Az egyik legnehezebb kategóriában
Rongits Attiláék a Mitsubishi Lancer Evo IX-el nagyon jó meccset vívtak Egerben
2015-04-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
800144973
Napi oldal:
79430
Jelenleg:
1104
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3

Rongits Attiláék a már megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-es autójukkal kergetőztek a kategóriatársakkal. Az várható volt, hogy a felduzzadt 3-as kategóriában nem adják olcsón a dobogós helyezéseket. 2013 bajnok párosának kemény versenye volt a szezonnyitó


Két éve volt utoljára Eger Rallye, hiányzott? 
Igen, mert ez az első futam, és ilyenkor még mindenkinél fokozottabbak a várakozások. De egyébként is szeretjük az Eger Rallyet, így viszont különösen kiemelt jelentősége volt, hogy évadnyitó lehet ismét. 
 
Nagyon sokan voltak a nézők. Míg a Dobó téren kevesebben mozogtak, a pályákon rengetegen szurkoltak. Ez számít? 
Hogyne számítana! A városban szerintem az időjárás miatt lehettek kevesebben, hiszen az pont akkor fordult rosszra, és esőben senki sem szeret ácsorogni. Viszont a borús idő ellenére a Dobó térről kivezető úton sokan voltak, így ott egy kicsit meg kellett durrogtatni az autót. :)
A pályákon mi is meglepődtünk, hogy mennyi néző jött el. Úgy néz ki ők is követték azt, hogy itt most egy kivételesen komoly mezőny jött össze az évadnyitóra. Jó érzés volt újra egy ilyen emberfalban autózni. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_2
 
Nagyon komoly mezőny jött össze a kategóriátokban is, mely azt gondolom az egyik legerősebb volt. 
Ez így volt. Ha jól számoltunk a szlovák párosokkal együtt tizenöten voltunk, tényleg egy népes mezőny jött össze. Volt, aki az R4-es kategóriából váltott vissza, de akadtak újdonsültek is, akik jöttek hozzánk. Latolgattuk mi is az esélyeket, hogy mi lehet, de természetesen próbáltuk minél előrébb helyezni magunkat. 
 
Milyen volt az első napotok? A mátrai pályák azt hozták, amit vártatok? 
Azt kell mondanom, hogy sajnos azt. Nekünk már a pályabejáráson is gondot okozott a mátrai, egész pontosan a szuhai gyorsasági. Erősített gumival mentünk, nehogy defektet kapjunk, de még így is két helyen megsérült az abroncsunk, illetve a felnin is két centis repedést bírtunk összeszedni, ezek után elment a kedvünk ettől a szakasztól. Pedig a pályabejáráson nem mentünk gyorsan, próbáltunk vigyázni az autóra, de még így is összeszedtünk defektet, és ez rányomta bélyegét a versenyre.

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_4 
Azokon a gyorsokon, ahol rosszabb minőségű úttal találkoztunk, ott azt vettem észre magamon, hogy nem nyomom annyira a gázt, amennyire kéne. De ez meg is bosszulta magát, mert leszakadtunk a többiektől. 
A parádi pályának az eleje, ami egy hegyi felfutó, az viszont kimondottan élvezetes, jó gyorsasági volt. Mindenki élvezte, csak a végén nem kellett volna rámenni a szűk, rossz minőségű útra, mert az elvette az ízét az egész dolognak. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3



A szuhai szakaszon viszont murva gumival gyorsabban lehetett volna menni. Azt gondolom, hogy nem kellett volna ezt a gyorsot egy ilyen jó kis versenybe berakni. Szerintem ott nagyon sokan kaptak defektet, sokuknak eltört a felnije, és évadkezdésnek a vadonatúj autókat rázavarni egy ilyen pályára nem biztos, hogy szerencsés. 
 
 
Ha a vadonatúj autókról beszélünk: a Tiétek szinte már összenőtt veletek, ugye? 
Igen, ez a régi, de mégis vadonatúj. Igyekszünk minden évben felfrissíteni az autót, megkapja az új alkatrészeket. Fejlesztésekről nem nagyon beszélhetünk vele kapcsolatban, hiszen ez egy Evo IX. –es, már nem korszerűsítik évek óta, ugyanaz a technikai háttér áll mögötte. De év elején mindig megpróbáljuk kicserélni azokat az alkatrészeket, amik sérülhetnek, kophatnak. Abszolút hibátlanul működött a technika, mint ahogy azt már megszokhattam az évek során, amiért köszönet a szervizcsapatnak. Egy nagyon jól beállított autót kaptam, élveztem vele a versenyzést a jó minőségű pályákon. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_1
Vasárnap egy kimondottan élvezetes ralit lehetett csinálni. Akkor már mellénk állt az időjárás, és a pályák is nagyon tetszettek. Helyenként ez is felhordásos volt, de erre mondják azt, hogy ez rali, nem pályaverseny, hogy mindig csak az aszfaltcsíkon autózzunk. Erre fel kellett készülni, fel is lehetett, ha valaki nézte az előző évi videókat. Ezt el kellett fogadni, és nem is rótta fel senki sem negatívumként. 
Mindenkinek pozitív volt ez a vasárnapi autózás, az meg külön sava-borsa volt az egésznek, hogy tized másodperces csatákat vívtunk a kategória társakkal. Volt olyan gyorsasági, ahol hárman mentünk tizedre azonos időt! Ezt nem kell tovább ragoznom, ez tényleg nagyon jó volt. ? 
Az utolsó gyorsasági előtt a hosszú várakozás, a több mint egy órás gyűjtő lombozott le egy kicsit, és a pályán már nem tudtam annyira koncentrálni. Igaz nem jöttünk olyan rossz időt, a power stage-en elcsíptük a harmadik helyet. 
 
Nézted már a Miskolc Rally kiírást? Mit gondolsz a pályákról? 
Be kell, hogy valljam nekem ezek a pályák nem ismerősek. Korábban a Zemplén Rallykon valamiért nem indultam, és csak egyetlen egyszer mentem olyan Miskolc Rallyn, amikor az úgynevezett zempléni pályák is voltak. Így ezek nekem szinte újak lesznek, kíváncsian várom őket. 
Azt mondták, hogy már javítottak a pályákon, lesznek olyan részek, melyeken azóta már teljesen új aszfalt van. Nagyon bízom benne, hogy ott nem találkozunk ilyen, vagy ehhez hasonló rossz minőségű, kitöredezett burkolatú szakasszal, mint a szuhai volt. 
 
Természetesen szeretnénk újra egy jót versenyezni, egy jót vívni a többiekkel, és mindenképp szeretnénk előrébb lépni, a dobogós helyek valamelyikét célozzuk meg. 
 
a csapat partnerei:



Rongits Attila ZLT Szintézis HALKER REKARD AlProSys Fatrafol bwinspeed mirbest kt csomagexpressz.hu gondár Molnár & Bányai SIÓ Friss TST Management
Ez a hír most jelenik meg 2749. alkalommal
Share |
2015-03-27
Eger • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
08 09 10 11 121314
15 16 17 18 19 20 21
2025.11.27-30.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k