|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
![]() Honnan indul a történet? Az R5 kategória volt a legszimpatikusabb, mégis négykerék hajtás, mégis turbós... Csak a Ford volt elérhető ebben a kategóriában. A Peugeot és a Citroen is sokkal későbbre igazolt vissza, a Škoda csak jövőre várható. A Ford homologizációja már megvolt, több versenyen is bizonyított már. Nem is nagyon volt más lehetőség, de a referenciájuk emellett is komoly.
Megkerestük az M-Sportot, lecsekkoltak minket, körüljárták, hogy milyen országba, milyen versenyekre tervezzük az autót. Gondolom nekik is számít, hogy hova kerülnek el az autóik. Elindult a lavina. Nem gyorsan, hiszen november végén kezdődött és április végére igazolták vissza az új autó átadását... Nagyon sokan akarják ezt az autót. Heti szinten küldték az információkat, versenybeszámolókat, összehasonlításokat, hogy legyen rálátásunk, hogy milyen pályákon, milyen eredményeket lehet elérni az autóval. Mindent megmozgattunk, hogy már a miskolci futamra elkészüljön az autó. Korrektül álltak minden megrendelőjükkel szemben, így nem lehetett előrébb kerülni a sorban. Nem volt protekció. A visszaigazolt dátumot percre pontosan tartották, de sajnos így Miskolcon a Mitsubishivel kellett indulnunk.
![]() Ott voltatok a Fiesta összerakásánál, ugye?
Igen, úgy állapodtunk meg az M-Sporttal, hogy egy hétig kint voltunk náluk és az autónkat nulláról a teljes, versenykész állapotig, a kinti tesztig együtt raktuk össze a kinti szerelőkkel.
Segítettek, minden kérdésünkre válaszoltak és nagyon sokat tanultunk.
![]() A végén pedig együtt teszteltetek?
Pontosan. Az első negyven kilométert a tesztpilótájuk tette bele az autóba, ezt követően ülhettem én be. Kipróbálhattam ott is egy kicsit, majd utána tesztelünk a kinti beállításokkal itthon a Rabócsiringen.
Aztán szétszedtük, újra összeraktuk, átvizsgálásra és a szerelőink típusismeretének megerősítésére. Kicserélgettük a rugókat, stabilizátorokat, azok alapban nem a magyar pályákra valók.
Ezekkel a beállításokkal a napokban már egy éles, ismert gyorsasági szakaszon autózhattam vele, mind nappali, mind éjszakai körülmények között.
Mik a tervek az autóval?
Te fogsz vele menni, vagy ki szeretnéd adni? Még nyitott a kérdés. Ha találok normális bérlőt, akkor bérbeadjuk, teljes szervizzel, hiszen nagyon sokat dolgoztunk, tanultunk már az autóval. Egyedül a komputerébe nem tudunk belenyúlni, de azzal olyan megállapodásunk van, miszerint online küldjük ki az adatokat közvetlenül az autóból és a kinti mérnökök azonnal visszaküldik a hiba okát és a módosítási javaslatokat. Ezen kívül minden mást mi tudunk önállóan üzemeltetni. Olyan tartalék alkatrészeink vannak, hogy akár ERC, akár VB futamon is tudjuk megbízhatóan indítani az autót.
![]() Hogyan tetszett az R5-ös?
Valójában az első kilométereken nagyon lehangolt. Főképp a motorerőt érzem kevésnek a Mitsubishihez képest. Gyenge, nagyon gyenge. Kétszáz newton hiányzik, és ez nagyon érződik a hosszú egyenesekben és azokon a pályákon, ahol az erő számít.
Ezt ott mondtam is, kértem, hogy tekerjenek még rajta valamit :-)
A végsebessége is más, 178-at megy csak az autó és azt nagyon hamar eléri. Sokat kellene vele padlógázon menni. Ígérték, hogy heteken belül lesz új végáttétel, azt tudják orvosolni, de a motorerőben ennyi van, tudomásul kell venni, hogy ez 'csak' egy 1.6-os autó. De azt hozzátették és be is igazolódott: a versenypályán rá fogok jönni, hogy nem minden a lóerő.
Ez már a második teszten beigazolódott. Amennyivel gyengébben gyorsul el, annál többet lehet vele nyerni rossz minőségű utakon és kanyarokban. Amennyivel gyengébb, annyival könnyebb is és a súlyelosztása is sokkal jobb, mint egy R4-es autónak. Az eredményeken is látszik...
![]() Gyorsabban kell vele menni, mint egy Mitsuval.
Még magázódunk, de jó az irány. Hamar megmutatja az autó, hogy hogyan is kell vele menni. Tesztelni kell vele! Már látom, hogy egy komoly, technikás pályán biztosan gyorsan, gyorsabban lehet vele menni.
Szerdán teszteltünk már és holnap, szombaton a Sziráki versenyen indulunk vele.
Nincsenek még nagy elvárások, menni szeretnénk, ismerkedni fogunk az autóval. Tizenéve versenyzek, de nem hiszem, hogy most még annyira el fogom vállalni a kanyarokat, ahogyan a Mitsuval közlekedtünk Miskolcon.
![]() Fehérvár?
Még nem tudjuk, hogy ezzel megyünk e. Autógyilkos pályák lesznek és nem vagyok biztos benne, hogy ott kell először leamortizálni az autót. De ami ennél fontosabb: az első futam után vezetjük a 3-as kategóriát, ha Székesfehérváron a Forddal mennénk, akkor ezt eldobnánk és a 2-es kategóriában pedig nulla ponttal kezdenénk egy új autóval.
Érthető. Majd még eldöntitek addig.
Nagyon várunk Benneteket és az új autót Szirákon!
Köszönjük szépen!
Ez a hír most jelenik meg 6007. alkalommal
![]() 2014.05.23-24.
![]() |