Az aszfalt az nem murva
Rongits Attila csak magát hibáztatja a pécsi eredmény miatt
2012-06-13
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
794727439
Napi oldal:
60244
Jelenleg:
1063
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

az_aszfalt_az_nem_murva_15

Rongits Attiláék ezúttal nem úgy szerepeltek az aszfaltos pécsi futamon, mint ahogyan azt saját maguktól várták volna, ám mégsem csüggednek, belátták, hogy aszfalton van még mit tanulni, de már a hetek múlva következő murvás Veszprém Rallye-ra koncentrálnak.

Milyen volt a pénteki napotok?
Ez most abból volt érdekesebb, mint a többi, hogy éjszakai gyorsaságikkal kezdtük a versenyt és nem is volt rá lehetőség, hogy előtte „bemelegedjünk” a világosban, mert rögtön sötétben rajtoltunk. Ami még tovább nehezítette a dolgot, a gumidilemma, hogy mit tegyünk fel, ugyanis egyes részeken esett az eső, máshol pedig száraz volt. Ennek ellenére azt hiszem, hogy az eleje egész jól választott gumit, és nem is volt ebből probléma, sokkal inkább abból, hogy nagyon elszoktunk már a sötétben versenyzéstől. Bevallom, az első két gyorsaságin (és  több nem is volt:-)) tapogatóztunk a pályán, és hát az időeredményeken ez teljesen meglátszott, így picit csalódottan értünk be az első napi célba, mert azért úgy gondoltuk, hogy jobban fel tudjuk venni a versenyt a többiekkel, de úgy látszik, hogy ez nem így volt.

az_aszfalt_az_nem_murva_13

Mit hozott a másnapi folytatás?
Nekünk igazából sok változást nem hozott, ahogyan kezdtük, úgy folytattuk. Nem tudtuk felvenni a versenyt a többiekkel, egyszerűen nem találtam a versenytempót és az egész versenyre ez volt a jellemző, folyamatosan csak csóváltam a fejem a beíróban.
Nem szeretném az autóra, a pályákra, vagy bármilyen külső tényezőre fogni, egész egyszerűen nekem nem ment úgy a dolog, ahogy elképzeltem. Rengetegszer szinte szégyelltem magam az autóban a nézők előtt, hogy milyen lassan fordulunk el itt-ott. De tényleg, szó szerint így volt!
Egyszerűen el voltam ettől keseredve, hogy nem tudom megvalósítani, amit a pályabejáráson célként kitűztünk, és ilyenkor ugye, minél jobban akar menni az ember, annál több hibát vét... csúszkáltunk ide-oda, árokba, padkának... be kellett látnom, hogy ez nem a mi versenyünk, egész egyszerűen ezen a versenyen nem tudtuk felvenni a tempót a többiekkel. Sőt, talán egyetlen egy gyorsasági volt, amire azt mondhatom, hogy ez még úgy-ahogy elment, ez pedig a hosszú, 28 km-es orfűi. És ehhez kapcsolódik a verseny - talán - egyetlen negatívuma is, hogy pont előttünk megállították a második körben ezt a 28 km-est, és mint kiderült - és így még szomorúbb -, vakriasztás volt. Így sajnos nekünk, és a mögöttünk rajtoló párosoknak elmaradt ez a gyorasági, ami számunkra külön fájó pont, mert itt szerettünk volna javítani egy kicsit, kijavítgatni az előző kör hibáit…

az_aszfalt_az_nem_murva_16

Hogyan értékelnéd a versenyt?
Egyébként egy teljesen jó hangulatú, pörgős kis verseny volt, és tényleg nem lehet panasz semmire, sem a pályákra, sem a rendezésre! A verseny tehát jó volt, csak magammal nem vagyok elégedett! Ha nem lett volna a múltkori Bükfürdő Rallye, akkor még jobban el lennék keseredve, egyelőre az még egy picit tartja bennünk a lelket, de be kell látni, hogy az aszfalt az nem murva, itt még rengeteget kéne fejlődni, és igenis kellene tesztelni, amit most is kihagytunk. Dolgozni fogunk ezen, hogy az aszfalt is jobb legyen!

Most viszont újra murva... nektek is?
Az országos bajnokságban murva következik, viszont előtte két héttel lesz egy túrabajnoki futam Esztergomban, amire megbeszéltük a csapattal, hogy elmegyünk, talán pont azért is, hogy gyakoroljuk egy kicsit az aszfaltot. Aztán meglátjuk, de megpróbálunk beiktatni egy murva tesztet is, hogy kicsit csúszkáljunk azon is a verseny előtt, de az idő szűke miatt nem tudom, hogy erre hogyan lesz lehetőség. Ha más nem, akkor közvetlenül a verseny előtt kell egy kicsit az autóval murván is menni.

az_aszfalt_az_nem_murva_14

Tehát akkor továbbra is cél a magyar bajnokság futamain való részvétel?
Így van! Lehetőségünk lett volna most Ausztriában is indulni, mert pont a Veszprém Rallye hétvégéjén van egy futam, ami ráadásul beleszámít a Murva Kupába (melyre szintén neveztünk mi is). Viszont azt gondolom, hogy amikor ilyen nehéz helyzetben van a magyar rallye, akkor igenis ki kell tartani az ORB mellett és meg kell mutatni, hogy ha választási helyzet van, akkor válasszuk a hazai versenyt, erősítsük a magyar mezőnyt, ne menjünk el külföldre. Mi ezt az utat választjuk és remélem nem bánjuk meg, különösen annak tükrében, hogy Lakatos Robi megígérte, nem lesznek autógyilkos pályák és jó minőségű, jó vonalvezetésű murvás pályákon tudunk majd versenyezni Veszprémben!

az_aszfalt_az_nem_murva_17

Végezetül?
Gratulálunk a többieknek és örülök, hogy végre olyan befutó volt itt a 3. kategóriában, mint a régi VFTS-es időben: Matics, Pethő, Osváth! Megpróbálunk a következő versenyeken mi is csatlakozni hozzájuk és felnőni a feladathoz!


a csapat támogatói :

az_aszfalt_az_nem_murva_1

az_aszfalt_az_nem_murva_2

az_aszfalt_az_nem_murva_3

az_aszfalt_az_nem_murva_4

az_aszfalt_az_nem_murva_5

az_aszfalt_az_nem_murva_6

az_aszfalt_az_nem_murva_7

az_aszfalt_az_nem_murva_8

az_aszfalt_az_nem_murva_9

az_aszfalt_az_nem_murva_10

az_aszfalt_az_nem_murva_11

az_aszfalt_az_nem_murva_12

Profi proci

raab-cad

Ez a hír most jelenik meg 2798. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k