
A miskolci futamon több szakaszon is a legjobb időt érte el a Herczig-Bacigál páros a ŠKODA Fabia S2000-el, a végeredményben mégis örülniük kellett a negyedik helynek és az ezért járó 10 bajnoki pontnak
Kezdjük a jó oldalával... Nagyon komoly meccs volt, ugye?
Igen! Verseny volt! Pontosan az volt, amire számítottunk és amiről korábban beszéltünk.
Azzal, hogy a WRC-ket nem engedjük az abszolút bajnoki pontokért csatázni, azzal ki fog egyenlítődni a mezőny és rég nem látott izgalmak fognak visszajönni a magyar bajnokságba.
5-6 páros volt folyamatosan, akinek esélye volt akár arra is, hogy megnyerje a versenyt, nem csak gyorsasági szakaszokat.
Ti is az esélyes párosok között voltatok, de nem úgy sikerült, ahogy remélték a szurkolóitok.
Az esélylatolgatásokkor azt mondtam, hogy azt szeretnénk, ha jó érzéssel autózhatnánk, az autóban jó érzésekkel ülhetnénk be. Ha ez megvan, akkor ez már visszatükröződik majd az eredményekben is.
Amíg nem volt műszaki gondunk, addig jó volt az érzés, tudtuk, hogy hol volt, ahol spóroltunk, hol volt ahol már közel autóztunk a határainkhoz. Pontosan tudtuk, hogy hova rakhatjuk magunkat a jelenlegi mezőnybe. És ez optimizmusra adott okot!
Jól álltunk az első versenynap végén az utolsó szakaszig.
Aztán a gyorson három hengerrel autóztatok végig, de az éjszakai parc fermébe álláskor magabiztos volt a szervizcsapat, tudták, hogy mi lehet a gond.
Odajött a mérnök és a főszerelő, kinyitottuk a motorháztetőt és mondogatták, hogy mit nézzünk meg, mit húzogassunk le és úgy néz ki, hogy belőtték, hogy mi lehet a probléma, illetve van az autónak egy nagyon intelligens dashboardja, amin mi is nézzük az adatokat. Azt átváltottuk mérnök felületre és ott egyértelműen jelezte, hogy a negyedik hengernél a befecskendező nem ment.

Erre előkészültek és a reggeli szervizben komplett befecskendező sort cseréltek és úgy nézett ki, hogy rendben is van az autó, a vasárnapi első két szakaszon hibátlanul működött.
Ott újra az élre tudtunk állni, vissza tudtuk előnnyé fordítani a hátrányunkat. Nem túl vaskosan, de az élen voltunk.
Aztán a harmadik, hosszú szakaszon újra előjött a probléma és ott 19 kilométert mentünk három hengeres autóval.
Újra szerviz következett, megint kicserélték a hibásnak vélt befecskendező szelepet és különböző vezetékeket. Megint rendben lezavartuk a következő szakaszt, egy picit feljebb tudtunk zárkózni, de az utolsó előtti szakaszra újra előjött a hiba és onnantól kezdve már csak arra tudtunk koncentrálni, hogy beérjünk a célba. Buktuk a Power Stage pontokat is.

A harc hevében több párosnak is becsúszott egy két defekt és hiba, ezek miatt a negyedik helynek is örülhettünk a végén.
El voltunk ezidáig kényeztetve. Két éven keresztül egyszer sem volt technikai problémánk, úgyhogy ez már időszerű volt :)
Ahogy mondtad is, körbeverések voltak a gyorsasági szakaszokon. Lehet, hogy a versenyek is így fognak alakulni. Minden pont számítani fog az év végén.
Ez nagyon így van, jól mondod! Kiélezett csaták várhatóak. Ezen a futamon körvonalazódni látszott, hogy kik azok a párosok, akik az autót és a tudásukat illetően az első helyért tudnak majd csatázni és biztosan minden pontnak óriási jelentőssége lesz az év végi elszámolásban.

Hosszabb szünet jön a következő futamig.
A soron következő Fehérvár Rallye-ról milyen emlékeid vannak?
Vegyesek. Volt itt jó eredményünk, voltunk technikai hibáktól nem mentes futamaink, de nagyon szeretem a Fehérvártól Veszprémig lévő lőtéri szakaszokat. A várpalotai rész sokkal jobban igénybe veszi az autót, keményebb, kövesebb, de cserébe az aszfaltos szakaszok ott Székesfehérvár környékén nagyon jó pályák. Ha ezeket a rendező össze tudja szedni és tudunk rajtuk versenyezni. Bízom abban, hogy egy parádés versenynek nézünk elébe.
