duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Árpádtető, az igazi kaland
WRC is lesz július 20-21-én az ARK futamon!
2013-07-05
ajánló riport • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
806363986
Napi oldal:
344906
Jelenleg:
1172
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

arpadteto_az_igazi_kaland_1

Újabb állomásához érkezik a Rallye Sprint Bajnokság, melynek ezúttal a híres, hírhedt áprádtetői pálya ad otthon. A kihívást nehezíti, hogy két irányban zajlik majd a pályán a küzdelem, összesen 42 km-en, versenytempóban. Markó Tiborral, a verseny rendezőjével beszélgettem a futam előtt pár héttel.

Közeleg egy újabb sprintverseny Baranyában, mesélnél erről?
A Rallye Sprint Bajnokság 2013. évi sorozatának negyedik versenye lesz ez az Árpádtető Kupa, ami talán kis túlzással - és nem a többi versenyt bántva - az év egyik ARK csúcspontja lesz, hiszen fantasztikus pályán zajlik majd…

…Árpádtetőn. De miért, vagy mitől olyan különleges ez a pálya?
Szerintem ezt a versenyzőktől kellene megkérdezni, de ha mindenképp tőlem szeretnél erre választ kapni, akkor - mint rendező - az első helyen említeném ki a múltját és a tekintélyét, míg a második helyen említeném, hogy a híre és a tekintélye nem véletlenül alakulhatott ki az elmúlt évek során (ugyanis a '60-as évek óta rendeznek ezen a pályán versenyeket). És nem utolsó sorban, a sportszakmai értéke sem csekély! 
Szerencsére akad sok jó gyorsasági szakasz Magyarországon, és ez, az árpádtetői a tempósabbak közé tartozik úgy, hogy mégis van benne fel és le és a különböző erősségű kanyaroknak sincs híján, tehát egy igazi kihívás, ha úgy tetszik (argóval): egy igazi "kiafaszagyerek-pálya". :-)

Többféle irányban, és hosszban ismerhetjük a pályát, ezúttal hogyan fog megjelenni ez az Árpádtető Kupán?
Remeterét-Lapis-Árpádtető lesz az útvonal, ami azt jelenti, hogy nem "csak" Lapis-Árpádtető között, hanem egészen Remeterétig megyünk, így 8,5 km körül lesz a hossza. A verseny két irányban fog bonyolódni, ahogyan az elmúlt években is. A két irány talán tovább színezi az egészet, két külön arcát mutatja meg a versenyzőknek, és jobban oda is kell figyelni emiatt, mindkét irányba precíz itiner szükséges. Nagyságrendileg a verseny össztávja 42 km lesz.

arpadteto_az_igazi_kaland_2

>> versenykiírás és nevezési lap <<

Nem a pontos darabszámra vagyok kíváncsi, de sok lassító lesz?
A lassító ha úgy tetszik a szükséges rossz. Szükség van rá a tempó megtörésére, így persze, itt is lesz. A rendező ezzel is foghatja picit a kevésbé rutinos versenyző kezét, segíthet neki, persze csak akkor, ha ésszerű számban és helyen kerül kialakításra. Az elmúlt években már szépen kialakult, hogy ezen a pályán hol kell és hol érdemes lassítót kialakítanunk, úgy, hogy az biztonságosságot szolgálva ne rontsa az élvezeti értéket. Egykoron bizony itt is volt olyan lassító, ami csak plusz hibalehetőségként, veszélyforrásként jelentkezett, - kis túlzással - mindenki elvitte, mert olyan rossz volt előtte a fékút, hogy nem sikerült megállniuk a versenyzőknek. Ez például ma már nincs. Visszatérve a kérdésre, lesz lassító, de a sprintekhez mérten nem sok, csupán annyi, amennyit a biztonság megkövetel.

Egyre gyakrabban hallhatunk a szervezési oldal nehézségeiről. Itt minden rendben van?
A verseny végén tudom csak megmondani, de remélem, hogy rendben lesz minden. Ezért dolgozik az MRT csapata és a Pécsi Sportbírói Kollégium is. Az engedélyeztetésben ezúttal is hathatós segítséget kaptunk (a honi versenyek mindegyike!) Móczár Péter MNASZ Alelnök úrtól, és a továbbiak intézésében sietett segítségünkre Nagy Csaba az MNASZ Elnökségének pécsi illetőségű tagja, valamint Pénzes Zsolt Szakágvezető. Ezúton is köszönöm, köszönjük a segítségüket!

Ki nevezhet erre a versenyre?
Bárki! …és mindenkit szeretettel várunk, ám elsősorban természetesen a sprinteseket, hiszen ez a Rallye Sprint Bajnokság futama, ami ARK futam is egyben. A mi szabályaink szerint a sprint mezőnyében elrajtolhatnak a Rallye2 és RTE versenyzői is, és a licencesek között pedig azok, akik az első osztályban váltottak licencet (vagy annak megfelelő - külföldi - licenc-szel rendelkeznek). Nem egy alkalommal tették már tiszteletüket ezen a rendezvényen külföldi versenyzők is, tehát itt tényleg szinte bárki rajthoz állhat, ha kedve és bátorsága van hozzá. A mezőnyök sorrendjét tekintve, először mennek a főszereplők (a sprintesek), hiszen ők bajnoki pontokért versengenek, és őket követik majd a többiek, a "vendégművészek", akik neveznek erre a futamra.

