LCH Tavaszi LADA találkozó
Bajóti bajok és kanyarok
XI.GARMIN Rallye képei a fotóalbumban
2011-09-25
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685041279
Napi oldal:
5432
Jelenleg:
615
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
2109. • 2014-03-14 19:57:25

Azért neked sem ártana lassítani!
megdöbbent

2108. • 2014-03-14 18:33:24
Minden további szó helyett:



MNASZ nélkül kapott engedélyek
2107. • 2014-03-14 16:11:50
Tisztelt Butkai Csaba úr,

kedves Highand,

ismételten sajnálattal veszem tudomásul, hogy csakis kitérő, lekezelő reakciót kaptam Öntől, amit válaszként semmiképp sem értékelhetek.
Ebből számomra mindössze annyi jön le, hogy a 2-es és 3-as kérdéskörben felvetett állításaimat NEM TUDJA CÁFOLNI, a saját igazát NEM TUDJA ALÁTÁMASZTANI. Tehát az AMTOSZ jelen helyzetben megítélésem szerint nem felel meg a szakszövetség vagy az országos sportági szövetségi státusznak. Ebből adódóan az 1-es kérdésben felvetett kérdéskörben az AMTOSZ JELENLEG NEM JOGOSULT előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez SZÜKSÉGES az MNASZ engedélye és hathatós segítsége a különböző hivataloknál az engedélyeztetések ügyében.

A többi kérdésemet ezek után már nem is boncolgatnám igazán. Akár a régóta vesszőparipájaként emlegetett AMTOSZ gépkönyvezésről vagy másról. Se technikai szabályaik nincsenek mind a mai napig, se a bajnoki rendszer kiírása nincs meg, nincs technikai bizottságuk, nincs működési kódexuk, nincs semmijük. Persze ezért kell bérbe venni az MNASZ technikai bizottságának személyzetét, szaktudását, infrastruktúráját. Pedig milyen hangzatos mondatok voltak 1-2 hónapja ebben a témában is. Mi pedig naivan ettük szavát, mint disznó a darát…

És ez csak a jéghegy csúcsa… Beszélhet itt mindenféle bíróságról, tárgyalásról, meg jogerős határozatról… A tények attól még tények maradnak a jelenlegi helyzetben, hogy semmire nem tudott érdemi cáfolatokkal szolgálni a pórnépnek. Az utóbbi időben Öntől volt zajos minden fórum, hintette a port az emberek szemébe, húzgálta a mézesmadzagot előttünk, a túrás társadalom előtt, hogy minden milyen szép lesz, mehetünk külön utakon az MNASZ-től versenyezni. De számomra mostanra kiderült, hogy Ön vaktölténnyel puffogtat. Semmilyen eddigi állítását, ködösítését nem tudta eddig sem és nem tudja jelenleg sem száraz tényekkel, dokumentumokkal alátámasztani. Ergo minden mondata ezek után hiteltelen, és csak ismételni tudom magam: megpróbált a ralitúrás világ előtt a megmentő képében tetszelegni (persze közben Ön az MNASZ-t is okosítja naponta), de mindez csak egy öncélú és exhibicionista ember próbálkozása volt az önmegvalósításra és egy kis megbecsülésért és éljenzésért…
Becsapva érzem magam (mint gondolom így egyre többen), mert elhitette velünk és Ivánnal is, hogy majd Ön megoldja a gondokat… De nem baj, ebből is okulunk. Mi, rajongók és versenyzők azt – ami egyébként is köztudott, de jó lenne hinni benne -, hogy megváltó nem létezik. Remélem, Mészáros Iván is leszűri azt, hogy nem kell arra hallgatni, aki magát megváltónak hirdeti. Egyben megtalálja a megoldást arra (remélhetőleg már Ön nélkül), hogy mi versenyezhessünk nyugodtan. Ha kell, akkor az MNASZ-szel együttműködve és annak támogatása és felügyelete mellett, csak legyenek már végre biztosan versenyek és rend hosszú távon!!!
Azért remélem, hogy amikor Mészáros Iván egyszer kiáll majd elénk, és elmondja az igazat, akkor is oda mer majd állni Iván mellé, és a szemünkbe néz…

