|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Rongits Attiláék a már megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-es autójukkal kergetőztek a kategóriatársakkal. Az várható volt, hogy a felduzzadt 3-as kategóriában nem adják olcsón a dobogós helyezéseket. 2013 bajnok párosának kemény versenye volt a szezonnyitó Két éve volt utoljára Eger Rallye, hiányzott? Igen, mert ez az első futam, és ilyenkor még mindenkinél fokozottabbak a várakozások. De egyébként is szeretjük az Eger Rallyet, így viszont különösen kiemelt jelentősége volt, hogy évadnyitó lehet ismét.
Nagyon sokan voltak a nézők. Míg a Dobó téren kevesebben mozogtak, a pályákon rengetegen szurkoltak. Ez számít?
Hogyne számítana! A városban szerintem az időjárás miatt lehettek kevesebben, hiszen az pont akkor fordult rosszra, és esőben senki sem szeret ácsorogni. Viszont a borús idő ellenére a Dobó térről kivezető úton sokan voltak, így ott egy kicsit meg kellett durrogtatni az autót. :)
A pályákon mi is meglepődtünk, hogy mennyi néző jött el. Úgy néz ki ők is követték azt, hogy itt most egy kivételesen komoly mezőny jött össze az évadnyitóra. Jó érzés volt újra egy ilyen emberfalban autózni.
![]() Nagyon komoly mezőny jött össze a kategóriátokban is, mely azt gondolom az egyik legerősebb volt.
Ez így volt. Ha jól számoltunk a szlovák párosokkal együtt tizenöten voltunk, tényleg egy népes mezőny jött össze. Volt, aki az R4-es kategóriából váltott vissza, de akadtak újdonsültek is, akik jöttek hozzánk. Latolgattuk mi is az esélyeket, hogy mi lehet, de természetesen próbáltuk minél előrébb helyezni magunkat.
Milyen volt az első napotok? A mátrai pályák azt hozták, amit vártatok?
Azt kell mondanom, hogy sajnos azt. Nekünk már a pályabejáráson is gondot okozott a mátrai, egész pontosan a szuhai gyorsasági. Erősített gumival mentünk, nehogy defektet kapjunk, de még így is két helyen megsérült az abroncsunk, illetve a felnin is két centis repedést bírtunk összeszedni, ezek után elment a kedvünk ettől a szakasztól. Pedig a pályabejáráson nem mentünk gyorsan, próbáltunk vigyázni az autóra, de még így is összeszedtünk defektet, és ez rányomta bélyegét a versenyre.
![]() Azokon a gyorsokon, ahol rosszabb minőségű úttal találkoztunk, ott azt vettem észre magamon, hogy nem nyomom annyira a gázt, amennyire kéne. De ez meg is bosszulta magát, mert leszakadtunk a többiektől.
A parádi pályának az eleje, ami egy hegyi felfutó, az viszont kimondottan élvezetes, jó gyorsasági volt. Mindenki élvezte, csak a végén nem kellett volna rámenni a szűk, rossz minőségű útra, mert az elvette az ízét az egész dolognak.
![]() A szuhai szakaszon viszont murva gumival gyorsabban lehetett volna menni. Azt gondolom, hogy nem kellett volna ezt a gyorsot egy ilyen jó kis versenybe berakni. Szerintem ott nagyon sokan kaptak defektet, sokuknak eltört a felnije, és évadkezdésnek a vadonatúj autókat rázavarni egy ilyen pályára nem biztos, hogy szerencsés. Ha a vadonatúj autókról beszélünk: a Tiétek szinte már összenőtt veletek, ugye?
Igen, ez a régi, de mégis vadonatúj. Igyekszünk minden évben felfrissíteni az autót, megkapja az új alkatrészeket. Fejlesztésekről nem nagyon beszélhetünk vele kapcsolatban, hiszen ez egy Evo IX. –es, már nem korszerűsítik évek óta, ugyanaz a technikai háttér áll mögötte. De év elején mindig megpróbáljuk kicserélni azokat az alkatrészeket, amik sérülhetnek, kophatnak. Abszolút hibátlanul működött a technika, mint ahogy azt már megszokhattam az évek során, amiért köszönet a szervizcsapatnak. Egy nagyon jól beállított autót kaptam, élveztem vele a versenyzést a jó minőségű pályákon.
![]() Vasárnap egy kimondottan élvezetes ralit lehetett csinálni. Akkor már mellénk állt az időjárás, és a pályák is nagyon tetszettek. Helyenként ez is felhordásos volt, de erre mondják azt, hogy ez rali, nem pályaverseny, hogy mindig csak az aszfaltcsíkon autózzunk. Erre fel kellett készülni, fel is lehetett, ha valaki nézte az előző évi videókat. Ezt el kellett fogadni, és nem is rótta fel senki sem negatívumként.
Mindenkinek pozitív volt ez a vasárnapi autózás, az meg külön sava-borsa volt az egésznek, hogy tized másodperces csatákat vívtunk a kategória társakkal. Volt olyan gyorsasági, ahol hárman mentünk tizedre azonos időt! Ezt nem kell tovább ragoznom, ez tényleg nagyon jó volt. ?
Az utolsó gyorsasági előtt a hosszú várakozás, a több mint egy órás gyűjtő lombozott le egy kicsit, és a pályán már nem tudtam annyira koncentrálni. Igaz nem jöttünk olyan rossz időt, a power stage-en elcsíptük a harmadik helyet.
Nézted már a Miskolc Rally kiírást? Mit gondolsz a pályákról?
Be kell, hogy valljam nekem ezek a pályák nem ismerősek. Korábban a Zemplén Rallykon valamiért nem indultam, és csak egyetlen egyszer mentem olyan Miskolc Rallyn, amikor az úgynevezett zempléni pályák is voltak. Így ezek nekem szinte újak lesznek, kíváncsian várom őket.
Azt mondták, hogy már javítottak a pályákon, lesznek olyan részek, melyeken azóta már teljesen új aszfalt van. Nagyon bízom benne, hogy ott nem találkozunk ilyen, vagy ehhez hasonló rossz minőségű, kitöredezett burkolatú szakasszal, mint a szuhai volt.
Természetesen szeretnénk újra egy jót versenyezni, egy jót vívni a többiekkel, és mindenképp szeretnénk előrébb lépni, a dobogós helyek valamelyikét célozzuk meg.
a csapat partnerei: ![]() Ez a hír most jelenik meg 2687. alkalommal
címkék: Rongits Attila, Hannus László
![]() 2015.03.27-29.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |