Akácmézes Baranya Kupa
mindenkinek! …de tényleg!
2010-09-15
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773310769
Napi oldal:
66859
Jelenleg:
864
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

baranya_kupa_2010_1

 adatvédelmi nyilatkozat

gépátvételi lap (R2)

gépátvételi lap (Historic)

Baranya Kupa - mindenkinek! …de tényleg!

Szeptemberben sem maradunk országos bajnoki rali futam nélkül! A hónap utolsó hétvégéjén (2010. szeptember 25-26.) immáron kilencedik alkalommal várja Komlóra a versenyezni vágyókat a Baranya Kupa. Az idei verseny nem kisebb célt tűzött zászlajára, mint, hogy hazánk minden osztályából vendégül láthassa a versenyzőket. Erről, valamint az újdonságokról, a programról kérdeztem Markó Tibort a verseny rendezőjét.

Lassan egy évtizede született a Baranya Kupa…

Így igaz! A verseny születésében komoly szerepe volt Mészáros Ivánnak és az RTE-nek! Az első Baranya Kupa RTE bajnoki futamként bonyolódott Komlón. Akkoriban még újdonságnak számított a belvárosi prológ, és akkor még "csak" 2 gyorsasági szakaszon folyt a küzdelem. Aztán teltek az évek, és a Baranya Kupa hazánkban második versenyként kötötte össze az RTE és a Rallye2 bajnoki versenyeit egy rendezvényen, így közös versennyé lett. Immáron elhagyhatatlan védjegyévé lett a belvárosi prológ, amely minden évben több ezer lelkes néző előtt bonyolódik, és itt vált elsőként rendszeressé a három különböző szakaszt felvonultató program is. Ahhoz, hogy idáig eljuthassunk, elengedhetetlen volt Komló Városvezetésének kitartása, bizalma, segítsége.

Az idei Baranya Kupa egy kicsit más lesz. Valóban minden hazai "ralista" számára adott az indulási lehetőség?
Kezdem az elején. Az idei esztendőben, hét sikeres évet követően - közös kompromisszum alapján -, az RTE naptárából kikerült a verseny. Ez az állapot azonban nem végleges. Ezek után gondoltunk egy merészet és nagyot, és egy olyan versenyt álmodtunk meg, amely mindenki számára elérhető - minden szempontból. A Baranya Kupa elsődlegesen a Rallye2 OB és a Historic Rallye OB bajnoki versenye. Hozzájuk csatlakozhatnak az ORB (Rallye 1) versenyzői, a számukra 2 kategóriával kiírt M csoportban. Számukra a verseny a legtökéletesebb felkészülést, tesztet jelenti a közelgő Mecsek Rallye-ra. Rájuk (R2, His, ORB) Prológ, 3x3 gyorsasági, valamint egy Superspecial szakasz vár közel 80 versenykilométerrel. Az idei évben csatlakozik ehhez a mezőnyhöz az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, és végül, de nem utolsó sorban az RTE versenyzőkről sem feledkeztünk meg: számukra RTE Kupa névvel biztosítunk indulási lehetőséget - meglehetősen kedvezményes áron - 5 kategóriában, külön értékeléssel. A Sprintesek és az RTE-s versenyzőket Prológgal, és 7 gyorsasági szakasszal várjuk, közel 60 versenykilométerrel.

OK! Ebben valóban mindenki benne van! A Sprintesek között bárki indulhat?
Ez így kicsit furcsán hangzik, de tulajdonképpen igen! Aki a Rallye Sprint Bajnokság szabályainak megfelelő autóval nevez, az részt vehet a versenyen. Az idei Baranya Kupa egy nagy lehetőség az "amatőr" versenyzők számára, hogy belekóstolhassanak az "igazi, nagy raliba". Egy olyan versenybe, ahol 2 teljes napot fognak folyamatosan autóba tölteni, ahol egy versenynapon, több helyszínen, több gyorsaságival kell megbirkózniuk, és ahol a gyorsok között közutas etapokon közlekednek, ráadásul időre. A Sprintes verseny legfontosabb nevezési feltételei: a szabályok szerint autó, és az ezúttal elengedhetetlen rendszám.


Hogy álltok az előkészületekkel?

Rendben haladunk, és úgy állunk, ahogy az ebben az időszakban elvárható. Az itiner készül, a versenyközpont kialakításának tervei kész vannak, készül a műsorfüzet. Egyébként a tavalyi Komló Rallye-n kitűnően debütált KBSK Sportközpontban alakítjuk ki a verseny központját, ami lehetővé teszi, hogy a gyorsasági szakaszokon kívül minden programrész egy helyen valósuljon meg. Itt kap helyet mindenki szervizparkja, a gyűjtő, tréler parkoló, versenyiroda, adminisztratív átvétel, azaz tényleg minden egy helyen. Így mindenkinek - versenyzőnek, rendezőnek egyaránt - kényelmesebb, jobb.

A gyorsok már nem fértek volna bele? :)
A kérdés jó. Kevés híján sikerült! Úgy alakítottuk ki az útvonalat, hogy a kör utolsó gyorsaságijának STOP állomása 2km-re van a "szerviz be" állomástól. De a cél ceremónia, a Prológ helyszíne, és a Parc Fermé sincs messzebb, sőt!

A gyorsaságik titkosak?
Mind az R2 - His - ORB, mind a Rallye Sprint - RTE Kupa kiírása megtalálható a neten, és mindkettőben útvonallap is található. A prológ Komló főutcáján kap helyet, a három gyorsasági szakasz pedig (sorrendben): Remeterét - Árpádtető (10,00km); Vasas - Zobákpuszta (5,50km); Komló - Komló (8,25km), és a Superspecial: Béta (5,50km). Az útvonallapból kitűnik, egész jól sikerült kitalálni az útvonalat, mivel az össztáv / etap arány 34%, és ez nem annyira megszokott.

Sarkalatos pont a lassítók kérdése...
Nagyon nem lesz sok! Árpádtetőn 3, Vasason 2, Komlón 3. És ami szintén nem elhanyagolható tény: nem lesz különbség a lassítók számában! Minden mezőnynek ugyan annyi, és ugyan ott!
 
Miért érdemes itt indulni?
Ahogy ez már kiderülhetett: a Rallye2 és a Historic számára hivatalos bajnoki futam, így ők a főszereplők. A Rallye 1 (ORB) versenyzőinek hibátlan teszt a Mecsek Rallye-ra, ahol nem csak a beállításokat lehet finomítani, hanem a legjobbak még serleget is kapnak a verseny végén. Szerintem az sem elhanyagolható tény, hogy a megszokott nevezési díjuk töredékéért, csupán 2 napjukat elhasználva kaphatnak egy komplett versenyt. A Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mindenkit tárt karokkal vár, így itt az "amatőrök" is belekóstolhatnak az igazi rallye verseny feeling-be. Az RTE versenyzőkre ugyan ez vonatkozik, azaz neveznek (olcsóbban, mint azt megszokhatták), leutaznak, versenyeznek, díjat vesznek át, és mosolygósan távoznak. Most már nem utópia! Idén a Baranya Kupán minden magyar ralisnak biztosítunk lehetőséget az autózásra!  

Patkó Wéber Kata

Ez a hír most jelenik meg 11766. alkalommal
címkék: Baranya, ORB, R2, Historic
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k