Üdvözlettel: egy Csalódott
2106. • 2014-03-14 15:47:51
Sziasztok! Mészáros Iván vagy Lódoki vagy valami illetékes. Dobjatok már valami infót az RTE gépkönyvezésekkel kapcsolatban. Lesz vagy nem lesz? Mikor lesz? Hol lesz? Tájékoztassatok már minket, a versenyzőket Velem együtt még szerintem jó páran bedtuk a licenc igényeket 2014-re az RTE-AMTOSZ-hoz. De hát most akkor minek licenc ha gépkönyvezés meg nincs, vagy nem lesz. Mindig csak a közlemények jönnek itt a duenon is meg az rte.hu-n is hogy majd lesz, most elmarad, egyhetet tolódik stb. De mikor lesz már konkrét fix időpont és helyszín? Március közepe van elméletileg egy hónap mulva kezd a bajnokság a Tatabánya rallye-val, tehát az első verseny időpontja mindjárt itt van, ideje lenne már gépkönyv a versenyautókra. Mielőbbi tájékoztatásotokat előre is köszönöm. Üdv! Zsolti
2105. • 2014-03-14 15:29:33
Ez a minden bíró mindenből ötös volt csak egy szöveg. Ma már inkább kapcsolati tőkén keresztül lehet bírónak bekerülni, és nagyon sokféle bíró van karakterre, képességre, habitusra és látásmódra nézve. Nem kell ezt (sem) fetisizálni.
2104. • 2014-03-14 12:03:35
Csúsztatsz.

Egy új céget bejegyeznek repülőgépgyártás tevékenységgel. Ettől még nem lesz engedélye, csak lehetősége megszerezni.

Az AMTOSzt bejegyeztékk,
2103. • 2014-03-14 11:52:10
Egy vágyam van...

Végre ebben a sz.ros világban foglalkozzon már mindenki a saját dolgával! Ne az legyen az elsődleges,hogy azt nézzük,hogy lehet a másiknak keresztbetenni!

Csinálja Iván az AMTOSZ-t,az MNASZ meg próbáljon ettől jobbat csinálni, versenyzőközpontúbbat, hozza vissza a 2000-es évek előtti miliőt és akkor nem lesz miről vitázni!

Gyerekek itt van március közepe és sz.rt sem tudni még.

Lehet itt mindent mondani,hogy így bíróság meg úgy bíróság,de annyi kérdőjel van meg veszekedés,hogy ez pont nem tesz jót a sportnak mindegy,hogy fog-e működni az AMTOSZ vagy MNASZ vagy mittumén már micsoda.

Mindenki kezdjen el söprögetni a saját háza táján, ott legyen a legjobb, csináljon a másikétól jobbat,legyen biztonság,legyen tervezhetőség,legyen színvonal és a versenyzői társadalom majd el fogja dönteni,hogy ki lesz a nyerő.

Hagyjuk már ezt az Ő azt mondta,hogy,de Ő azt mondta ez itt egy paragrafus az ott egy bekezdés...ez FIA az meg lánya....

Ennyi energiát fordítanának arra,hogy a sz.rból kihozzák ezt a sportot nem kellene itt bíróságra sem menni...

Tiszta vicc ami már itthon megy!

Remélem ezzel senkit nem bántottam meg,de egyszerűen hihetetlen,hogy ilyen megvilágosultak vagyunk...hihetetlen!
2102. • 2014-03-14 11:41:05
brumi!

Az isten szerelmére, nemár velem vitázd le, hanem a két-három bírósággal, akiknél már erre jogerős határozat van.
2101. • 2014-03-14 11:32:57
Highand

Megint nincs teljesen igazad :)
2100. • 2014-03-14 11:14:09
Te Brumi, még jó, hogy aki a bíróságon a pulpituson ül, az csak úgy kerülhetett oda, hogy mindig mindenből 5-ös volt.

Igazán gratulálok.


2099. • 2014-03-14 11:03:59
Bocsi benéztem. Látom, hogy ott van ez is....
2098. • 2014-03-14 10:58:46
Próféta!

Rosszak a törvényi hivatkozásaid. Nem országos sportági szakszövetség, hanem sportági szövetség, ami országos jelleggel működik.

