Asiék N4 második helyén
Cataluna Rally - vasárnap
2009-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
727489920
Napi oldal:
146401
Jelenleg:
1893
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Telefoninterjú - 2009.10.04. 18h20

Nagyon szép eredményt értetek el! Gratulálok!
Nagy a zaj körülöttetek...
Épp most fejeződött be a verseny végi nagy technikai ellenőrzésünk. Megnézték a komplett váltót, osztóművet, és amit lehetett, mindent ellenőriztek…

Milyen volt az utolsó napotok?
Csak azt mondhatom, amit eddig: nagyon jó napon vagyunk túl!
Az első két szakasz nagyon kanyargós, hosszú ívelt kanyarokkal teletűzdelt gyorsasági volt, ami jobban feküdt az ellenfelünk autójának. Mindig tudott adni 10 másodpercet gyorsonként. Az egyiken szerintem a Skodás srác hibázhatott, mert ott sikerült megelőznünk, de aztán ezen a gyorson mindketten átlagidőt kaptunk.

Technikailag minden rendben volt?
Volt egy kis váltóproblémánk, az ötödik fogaskerekünk lefogazott, ezt bedarálta a végáttételünk, így az első kör utolsó gyorsaságiján már nem tudtam ötödiket kapcsolni.
A szerviz 18 perc alatt kicserélte a váltót és az osztóművet és így tudtuk befejezni a versenyt.

Természetesen a technikai felügyelők figyelték a váltócserét és persze minden mást is. Ezt a váltót is bevitték ellenőrzésre, amit lecseréltünk és szétszedték. Esetleg arra gondoltak, hogy csalós valamelyik alkatrészünk és ezért cseréltük le, de természetesen mindent rendben találtak. Meglepte őket, hogy hogyan lehet egy N-es Mitsubishivel hasonló időket menni, mint a Super2000-es Skodával…

Tehát elmondhatjuk, hogy az autó mindenben megfelelt a kívánalmaknak?
Igen, de ez nem is volt kérdés!
Leszámolták a speer lamelláit, a turbószűkítő lapáttól való távolságát. Olyan dolgokat néztek, amivel a magyar mezőny kétharmada megdőlne azonnal.

Miért volt etap a második gyors?
Egy féktávon beesett a Bird egy Focus WRC-vel, mi hiba nélkül lementünk a gyorson, jó időt is tudtunk menni, de aztán leátlagolták ennek a szakasznak az eredményét.

Aztán a mai harmadik gyorson mentél egy abszolút 9. időt is…
Igen, az tényleg jól sikerült.
Igazából azt vettem észre, hogy azokon a pályákon, ahol sok hosszú ívű kanyar volt, amiben utazol 3-4 másodpercen keresztül, és nem a bátorság, hanem az autó tapadása határozza meg a sebességed, szóval ezeken a gyorsokon nem nagyon tudtam felvenni a versenyt a Skodával.
Ez a rövid gyors csúszós, magyar pályákhoz hasonló jellegű szakasz volt, szinte csak derékszögek voltak, így talán ezért is ez a jó eredmény.

Volt olyan szakasz, amin 3-400 kanyar is volt… Szinte elmondhatatlan…

Azért Zsuzsi el tudta mondani??
Hibátlanul végezte a dolgát, le a kalappal előtte!

A kanyarokat most is három részben diktáltad fel, külön a bemenet, külön a közepét és a kigyorsítást, vagy próbáltál könnyíteni egy kicsit a navigátorod dolgán?
Ugyanúgy diktáltam le a szakaszt, ahogy szoktam. Azt gondolom így lehet a legjobban feldolgozni egy-egy kanyart. Ennél jobb nem létezik.
Majd adok belsőfelvételt, meglátjuk :)

Hogy reagálták le a versenyzőtársak az eredményeteket?
A technikai ellenőrök, a sportbírók, a Skodás norvég Brynildsen és a navigátora Giraudet (aki korábban ment Auriollal, Duvallal) mind külön gratuláltak a versenyzésünkhöz.

Az biztos, hogy a rali-túra versenyen is folyamatosan az időiteket néztük...
Köszönjük! :)
Azt gondolom, hogy egy ilyen VB futamon tényleg jól tudja magát érezni az ember és mi ezt tettük!
A technikai felügyelők végzik a dolgukat, nem arról szól az egész, hogy hogyan kell embereket mások elé helyezni. Egy ilyen futam után érzi az ember, hogy ami otthon van, az semmit sem ér… Örülök, hogy részt vettem ezen a versenyen! Sok minden történt velünk, ami alátámasztja, hogy ami a magyar bajnokságban megy, ahogy működnek a dolgok, a felügyelők és ilyen emberek csinálják a versenyt, addig nincs értelme otthon versenyezni, mert azon kell izgulni, hogy hogyan tudnak embereket mások elé helyezni, másokat pedig hogyan tudnak eltaposni.
Itt teljesen másról szólt a történet: hogy ki tud jó eredményt elérni és ahogy korábban is mondtam, egyforma mércével mérik akár a Loeb-öt nézzük, akár az utolsó célbaérkezőt.

Mi a további programotok?
Szétszedték az autótokat, most próbáljátok összesöpörni?
Úgy működik a végső technikai ellenőrzés, hogy 6 vagy hét autó külön paravánnal elválasztva szétszednek, majd megvan az ideiglenes eredménylista. Miután megvan a végleges, lehet menni az autóért és gyakorlatilag holnap indulunk haza.

Azt gondolom sokak nevében mondhatom, hogy végig izgultuk Veletek a versenyt és csak gratulálni tudunk ehhez a szép sikerhez! Várunk haza Benneteket.
Komlón találkozunk? Jöttök megnézni, vagy pihentek?
Még nem tudom, majd meglátjuk… :)

Ez a hír most jelenik meg 10530. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
02 03 04 05060708
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.09.06-10.

részletes infóink

2024.09.07.

részletes infóink

2024.09.07-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k