Asiék N4 második helyén
Cataluna Rally - vasárnap
2009-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
776153202
Napi oldal:
91501
Jelenleg:
1133
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Telefoninterjú - 2009.10.04. 18h20

Nagyon szép eredményt értetek el! Gratulálok!
Nagy a zaj körülöttetek...
Épp most fejeződött be a verseny végi nagy technikai ellenőrzésünk. Megnézték a komplett váltót, osztóművet, és amit lehetett, mindent ellenőriztek…

Milyen volt az utolsó napotok?
Csak azt mondhatom, amit eddig: nagyon jó napon vagyunk túl!
Az első két szakasz nagyon kanyargós, hosszú ívelt kanyarokkal teletűzdelt gyorsasági volt, ami jobban feküdt az ellenfelünk autójának. Mindig tudott adni 10 másodpercet gyorsonként. Az egyiken szerintem a Skodás srác hibázhatott, mert ott sikerült megelőznünk, de aztán ezen a gyorson mindketten átlagidőt kaptunk.

Technikailag minden rendben volt?
Volt egy kis váltóproblémánk, az ötödik fogaskerekünk lefogazott, ezt bedarálta a végáttételünk, így az első kör utolsó gyorsaságiján már nem tudtam ötödiket kapcsolni.
A szerviz 18 perc alatt kicserélte a váltót és az osztóművet és így tudtuk befejezni a versenyt.

Természetesen a technikai felügyelők figyelték a váltócserét és persze minden mást is. Ezt a váltót is bevitték ellenőrzésre, amit lecseréltünk és szétszedték. Esetleg arra gondoltak, hogy csalós valamelyik alkatrészünk és ezért cseréltük le, de természetesen mindent rendben találtak. Meglepte őket, hogy hogyan lehet egy N-es Mitsubishivel hasonló időket menni, mint a Super2000-es Skodával…

Tehát elmondhatjuk, hogy az autó mindenben megfelelt a kívánalmaknak?
Igen, de ez nem is volt kérdés!
Leszámolták a speer lamelláit, a turbószűkítő lapáttól való távolságát. Olyan dolgokat néztek, amivel a magyar mezőny kétharmada megdőlne azonnal.

Miért volt etap a második gyors?
Egy féktávon beesett a Bird egy Focus WRC-vel, mi hiba nélkül lementünk a gyorson, jó időt is tudtunk menni, de aztán leátlagolták ennek a szakasznak az eredményét.

Aztán a mai harmadik gyorson mentél egy abszolút 9. időt is…
Igen, az tényleg jól sikerült.
Igazából azt vettem észre, hogy azokon a pályákon, ahol sok hosszú ívű kanyar volt, amiben utazol 3-4 másodpercen keresztül, és nem a bátorság, hanem az autó tapadása határozza meg a sebességed, szóval ezeken a gyorsokon nem nagyon tudtam felvenni a versenyt a Skodával.
Ez a rövid gyors csúszós, magyar pályákhoz hasonló jellegű szakasz volt, szinte csak derékszögek voltak, így talán ezért is ez a jó eredmény.

Volt olyan szakasz, amin 3-400 kanyar is volt… Szinte elmondhatatlan…

Azért Zsuzsi el tudta mondani??
Hibátlanul végezte a dolgát, le a kalappal előtte!

A kanyarokat most is három részben diktáltad fel, külön a bemenet, külön a közepét és a kigyorsítást, vagy próbáltál könnyíteni egy kicsit a navigátorod dolgán?
Ugyanúgy diktáltam le a szakaszt, ahogy szoktam. Azt gondolom így lehet a legjobban feldolgozni egy-egy kanyart. Ennél jobb nem létezik.
Majd adok belsőfelvételt, meglátjuk :)

Hogy reagálták le a versenyzőtársak az eredményeteket?
A technikai ellenőrök, a sportbírók, a Skodás norvég Brynildsen és a navigátora Giraudet (aki korábban ment Auriollal, Duvallal) mind külön gratuláltak a versenyzésünkhöz.

Az biztos, hogy a rali-túra versenyen is folyamatosan az időiteket néztük...
Köszönjük! :)
Azt gondolom, hogy egy ilyen VB futamon tényleg jól tudja magát érezni az ember és mi ezt tettük!
A technikai felügyelők végzik a dolgukat, nem arról szól az egész, hogy hogyan kell embereket mások elé helyezni. Egy ilyen futam után érzi az ember, hogy ami otthon van, az semmit sem ér… Örülök, hogy részt vettem ezen a versenyen! Sok minden történt velünk, ami alátámasztja, hogy ami a magyar bajnokságban megy, ahogy működnek a dolgok, a felügyelők és ilyen emberek csinálják a versenyt, addig nincs értelme otthon versenyezni, mert azon kell izgulni, hogy hogyan tudnak embereket mások elé helyezni, másokat pedig hogyan tudnak eltaposni.
Itt teljesen másról szólt a történet: hogy ki tud jó eredményt elérni és ahogy korábban is mondtam, egyforma mércével mérik akár a Loeb-öt nézzük, akár az utolsó célbaérkezőt.

Mi a további programotok?
Szétszedték az autótokat, most próbáljátok összesöpörni?
Úgy működik a végső technikai ellenőrzés, hogy 6 vagy hét autó külön paravánnal elválasztva szétszednek, majd megvan az ideiglenes eredménylista. Miután megvan a végleges, lehet menni az autóért és gyakorlatilag holnap indulunk haza.

Azt gondolom sokak nevében mondhatom, hogy végig izgultuk Veletek a versenyt és csak gratulálni tudunk ehhez a szép sikerhez! Várunk haza Benneteket.
Komlón találkozunk? Jöttök megnézni, vagy pihentek?
Még nem tudom, majd meglátjuk… :)

Ez a hír most jelenik meg 10660. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k