LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Az első magyar R5-ös Fiesta
Megérkezett Trencsényi Józsiék Fordja
2014-05-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770140165
Napi oldal:
87556
Jelenleg:
1274
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_7Trencsényi Józsiék még a 'régi' Mitsubishivel indultak Miskolcon és a kategóriagyőzelemmel bizonyították, jó kezekbe került az M-Sporttól rendelt vadonatúj autó. A pilóta adott interjút:

Már korábban beszéltünk az új autódról, azt kérted, akkor csináljunk interjút, amikor már tényleg itt lesz a Ford. Itt van! :)

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_1

Honnan indul a történet?
Tavaly novemberben kezdődött az egész. Mindenféleképpen azt terveztem, hogy váltani kell, a Mitsubishik kora lassan lejár, a homologizációjuk is véges. Nem szerettük volna ennek a végét megvárni, utána nagyon nehéz lesz eladni az autót.

Az R5 kategória volt a legszimpatikusabb, mégis négykerék hajtás, mégis turbós... Csak a Ford volt elérhető ebben a kategóriában. A Peugeot és a Citroen is sokkal későbbre igazolt vissza, a Škoda csak jövőre várható. A Ford homologizációja már megvolt, több versenyen is bizonyított már. Nem is nagyon volt más lehetőség, de a referenciájuk emellett is komoly.

Megkerestük az M-Sportot, lecsekkoltak minket, körüljárták, hogy milyen országba, milyen versenyekre tervezzük az autót. Gondolom nekik is számít, hogy hova kerülnek el az autóik.

Elindult a lavina. Nem gyorsan, hiszen november végén kezdődött és április végére igazolták vissza az új autó átadását... Nagyon sokan akarják ezt az autót.

Heti szinten küldték az információkat, versenybeszámolókat, összehasonlításokat, hogy legyen rálátásunk, hogy milyen pályákon, milyen eredményeket lehet elérni az autóval.
 
Mindent megmozgattunk, hogy már a miskolci futamra elkészüljön az autó. Korrektül álltak minden megrendelőjükkel szemben, így nem lehetett előrébb kerülni a sorban. Nem volt protekció. A visszaigazolt dátumot percre pontosan tartották, de sajnos így Miskolcon a Mitsubishivel kellett indulnunk.

thumb_az_elso_magyar_r5-os_fiesta_8Nem bánkódtunk, nagyon szeretem azt az autót. Becsületesen felkészítettük az évre, akár én megyek vele, akár eladásra kerül, az autó teljesen fitt állapotban van. Ennek talán az egyik bizonyítéka, hogy a szezonnyitón hibamentesen teljesített, megnyertük vele a kategóriánkat.
 
Ott voltatok a Fiesta összerakásánál, ugye?
Igen, úgy állapodtunk meg az M-Sporttal, hogy egy hétig kint voltunk náluk és az autónkat nulláról a teljes, versenykész állapotig, a kinti tesztig együtt raktuk össze a kinti szerelőkkel.
Segítettek, minden kérdésünkre válaszoltak és nagyon sokat tanultunk.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_9
 
A végén pedig együtt teszteltetek?
Pontosan. Az első negyven kilométert a tesztpilótájuk tette bele az autóba, ezt követően ülhettem én be. Kipróbálhattam ott is egy kicsit, majd utána tesztelünk a kinti beállításokkal itthon a Rabócsiringen.
Aztán szétszedtük, újra összeraktuk, átvizsgálásra és a szerelőink típusismeretének megerősítésére. Kicserélgettük a rugókat, stabilizátorokat, azok alapban nem a magyar pályákra valók.
Ezekkel a beállításokkal a napokban már egy éles, ismert gyorsasági szakaszon autózhattam vele, mind nappali, mind éjszakai körülmények között.
 
Mik a tervek az autóval?
Te fogsz vele menni, vagy ki szeretnéd adni?
Még nyitott a kérdés. Ha találok normális bérlőt, akkor bérbeadjuk, teljes szervizzel, hiszen nagyon sokat dolgoztunk, tanultunk már az autóval. Egyedül a komputerébe nem tudunk belenyúlni, de azzal olyan megállapodásunk van, miszerint online küldjük ki az adatokat közvetlenül az autóból és a kinti mérnökök azonnal visszaküldik a hiba okát és a módosítási javaslatokat. Ezen kívül minden mást mi tudunk önállóan üzemeltetni. Olyan tartalék alkatrészeink vannak, hogy akár ERC, akár VB futamon is tudjuk megbízhatóan indítani az autót.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_3
 
Hogyan tetszett az R5-ös?
Valójában az első kilométereken nagyon lehangolt. Főképp a motorerőt érzem kevésnek a Mitsubishihez képest. Gyenge, nagyon gyenge. Kétszáz newton hiányzik, és ez nagyon érződik a hosszú egyenesekben és azokon a pályákon, ahol az erő számít.
Ezt ott mondtam is, kértem, hogy tekerjenek még rajta valamit :-)
 
A végsebessége is más, 178-at megy csak az autó és azt nagyon hamar eléri. Sokat kellene vele padlógázon menni. Ígérték, hogy heteken belül lesz új végáttétel, azt tudják orvosolni, de a motorerőben ennyi van, tudomásul kell venni, hogy ez 'csak' egy 1.6-os autó. De azt hozzátették és be is igazolódott: a versenypályán rá fogok jönni, hogy nem minden a lóerő.
Ez már a második teszten beigazolódott. Amennyivel gyengébben gyorsul el, annál többet lehet vele nyerni rossz minőségű utakon és kanyarokban. Amennyivel gyengébb, annyival könnyebb is és a súlyelosztása is sokkal jobb, mint egy R4-es autónak. Az eredményeken is látszik... 

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_4
 
Gyorsabban kell vele menni, mint egy Mitsuval.
Még magázódunk, de jó az irány.
Hamar megmutatja az autó, hogy hogyan is kell vele menni.
Tesztelni kell vele! Már látom, hogy egy komoly, technikás pályán biztosan gyorsan, gyorsabban lehet vele menni.
 
Szerdán teszteltünk már és holnap, szombaton a Sziráki versenyen indulunk vele. 
Nincsenek még nagy elvárások, menni szeretnénk, ismerkedni fogunk az autóval. Tizenéve versenyzek, de nem hiszem, hogy most még annyira el fogom vállalni a kanyarokat, ahogyan a Mitsuval közlekedtünk Miskolcon.

az_elso_magyar_r5-os_fiesta_6
 
Fehérvár?
Még nem tudjuk, hogy ezzel megyünk e. Autógyilkos pályák lesznek és nem vagyok biztos benne, hogy ott kell először leamortizálni az autót. De ami ennél fontosabb: az első futam után vezetjük a 3-as kategóriát, ha Székesfehérváron a Forddal mennénk, akkor ezt eldobnánk és a 2-es kategóriában pedig nulla ponttal kezdenénk egy új autóval. 
 
Érthető. Majd még eldöntitek addig.
Nagyon várunk Benneteket és az új autót Szirákon!
 
Köszönjük szépen!
 
Ez a hír most jelenik meg 6037. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k