A sporttörvény 28. §-a vonatkozik rá és az alábbi feltételeknek kell megfelelni:
a) sportágában szakszövetség nem működik, továbbá
b) sportágában legalább három földrészről, tizenöt tagországgal sportági nemzetközi szakszövetség és legalább öt éve világ- vagy Európa-bajnoki versenyrendszer működik,
c) a b) pont szerinti sportági szakszövetség tagja,
d) legalább a sportágában tevékenykedő tíz sportszervezet taggal rendelkezik, és versenyrendszerében rendszeresen legalább száz - versenyengedéllyel rendelkező - versenyző vesz részt,
e) legalább három éve folyamatosan országos jellegű versenyrendszert működtet,
f) szerepel az illetékes bíróság egyesületi nyilvántartásában, és alapszabályán kívül rendelkezik az e törvényben és a külön jogszabályokban megállapított, a szakszövetségek részére kötelezővé tett szabályzatokkal.
2097. • 2014-03-14 08:53:49
highand!
Nem voltak a Próféta kérdései annyira bonyolultak, igazán válaszolhatnál azokra.
Nyugodtan elővezetheted a jogi érveidet itt is, hiszen -a Te jóvoltodból- már szinte a tárgyalóteremnek érzem ezt a fórumot.
2096. • 2014-03-14 07:13:45
Tisztelt Próféta!

Mint azt már sokszor leírtam, a jogi érveknek a tárgyalóteremben van a helye.

Ott Önnek is lehetősége van jogi véleményét kifejteni.

Legjobbakat.
2095. • 2014-03-14 01:00:07
Tisztelt Butkai Csaba úr,

kedves Highand,

sajnálattal olvastam kérdéseimre adott nyúlfarknyi válaszát, hiszen azt érdemi válasznak erős jóindulattal sem lehet minősíteni. A feltett 5 kérdés egyikére sem válaszolt, mindössze egy pökhendi élcelődést sikerült kicsikarnia magából, miszerint felvetésem mindvégig téves és támadjam meg. Kit, mit támadjak meg?! Nem ez volt a célja kérdéseimnek, tudjon olvasni a sorok között…

Reménykedtem, hogy érdemi választ és cáfolatot kapok a lenti triviális kérdésekre. Sajnos beigazolódtak gondolataim, hogy hirtelen felindulásból ennyire fogja futni Öntől... Hónapok óta osztja az észt a rally-s társadalom körében a fórumokon, hivatkozik mindenre, frázisokat puffogtat és csak ködösít. Beállítja magát a magyar rallysport megmentőjeként és a világ észosztójának hirdeti magát előttünk, „sötét” halandók előtt.
Azt gondolom, hogy itt van a lehetősége arra, hogy bebizonyítsa mindannyiunk előtt, hogy az általam felvetett kérdésekre TÉNYSZERŰEN, TÖRVÉNYI ÉS JOGSZABÁLYI RENDELKEZÉSEKET, RENDELETEKET ÉS TÖRVÉNYEKET pontosan megjelölve vagy pontosan IDÉZVE is megcáfolja az állításaimat. Ön illetve Önök hivatkoznak hónapok óta a létjogosultságukra és jogaikra az általam már idézett törvényi bekezdésekre, melyeket én mindössze felsoroltam, és azok alapján e percben ÉN nem látom igazoltnak az Ön eddigi állításait.

Kérem, vegyen erőt magán, és támassza alá vélt vagy valós igazát, miszerint az általam felvetett dolgok hibás ténymegállapításon alapulnak, és semmilyen módon nem állják meg a helyüket.
Azt gondolom, hogy a rally-t szerető emberek az Ön ilyen mértékű „közszereplése” után igazán megérdemlik, hogy valós tényekkel igazolja eddigi állításait és egyben cáfolja meg az enyémeket. Ha ez sikerül Önnek, akkor teljes mértékben megkövetem Önt és természetesen elnézését kérem.
De mindaddig, amíg ezt nem teszi meg vagy ez mégsem sikerül Önnek, akkor azt gondolom, hogy teljes joggal tekinthetek-tekinthetünk Önre ezután egy hiteltelen, öncélú és exhibicionista emberként. Sajnos szavai annyit sem fognak érni, mint egy lyukas 2 forintos… Látta a 15 perc hírnév című filmet ? Nézze meg, és tanuljon belőle!

