HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Benis RallySprint Kupa 1.forduló
Verseny a Rábaringen
2011-03-13
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
681134371
Napi oldal:
155966
Jelenleg:
1735
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvő
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
272. • 2012-08-30 18:18:26
Helo mindeki.
Vasárnap tervbe van a SRT sprintbajnokság vesenye Petőfibány-Rózsaszentmárton-Ecséd között. Ha valakit érdekel jelezzen a rubi313@freemail.hu címen. Indulás Győrből vasárnap kora hajnalban.
271. • 2012-08-25 09:36:43
Valaki segítség!!! a terep rally egyik térképét sem találom a Rába híd - Pápoc érdekelne ha valaki megtalálná és ide belinkelné igen megköszönném !!
270. • 2012-06-11 12:18:30
Hali.
Tervezek egy látogatást Waldviertel rallyra idén.Oktoberi utolsó hétvégén,péntek-szombat.Szóval 1 hely kiadó.
Nomád stílus(Kombi astraában alvás,szabadtéren sütés).
Elérhetőségek megtalálhatók a nevem alatt.
269. • 2012-05-20 16:48:47
Bocs, nem ebbe a fórumba akartam!
268. • 2012-05-20 04:45:17
Nagyon szép verseny volt a tegnapi prológ.
Már csak a mai gyors maradt hátra. Most indolunk. helyeslek
267. • 2012-05-19 20:31:07
Sajnos egy eleg szomoru friss hir :(((((( sírok

http://automotorcenter.hu/rally-hirek/rally-hirek-belgium-tragikus-baleset-a-sezoens-rallyn.html
266. • 2012-05-14 09:45:48
szevasztok. Nekem egy furcsa kérdésem lenne, de rallyhoz van pici köze. Szeretnék az oldalsó ablakra csináltatni olyat mint a rally autókon hogy a 2 név plusz a zászlók mellettük, de sehol se találok ilyen matricás dolgot. Tud vki segíteni hogy ilyet hol tudok csináltani? esetleg az email cimemre is írhattok, ha itt nem fogom látni. email: skyline5@freemail.hu segítsetek mert nagyon kéne olyan :) köszönöm
265. • 2012-04-23 21:11:27
18.Miskolc Rally 2011 Prológ
Szeretnél hasonló élményben részesülni május 1-jén Budapest belvárosában? Lájkoljátok a Maximmun Racing Team facebook oldalát, és ha elérjük az 500 rajongót, sorsolunk! A legszerencsésebb beülhet Kazár Miki mellé az Evo IX jobb1-ébe! Hajrá! :)

