Akácmézes Baranya Kupa
mindenkinek! …de tényleg!
2010-09-15
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
802565940
Napi oldal:
14326
Jelenleg:
1651
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

baranya_kupa_2010_1

 adatvédelmi nyilatkozat

gépátvételi lap (R2)

gépátvételi lap (Historic)

Baranya Kupa - mindenkinek! …de tényleg!

Szeptemberben sem maradunk országos bajnoki rali futam nélkül! A hónap utolsó hétvégéjén (2010. szeptember 25-26.) immáron kilencedik alkalommal várja Komlóra a versenyezni vágyókat a Baranya Kupa. Az idei verseny nem kisebb célt tűzött zászlajára, mint, hogy hazánk minden osztályából vendégül láthassa a versenyzőket. Erről, valamint az újdonságokról, a programról kérdeztem Markó Tibort a verseny rendezőjét.

Lassan egy évtizede született a Baranya Kupa…

Így igaz! A verseny születésében komoly szerepe volt Mészáros Ivánnak és az RTE-nek! Az első Baranya Kupa RTE bajnoki futamként bonyolódott Komlón. Akkoriban még újdonságnak számított a belvárosi prológ, és akkor még "csak" 2 gyorsasági szakaszon folyt a küzdelem. Aztán teltek az évek, és a Baranya Kupa hazánkban második versenyként kötötte össze az RTE és a Rallye2 bajnoki versenyeit egy rendezvényen, így közös versennyé lett. Immáron elhagyhatatlan védjegyévé lett a belvárosi prológ, amely minden évben több ezer lelkes néző előtt bonyolódik, és itt vált elsőként rendszeressé a három különböző szakaszt felvonultató program is. Ahhoz, hogy idáig eljuthassunk, elengedhetetlen volt Komló Városvezetésének kitartása, bizalma, segítsége.

Az idei Baranya Kupa egy kicsit más lesz. Valóban minden hazai "ralista" számára adott az indulási lehetőség?
Kezdem az elején. Az idei esztendőben, hét sikeres évet követően - közös kompromisszum alapján -, az RTE naptárából kikerült a verseny. Ez az állapot azonban nem végleges. Ezek után gondoltunk egy merészet és nagyot, és egy olyan versenyt álmodtunk meg, amely mindenki számára elérhető - minden szempontból. A Baranya Kupa elsődlegesen a Rallye2 OB és a Historic Rallye OB bajnoki versenye. Hozzájuk csatlakozhatnak az ORB (Rallye 1) versenyzői, a számukra 2 kategóriával kiírt M csoportban. Számukra a verseny a legtökéletesebb felkészülést, tesztet jelenti a közelgő Mecsek Rallye-ra. Rájuk (R2, His, ORB) Prológ, 3x3 gyorsasági, valamint egy Superspecial szakasz vár közel 80 versenykilométerrel. Az idei évben csatlakozik ehhez a mezőnyhöz az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, és végül, de nem utolsó sorban az RTE versenyzőkről sem feledkeztünk meg: számukra RTE Kupa névvel biztosítunk indulási lehetőséget - meglehetősen kedvezményes áron - 5 kategóriában, külön értékeléssel. A Sprintesek és az RTE-s versenyzőket Prológgal, és 7 gyorsasági szakasszal várjuk, közel 60 versenykilométerrel.

OK! Ebben valóban mindenki benne van! A Sprintesek között bárki indulhat?
Ez így kicsit furcsán hangzik, de tulajdonképpen igen! Aki a Rallye Sprint Bajnokság szabályainak megfelelő autóval nevez, az részt vehet a versenyen. Az idei Baranya Kupa egy nagy lehetőség az "amatőr" versenyzők számára, hogy belekóstolhassanak az "igazi, nagy raliba". Egy olyan versenybe, ahol 2 teljes napot fognak folyamatosan autóba tölteni, ahol egy versenynapon, több helyszínen, több gyorsaságival kell megbirkózniuk, és ahol a gyorsok között közutas etapokon közlekednek, ráadásul időre. A Sprintes verseny legfontosabb nevezési feltételei: a szabályok szerint autó, és az ezúttal elengedhetetlen rendszám.


Hogy álltok az előkészületekkel?

Rendben haladunk, és úgy állunk, ahogy az ebben az időszakban elvárható. Az itiner készül, a versenyközpont kialakításának tervei kész vannak, készül a műsorfüzet. Egyébként a tavalyi Komló Rallye-n kitűnően debütált KBSK Sportközpontban alakítjuk ki a verseny központját, ami lehetővé teszi, hogy a gyorsasági szakaszokon kívül minden programrész egy helyen valósuljon meg. Itt kap helyet mindenki szervizparkja, a gyűjtő, tréler parkoló, versenyiroda, adminisztratív átvétel, azaz tényleg minden egy helyen. Így mindenkinek - versenyzőnek, rendezőnek egyaránt - kényelmesebb, jobb.

A gyorsok már nem fértek volna bele? :)
A kérdés jó. Kevés híján sikerült! Úgy alakítottuk ki az útvonalat, hogy a kör utolsó gyorsaságijának STOP állomása 2km-re van a "szerviz be" állomástól. De a cél ceremónia, a Prológ helyszíne, és a Parc Fermé sincs messzebb, sőt!

A gyorsaságik titkosak?
Mind az R2 - His - ORB, mind a Rallye Sprint - RTE Kupa kiírása megtalálható a neten, és mindkettőben útvonallap is található. A prológ Komló főutcáján kap helyet, a három gyorsasági szakasz pedig (sorrendben): Remeterét - Árpádtető (10,00km); Vasas - Zobákpuszta (5,50km); Komló - Komló (8,25km), és a Superspecial: Béta (5,50km). Az útvonallapból kitűnik, egész jól sikerült kitalálni az útvonalat, mivel az össztáv / etap arány 34%, és ez nem annyira megszokott.

Sarkalatos pont a lassítók kérdése...
Nagyon nem lesz sok! Árpádtetőn 3, Vasason 2, Komlón 3. És ami szintén nem elhanyagolható tény: nem lesz különbség a lassítók számában! Minden mezőnynek ugyan annyi, és ugyan ott!
 
Miért érdemes itt indulni?
Ahogy ez már kiderülhetett: a Rallye2 és a Historic számára hivatalos bajnoki futam, így ők a főszereplők. A Rallye 1 (ORB) versenyzőinek hibátlan teszt a Mecsek Rallye-ra, ahol nem csak a beállításokat lehet finomítani, hanem a legjobbak még serleget is kapnak a verseny végén. Szerintem az sem elhanyagolható tény, hogy a megszokott nevezési díjuk töredékéért, csupán 2 napjukat elhasználva kaphatnak egy komplett versenyt. A Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mindenkit tárt karokkal vár, így itt az "amatőrök" is belekóstolhatnak az igazi rallye verseny feeling-be. Az RTE versenyzőkre ugyan ez vonatkozik, azaz neveznek (olcsóbban, mint azt megszokhatták), leutaznak, versenyeznek, díjat vesznek át, és mosolygósan távoznak. Most már nem utópia! Idén a Baranya Kupán minden magyar ralisnak biztosítunk lehetőséget az autózásra!  

Patkó Wéber Kata

Ez a hír most jelenik meg 11822. alkalommal
címkék: Baranya, ORB, R2, Historic
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k