Nyilván a sprintbajnokságban is vannak versenyzők, akik csak itt-ott indulnak, vagy akik kihagynak egy-két futamot. Miért ajánlanád nekik, hogy itt "mindenképp" versenyezzenek?
Mint ahogyan a fent említettekből is kiderül, ez egy nagyon komoly pálya, és én nagyon örülök annak, hogy az idei évben is sikerült megtalálni annak a módját, hogy a sprintesek számára is lehetőséget biztosítsunk, hogy a híres árpádtetői gyorsaságin versenyezzenek. Bárki, aki ezt a pályát nem ismerné, vagy nem mond neki sokat, keressen meg a környezetében egy első osztálybéli aktív, vagy visszavonult versenyzőt és kérdezze meg, szerintem nem nagyon fog olyat találni, aki nem tudna a pályáról jó dolgokat mesélni. Szerintem komoly élmény ezen a pályán menni, és gyorsnak lenni, gyorsan versenyezni rajta pedig még jobb dolog! Mindenkinek ki kell próbálnia egyszer… aki pedig kipróbálta, az úgyis vissza fog jönni! :-) … mert ez Árpádtető! Komoly meccseket várok, és természetesen ragyogó napsütéses versenyt!

Tehát egyrészt kihívás a sprinteseknek, másrészt lehetőség a további pontgyűjtésre. De miért nevezzen ide bárki más?
A sport szeretetén túl a licenceseknek azért jöhet jól ez a verseny, mert pont a murvás Veszprém Rallye utáni héten kerül megrendezésre. Ha a versenynaptárat megnézzük, akkor látszik, hogy a következő futamig (Kassáig) egy igen hosszú szünet következik, több mint egy hónap. Ráadásul Veszprém murvás, Kassa pedig már aszfaltos lesz, így ezen a sprintversenyen már aszfaltra lehet tesztelni, és esetleg úgy tudják megkezdeni a hosszú szünidőt, hogy nem murván fejezték be a versenyzést, és nem lesz akkora meglepetés a kassai aszfalt.
Szervezett, biztonságos körülmények között tudnak tesztelni, sőt, egészen profi körülmények között végezhetnek "versenyszimulációt". Szerencsére minden évben több licences versenyző is tiszteletét teszi nálunk, és bár nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy idén is lesz WRC-nk a versenyen…

Hogyan alakulnak nálatok a nevezési feltételek, díjak?
Ahhoz, hogy a versenyt megfelelő ritmusban tudjuk lebonyolítani, elengedhetetlen, hogy ehhez egy létszámstopot alkalmazzunk, ami a kiírásban is olvasható. Limitált lesz a nevezések száma, és mi ezt mindenképp be is fogjuk tartani...

Miért van erre szükség?
Mivel ez egy sprintverseny, ami egy helyszínen zajlik, próbálunk előre tervezni és sok mindent kiszűri, ami hátráltathatja a pörgős lebonyolítást. De így is ott van a pakliban, hogyha esés-kelés van és menteni kell, akkor "állj" van mindenkinek, és megy az idő. Ezt sajnos nem tudom befolyásolni, mint rendező, viszont a többit igen és szeretnénk is. Ez indokolja azt is, hogy létszámstopot alkalmazzunk. 

Hogyan lehet nevezni a versenyre, és milyen összeget jelent ez?
Kétféle módon lehet nevezni, előnevezéssel (postai úton), valamint a helyszínen, de pont a létszámstop miatt hívnám fel mindenki figyelmét, hogy érdemes minél előbb nevezni. A díjakat tekintve a sprinteseknél 28.000,-Ft az előnevezés, a helyszíni pedig +5.000,-Ft, a licenceseknél 33.000,-Ft, ha előre leadják, a helyszínen pedig szintén az alap +5.000 Ft, ami szerintem egy egészen jutányos, elfogadható ár, főképp, ha az ár-érték arányát nézzük, vagy viszonyítjuk más versenyekhez.

Gondolom, nálatok a nézőknek nem kell belépőjegyet vásárolni, de esetleg a parkolásért kell fizetni?
Belépődíj biztosan nem lesz, és mi parkolási díjat sem fogunk szedni, de ha nem a szabályoknak megfelelően parkolnak, akkor lehet, hogy a rend szigorú őrei szednek majd parkoló díjat, de az kicsit drágább lesz! :-)

Honnét érdemes a nézőknek érkezniük erre a versenyre?
Ha valaki kevés gyaloglással szeretne egy jó helyre jutni, akkor ez a Lapisi elág, ami megközelíthető Pécsről, a város felől, és szerintem ez a verseny mindkét irányából érdekes lesz. Ha pedig valaki a szervizparkos nyüzsire kíváncsi, annak Remeterét felől érdemes érkeznie, de természetesen 

Árpádtető felől is található jó hely, arról is be lehet sétálni pl. a híres-neves Antalffy-kanyarba, ill. itt is találkozhat a néző a versenyzőkkel és az autóikkal, hiszen a menetirány megfordításáig tulajdonképpen "gyűjtőként" üzemel a terület, és az egész mezőny megtalálható lesz átmenetileg.

Talán a legegyszerűbb Lapison lesz a parkolás, mert ott kialakítunk erre egy területet, de mindenkit arra kérnék - bármely irányból is érkezzen - hogy a szabályokat tartsák be, ne legyen ebből kellemetlensége se neki, se a rendezvénynek. …és ha a fentiek rendben lesznek, nincs akadálya, hogy a nézők is egy remek vasárnapot töltsenek el a sprintes elittel a Mecsekben! …belépő nélkül…

 

Ez a hír most jelenik meg 6498. alkalommal
Share |
2013.07.20-21.
amatőr rally
Árpádtető Kupa 2013
Árpádtető
versenykiírás
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k