Maximmun Racing Team facebook oldala
264. • 2012-04-13 20:04:46
Remember...remember.... ez maradt itthon..
Szenzációs sárga autó, jó pilóta, és egy mára elfeledett gyorsasági itt
263. • 2012-04-07 12:16:30
hello istván biztos nem emlékszel rám gál jános vagyok,csobánkárol,tibinek barátja ,sok sikert és mutasd meg hogy kell versenyezni,elég jok vagytok te vagy a jo te leszel a bajnok.sok sikert kéz lábbtörést csak egy mondás ,ne érts félre,hajrá te vagy jobb, forgatom a szemem
262. • 2012-04-07 12:00:55
Amit írtál a Historic bajnokságról az is igaz.(Szívem csücske)Mert ma Magyarországon jóval több Historic versenyautó áll bevetésre készen mint ami el is indul egy bajnokin.Ez csak a pénznek tudható be.Mint nevezési díj mint az FIA szábájokhoz való ragaszkodás végett.Volt hagyva némi idő ugyan de szerintem még egy kicsit kéne várni,ugyan is mire felöltözik egy páros az pont annyi pénzbe kerül mindha a NASA-l vennének ruhát.
261. • 2012-04-07 09:02:33
Ma Sáta-Borsodbóta között Hadik Bandiék fogják tesztelni az új N14-es Subarut és a régi N14-esüket! Pontos időpont nincs de körülbelül 13:00 - 15:00-ig érkezhetnek meg és olyan 18:00-ig madadnak! helyeslek Már tegnap is voltak igaz kevés ideig!
260. • 2012-04-06 19:27:03
nem leszek olyan helyzetben, hogy hozzájussak a menetlevélhez! :D
Tudom, erősen sarkosítok, de azért szerintem Te is tudod, mindig vannak őrült emberek egy-egy kategóriában akik kis autóval, meglepőket mennek.... pl. R2-ben suzuki kupa...Asi, Hevesi.... de kicsit korábbról suzukival Turi, Bútor...ladával Cigány, Matics, Kiss A. Wieszt...és még fel lehetne sorolni vagy 100 nevet, sőt most is vannak jópáran..... de ugye nem gondolod egy kategória kikapni GSI-vel Suzukitól, vagy Micuval Ladától (szinte összes gyorson) Nem R1-be való...nincs vele probléma, csak nem oda való.
Am. osztom az írásod, mert szerintem is gyorsabb az R1 eleje, még nézve is érezhető a különbség.
Nekem is van olyan haverom, mire összeállt minden, és egy ütőképes N-es ladát összeraktak, megismerték az autót, kategóriában elég jók lettek volna már ami akkor igen komoly volt, mert voltak vagy 40-en ( de ugye kinek írom...) bevitték katonának, és mire leszerelt, már akkor sokat változott minden..90-es évek eleje...
Az is egy külön történet amiről Ő beszél, miszerint a mostani rally egy kalap...... mert Ők még átmentek árkon-bokron, a mostani autókat meg picit megütik, ott a vége...
Na mind egy, Van hozzá erőtök, és lelkesedés, akkor mihamarabb sikerüljön a historic....Nálunk sajna ez is gyerekcipőben jár, meg ott is indokolatlanul soknak tartom a nevezést, mert biztos vagyok benne, kis nevezésnél sokkal többen lennének, és előjönnének az "őrült" szegényebb driverek, mert így az is unalmas... és ott is beleférne egy nyitottabb kategória, mint akár a Cseheknél (csak hogy megint írjam) mert pl. ott is van olyan historicos Skoda, amiben szekvencionális váltó van.... de szigorúan 13-as kerékkel megy, nem 15-el, mégis el tud fordulni.
259. • 2012-04-06 18:28:08
Még annyit: ha valamilyen csoda folytán néhány éven belül elindulnánk a Historic Bajnokságban (persze, ha lesz) és megverne minket egy sokkal gyengébb autó (bizony lenne rá esély), a beíróban miről ismerünk meg? Csak azért kérdezem, mert ha neked adjuk oda a menetlevelet, nekünk újabb ~15 év kényszerszünet. vigyorgok
258. • 2012-04-06 18:16:22
Kedves Sibera! Szerintem Magyarország, de az egy másik fórum lenne… Úgy gondolom, hogy valamilyen, dictus magister féle megoldás lenne jó. Szerintem is menjen mindenki, aki tud, viszont a tempójának megfelelő rajtszámmal. Egyébként a visszasírt ’80-as, ’90-es években is a nézők nagy többsége a másodosztályt favorizálta ( szinte minden versenyen és kanyarban ezt tapasztaltam ), pedig az R1 gyorsabb, ha kellett pontosabb (persze ilyenkor a többség számára látványtalan ) volt. Én a versenyzőtársaimmal jártam versenyt nézni és nekünk a R1 volt a csúcs látványban is. Én nem élveztem annyira az eséseket, mert tudtam, hogy néhány esetben ez, a páros számára a rallye pályafutásuk legvégét is jelentheti. Volt néhány 1-2 versenyes ill. 1-2 gyorsos ismerősöm,barátom, tudnának mesélni… Nem értettem, hogy a nézők nagyobb része miért látja úgy, hogy aki felmegy R1-be, elfelejt vezetni, mindig spórol az autóval, stb. Tehát már akkor is volt egy ilyen antagonisztikus ellentét a R1 és R2 megítélése között. A feljutásról: akkor is volt pl. méltányossági licenc és voltak nagyon-nagyon népes és nagyon népes kategóriák. Az utóbbiakból a számok alapján könnyebb volt felkerülni, ismétlem a számok alapján, de ez ugyebár rallye. Viszont bármilyen feljutási rendszerről is beszélünk, a legfontosabb megmarad: A PÉNZ. Ha valakinek több van belőle, minden versenyen el tud indulni, nem kell annyira spórolnia, 100%-on mehet, többet tud edzeni(ez most a teszt ) ,erősebb/megbízhatóbb az autója, komolyabb szervízcsapatot tud megfizetni és sorolhatnám az ünnepek végéig. A lényeg: előbb vagy utóbb felkerül. Annak idején mi is vertünk túrában csontszéria Trabanttal majdnem teljes A-s trabis mezőnyt (az N-eseken kívül), meg jónéhány N-es Zsigulit. Aztán végül Opel Kadett GSi –vel „romboltunk” és minket vertek széria Suzukikkal. Én egyik esetben sem örültem volna, ha valaki ezért versenyzői engedélyeket vont volna be. Gondolom, hogy csak képletesen írtad, de akkor is bántó. Te végül nem indultál el egy versenyen sem, aki ezt már megtette vagy meg fogja tenni, én tisztelem és tisztelni fogom. Ez egy alap tisztelet, aztán ehhez jönnek a további jó vagy rossz tapasztalatok, de az alap meg kell, hogy maradjon. Az általánosítás viszont megsérti ezt.
Sajnos Magyarország más pályát fut be, mint Csehország, de ez is egy másik fórum lenne. A rallye pedig valamilyen formában a lenyomata. A csehekhez, pláne nyugati országokhoz képest nálunk kezd eltűnni az a bizonyos középosztály. Szerintem innen is jöhettek volna az általad javasolt kupákba, viszont ilyen társadalmi viszonyok között ez nagyjából kiesik. Tehát marad a felső kategória (autókban is ) ,aztán némi űr, majd a kisebb, olcsóbb versenyek. Persze ezt is oldalakon keresztül lehetne tagolni, mert így általánosító, ill. ez is csak egy vélemény.
A szponzorpénzekről meg miket is ír az a cikk, valamilyen szokatlanul erős anyagot szívott az író? kacsintok neszóljszám
257. • 2012-04-06 16:05:47
jól mondod
de, egyszerűbb mindenkit lehúzni...
256. • 2012-04-06 15:55:43
Tévedés.
Nem azért írok, mert azt gondolom, ettől változna is valami.
Nem hiszem a mai világban egy "górét" is érdekelné ki miért tiltakozik!
...egy vélemény a sok ember közül...van aki így látja, és biztos vagyok benne, sokkal többen nem! Ez van!

