UNIX - AUTÓ, MOTOR ÉS TUNING SHOW 2024. március 22-24. Budapest, Hungexpo
Bátran, gyorsan, boldogan!
Bútor Robi interjú - Salgó Gemer Rallye után
2010-06-03
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
679431994
Napi oldal:
31322
Jelenleg:
1900
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_batran_gyorsan_boldogan_5Az abszolút hetedik legjobb magyar párosként fejezte be a Salgó  Rally-t a Bútor Róbert – Holczer Dániel páros a Citroen C2 S1600-assal, és emellett még egy abszolút időt is futottak Robi kedvenc ceredi gyorsasági szakaszán. A pilótát kérdeztem a futamról, a sokat emlegetett kisterenyei körgyorsról, és az utólagos „visszhangokról”…

 

 batran_gyorsan_boldogan_1

Hogyan értékelitek a Salgó Rally-n elért eredményeteket?

Ebben az évben ez a legjobban sikerült versenyünk, nem csupán eredmény, hanem érzés szempontjából is. Most elmondhatjuk azt, hogy teljesen kiegyensúlyozottan és jól tudtunk együtt dolgozni, és azt hiszem, hogy ezen a versenyen jobb formában voltam, mint az eddigieken. Dani eddig is nagyon jól teljesített és most is hozta a formáját, de talán ő is még inkább ráhangolódott a versenyre és rám is. Jobban hozzászokott már az elvárásaimhoz és a – nem mindig pozitív - szokásaimhoz. Sokkal bátrabban mertem menni az autóval, mint az előző két futamon, amihez talán az is hozzájárult, hogy megtaláltuk az eddigi legjobb beállításokat, jól kezelhető volt, jól fordult...
Jól működött ismét a csapatunk, pontosan, precízen dolgoztak. Semmilyen technikai hiba nem hátráltatott. Egyetlen negatív dolog volt, a kisterenyei körgyorson összeszedett defekt, valamint a pálya minősége miatt "lefogyott" alkatrészek, de ezeket leszámítva azt mondhatjuk, hogy egy nagyon sikeres versenyen vagyunk túl!

Mi volt a verseny legpozitívabb része számotokra?

A ceredi gyorsasági szakaszon az - ORB mezőnyében futott - abszolút első időnk volt az, ami a legnagyobb örömöt okozta nekünk és az egész csapatunknak is. Számomra mindenképp nagyon nagy töltetet adott a továbbiakra és egyúttal feledtette a kisterenyei dolgokat is...

Amikor leértetek ezen a gyorson, éreztétek, hogy ennyire jó  időt futottatok?

thumb_batran_gyorsan_boldogan_2Amikor erre a szakaszra indultunk ki, én az intermédia gumik mellett döntöttem. Beálltunk a gyűjtőbe, majd pár perc múlva elkezdett szakadni az eső. Igazi felhőszakadás volt, és ekkor láttam, hogy az élmezőnyben mindenkinek slick gumi van az autóján. Majd egymásra néztünk a navigátorommal, és annyit tudtam csak mondani, hogy "most vagy soha!". Úgy gondoltuk, hogy itt az ideális pillanat egy abszolút első helyhez, ráadásul imádom is ezt a ceredi szakaszt, annak ellenére is, hogy az új aszfalttal már nem adta azt az érzést, amit régen adott, nem éreztem rajta azt az igazi rallye-feelinget amit régen. Amikor beálltunk a rajtba, úgy álltam hozzá, hogy itt most maximálisan át fogom tolni! Elindultunk, majd a pálya 1/3-a után az út porszáraz lett. Ekkor éreztem azt, hogy ezt itt mégis elrontottuk, ebből így már semmi nem lesz. Viszont az intermédia gumik a következő egyharmadban is nagyon jól viselkedtek és csak a pálya vége felé kezdtek elmelegedni, úgyhogy itt már kicsit lassabban is mentünk. Majd amikor áthaladtunk a célon, nem gondoltam, hogy ebből így abszolút idő lehetne. Tudtam volna ugyan gyorsabban menni, de vigyázni akartam a gumikra. Majd amikor felírták az időt a táblára, az egy olyan jó érzés volt, ami visszaadhatatlan, visszaidézhetetlen! Nem egy nagy dolog ez, hiszen nem változtatott a végső eredményünkön, de abban a pillanatban ez egy nagyon-nagyon jó érzés volt!

 

A kisterenyei körgyorsaságival mi volt a problémád? Igen negatívan nyilatkoztál erről a helyszínen a Rallye Rádióban...

Megpróbáltam őszinte lenni… a nyilatkozat akkor készült, amikor épphogy leértünk a gyorsról, még bennem volt az adrenalin és a csalódottság... Bár a murvás szakasz hossza a verseny össztávjával valóban nem volt nagy arányban, de összesen kilencszer kellett volna teljesítenünk és a minősége borzalmas volt. Kisméretű téglákból épült fel az út, és ezek kifordulva ott álltak előttünk. Egy aszfaltra állított autóval, aszfalt futóművel nem lehet egy ilyen utat teljesíteni! Sokan kritizálnak is emiatt, de itt olyan lassan kellett volna végigmenni – a károk elkerülése végett - hogy akkor meg „megdobáltak” volna minket a szurkolók. Épp ezért megpróbáltam egy normális tempóban menni, de nem igazán sikerült átjutnunk ezeken a köveken, így egy nagyon jól felépített, nagyon pontosan végigversenyzett futamunk abszolút jó eredménye ezzel a defekttel úszott el.

batran_gyorsan_boldogan_3

Ez volt az az eset, amit a verseny hevében megpróbáltam őszintén elmondani a rádióban és amit most nagyon sokan kritizálnak. Úgy gondolom, hogy én egy őszinte ember vagyok és szeretem kimondani azt, amit gondolok, de ezek után azt hiszem, át kell gondoljam, és meg kell próbáljak sablonos nyilatkozatokat tenni, mert borzasztóan rosszul esett az, amit a verseny után az interneten a fórumokban olvastam ezzel kapcsolatban... Igazából senki nem azzal volt elfoglalva, hogy abszolút első időt mentünk a ceredi gyorson egy S1600-as autóval, esőben, jégesőben, viharban, hanem hogy én mit hisztizek, hogy engem mekkora kár ért. A versenyt követő keddi napom emiatt nem túl fényesre sikerült. Nem fogadtam túl jól ezeket a negatív kritikákat, főleg olyanoktól, akik "Bútor Robikának" ill. "megélhetési versenyzőnek" vagy éppen "elkényeztetett hülyegyereknek" hívnak... Robikának legfeljebb a nagymamám hívhat, és nem azok az emberek, akik ilyen fórumokra - szinte névtelenül - írogatnak. Ezek azok az emberek, akiket szeretnék én egyszer beültetni magam mellé a jobb oldalra, hogy érezzék, hogy mit jelent az hogy aszfalt vagy murva, vagy egyáltalán az mit jelent, hogy autóverseny. Valamint az, hogy hogyan kell ahhoz menni, hogy valaki egy ilyen autóval ilyen eredményeket tudjon elérni. És most félretéve minden nagyképűséget, azt mondom, hogy be kell, hogy üljön mellém, és élje át ezt az érzést, élje át azt, amikor egy ilyen út miatt nagyon komoly anyagi kár keletkezik, úgy, hogy megdolgozik azért, hogy versenyezhessen! Azt hiszem, hogy a szurkolók fejében rendet kell tenni, mert tényleg már csak a "köpködés" megy. Akármit csinálsz, akárhogy foglalkozol a szurkolókkal, akármennyire közvetlen vagy, akármennyire őszinte vagy, csak negatívum jön vissza és ez borzalom! Nehéz ezt egy normális ember számára feldolgozni, és azt mondom, hogy inkább kikapcsolom az internetet és soha nem nézem meg…

Nem csak a „pálya szélén”, hanem a mezőnyben is vannak problémák, melyet most megpróbáltak kiküszöbölni…

Igen, fokozott technikai ellenőrzés volt az egész verseny során, aminek én nagyon örülök, mert rendet kell tenni és tényleg a sarkára kell most már állni az MNASZ-nek. Nem a versenyzőknek kell egymást óvogatni, meg különböző módszerek alkalmazásával egymást rábírni a szabályok betartására. Úgy tűnik, hogy most tényleg észbekapott az MNASZ és mindenhol ellenőrzés volt. Tovább kell folytatni, és akár még aktívabban is lehet ezt csinálni! Fontos, hogy rend legyen a versenyzők között és a technikai bizottság szűrje ki azokat, akik nem tartják be a szabályokat és a pályán kell eldőlnie a verseny végeredményének! Számomra mindenképp pozitív dolog, bár az eredményét egyelőre még nem ismerjük ezeknek az ellenőrzéseknek.

Mire számítasz a következő  murvás futamon?

Az sajnos teljesen egyértelmű, hogy az abszolút küzdelmekből teljesen kiszállunk. A rengeteg N-es Mitsubishivel és S2000-esekkel még ennyire sem tudjuk majd tartani a lépést, úgyhogy én egy abszolút 10 helyezéssel hátrébb is sorolom magunkat, mint ahol eddig voltunk. Ennek ellenére a kétkerekes küzdelmet - az A csoportot, a S1600-asokét - mindenképpen szeretnénk továbbra is megnyerni. Így készülünk tehát a következő - immár - murvás futamra. Az autót most építi át a csapat murvára, majd a verseny előtti héten lesz egy tesztünk is, ahol megpróbáljuk megszokni és jól beállítani az autót. Emellett nagyon szeretném most már tényleg indítani a csapatunk két R2-es autóját is, és nagyon bízom benne, hogy legalább kettő - de reményeim szerint akár három - autóval fogjuk képviselni a csapatunkat a következő futamon!

batran_gyorsan_boldogan_6

Végezetül...

Szeretnék köszönetet mondani azoknak az embereknek, akik szurkoltak nekünk és kiálltak mellettünk a fórumokon! Úgy gondolom, hogy eddig az őszinteséget várták el a versenyzőktől a szurkolók és ha az ember őszinte, akkor ne forgassák ki a szavait. Nem működik, hogy ha őszinte vagy, akkor is negatív kritikával illetnek, valamint akkor is, ha a "sablon-sajtóanyagot" tárod eléjük. Nem arról szól ez az egész, hogy befizette-e az ezer forintot a néző... Jöjjenek ki minél többen, szurkoljanak és mi úgy megyünk, ahogy csak tudunk! Mindent megteszünk azért, hogy a szurkoló elégedett legyen a teljesítményünkkel, az általunk nyújtott látvánnyal!
Ez mindig is így volt és mindig is így lesz!

 batran_gyorsan_boldogan_4

Ez a hír most jelenik meg 5039. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
SS11 - Zagyvaróna-Cered
abszolút első idő
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04050607 080910
1112 13 14 151617
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
2024.03.15-19.

részletes infóink

2024.03.16.

részletes infóink

2024.03.16-17.

részletes infóink

2024.03.17.

részletes infóink

2024.03.22-24.

részletes infóink

2024.03.23-24.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k