattanót majd a Hortobágyon, a kilenclyukú híd mellett ostorral hadonászó juhászgyerektől várd… :)

ahol_az_ufo-kat_elassak_14

Megnéztük a híres, hírhedt Mickey-jump nevű ugratót, ahol Galli ugrott egy igazán embereset pár évvel ezelőtt. Igazából ott nem nehéz elugrani, egy kilövőálláshoz hasonlít a legjobban. Friciék hatvannal bepróbálták a Skodát… Erős kocsi az, jót tett neki, hogy benne volt a cső… Nem lett baja senkinek, de most már tudják a fiaink: sok a 60km/h is…
ahol_az_ufo-kat_elassak_16
A 11. szakasz első bejárása után Friciék mondták, érdemes lenne nekünk is megnézni, van bent egy patakon átkelés. Vicces a helyzet, hiszen amit a képeken látsz, az egy (nem a nézők által) felduzzasztott patak és amit nem látsz: 10 méterre van egy híd, ahol simán átmehetne a mezőny, de a rendezők nem erre jelölték ki a pályát… 

ahol_az_ufo-kat_elassak_12

Lesz muri, nagy a víz, a kimeneti részen egy hatalmas kő várja, hogy megküzdjön a haspáncélokkal. Megpróbáljuk megnézni, milyen lesz ez versenytempóban…

ahol_az_ufo-kat_elassak_7

A csapat kellőképpen elfáradt, mindenki végezte a dolgát egész nap.
A további program: csütörtökön shakedown és este rajtceremónia, pénteken kezdődik a verseny.

Ez a hír most jelenik meg 4382. alkalommal
címkék: DuEn, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k