annyi hozzáfűznivalóm lenne pestitomi az írásodhoz... ha már magyar szurkolói klub..
Vannak Nálam sokkal többet Csehországba kijáró embrek...Dicsérjük a rallykat, mert van miért! Ez anno eljutott még Kopeckyékhez is, és hogy lásd mennyivel máskép gondolkodnak, Kopeckyék szerveztek egy murva tesztet nálunk, ahová meghívtak Minket, mint Cseh fanokat! Tudod mi lett a vége? nah ez magyarország, csupa kis betűvel! A sok senkiházi irígy mocsok bekavart, hogy nehogymár, idejön egy sztár (!) és nem a lóvés kölyköket, meg celebeket fogja vinni, hanem fórumokon írkáló senkiket......
Kopeckyék meg elmentek máshova tesztelni...
Ilyenek után (is!) lelkesedjek itt bármiért?
255. • 2012-04-06 14:26:59
Kedves Sibera! Ha ennyi ideje és ennyire jól látsz minden problémát, javaslom, hogy alakíts pl. egy szurkolói klubot (pl. a fociban is van ilyen, sőt elképzelhető, hogy külföldön a rallye-ban is, ezt te jobban átlátod). Ha jól csinálod, elég sok embert tudsz mozgósítani és ezzel, az általad felépített háttérrel lehet, hogy el tudsz érni egy bizonyos mértékű érdekképviseletet. Hogy mekkorát és van-e egyáltalán értelme? Meg kell csinálni és akkor kiderül! Ezt csak azért írom, mert úgy gondolom, hogy az „okádás” –nak így önmagában semmi értelme,sőt inkább rombol. Eddigi hozzászólásidból arra következtetek, hogy versenyek rendezésében eddig nem segédkeztél, valami miatt versenyautóba sem ültél (bár megtetted volna…), viszont meglehetősen általánosító és bántó módon ütöd-vágod azokat, akik ezt már megtették. Kritikáid nagy része jogos, de ha te nem vállalsz semmit, akkor ez nagyon, de nagyon kevés… Még annyit: természetesen magyar szurkolói klubra gondoltam…
254. • 2012-04-06 10:35:44
Bemelegítésképpen itt egy link a rallye-val kapcsolatban.
Két oldalas, és a második oldal érdekesebb talán mint az
első. Ajánlom mindenki figyelmébe a kommenteket is,
itt van belőlük egy kis ízelítő:

Nem "csak" a vezetők. Csodálkozom is, hogy ilyen őszintén
írtak erről a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb
csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy
közgyűlésre, vagy szakággyűlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselők választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyűlést megelőző héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetőt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezőny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szőkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmiről. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran
LINK

A saját véleményem:

Szinte mindenben egyet tudok érteni Jocival, és Siberával (nevezhetjük Őket a nép hangjának), kivéve két dologban.
1.
Utánpótlás kérdés. Sajnos ma, egyéb sportágakban is meghatározó jelentősége
van a tehetséges ifjú sportolók anyagi hátterének. Ez alól a rallye sem kivétel, sőt
itt fokozottan érvényes. Talán akkor lehetne ezt a szövetségen számon kérni, ha
lenne egy egységes, nagyvonalú támogatói háttér a rallye mögött, ami áldozhatna erre.
De nincs!

2.
Sajnos nem lenne elég, ha a jelenlegi vezető tisztséget betöltő emberek (és sleppjük)
el lenne zavarva a rallye környékéről. Addig, amíg szervezeti változások nem jöhetnek létre, addig majdnem teljesen mindegy, hogy személy szerint kik a vezetők.
A szervezeti megújulás legnagyobb akadálya ma, hogy nemzetközileg, országonként csak egy szervezetet fogadnak el a sportág képviselőjeként. Erre hivatkozva, és a sporttörvényre,
minden megújulási javaslatot lesöpörnek az asztalról.
A képviselettel kapcsolatban el lehetne gondolkodni azon, hogy míg egyéb sportágakban,
pl. a labdajátékok terén, ahány sportág, annyi szövetség van (kosárlabda-, kézlabda-,
labdarúgó-, stb szövetségek), addig az autósportokat csupán egy szövetség képviseli,
holott itt is lehetne rallye-, gyorsasági-, drift-, stb. szövetség, és rögtön tisztább lenne a kép.
Ha megújulásról beszélünk, akkor ez kell, hogy legyen az egyik irány.
Jelzem, hogy az érvénybe lévő rendszer megváltoztatása nem kis falat, mert ez hozzátartozik
a világ működtetésével kapcsolatos szerep leosztásokhoz.

Maradva a szervezeti struktúránál, a látszat alapján van egy rosszul, de demokratikusan működő MNASZ, a számtalan bizottságával ami a demokrácia terhével a vállán képtelen
irányt változtatni, ha kell. (Mi lett volna Kolombusz Kristóffal, ha a hajója demokratikus irányítás alatt lett volna! Soha nem fedezte volna fel Amerikát, még most is az Atlanti
óceán közepén keringenének, ahogy most ezt az MNASZ is teszi a saját vizein.)
Ugyanakkor vele párhuzamosan működik egy jól prosperáló kis mostoha testvér (RTE)
ahol talán nem annyira divat a bizottságosdi. A legegyszerűbb megoldás az lenne
ha Mészáros Iván lenne megbízva a rallye, mint sportág (nem szakág!) rendbetételével.
Azt pedig, hogy Ő ezt kikkel képzeli el, hogyan és milyen keretek között, azt rá kellene bízni. Szerintem rajta kívül az elmúlt 10-15 évben senki sem bizonyította jobban rátermettségét, és elhivatottságát.

