Az S csoportban való indulás újra a mezőny végére "helyezte" Matics Mihályt, ám a korábbi évekkel ellentétben nem a jó öreg technikával, hanem Mitsubishivel szerezte meg a bajnokság első helyezését. Matics Misivel beszélgettem a bajnoki címről, a veszprémi futamról, na és persze arról, hogy mit hozhat még számukra a jövő.
Bajnokok lettetek...
Ez így igaz! Az első egy-két futam után az év elején azért már láttuk, hogy komoly eséllyel indulhatunk a bajnoki címért, de mivel technikai sportról beszélünk, azért ebben nagyon sok tényező szerepet játszhatott még. A veszprémi győzelemmel viszont most már biztossá vált, hogy miénk lett a bajnoki cím az S csoportban. Az idei év öt futamából eddig öt futamot sikerült megnyernünk. S/3-ban még nincs meg a bajnoki címünk, ott még hiányzik 0,6 pont... de talán megoldjuk valahogy, hogy meg legyen ez is!
Ez alapján akár könnyűnek is tűnhet a bajnoki címetek megszerzése, de valójában mekkora csaták voltak ezért a győzelemért?
Arra kellett a leginkább figyelni, hogy a technika legyen jó. A mezőnyben nagyon sokan nem úszták meg hibák nélkül, mi viszont elmondhatjuk magunkról, hogy olyan technikai gondunk nem volt, ami komolyan hátráltatott volna minket az eredmények elérésében.
Milyen az S csoport?
Nagyon-nagyon jó. A hangulat is tényleg remek ebben a kategóriában, szinte olyan, mint évekkel ezelőtt a H csoportban volt. Viszont katasztrofális az a helyzet, hogy a mezőny végére tettek minket! Úgy gondolom, hogy ezek az autók egy kicsit többet érdemelnének, mint hogy a mezőny végén kullogjunk velük, szanaszét gyúrt utakon, dzsuvás pályákon... na mindegy. Ez jutott nekünk.
Nem vágysz az N csoportba?
Egy dolog miatt vágyom vissza, mégpedig azért, hogy újra ott az elejében lehessen menni. Egyébként készül egy új N-es autónk, ami ha a tervek szerint időben elkészül, akkor már a pécsi futamon azzal fogunk menni.
Térjünk még vissza a legutóbbi futamra…
Jól sikerült a Veszprém Rallye, hiszen nyertünk. Nagyon tetszenek a veszprémi pályák, és bár jobbak lettek volna a klasszikus gyorsasági szakaszok - Jutas és a kislőtér környéke - de így sem volt azért rossz! A mostani szakaszok közül a sólyi erdőre mondhatom azt, hogy az egy nagyon jó pálya, bár a kövekért nem vagyok oda… és mostanában már mondjuk az ugratókat sem részesítem annyira előnyben, mert a hátam miatt eléggé el kell spórolnom ezeket. Úgy taktikáztunk a futam előtt, hogy az első két gyorsasági szakaszon - azaz szombaton - megpróbálunk a lehető leggyorsabban menni, hogy nagy előnyre tegyünk szert a többiekhez képest, és akkor vasárnap már csak beosztósan kelljen autózni. Ezt sikerült is megvalósítani, és így jutottunk ismét egy újabb győzelemhez.
Indultok a Borsod Rally-n?
Hát hogyne indulnánk! Készülünk már nagyon! Az autó is lassan visszaér a húzatópadról, mert a veszprémi futam után azért húzatni kellett az elejét, mert felhajolt. Mindenképpen úgy fogunk ismét rajthoz állni, hogy a kocsi maximálisan fel lesz készítve megint, mert továbbra is az a cél, hogy technikai hibák ne hátráltassanak minket… és ugye még kell küzdenünk, az S/3 bajnoki címéért is.
Sajnáljátok, hogy nem murva lesz?
Nehéz így azt mondani, hogy sajnáljuk, hiszen azt sem tudjuk, hogy milyen pályák lettek volna. Ha tudnám, hogy jó minőségű, technikás murvákról lett volna szó, akkor persze azt mondanám, hogy sajnálom... de valójában mindegy, hogy aszfalton, vagy murván megyünk.
További tervek idénre?
Tervek azok mindig vannak! Korábban volt arról is szó, hogy zsigulizunk egyet a komlói futamon, de ez egyelőre attól függ, hogy a pécsi versenyre az N-es autó felkészítése mennyire viszi el majd az időt, az energiát és persze a pénzt.
Ezek szerint még meg van a régi Zsiguli?
Hogyne lenne meg! A vaskasztnisat már nagyon régen eladtam, de az alukasztnis - amivel a bajnokságot is nyertük - az még itt áll rajt-kész állapotban! Hiányzik nagyon a ladázás, és igazából lett volna itt már több alkalom, hogy menjünk vele, de sajnálom nagyon! Vittük ide-oda, hogy majd megyünk vele, de volt amikor esett az eső, aztán mégsem mentünk. Ha esik az eső, akkor ki sem hozom az autót a garázsból! Nagyon nagy becsben van tartva!
De azért csak kitologatod néha a garázsból, vagy nem?
Minden évben egyszer. Le lesz mosva, megyek vele egy kört, remeg kezem-lábam, aztán visszatolom... :-)