h i r d e t é s
Összes oldal:
753260899
Napi oldal:
39625
Jelenleg:
1170
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Sebastian Ogier |
|
33 |
2. |
Elfyn Ewans |
|
26 |
3. |
Adrien Fourmaux |
|
20 |
4. |
Kalle Rovanpera |
|
18 |
5. |
Ott Tanak |
|
11 |
6. |
Thierry Neuville |
|
9 |
7. |
Joshua McErlean |
|
6 |
8. |
Yohan Rossel |
|
4 |
9. |
Nikolay Gryazin |
|
2 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
adatvédelmi nyilatkozat
gépátvételi lap (R2)
gépátvételi lap (Historic)
Baranya Kupa - mindenkinek! …de tényleg!
Szeptemberben sem maradunk országos bajnoki rali futam nélkül! A hónap utolsó hétvégéjén (2010. szeptember 25-26.) immáron kilencedik alkalommal várja Komlóra a versenyezni vágyókat a Baranya Kupa. Az idei verseny nem kisebb célt tűzött zászlajára, mint, hogy hazánk minden osztályából vendégül láthassa a versenyzőket. Erről, valamint az újdonságokról, a programról kérdeztem Markó Tibort a verseny rendezőjét.
Lassan egy évtizede született a Baranya Kupa…
Így igaz! A verseny születésében komoly szerepe volt Mészáros Ivánnak és az RTE-nek! Az első Baranya Kupa RTE bajnoki futamként bonyolódott Komlón. Akkoriban még újdonságnak számított a belvárosi prológ, és akkor még "csak" 2 gyorsasági szakaszon folyt a küzdelem. Aztán teltek az évek, és a Baranya Kupa hazánkban második versenyként kötötte össze az RTE és a Rallye2 bajnoki versenyeit egy rendezvényen, így közös versennyé lett. Immáron elhagyhatatlan védjegyévé lett a belvárosi prológ, amely minden évben több ezer lelkes néző előtt bonyolódik, és itt vált elsőként rendszeressé a három különböző szakaszt felvonultató program is. Ahhoz, hogy idáig eljuthassunk, elengedhetetlen volt Komló Városvezetésének kitartása, bizalma, segítsége.
Az idei Baranya Kupa egy kicsit más lesz. Valóban minden hazai "ralista" számára adott az indulási lehetőség?
Kezdem az elején. Az idei esztendőben, hét sikeres évet követően - közös kompromisszum alapján -, az RTE naptárából kikerült a verseny. Ez az állapot azonban nem végleges. Ezek után gondoltunk egy merészet és nagyot, és egy olyan versenyt álmodtunk meg, amely mindenki számára elérhető - minden szempontból. A Baranya Kupa elsődlegesen a Rallye2 OB és a Historic Rallye OB bajnoki versenye. Hozzájuk csatlakozhatnak az ORB (Rallye 1) versenyzői, a számukra 2 kategóriával kiírt M csoportban. Számukra a verseny a legtökéletesebb felkészülést, tesztet jelenti a közelgő Mecsek Rallye-ra. Rájuk (R2, His, ORB) Prológ, 3x3 gyorsasági, valamint egy Superspecial szakasz vár közel 80 versenykilométerrel. Az idei évben csatlakozik ehhez a mezőnyhöz az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, és végül, de nem utolsó sorban az RTE versenyzőkről sem feledkeztünk meg: számukra RTE Kupa névvel biztosítunk indulási lehetőséget - meglehetősen kedvezményes áron - 5 kategóriában, külön értékeléssel. A Sprintesek és az RTE-s versenyzőket Prológgal, és 7 gyorsasági szakasszal várjuk, közel 60 versenykilométerrel.
OK! Ebben valóban mindenki benne van! A Sprintesek között bárki indulhat?