Ha a lesüllyedés konkrét okait szeretnénk elemezni, akkor nagyon régről kell indítani.
Régről, abból az időkből, amikor még rallye volt a rallye, és pont ezért szerették
meg a tömegek, versenyzők és nézők egyaránt..
Tehát: Anno volt a Gr1, meg a Gr2, ahol az 1-es volt a széria, a 2-es a tuning.
Aztán jött a FIA, jött az 1/b, meg az A és B meg ki tudja még mi.
Jöttek a homológ előírások. Ha jól emlékszem, az akkor éppen cseperedő korában
járó rallyecross-ra a homológ cuccok bevezetése akkora csapást mért, hogy az majd bele pusztult. Hajdanán voltak vegyes talajú, hosszú távú, és még korábban titkos útvonalú versenyek is. Nem voltak szervizparkok. Aztán jöttek a körön lebonyolított rallye-k, azonos talajú versenyek, és a komfortos szervizparkok.
Röviden, így utólag visszanézve, minden olyan szabály bevezetése egy szög volt a magyar
rallye koporsójába, ami a nemzetközi trendhez való közeledést szolgálta. Ez ma is így van,
csak a mai szögek duplán számítanak, és mélyebbre hatolnak.
Nem mondom, hogy egy az egyben vissza kell hozni a régi szabályokat, de ahol lehet ott igen.
Jotti szerint, ha a hist.EB-n a régi stílusú szervizek működhetnek, akkor ugyan az ORB-ben miért nem? Mi az, hogy nem lehet rendezni vegyes talajon versenyt? Lehetne, méghozzá
úgy, hogy nincs futómű csere! Lehet tekergetni a gátlókat, meg lehet kereket cserélni, oszt go!
Mert a rallye más néven, megbízhatósági túra verseny!

Sibera és Joci is emlegetik a feljutási rendszert. Elméletileg jó lenne, de a mai gazdasági helyzet miatti versenyzői létszám ezt szerintem nem teszi lehetővé. Ma a relatíve kevés versenyző négy csoportra oszlik: Sprint, RTE, R2, R1. Csak kérdezem, hogy a jelenlegi helyzetben normális dolog e, a kicsit még kisebb részekre osztani? Szerintem meg kellene próbálni egy olyan országos, nyílt rallye bajnokságot kiírni, ahol a jelenlegi négy osztály versenyzői együtt, egymás ellen versenyezhetnének. A versenytávot valahol a jelenlegi osztályokban alkalmazott távok átlaga körül kellene meghatározni, hogy az a R1-nek költség csökkenést, az alacsonyabb osztályoknak pedig csak a minőség növekedésével arányos költségnövekedést okozna. A menők, és a sprintesek is kapkodhatnák a lábukat, mert mindenki bizonyítani szeretne.
A tréningezés, pályabejárás szabályain is lenne mit felülvizsgálni, lazítani, ami a tempót és
a biztonságot is kedvezően befolyásolhatná, a verseny előtti ráhangolódásról (nézők, versenyzők és helyi lakosság) nem is beszélve.

A lecsúszás okainak vizsgálata során nem mehetünk el szó nélkül amellett,
hogy a rallye (de tartok tőle, hogy az autósport más ágai is) túlságosan el üzletisedtek.
Jobban hasonlít az egész egy pénzügyi bűvész klubhoz, mint a sporthoz.
A klasszikus értelembe vett szponzor ritka mint a fehér holló. Ez sajnos igaz a versenyzőre,
szövetségre, rendezőkre. A tisztesség hiánycikk lett, a lenyúlás természetes. Ez az oka annak(többek közt), hogy a sportérték is a nulla felé tendál. A sokat szidott fociból példát hozva, ott egyetlen egy kétballábas, vagy sztár futballista sem merte volna venni magának a bátorságot egy vesztes meccs után, hogy azt mondja, hogy ugyan a meccset elvesztettük, de a csapat nagyon jól játszott, jól éreztük magunkat és jól szórakoztunk. A nézők leharapták volna az így nyilatkozó játékosok fejét.
Hányszor hallottunk ilyen tartalmú nyilatkozatokat a rallye versenyzőktől? –tisztelet a kivételnek. Harapdálják is a nézők a fejüket most rendesen.

Afelől pedig ne legyen kétsége senkinek, hogy a mostani helyzet egy háború, a jelenlegi
vezetés és a helyükre pályázók között. A rendező, e háborúnak az egyik fegyverneme.
A csaták már tavaly aktuálisak lettek volna, de akkor még volt mit veszteni. Az idén
már nincs sok, ezért a verseny (ek) elmaradása (is).

253. • 2012-04-05 19:41:56
Kedves Sibera remélem rajtam kívűl is elolvasták.Nagyon ül amit írtál.
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvő
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k