Asiék N4 második helyén
Cataluna Rally - vasárnap
2009-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807503607
Napi oldal:
290245
Jelenleg:
1195
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Telefoninterjú - 2009.10.04. 18h20

Nagyon szép eredményt értetek el! Gratulálok!
Nagy a zaj körülöttetek...
Épp most fejeződött be a verseny végi nagy technikai ellenőrzésünk. Megnézték a komplett váltót, osztóművet, és amit lehetett, mindent ellenőriztek…

Milyen volt az utolsó napotok?
Csak azt mondhatom, amit eddig: nagyon jó napon vagyunk túl!
Az első két szakasz nagyon kanyargós, hosszú ívelt kanyarokkal teletűzdelt gyorsasági volt, ami jobban feküdt az ellenfelünk autójának. Mindig tudott adni 10 másodpercet gyorsonként. Az egyiken szerintem a Skodás srác hibázhatott, mert ott sikerült megelőznünk, de aztán ezen a gyorson mindketten átlagidőt kaptunk.

Technikailag minden rendben volt?
Volt egy kis váltóproblémánk, az ötödik fogaskerekünk lefogazott, ezt bedarálta a végáttételünk, így az első kör utolsó gyorsaságiján már nem tudtam ötödiket kapcsolni.
A szerviz 18 perc alatt kicserélte a váltót és az osztóművet és így tudtuk befejezni a versenyt.

Természetesen a technikai felügyelők figyelték a váltócserét és persze minden mást is. Ezt a váltót is bevitték ellenőrzésre, amit lecseréltünk és szétszedték. Esetleg arra gondoltak, hogy csalós valamelyik alkatrészünk és ezért cseréltük le, de természetesen mindent rendben találtak. Meglepte őket, hogy hogyan lehet egy N-es Mitsubishivel hasonló időket menni, mint a Super2000-es Skodával…

Tehát elmondhatjuk, hogy az autó mindenben megfelelt a kívánalmaknak?
Igen, de ez nem is volt kérdés!
Leszámolták a speer lamelláit, a turbószűkítő lapáttól való távolságát. Olyan dolgokat néztek, amivel a magyar mezőny kétharmada megdőlne azonnal.

Miért volt etap a második gyors?
Egy féktávon beesett a Bird egy Focus WRC-vel, mi hiba nélkül lementünk a gyorson, jó időt is tudtunk menni, de aztán leátlagolták ennek a szakasznak az eredményét.

Aztán a mai harmadik gyorson mentél egy abszolút 9. időt is…
Igen, az tényleg jól sikerült.
Igazából azt vettem észre, hogy azokon a pályákon, ahol sok hosszú ívű kanyar volt, amiben utazol 3-4 másodpercen keresztül, és nem a bátorság, hanem az autó tapadása határozza meg a sebességed, szóval ezeken a gyorsokon nem nagyon tudtam felvenni a versenyt a Skodával.
Ez a rövid gyors csúszós, magyar pályákhoz hasonló jellegű szakasz volt, szinte csak derékszögek voltak, így talán ezért is ez a jó eredmény.

Volt olyan szakasz, amin 3-400 kanyar is volt… Szinte elmondhatatlan…

Azért Zsuzsi el tudta mondani??
Hibátlanul végezte a dolgát, le a kalappal előtte!

A kanyarokat most is három részben diktáltad fel, külön a bemenet, külön a közepét és a kigyorsítást, vagy próbáltál könnyíteni egy kicsit a navigátorod dolgán?
Ugyanúgy diktáltam le a szakaszt, ahogy szoktam. Azt gondolom így lehet a legjobban feldolgozni egy-egy kanyart. Ennél jobb nem létezik.
Majd adok belsőfelvételt, meglátjuk :)

Hogy reagálták le a versenyzőtársak az eredményeteket?
A technikai ellenőrök, a sportbírók, a Skodás norvég Brynildsen és a navigátora Giraudet (aki korábban ment Auriollal, Duvallal) mind külön gratuláltak a versenyzésünkhöz.

Az biztos, hogy a rali-túra versenyen is folyamatosan az időiteket néztük...
Köszönjük! :)
Azt gondolom, hogy egy ilyen VB futamon tényleg jól tudja magát érezni az ember és mi ezt tettük!
A technikai felügyelők végzik a dolgukat, nem arról szól az egész, hogy hogyan kell embereket mások elé helyezni. Egy ilyen futam után érzi az ember, hogy ami otthon van, az semmit sem ér… Örülök, hogy részt vettem ezen a versenyen! Sok minden történt velünk, ami alátámasztja, hogy ami a magyar bajnokságban megy, ahogy működnek a dolgok, a felügyelők és ilyen emberek csinálják a versenyt, addig nincs értelme otthon versenyezni, mert azon kell izgulni, hogy hogyan tudnak embereket mások elé helyezni, másokat pedig hogyan tudnak eltaposni.
Itt teljesen másról szólt a történet: hogy ki tud jó eredményt elérni és ahogy korábban is mondtam, egyforma mércével mérik akár a Loeb-öt nézzük, akár az utolsó célbaérkezőt.

Mi a további programotok?
Szétszedték az autótokat, most próbáljátok összesöpörni?
Úgy működik a végső technikai ellenőrzés, hogy 6 vagy hét autó külön paravánnal elválasztva szétszednek, majd megvan az ideiglenes eredménylista. Miután megvan a végleges, lehet menni az autóért és gyakorlatilag holnap indulunk haza.

Azt gondolom sokak nevében mondhatom, hogy végig izgultuk Veletek a versenyt és csak gratulálni tudunk ehhez a szép sikerhez! Várunk haza Benneteket.
Komlón találkozunk? Jöttök megnézni, vagy pihentek?
Még nem tudom, majd meglátjuk… :)

Ez a hír most jelenik meg 10731. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k