A jól megszokott élmezőny néhány párosa már az orfűi futamon megkezdte az idei versenyzést, nem volt ezzel másként a Kazár-Ferencz páros sem. Új navigátor, új autó, és az idei taktika? Minderről Mikivel beszélgettem.
Orfűn jártál a hétvégén, milyen volt ez a verseny?
Már előtte teszteltünk fél napot, és a versenynek is azzal a céllal vágtunk neki, hogy össze kell szoknom az új navigátorommal, Ferencz Ramónnal és az új autóval is. A jót mindig könnyű megszokni és ez most igaz volt mindkét új szereplőre! :-)
Továbbá a verseny nagyon jó volt arra, hogy mindent ki tudjunk próbálni, hiszen a rajt előtt 20 perccel elkezdett esni a hó, így az első szakasz vizes volt, a másodikon végig esett az eső, a harmadikon már nem esett ugyan, de a pálya még néhol vizes maradt. A negyedik gyorsaságira felszáradt az út, az ötödik pedig már csontszáraz volt, így minden körülményt letesztelhettünk egy futam alatt. A tavalyi évben ezen a futamon még nagyon sokat kaptunk az osztrák Harrach-tól és Asitól is, most viszont végig versenyben voltunk velük, sőt, ugyanolyan autóval jobbnak bizonyultunk. Nagyon nagy csatát vívtunk az elejében, hiszen 10 másodpercen belül voltunk, ez egy komoly négyszereplős verseny volt! A többiek sajnos kicsit lemaradtak...
Milyen céllal vágtok neki 2012-nek?
Úgy vágok neki, hogy a legjobb eredményeket szeretném hozni. Elárulhatjuk, hogy az autónk egy „zsírúj”, null kilométeres versenyautó, ami az R4-es szabályoknak megfelel. Sokkal könnyebb egy ilyet vezetni, sokkal gyorsabban lehet vele menni, így elég nagy reményekkel vágunk neki ennek az évnek.
Milyen bajnokságra számítasz az idén?
Szerintem jó lesz ez is. Nagyon sok pesszimista ember van, én viszont optimista vagyok! Én Magyarországon szeretek versenyezni, és a rallye mellett a quaddal is fogok menni, ott vissza szeretném hódítani a bajnoki címet, így ezt a két dolgot fogom párhuzamosan csinálni. Lehet, hogy lesz külföldi megmérettetés is, ami vagy IRC, vagy VB futam. Ha az utóbbi, akkor a spanyol világbajnoki futamra gondoltunk, mert az szerintem jó lehet!
Az idei évben lesznek változások a hazai élmezőnyben, hogy ki-mivel indul, vagy ki nem indul... Szerinted milyen irányban befolyásolja majd ez a bajnokságot... a bajnoki címért küzdést?
Nem tudom, mert eddig csak pletykákat lehetett hallani. Mi nyílt lapokkal játszunk, de sok emberről még nem tudunk semmit. Ők tudják, hogy mi mit akarunk, fordítva viszont ez nem igaz, így erre most még nem tudok válaszolni!
Milyen lesz szerinted ez az Eger Rallye?
Már vannak partnerei a versenynek, dolgoznak rajta és szerintem Fürediék beleillenek abba a rendezői gárdába, amely eddig szervezte. Füredi András a Szilveszter Rallye-kat is jól meg szokta szervezni, és ha most ez is sikerül neki, annak mi borzasztóan örülünk!
Eger előtt teszteltek még?
Még az sem kizárt, hogy versenyen is indulunk, de természetesen még tesztelni is fogunk.
Mi a taktika az idei évre, kitaláltad már?
Persze! Az elejétől a végéig nyomni fogjuk! És megragadnám az alkalmat, hogy köszönetet mondjak annak a rengetek embernek, akik lehetőséget adtak arra, hogy ezt az autót vezethessem! Köszönöm a partnereinknek, az és azoknak, akik építették, szerelték az autót, akik részt vettek ebben a projektben, mert ezt az autót tényleg nagyon jó vezetni.
Most érzem igazán a különbséget, hogy mennyire fontos a technika ebben a technikai sportban, a kilók, a beállítások… rengeteget számítanak, nagyon sokat lehet így gyorsulni! Várjuk a megmérettetést, Füredinek pedig szurkolunk, hogy sikerüljön jól összeraknia ezt a versenyt is! És mindenkinek egy kalappal!
>> klikk ide a csapat honlapjához <<
Az interjúért köszönet: