RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Bátran, gyorsan, boldogan!
Bútor Robi interjú - Salgó Gemer Rallye után
2010-06-03
interjú és videó • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
711663469
Napi oldal:
63065
Jelenleg:
5270
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_batran_gyorsan_boldogan_5Az abszolút hetedik legjobb magyar párosként fejezte be a Salgó  Rally-t a Bútor Róbert – Holczer Dániel páros a Citroen C2 S1600-assal, és emellett még egy abszolút időt is futottak Robi kedvenc ceredi gyorsasági szakaszán. A pilótát kérdeztem a futamról, a sokat emlegetett kisterenyei körgyorsról, és az utólagos „visszhangokról”…

 

 batran_gyorsan_boldogan_1

Hogyan értékelitek a Salgó Rally-n elért eredményeteket?

Ebben az évben ez a legjobban sikerült versenyünk, nem csupán eredmény, hanem érzés szempontjából is. Most elmondhatjuk azt, hogy teljesen kiegyensúlyozottan és jól tudtunk együtt dolgozni, és azt hiszem, hogy ezen a versenyen jobb formában voltam, mint az eddigieken. Dani eddig is nagyon jól teljesített és most is hozta a formáját, de talán ő is még inkább ráhangolódott a versenyre és rám is. Jobban hozzászokott már az elvárásaimhoz és a – nem mindig pozitív - szokásaimhoz. Sokkal bátrabban mertem menni az autóval, mint az előző két futamon, amihez talán az is hozzájárult, hogy megtaláltuk az eddigi legjobb beállításokat, jól kezelhető volt, jól fordult...
Jól működött ismét a csapatunk, pontosan, precízen dolgoztak. Semmilyen technikai hiba nem hátráltatott. Egyetlen negatív dolog volt, a kisterenyei körgyorson összeszedett defekt, valamint a pálya minősége miatt "lefogyott" alkatrészek, de ezeket leszámítva azt mondhatjuk, hogy egy nagyon sikeres versenyen vagyunk túl!

Mi volt a verseny legpozitívabb része számotokra?

A ceredi gyorsasági szakaszon az - ORB mezőnyében futott - abszolút első időnk volt az, ami a legnagyobb örömöt okozta nekünk és az egész csapatunknak is. Számomra mindenképp nagyon nagy töltetet adott a továbbiakra és egyúttal feledtette a kisterenyei dolgokat is...

Amikor leértetek ezen a gyorson, éreztétek, hogy ennyire jó  időt futottatok?

thumb_batran_gyorsan_boldogan_2Amikor erre a szakaszra indultunk ki, én az intermédia gumik mellett döntöttem. Beálltunk a gyűjtőbe, majd pár perc múlva elkezdett szakadni az eső. Igazi felhőszakadás volt, és ekkor láttam, hogy az élmezőnyben mindenkinek slick gumi van az autóján. Majd egymásra néztünk a navigátorommal, és annyit tudtam csak mondani, hogy "most vagy soha!". Úgy gondoltuk, hogy itt az ideális pillanat egy abszolút első helyhez, ráadásul imádom is ezt a ceredi szakaszt, annak ellenére is, hogy az új aszfalttal már nem adta azt az érzést, amit régen adott, nem éreztem rajta azt az igazi rallye-feelinget amit régen. Amikor beálltunk a rajtba, úgy álltam hozzá, hogy itt most maximálisan át fogom tolni! Elindultunk, majd a pálya 1/3-a után az út porszáraz lett. Ekkor éreztem azt, hogy ezt itt mégis elrontottuk, ebből így már semmi nem lesz. Viszont az intermédia gumik a következő egyharmadban is nagyon jól viselkedtek és csak a pálya vége felé kezdtek elmelegedni, úgyhogy itt már kicsit lassabban is mentünk. Majd amikor áthaladtunk a célon, nem gondoltam, hogy ebből így abszolút idő lehetne. Tudtam volna ugyan gyorsabban menni, de vigyázni akartam a gumikra. Majd amikor felírták az időt a táblára, az egy olyan jó érzés volt, ami visszaadhatatlan, visszaidézhetetlen! Nem egy nagy dolog ez, hiszen nem változtatott a végső eredményünkön, de abban a pillanatban ez egy nagyon-nagyon jó érzés volt!

 

A kisterenyei körgyorsaságival mi volt a problémád? Igen negatívan nyilatkoztál erről a helyszínen a Rallye Rádióban...

Megpróbáltam őszinte lenni… a nyilatkozat akkor készült, amikor épphogy leértünk a gyorsról, még bennem volt az adrenalin és a csalódottság... Bár a murvás szakasz hossza a verseny össztávjával valóban nem volt nagy arányban, de összesen kilencszer kellett volna teljesítenünk és a minősége borzalmas volt. Kisméretű téglákból épült fel az út, és ezek kifordulva ott álltak előttünk. Egy aszfaltra állított autóval, aszfalt futóművel nem lehet egy ilyen utat teljesíteni! Sokan kritizálnak is emiatt, de itt olyan lassan kellett volna végigmenni – a károk elkerülése végett - hogy akkor meg „megdobáltak” volna minket a szurkolók. Épp ezért megpróbáltam egy normális tempóban menni, de nem igazán sikerült átjutnunk ezeken a köveken, így egy nagyon jól felépített, nagyon pontosan végigversenyzett futamunk abszolút jó eredménye ezzel a defekttel úszott el.

batran_gyorsan_boldogan_3

Ez volt az az eset, amit a verseny hevében megpróbáltam őszintén elmondani a rádióban és amit most nagyon sokan kritizálnak. Úgy gondolom, hogy én egy őszinte ember vagyok és szeretem kimondani azt, amit gondolok, de ezek után azt hiszem, át kell gondoljam, és meg kell próbáljak sablonos nyilatkozatokat tenni, mert borzasztóan rosszul esett az, amit a verseny után az interneten a fórumokban olvastam ezzel kapcsolatban... Igazából senki nem azzal volt elfoglalva, hogy abszolút első időt mentünk a ceredi gyorson egy S1600-as autóval, esőben, jégesőben, viharban, hanem hogy én mit hisztizek, hogy engem mekkora kár ért. A versenyt követő keddi napom emiatt nem túl fényesre sikerült. Nem fogadtam túl jól ezeket a negatív kritikákat, főleg olyanoktól, akik "Bútor Robikának" ill. "megélhetési versenyzőnek" vagy éppen "elkényeztetett hülyegyereknek" hívnak... Robikának legfeljebb a nagymamám hívhat, és nem azok az emberek, akik ilyen fórumokra - szinte névtelenül - írogatnak. Ezek azok az emberek, akiket szeretnék én egyszer beültetni magam mellé a jobb oldalra, hogy érezzék, hogy mit jelent az hogy aszfalt vagy murva, vagy egyáltalán az mit jelent, hogy autóverseny. Valamint az, hogy hogyan kell ahhoz menni, hogy valaki egy ilyen autóval ilyen eredményeket tudjon elérni. És most félretéve minden nagyképűséget, azt mondom, hogy be kell, hogy üljön mellém, és élje át ezt az érzést, élje át azt, amikor egy ilyen út miatt nagyon komoly anyagi kár keletkezik, úgy, hogy megdolgozik azért, hogy versenyezhessen! Azt hiszem, hogy a szurkolók fejében rendet kell tenni, mert tényleg már csak a "köpködés" megy. Akármit csinálsz, akárhogy foglalkozol a szurkolókkal, akármennyire közvetlen vagy, akármennyire őszinte vagy, csak negatívum jön vissza és ez borzalom! Nehéz ezt egy normális ember számára feldolgozni, és azt mondom, hogy inkább kikapcsolom az internetet és soha nem nézem meg…

Nem csak a „pálya szélén”, hanem a mezőnyben is vannak problémák, melyet most megpróbáltak kiküszöbölni…

Igen, fokozott technikai ellenőrzés volt az egész verseny során, aminek én nagyon örülök, mert rendet kell tenni és tényleg a sarkára kell most már állni az MNASZ-nek. Nem a versenyzőknek kell egymást óvogatni, meg különböző módszerek alkalmazásával egymást rábírni a szabályok betartására. Úgy tűnik, hogy most tényleg észbekapott az MNASZ és mindenhol ellenőrzés volt. Tovább kell folytatni, és akár még aktívabban is lehet ezt csinálni! Fontos, hogy rend legyen a versenyzők között és a technikai bizottság szűrje ki azokat, akik nem tartják be a szabályokat és a pályán kell eldőlnie a verseny végeredményének! Számomra mindenképp pozitív dolog, bár az eredményét egyelőre még nem ismerjük ezeknek az ellenőrzéseknek.

Mire számítasz a következő  murvás futamon?

Az sajnos teljesen egyértelmű, hogy az abszolút küzdelmekből teljesen kiszállunk. A rengeteg N-es Mitsubishivel és S2000-esekkel még ennyire sem tudjuk majd tartani a lépést, úgyhogy én egy abszolút 10 helyezéssel hátrébb is sorolom magunkat, mint ahol eddig voltunk. Ennek ellenére a kétkerekes küzdelmet - az A csoportot, a S1600-asokét - mindenképpen szeretnénk továbbra is megnyerni. Így készülünk tehát a következő - immár - murvás futamra. Az autót most építi át a csapat murvára, majd a verseny előtti héten lesz egy tesztünk is, ahol megpróbáljuk megszokni és jól beállítani az autót. Emellett nagyon szeretném most már tényleg indítani a csapatunk két R2-es autóját is, és nagyon bízom benne, hogy legalább kettő - de reményeim szerint akár három - autóval fogjuk képviselni a csapatunkat a következő futamon!

batran_gyorsan_boldogan_6

Végezetül...

Szeretnék köszönetet mondani azoknak az embereknek, akik szurkoltak nekünk és kiálltak mellettünk a fórumokon! Úgy gondolom, hogy eddig az őszinteséget várták el a versenyzőktől a szurkolók és ha az ember őszinte, akkor ne forgassák ki a szavait. Nem működik, hogy ha őszinte vagy, akkor is negatív kritikával illetnek, valamint akkor is, ha a "sablon-sajtóanyagot" tárod eléjük. Nem arról szól ez az egész, hogy befizette-e az ezer forintot a néző... Jöjjenek ki minél többen, szurkoljanak és mi úgy megyünk, ahogy csak tudunk! Mindent megteszünk azért, hogy a szurkoló elégedett legyen a teljesítményünkkel, az általunk nyújtott látvánnyal!
Ez mindig is így volt és mindig is így lesz!

 batran_gyorsan_boldogan_4

Ez a hír most jelenik meg 5082. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
SS11 - Zagyvaróna-Cered
abszolút első idő
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k