Lóerők Északája - Tököl - 2023. június 10.
Asiék N4 második helyén
Cataluna Rally - vasárnap
2009-10-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
642098683
Napi oldal:
100460
Jelenleg:
788
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a harmadik futam után
1. Kasza Kristóf
565
2. Martinák Balázs
551
3.
Fónagy Kristóf
540
4. Martin Márkó
536
5. Molnár Alex
486
6. Tőke Richárd
485
7. Bíró-Ambrus Roland
470
8. Egervári Gábor
447
9. Teglovics Kornél
419
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
az 5.futam,
a Rally Portugal után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
98
2. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
81
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
69
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
69
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
68
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
36
8. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
20
9. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally1
19
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 2.ffutam,
a Rally Islas Canarias után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
58
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
47
3. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
34
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
24
5. Georg Linnamäe
Hyundai i20 N Rally2
24
6. Simon Wägner
Škoda Fabia RS Rally2
21
7. Craig Breen
Hyundai i20 N Rally2
20
8. Miko Marczyk
Škoda Fabia RS Rally2
19
9. Ivan Ares
Hyundai i20 N Rally2
19
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
33
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
28
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
23
4. László Martin
Skoda Fabia R5
19
5.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
18
6. Német Gábor
Skoda Fabia R5
15
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
13
8.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
11
9. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
9
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
2. Kazár Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 Proto
24
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
21
5. Juhász Csaba
Mitsubishi Lancer Evo X
18
6.
Szilágyi Patrik
BMW
15
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
13
8. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
11
8. Nemes Csaba
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
12
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
9
3.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Trencsényi V.
Peugeot 208 Rally4
8
5. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
4
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
3
7. Dominik GT
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
136
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
125
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
120
4. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
85
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
70
6. Krehlik Nándor
Lada VFTS
67
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
58
8. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
9. Ruszkai Attila
Lada 2101
50,4
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Zákányi János
Lada 2105
229,6
2. Geng Bence
Honda Civic
163,6
3. Takács István
BMW E36
113,2
4. Bíró Gergő
Opel Astra
85
5. Géczi László
Lada 2107
74
6. Tejcsi
Lada VFTS
63
7. Jóna Gábor
Lada 2107
59
8. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
52,6
9. Békési Richárd
BMW 320
51,2
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Telefoninterjú - 2009.10.04. 18h20

Nagyon szép eredményt értetek el! Gratulálok!
Nagy a zaj körülöttetek...
Épp most fejeződött be a verseny végi nagy technikai ellenőrzésünk. Megnézték a komplett váltót, osztóművet, és amit lehetett, mindent ellenőriztek…

Milyen volt az utolsó napotok?
Csak azt mondhatom, amit eddig: nagyon jó napon vagyunk túl!
Az első két szakasz nagyon kanyargós, hosszú ívelt kanyarokkal teletűzdelt gyorsasági volt, ami jobban feküdt az ellenfelünk autójának. Mindig tudott adni 10 másodpercet gyorsonként. Az egyiken szerintem a Skodás srác hibázhatott, mert ott sikerült megelőznünk, de aztán ezen a gyorson mindketten átlagidőt kaptunk.

Technikailag minden rendben volt?
Volt egy kis váltóproblémánk, az ötödik fogaskerekünk lefogazott, ezt bedarálta a végáttételünk, így az első kör utolsó gyorsaságiján már nem tudtam ötödiket kapcsolni.
A szerviz 18 perc alatt kicserélte a váltót és az osztóművet és így tudtuk befejezni a versenyt.

Természetesen a technikai felügyelők figyelték a váltócserét és persze minden mást is. Ezt a váltót is bevitték ellenőrzésre, amit lecseréltünk és szétszedték. Esetleg arra gondoltak, hogy csalós valamelyik alkatrészünk és ezért cseréltük le, de természetesen mindent rendben találtak. Meglepte őket, hogy hogyan lehet egy N-es Mitsubishivel hasonló időket menni, mint a Super2000-es Skodával…

Tehát elmondhatjuk, hogy az autó mindenben megfelelt a kívánalmaknak?
Igen, de ez nem is volt kérdés!
Leszámolták a speer lamelláit, a turbószűkítő lapáttól való távolságát. Olyan dolgokat néztek, amivel a magyar mezőny kétharmada megdőlne azonnal.