Egyben remélem, el tud majd számolni a lelkiismeretével akkor is, ha ne adj Isten kiderül, hogy az Ön által megálmodott és állítólagosan létrehozott AMTOSZ mégiscsak egy lufi, és szerencsétlen Mészáros Ivánt bevitte a málnásba. Aminek persze nem csak Ő, hanem a teljes túrás társadalom fogja meginni a levét… Nézzen majd tükörbe…
2094. • 2014-03-13 23:44:45
Tisztelt Próféta!

Az Ön jogi eszmefuttatása elejéről a végéig téves.

Amennyiben véleményét igazolva szeretné látni, hát fellebbezzen, ha tud.

Tisztelettel.
2093. • 2014-03-13 23:07:44
Előttem lévőhöz szolnék , Azért próbál egyezkedni Iván az MNASZ- el, mivel sokfelől hallottuk , hogy az MNASZ kapcsolatai révén kiadta"parancsba" a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak,hogy csak is kizárólag MNASZ Gépkönyvel, Vo kiterjesztéssel és teljesítménymérési jegyzőkönyvvel lehessen műszakiztatni versenyautókat..és mivel tavaly ezt már eljátszotta az MNASZ , így hatalmával visszaélve lépett egy ilyet az NKH felé... Iván pedig csak próbál dűlőre jutni velük korrekt módon ,(jut-is, marad is módon) és mint ahogy a levélből kitűnik tökre nem kapott választ rá ismét...
Őszintén megmondva szerintem az MNASZ sz@rik attól hogy ha az Amtosz megkapja a gépkönyvezési és műszakiztatási jogokat, amik gyakorlatilag már megvannak, akkor nem lesz ember fia aki majd az MNASZ nél fog gépkönyveztetni mindenféle lehetetlen dolgok követelésével, meg előírásával !
( Vo kiterjeztés, meg sok tízezrekért kiváltott homológlap, meg teljesítménymérés meg viddéventeműszakira mert azt muszály, meg köss biztosításokat a semmiért meg sorolhatnám.. )
2092. • 2014-03-13 22:58:40
Tisztelt Mészáros Iván elnök úr, és tisztelt Butkai Csaba tanácsadó úr!
Szeretném Önök felé az alábbi kérdéseket feltenni:
1. Önök azt állítják, hogy a 2004. évi I. törvény a sportról (továbbiakban: Sporttörvény) X. Fejezet, A SPORTRENDEZVÉNYEK SZERVEZÉSE, A szervezés feltételei rész - 65. § (4.) bek. alapján Önök jogosultak előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez nem szükséges MNASZ engedély, elég az Önöké. (Ugye ezt hangoztatják mindenhol. Lásd II. Mafi Emlékverseny - Lódoki)
Idézem a törvényi szöveget:
„Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem). A szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség a hozzájárulását nem tagadhatja meg, ha a sportrendezvény lebonyolítása a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban meghatározott biztonsági előírásoknak megfelel, és megtartása a sportág versenyrendszerének (bajnokság) működtetését nem veszélyezteti.”

Fentiek alapján feltételezhető, hogy akkor az AMTOSZ szakszövetség vagy országos sportági szövetség státusznak felel meg.

