RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Az aszfalt az nem murva
Rongits Attila csak magát hibáztatja a pécsi eredmény miatt
2012-06-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
711718576
Napi oldal:
118172
Jelenleg:
4273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

az_aszfalt_az_nem_murva_15

Rongits Attiláék ezúttal nem úgy szerepeltek az aszfaltos pécsi futamon, mint ahogyan azt saját maguktól várták volna, ám mégsem csüggednek, belátták, hogy aszfalton van még mit tanulni, de már a hetek múlva következő murvás Veszprém Rallye-ra koncentrálnak.

Milyen volt a pénteki napotok?
Ez most abból volt érdekesebb, mint a többi, hogy éjszakai gyorsaságikkal kezdtük a versenyt és nem is volt rá lehetőség, hogy előtte „bemelegedjünk” a világosban, mert rögtön sötétben rajtoltunk. Ami még tovább nehezítette a dolgot, a gumidilemma, hogy mit tegyünk fel, ugyanis egyes részeken esett az eső, máshol pedig száraz volt. Ennek ellenére azt hiszem, hogy az eleje egész jól választott gumit, és nem is volt ebből probléma, sokkal inkább abból, hogy nagyon elszoktunk már a sötétben versenyzéstől. Bevallom, az első két gyorsaságin (és  több nem is volt:-)) tapogatóztunk a pályán, és hát az időeredményeken ez teljesen meglátszott, így picit csalódottan értünk be az első napi célba, mert azért úgy gondoltuk, hogy jobban fel tudjuk venni a versenyt a többiekkel, de úgy látszik, hogy ez nem így volt.

az_aszfalt_az_nem_murva_13

Mit hozott a másnapi folytatás?
Nekünk igazából sok változást nem hozott, ahogyan kezdtük, úgy folytattuk. Nem tudtuk felvenni a versenyt a többiekkel, egyszerűen nem találtam a versenytempót és az egész versenyre ez volt a jellemző, folyamatosan csak csóváltam a fejem a beíróban.
Nem szeretném az autóra, a pályákra, vagy bármilyen külső tényezőre fogni, egész egyszerűen nekem nem ment úgy a dolog, ahogy elképzeltem. Rengetegszer szinte szégyelltem magam az autóban a nézők előtt, hogy milyen lassan fordulunk el itt-ott. De tényleg, szó szerint így volt!
Egyszerűen el voltam ettől keseredve, hogy nem tudom megvalósítani, amit a pályabejáráson célként kitűztünk, és ilyenkor ugye, minél jobban akar menni az ember, annál több hibát vét... csúszkáltunk ide-oda, árokba, padkának... be kellett látnom, hogy ez nem a mi versenyünk, egész egyszerűen ezen a versenyen nem tudtuk felvenni a tempót a többiekkel. Sőt, talán egyetlen egy gyorsasági volt, amire azt mondhatom, hogy ez még úgy-ahogy elment, ez pedig a hosszú, 28 km-es orfűi. És ehhez kapcsolódik a verseny - talán - egyetlen negatívuma is, hogy pont előttünk megállították a második körben ezt a 28 km-est, és mint kiderült - és így még szomorúbb -, vakriasztás volt. Így sajnos nekünk, és a mögöttünk rajtoló párosoknak elmaradt ez a gyorasági, ami számunkra külön fájó pont, mert itt szerettünk volna javítani egy kicsit, kijavítgatni az előző kör hibáit…

az_aszfalt_az_nem_murva_16

Hogyan értékelnéd a versenyt?
Egyébként egy teljesen jó hangulatú, pörgős kis verseny volt, és tényleg nem lehet panasz semmire, sem a pályákra, sem a rendezésre! A verseny tehát jó volt, csak magammal nem vagyok elégedett! Ha nem lett volna a múltkori Bükfürdő Rallye, akkor még jobban el lennék keseredve, egyelőre az még egy picit tartja bennünk a lelket, de be kell látni, hogy az aszfalt az nem murva, itt még rengeteget kéne fejlődni, és igenis kellene tesztelni, amit most is kihagytunk. Dolgozni fogunk ezen, hogy az aszfalt is jobb legyen!

Most viszont újra murva... nektek is?
Az országos bajnokságban murva következik, viszont előtte két héttel lesz egy túrabajnoki futam Esztergomban, amire megbeszéltük a csapattal, hogy elmegyünk, talán pont azért is, hogy gyakoroljuk egy kicsit az aszfaltot. Aztán meglátjuk, de megpróbálunk beiktatni egy murva tesztet is, hogy kicsit csúszkáljunk azon is a verseny előtt, de az idő szűke miatt nem tudom, hogy erre hogyan lesz lehetőség. Ha más nem, akkor közvetlenül a verseny előtt kell egy kicsit az autóval murván is menni.

az_aszfalt_az_nem_murva_14

Tehát akkor továbbra is cél a magyar bajnokság futamain való részvétel?
Így van! Lehetőségünk lett volna most Ausztriában is indulni, mert pont a Veszprém Rallye hétvégéjén van egy futam, ami ráadásul beleszámít a Murva Kupába (melyre szintén neveztünk mi is). Viszont azt gondolom, hogy amikor ilyen nehéz helyzetben van a magyar rallye, akkor igenis ki kell tartani az ORB mellett és meg kell mutatni, hogy ha választási helyzet van, akkor válasszuk a hazai versenyt, erősítsük a magyar mezőnyt, ne menjünk el külföldre. Mi ezt az utat választjuk és remélem nem bánjuk meg, különösen annak tükrében, hogy Lakatos Robi megígérte, nem lesznek autógyilkos pályák és jó minőségű, jó vonalvezetésű murvás pályákon tudunk majd versenyezni Veszprémben!

az_aszfalt_az_nem_murva_17

Végezetül?
Gratulálunk a többieknek és örülök, hogy végre olyan befutó volt itt a 3. kategóriában, mint a régi VFTS-es időben: Matics, Pethő, Osváth! Megpróbálunk a következő versenyeken mi is csatlakozni hozzájuk és felnőni a feladathoz!


a csapat támogatói :

az_aszfalt_az_nem_murva_1

az_aszfalt_az_nem_murva_2

az_aszfalt_az_nem_murva_3

az_aszfalt_az_nem_murva_4

az_aszfalt_az_nem_murva_5

az_aszfalt_az_nem_murva_6

az_aszfalt_az_nem_murva_7

az_aszfalt_az_nem_murva_8

az_aszfalt_az_nem_murva_9

az_aszfalt_az_nem_murva_10

az_aszfalt_az_nem_murva_11

az_aszfalt_az_nem_murva_12

Profi proci

raab-cad

Ez a hír most jelenik meg 2653. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k