Ez így kicsit furcsán hangzik, de tulajdonképpen igen! Aki a Rallye Sprint Bajnokság szabályainak megfelelő autóval nevez, az részt vehet a versenyen. Az idei Baranya Kupa egy nagy lehetőség az "amatőr" versenyzők számára, hogy belekóstolhassanak az "igazi, nagy raliba". Egy olyan versenybe, ahol 2 teljes napot fognak folyamatosan autóba tölteni, ahol egy versenynapon, több helyszínen, több gyorsaságival kell megbirkózniuk, és ahol a gyorsok között közutas etapokon közlekednek, ráadásul időre. A Sprintes verseny legfontosabb nevezési feltételei: a szabályok szerint autó, és az ezúttal elengedhetetlen rendszám.
Hogy álltok az előkészületekkel?
Rendben haladunk, és úgy állunk, ahogy az ebben az időszakban elvárható. Az itiner készül, a versenyközpont kialakításának tervei kész vannak, készül a műsorfüzet. Egyébként a tavalyi Komló Rallye-n kitűnően debütált KBSK Sportközpontban alakítjuk ki a verseny központját, ami lehetővé teszi, hogy a gyorsasági szakaszokon kívül minden programrész egy helyen valósuljon meg. Itt kap helyet mindenki szervizparkja, a gyűjtő, tréler parkoló, versenyiroda, adminisztratív átvétel, azaz tényleg minden egy helyen. Így mindenkinek - versenyzőnek, rendezőnek egyaránt - kényelmesebb, jobb.
A gyorsok már nem fértek volna bele? :)
A kérdés jó. Kevés híján sikerült! Úgy alakítottuk ki az útvonalat, hogy a kör utolsó gyorsaságijának STOP állomása 2km-re van a "szerviz be" állomástól. De a cél ceremónia, a Prológ helyszíne, és a Parc Fermé sincs messzebb, sőt!
A gyorsaságik titkosak?
Mind az R2 - His - ORB, mind a Rallye Sprint - RTE Kupa kiírása megtalálható a neten, és mindkettőben útvonallap is található. A prológ Komló főutcáján kap helyet, a három gyorsasági szakasz pedig (sorrendben): Remeterét - Árpádtető (10,00km); Vasas - Zobákpuszta (5,50km); Komló - Komló (8,25km), és a Superspecial: Béta (5,50km). Az útvonallapból kitűnik, egész jól sikerült kitalálni az útvonalat, mivel az össztáv / etap arány 34%, és ez nem annyira megszokott.
Sarkalatos pont a lassítók kérdése...
Nagyon nem lesz sok! Árpádtetőn 3, Vasason 2, Komlón 3. És ami szintén nem elhanyagolható tény: nem lesz különbség a lassítók számában! Minden mezőnynek ugyan annyi, és ugyan ott!
Miért érdemes itt indulni?
Ahogy ez már kiderülhetett: a Rallye2 és a Historic számára hivatalos bajnoki futam, így ők a főszereplők. A Rallye 1 (ORB) versenyzőinek hibátlan teszt a Mecsek Rallye-ra, ahol nem csak a beállításokat lehet finomítani, hanem a legjobbak még serleget is kapnak a verseny végén. Szerintem az sem elhanyagolható tény, hogy a megszokott nevezési díjuk töredékéért, csupán 2 napjukat elhasználva kaphatnak egy komplett versenyt. A Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mindenkit tárt karokkal vár, így itt az "amatőrök" is belekóstolhatnak az igazi rallye verseny feeling-be. Az RTE versenyzőkre ugyan ez vonatkozik, azaz neveznek (olcsóbban, mint azt megszokhatták), leutaznak, versenyeznek, díjat vesznek át, és mosolygósan távoznak. Most már nem utópia! Idén a Baranya Kupán minden magyar ralisnak biztosítunk lehetőséget az autózásra!
Patkó Wéber Kata
Ez a hír most jelenik meg 11713. alkalommal
rally ob
hírek • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|