Az egyik legnehezebb kategóriában
Rongits Attiláék a Mitsubishi Lancer Evo IX-el nagyon jó meccset vívtak Egerben
2015-04-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763624291
Napi oldal:
102772
Jelenleg:
959
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3

Rongits Attiláék a már megszokott Mitsubishi Lancer Evo IX-es autójukkal kergetőztek a kategóriatársakkal. Az várható volt, hogy a felduzzadt 3-as kategóriában nem adják olcsón a dobogós helyezéseket. 2013 bajnok párosának kemény versenye volt a szezonnyitó


Két éve volt utoljára Eger Rallye, hiányzott? 
Igen, mert ez az első futam, és ilyenkor még mindenkinél fokozottabbak a várakozások. De egyébként is szeretjük az Eger Rallyet, így viszont különösen kiemelt jelentősége volt, hogy évadnyitó lehet ismét. 
 
Nagyon sokan voltak a nézők. Míg a Dobó téren kevesebben mozogtak, a pályákon rengetegen szurkoltak. Ez számít? 
Hogyne számítana! A városban szerintem az időjárás miatt lehettek kevesebben, hiszen az pont akkor fordult rosszra, és esőben senki sem szeret ácsorogni. Viszont a borús idő ellenére a Dobó térről kivezető úton sokan voltak, így ott egy kicsit meg kellett durrogtatni az autót. :)
A pályákon mi is meglepődtünk, hogy mennyi néző jött el. Úgy néz ki ők is követték azt, hogy itt most egy kivételesen komoly mezőny jött össze az évadnyitóra. Jó érzés volt újra egy ilyen emberfalban autózni. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_2
 
Nagyon komoly mezőny jött össze a kategóriátokban is, mely azt gondolom az egyik legerősebb volt. 
Ez így volt. Ha jól számoltunk a szlovák párosokkal együtt tizenöten voltunk, tényleg egy népes mezőny jött össze. Volt, aki az R4-es kategóriából váltott vissza, de akadtak újdonsültek is, akik jöttek hozzánk. Latolgattuk mi is az esélyeket, hogy mi lehet, de természetesen próbáltuk minél előrébb helyezni magunkat. 
 
Milyen volt az első napotok? A mátrai pályák azt hozták, amit vártatok? 
Azt kell mondanom, hogy sajnos azt. Nekünk már a pályabejáráson is gondot okozott a mátrai, egész pontosan a szuhai gyorsasági. Erősített gumival mentünk, nehogy defektet kapjunk, de még így is két helyen megsérült az abroncsunk, illetve a felnin is két centis repedést bírtunk összeszedni, ezek után elment a kedvünk ettől a szakasztól. Pedig a pályabejáráson nem mentünk gyorsan, próbáltunk vigyázni az autóra, de még így is összeszedtünk defektet, és ez rányomta bélyegét a versenyre.

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_4 
Azokon a gyorsokon, ahol rosszabb minőségű úttal találkoztunk, ott azt vettem észre magamon, hogy nem nyomom annyira a gázt, amennyire kéne. De ez meg is bosszulta magát, mert leszakadtunk a többiektől. 
A parádi pályának az eleje, ami egy hegyi felfutó, az viszont kimondottan élvezetes, jó gyorsasági volt. Mindenki élvezte, csak a végén nem kellett volna rámenni a szűk, rossz minőségű útra, mert az elvette az ízét az egész dolognak. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_3



A szuhai szakaszon viszont murva gumival gyorsabban lehetett volna menni. Azt gondolom, hogy nem kellett volna ezt a gyorsot egy ilyen jó kis versenybe berakni. Szerintem ott nagyon sokan kaptak defektet, sokuknak eltört a felnije, és évadkezdésnek a vadonatúj autókat rázavarni egy ilyen pályára nem biztos, hogy szerencsés. 
 
 
Ha a vadonatúj autókról beszélünk: a Tiétek szinte már összenőtt veletek, ugye? 
Igen, ez a régi, de mégis vadonatúj. Igyekszünk minden évben felfrissíteni az autót, megkapja az új alkatrészeket. Fejlesztésekről nem nagyon beszélhetünk vele kapcsolatban, hiszen ez egy Evo IX. –es, már nem korszerűsítik évek óta, ugyanaz a technikai háttér áll mögötte. De év elején mindig megpróbáljuk kicserélni azokat az alkatrészeket, amik sérülhetnek, kophatnak. Abszolút hibátlanul működött a technika, mint ahogy azt már megszokhattam az évek során, amiért köszönet a szervizcsapatnak. Egy nagyon jól beállított autót kaptam, élveztem vele a versenyzést a jó minőségű pályákon. 

az_egyik_legnehezebb_kategoriaban_1
Vasárnap egy kimondottan élvezetes ralit lehetett csinálni. Akkor már mellénk állt az időjárás, és a pályák is nagyon tetszettek. Helyenként ez is felhordásos volt, de erre mondják azt, hogy ez rali, nem pályaverseny, hogy mindig csak az aszfaltcsíkon autózzunk. Erre fel kellett készülni, fel is lehetett, ha valaki nézte az előző évi videókat. Ezt el kellett fogadni, és nem is rótta fel senki sem negatívumként. 
Mindenkinek pozitív volt ez a vasárnapi autózás, az meg külön sava-borsa volt az egésznek, hogy tized másodperces csatákat vívtunk a kategória társakkal. Volt olyan gyorsasági, ahol hárman mentünk tizedre azonos időt! Ezt nem kell tovább ragoznom, ez tényleg nagyon jó volt. ? 
Az utolsó gyorsasági előtt a hosszú várakozás, a több mint egy órás gyűjtő lombozott le egy kicsit, és a pályán már nem tudtam annyira koncentrálni. Igaz nem jöttünk olyan rossz időt, a power stage-en elcsíptük a harmadik helyet. 
 
Nézted már a Miskolc Rally kiírást? Mit gondolsz a pályákról? 
Be kell, hogy valljam nekem ezek a pályák nem ismerősek. Korábban a Zemplén Rallykon valamiért nem indultam, és csak egyetlen egyszer mentem olyan Miskolc Rallyn, amikor az úgynevezett zempléni pályák is voltak. Így ezek nekem szinte újak lesznek, kíváncsian várom őket. 
Azt mondták, hogy már javítottak a pályákon, lesznek olyan részek, melyeken azóta már teljesen új aszfalt van. Nagyon bízom benne, hogy ott nem találkozunk ilyen, vagy ehhez hasonló rossz minőségű, kitöredezett burkolatú szakasszal, mint a szuhai volt. 
 
Természetesen szeretnénk újra egy jót versenyezni, egy jót vívni a többiekkel, és mindenképp szeretnénk előrébb lépni, a dobogós helyek valamelyikét célozzuk meg. 
 
a csapat partnerei:



Rongits Attila ZLT Szintézis HALKER REKARD AlProSys Fatrafol bwinspeed mirbest kt csomagexpressz.hu gondár Molnár & Bányai SIÓ Friss TST Management
Ez a hír most jelenik meg 2687. alkalommal
Share |
2015-03-27
Eger • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k