2. Ezek alapján fentiekben említett törvény III. Fejezet, AZ ORSZÁGOS SPORTÁGI SZAKSZÖVETSÉGEK ÉS MÁS SPORTSZÖVETSÉGEK; A sportszövetségek típusai rész - 20. § (4.) bek. szerint országos sportági szakszövetség csak olyan sportágban hozható létre:
„a) amely a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által elismert sportág, vagy
b)59 amelyben a sportág nemzetközi szövetségét felvették a Nemzetközi Sportszövetségek Szövetségébe (Sportaccord).”
vagy (5.) bek. szerint „Szakszövetségnek a (4) bekezdésben foglaltakon túlmenően csak olyan sportszövetség minősülhet, amelynek:
a) legalább tíz, az adott sportágban tevékenykedő sportszervezet a tagja,
b) legalább három éve folyamatosan országos versenyrendszert (bajnokságot) működtet,
c) versenyrendszerében rendszeresen legalább száz fő, sportági versenyengedéllyel rendelkező sportoló vesz részt.”
Ugye az AMTOSZ:
4a, nem NOB által elismert sportágat képvisel
4b, nincs nemzetközi szövetsége az autós-motoros biatlon tájékozódási sportágnak, így a Sportaccord tagja sem lehet
5a, van 10 tagja jelenleg az AMTOSZ-nak ? (Ugye itt figyeljünk, hogy ki lehet tagja a Sporttörvény szerint egy országos sportági szakszövetségnek…)
5b, nincs minimum 3 éve folyamatosan országos versenyrendszere az AMTOSZ-nak, hiszen 2013-ban került mindössze bejegyzésre a szövetség, semmilyen bajnoki rendszere nem volt még ennek az újonnan született sportágnak.
5c, ez a pont OK, mindig van minimum 50 páros egy RTE futamon. Ami persze ugye nem biatlon futam volt. Tehát igazából ez a pont sem teljesül.
„21. § (1)60 A szakszövetséget a Fővárosi Törvényszék hatáskörrel és kizárólagos illetékességgel külön jogi személy típusként veszi nyilvántartásba.
(2)61 A szakszövetség jogosult elnevezésében a „magyar” megjelölés, továbbá Magyarország címerének és zászlajának használatára. A szakszövetség a Civil tv. szabályai alapján közhasznú szervezetnek minősíthető.”
Az AMTOSZ-t a Szolnoki Törvényszék jegyezte be Pk. 60040/2013/7/I. határozati számon, nem pedig a Fővárosi Törvényszék, ahogyan azt egy szakszövetségnek előírja a Sporttörvény fenti paragrafusa.

Fentiekből egyesével is tisztán adódik (de összességében hatványozottan), hogy az AMTOSZ biztosan nem lehet országos sportági szakszövetség.
3. A Sporttörvény 65. § (4.) bek. (fent már idézve) szerint még országos sportági szövetségként adhatna az AMTOSZ írásbeli engedélyt veszélyes üzemre. Az országos sportági szövetség meghatározása fent említett Sporttörvény 28. § (2) bek. határozza meg, miszerint:
„A szakszövetségnek az e törvényben és a külön jogszabályokban meghatározott feladatait az országos sportági szövetség akkor láthatja el, ha nem felel meg a 20. § (4)-(5) bekezdésében meghatározott feltételeknek és:
a) sportágában szakszövetség nem működik, továbbá
b) sportágában legalább három földrészről, tizenöt tagországgal sportági nemzetközi szakszövetség és legalább öt éve világ- vagy Európa-bajnoki versenyrendszer működik,
c) a b) pont szerinti sportági szakszövetség tagja,
d) legalább a sportágában tevékenykedő tíz sportszervezet taggal rendelkezik, és versenyrendszerében rendszeresen legalább száz - versenyengedéllyel rendelkező - versenyző vesz részt,
e) legalább három éve folyamatosan országos jellegű versenyrendszert működtet,
f)90 szerepel az illetékes bíróság egyesületi nyilvántartásában, és alapszabályán kívül rendelkezik az e törvényben és a külön jogszabályokban megállapított, a szakszövetségek részére kötelezővé tett szabályzatokkal.”
Akkor nézzük:
a, ez rendben, az autós-motoros biatlon sportágnak nincs szakszövetsége, ezt fent kitárgyaltuk.
b, nincs minimum 3 földrészen 15 országban tagországa ennek a sportnak nemzetközi szakszövetséggel, hiszen ezt a sportágat most sikerült feltalálni Magyaroszágon. Tehát ez nincs meg. Természetesen minimum 5 éve megrendezett VB- vagy EB sorozat sincs autós-motoros biatlon tájékozódási sportágban. Ez a pont nem teljesült.
c, nem teljesül, nem tagja az AMTOSZ nemzetközi autós-motoros biatlon tájékozódási szakszövetségnek
d, jelenleg van 10 tagja jelenleg az AMTOSZ-nak ? (Ugye itt figyeljünk, hogy ki lehet tagja a Sporttörvény szerint egy országos sportági szakszövetségnek…)
e, nincs minimum 3 éve folyamatosan országos versenyrendszere az AMTOSZ-nak, hiszen 2013-ban került mindössze bejegyzésre a szövetség, semmilyen bajnoki rendszere nem volt még ennek az újonnan született sportágnak.

