Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Az első magyar R5-ös Fiesta
Megérkezett Trencsényi Józsiék Fordja
2014-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684173927
Napi oldal:
30891
Jelenleg:
736
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_7Trencsényi Józsiék még a 'régi' Mitsubishivel indultak Miskolcon és a kategóriagyőzelemmel bizonyították, jó kezekbe került az M-Sporttól rendelt vadonatúj autó. A pilóta adott interjút:

Már korábban beszéltünk az új autódról, azt kérted, akkor csináljunk interjút, amikor már tényleg itt lesz a Ford. Itt van! :)

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_1

Honnan indul a történet?
Tavaly novemberben kezdődött az egész. Mindenféleképpen azt terveztem, hogy váltani kell, a Mitsubishik kora lassan lejár, a homologizációjuk is véges. Nem szerettük volna ennek a végét megvárni, utána nagyon nehéz lesz eladni az autót.

Az R5 kategória volt a legszimpatikusabb, mégis négykerék hajtás, mégis turbós... Csak a Ford volt elérhető ebben a kategóriában. A Peugeot és a Citroen is sokkal későbbre igazolt vissza, a Škoda csak jövőre várható. A Ford homologizációja már megvolt, több versenyen is bizonyított már. Nem is nagyon volt más lehetőség, de a referenciájuk emellett is komoly.

Megkerestük az M-Sportot, lecsekkoltak minket, körüljárták, hogy milyen országba, milyen versenyekre tervezzük az autót. Gondolom nekik is számít, hogy hova kerülnek el az autóik.

Elindult a lavina. Nem gyorsan, hiszen november végén kezdődött és április végére igazolták vissza az új autó átadását... Nagyon sokan akarják ezt az autót.

Heti szinten küldték az információkat, versenybeszámolókat, összehasonlításokat, hogy legyen rálátásunk, hogy milyen pályákon, milyen eredményeket lehet elérni az autóval.
 
Mindent megmozgattunk, hogy már a miskolci futamra elkészüljön az autó. Korrektül álltak minden megrendelőjükkel szemben, így nem lehetett előrébb kerülni a sorban. Nem volt protekció. A visszaigazolt dátumot percre pontosan tartották, de sajnos így Miskolcon a Mitsubishivel kellett indulnunk.

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_8Nem bánkódtunk, nagyon szeretem azt az autót. Becsületesen felkészítettük az évre, akár én megyek vele, akár eladásra kerül, az autó teljesen fitt állapotban van. Ennek talán az egyik bizonyítéka, hogy a szezonnyitón hibamentesen teljesített, megnyertük vele a kategóriánkat.
 
Ott voltatok a Fiesta összerakásánál, ugye?
Igen, úgy állapodtunk meg az M-Sporttal, hogy egy hétig kint voltunk náluk és az autónkat nulláról a teljes, versenykész állapotig, a kinti tesztig együtt raktuk össze a kinti szerelőkkel.
Segítettek, minden kérdésünkre válaszoltak és nagyon sokat tanultunk.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_9
 
A végén pedig együtt teszteltetek?
Pontosan. Az első negyven kilométert a tesztpilótájuk tette bele az autóba, ezt követően ülhettem én be. Kipróbálhattam ott is egy kicsit, majd utána tesztelünk a kinti beállításokkal itthon a Rabócsiringen.
Aztán szétszedtük, újra összeraktuk, átvizsgálásra és a szerelőink típusismeretének megerősítésére. Kicserélgettük a rugókat, stabilizátorokat, azok alapban nem a magyar pályákra valók.
Ezekkel a beállításokkal a napokban már egy éles, ismert gyorsasági szakaszon autózhattam vele, mind nappali, mind éjszakai körülmények között.
 
Mik a tervek az autóval?
Te fogsz vele menni, vagy ki szeretnéd adni?
Még nyitott a kérdés. Ha találok normális bérlőt, akkor bérbeadjuk, teljes szervizzel, hiszen nagyon sokat dolgoztunk, tanultunk már az autóval. Egyedül a komputerébe nem tudunk belenyúlni, de azzal olyan megállapodásunk van, miszerint online küldjük ki az adatokat közvetlenül az autóból és a kinti mérnökök azonnal visszaküldik a hiba okát és a módosítási javaslatokat. Ezen kívül minden mást mi tudunk önállóan üzemeltetni. Olyan tartalék alkatrészeink vannak, hogy akár ERC, akár VB futamon is tudjuk megbízhatóan indítani az autót.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_3
 
Hogyan tetszett az R5-ös?
Valójában az első kilométereken nagyon lehangolt. Főképp a motorerőt érzem kevésnek a Mitsubishihez képest. Gyenge, nagyon gyenge. Kétszáz newton hiányzik, és ez nagyon érződik a hosszú egyenesekben és azokon a pályákon, ahol az erő számít.
Ezt ott mondtam is, kértem, hogy tekerjenek még rajta valamit :-)
 
A végsebessége is más, 178-at megy csak az autó és azt nagyon hamar eléri. Sokat kellene vele padlógázon menni. Ígérték, hogy heteken belül lesz új végáttétel, azt tudják orvosolni, de a motorerőben ennyi van, tudomásul kell venni, hogy ez 'csak' egy 1.6-os autó. De azt hozzátették és be is igazolódott: a versenypályán rá fogok jönni, hogy nem minden a lóerő.
Ez már a második teszten beigazolódott. Amennyivel gyengébben gyorsul el, annál többet lehet vele nyerni rossz minőségű utakon és kanyarokban. Amennyivel gyengébb, annyival könnyebb is és a súlyelosztása is sokkal jobb, mint egy R4-es autónak. Az eredményeken is látszik... 

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_4
 
Gyorsabban kell vele menni, mint egy Mitsuval.
Még magázódunk, de jó az irány.
Hamar megmutatja az autó, hogy hogyan is kell vele menni.
Tesztelni kell vele! Már látom, hogy egy komoly, technikás pályán biztosan gyorsan, gyorsabban lehet vele menni.
 
Szerdán teszteltünk már és holnap, szombaton a Sziráki versenyen indulunk vele. 
Nincsenek még nagy elvárások, menni szeretnénk, ismerkedni fogunk az autóval. Tizenéve versenyzek, de nem hiszem, hogy most még annyira el fogom vállalni a kanyarokat, ahogyan a Mitsuval közlekedtünk Miskolcon.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_6
 
Fehérvár?
Még nem tudjuk, hogy ezzel megyünk e. Autógyilkos pályák lesznek és nem vagyok biztos benne, hogy ott kell először leamortizálni az autót. De ami ennél fontosabb: az első futam után vezetjük a 3-as kategóriát, ha Székesfehérváron a Forddal mennénk, akkor ezt eldobnánk és a 2-es kategóriában pedig nulla ponttal kezdenénk egy új autóval. 
 
Érthető. Majd még eldöntitek addig.
Nagyon várunk Benneteket és az új autót Szirákon!
 
Köszönjük szépen!
 
Ez a hír most jelenik meg 5920. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k