Miért volt etap a második gyors?
Egy féktávon beesett a Bird egy Focus WRC-vel, mi hiba nélkül lementünk a gyorson, jó időt is tudtunk menni, de aztán leátlagolták ennek a szakasznak az eredményét.

Aztán a mai harmadik gyorson mentél egy abszolút 9. időt is…
Igen, az tényleg jól sikerült.
Igazából azt vettem észre, hogy azokon a pályákon, ahol sok hosszú ívű kanyar volt, amiben utazol 3-4 másodpercen keresztül, és nem a bátorság, hanem az autó tapadása határozza meg a sebességed, szóval ezeken a gyorsokon nem nagyon tudtam felvenni a versenyt a Skodával.
Ez a rövid gyors csúszós, magyar pályákhoz hasonló jellegű szakasz volt, szinte csak derékszögek voltak, így talán ezért is ez a jó eredmény.

Volt olyan szakasz, amin 3-400 kanyar is volt… Szinte elmondhatatlan…

Azért Zsuzsi el tudta mondani??
Hibátlanul végezte a dolgát, le a kalappal előtte!

A kanyarokat most is három részben diktáltad fel, külön a bemenet, külön a közepét és a kigyorsítást, vagy próbáltál könnyíteni egy kicsit a navigátorod dolgán?
Ugyanúgy diktáltam le a szakaszt, ahogy szoktam. Azt gondolom így lehet a legjobban feldolgozni egy-egy kanyart. Ennél jobb nem létezik.
Majd adok belsőfelvételt, meglátjuk :)

Hogy reagálták le a versenyzőtársak az eredményeteket?
A technikai ellenőrök, a sportbírók, a Skodás norvég Brynildsen és a navigátora Giraudet (aki korábban ment Auriollal, Duvallal) mind külön gratuláltak a versenyzésünkhöz.

Az biztos, hogy a rali-túra versenyen is folyamatosan az időiteket néztük...
Köszönjük! :)
Azt gondolom, hogy egy ilyen VB futamon tényleg jól tudja magát érezni az ember és mi ezt tettük!
A technikai felügyelők végzik a dolgukat, nem arról szól az egész, hogy hogyan kell embereket mások elé helyezni. Egy ilyen futam után érzi az ember, hogy ami otthon van, az semmit sem ér… Örülök, hogy részt vettem ezen a versenyen! Sok minden történt velünk, ami alátámasztja, hogy ami a magyar bajnokságban megy, ahogy működnek a dolgok, a felügyelők és ilyen emberek csinálják a versenyt, addig nincs értelme otthon versenyezni, mert azon kell izgulni, hogy hogyan tudnak embereket mások elé helyezni, másokat pedig hogyan tudnak eltaposni.
Itt teljesen másról szólt a történet: hogy ki tud jó eredményt elérni és ahogy korábban is mondtam, egyforma mércével mérik akár a Loeb-öt nézzük, akár az utolsó célbaérkezőt.

Mi a további programotok?
Szétszedték az autótokat, most próbáljátok összesöpörni?
Úgy működik a végső technikai ellenőrzés, hogy 6 vagy hét autó külön paravánnal elválasztva szétszednek, majd megvan az ideiglenes eredménylista. Miután megvan a végleges, lehet menni az autóért és gyakorlatilag holnap indulunk haza.

Azt gondolom sokak nevében mondhatom, hogy végig izgultuk Veletek a versenyt és csak gratulálni tudunk ehhez a szép sikerhez! Várunk haza Benneteket.
Komlón találkozunk? Jöttök megnézni, vagy pihentek?
Még nem tudom, majd meglátjuk… :)

Ez a hír most jelenik meg 10335. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22 23 2425262728
29 30 31 01020304
0506 07 08 091011
1213 14 15 161718
19 20 21 22232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k