Fentiekből egyesével is tisztán adódik (de összességében hatványozottan), hogy az AMTOSZ biztosan nem lehet országos sportági szövetség sem.
Így a 2-es és 3-as pontok kitárgyalása után ismételten szeretném megkérdezni Önöket, hogy mi alapján gondolják, hogy az AMTOSZ jogosult előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez?
Fentiek szerint Önök autóval történő sporttevékenységükhöz mindenképp a fenti pontok egyikének megfelelő MNASZ-től kénytelenek előzetes írásbeli hozzájárulást kérni, hiszen erre Magyarországon továbbra is csak az MNASZ jogosult.
4. Értem, hogy a vonatkozó jogszabályok szerint (az Önök véleménye alapján) az AMTOSZ által kiállított gépkönyvvel mehet a versenyautó az NKH-hoz vizsgázni. Ez eddig rendben is lenne. De szeretném megtudni, hogy milyen technikai szabályok alapján állítanak ki gépkönyvet, milyen technikai bizottság állítja azt ki, milyen működési kódexszel, milyen átalakítási műbizonylatok mellékelésével? Ugye a homológlap megfelelő lenne, csak ugye az FIA standard, aminek az AMTOSZ nem tagja, így nem is adhat ki FIA standard dokumentumot sem. Csak az MNASZ, hiszen Ő az egyedüli FIA tag Magyarországon. Akkor ezek szerint ebben a kérdésben is az MNASZ segítségére szorulnak?

5. Ki jelenleg az AMTOSZ valós elnöke? Az Ön által a duen.hu-n is közzétett 140224_AMTOSZ_kivonat.pdf dokumentum szerint az AMTOSZ elnöke Mészáros István, míg a duen.hu megjelentetett 140306_AMTOSZ_level_az_MNASZ_Elnokenek.pdf dokumentumban Ön nevezi magát az AMTOSZ elnökének, és azt úgyis látta el kézjegyével. Akkor ki jogosult jelen pillanatban az AMTOSZ Elnökeként bármilyen szervvel megállapodni, tárgyalni?
Amennyiben bárhol nem tisztán vagy érthetően fogalmaztam, úgy előzetesen is elnézésüket kérem, nem állt módomban senkit becsapni vagy félrevezetni, csak a tisztánlátás elve vezérelt. Egyben kérem, hogy amennyiben a csatolt szövegek (törvény) általam való értelmezése hibázik, úgy javítsanak ki.

Segítő közreműködésüket és mihamarabbi válaszukat a fenti kérdések tisztázásában előre is köszönöm mások (akiket érdekel mindez) nevében is!
2091. • 2014-03-13 21:09:41

Mészáros Iván levelének olvasása után továbbra sem
értem, hogy ha az AMTOSZ gépkönyvei minden törvényi
feltételnek megfelelnek a műszaki vizsgához, akkor mi a
fittyfenének kell egyezkedni az MNASZ-szel?

Azt sem akaródzik értenem, hogy ha az AMTOSZ mint önálló
sportszövetség minden törvényi feltételnek megfelel, akkor
miért kérdés, hogy az MNASZ tervez e lépéseket az
AMTOSZ rendezvényei ellen? Nem tök mindegy?
Az MLSZ sem akadályozhatja a kézilabda szövetség
rendezvényeit csak azért, mert a kézilabdát is labdával
játszák! Nemde?
Itt valami számomra sántít.
bizonytalan
2090. • 2014-03-13 20:46:29
Bízom benne hogy ez csak az MNASZ részéről egy nyilatkozat, és az AMTOSZ kiáll eddigi tervei mellett és meg is valósítja, ezáltal semmilyen kötődése nem lesz az MNASZ-hez.
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k