Bolhából elefánt?
Lesz e verseny a széttúrt veszprémi pályákon?
2008-06-10
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
808132634
Napi oldal:
42299
Jelenleg:
1048
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Számtalan pletyka kering a Közép-Európa Rally és annak helyszínein zajló későbbi versenyek összefüggéseiről. A rossz nyelvek a nemzetközi versenyt okolják tereprali versenyek elmaradásáért, és lebegtetik, hogy az Országos Rallye Bajnokság futamai is veszélyben vannak. Az egyik legilletékesebbet, Székely-Nagy Katát hívtuk fel, hogy megtudjuk: mi is az igazság.

- Elég nehéz helyzetben vagyok, ha nyilatkoznom kell a témában, hiszen a Közép-Európa Rallynak és a terepralinak is sajtófőnöke voltam, vagyok. Ha bármi rosszat mondanak akármelyikről, nekem az nagyon rosszul esik, ráadásul sok téves információ kering a levegőben. Az mindenképpen tény, hogy a Közép-Európa Rally következményei miatt maradt el az esemény utáni harmadik hétvégére bejelentett tereprali bajnoki futamunk, a Liszi-Bau Kupa.

- Mi volt az ok, amiért elmaradt ez a verseny?
- Konkrétan nem sikerült megszerezni a környezetvédelmi engedélyeket erre a kupára, mivel ez ugyanazon a terepen zajlott volna, mint ahol a Közép-Európa Rally ötödik és hatodik szelektív szakasza haladt, vagyis a Veszprém-Tapolca útvonalon. Ez egyébként eredetileg nem szerepelt a nemzetközi verseny útvonalában, de mivel törölték Romániában a szovátai szelektívet, utólag ezt - a már meglévő és kidolgozott - szelektívet emelték be a törölt szakasz helyett. A Közép-Európa Rally olyan nagy médiafigyelmet kapott, hogy természetesen a környezetvédők és a civilszervezetek is felkapták a fejüket. Jó alkalom adódott arra, hogy érvényesítsék a különböző szándékaikat, ezért a Közép-Európa Rally után azt mondták, hogy olyan szintű környezeti károsodásokat szenvedett a terület, hogy a Környezetvédelmi Minisztériumnak felül kell vizsgálni a kialakult helyzetet. Amíg pedig ez a vizsgálat tart, addig nem adnak engedélyt semmilyen versenyre.

- Elmondásuk szerint milyen károk érték a környezetet? Azon kívül, hogy a földet feltúrták az autók…
- Itt vannak a nagyon nagy csúsztatások a történetben, mert egyes emberek olyanokat terjesztenek, amik nem igazak. Az tény és természetes, hogy ha elhalad nyolcvan autó és negyven kamion egy terepen, akkor az károsítja a természetet. De egyrészt azt tudni kell, hogy a Közép-Európa Rally Magyarországon csak és kizárólag katonai lőtereken haladt át, másrészt a szervezők teljes mértékben betartották azokat az előírásokat, amiket a Környezetvédelmi Minisztérium feltételként szabott az engedély kiadására.  Ki volt szalagozva a pálya, nem hirdették meg azokat a szakaszokat a nézők számára, ahol letaposhattak védett növényeket, és a verseny után a kárrendezés megtörtént. Az, hogy egyes versenyzők több méteres távolságokban levágták a kanyarokat, és ezzel az útvonalról letérve károsították a környezetet, olyan dolog, ami minden raliversenyen becsúszik. Összességében azt lehet mondani, hogy a szervezők mindent megtettek, hogy ne legyen ebből később probléma. Mivel azonban a média figyelme óriási volt, most a Környezetvédelmi Minisztérium is fokozott figyelemmel vizsgálja ezt a terepet és a magyarországi autóversenyeket. Sokszor lebegtették a verseny ideje alatt, hogy engedély nélkül rendezték meg a futamot, mivel néhány civil zöld szervezet fellebbezett a már kiadott engedély ellen, így ezzel az felfüggesztett állapotba került - sajnos ennek ez a jogi menete.

- A rekonstrukciós munkák is a rendezés feltételei voltak?
- Igen, a szervezők csak úgy kapták meg az engedélyeket, hogy ha vállalják, hogy május 15-ig bemutatnak egy légifelvétel-sorozatot, amelyen jól látszik, hogy milyen állapotba került a pálya a verseny után, és mit tettek annak érdekében, hogy helyreálljon a természet. Ezt természetesen időben bemutatták.

- Keringenek olyan pletykák is, hogy akkorák a károk, hogy veszélyben vannak ORB futamok: a veszprémi és a nyirádi is. Te hogy látod ezt?
- A nyirádi pálya valóban borzalmas állapotban volt a verseny után, de a rendező részéről mindenféle kárrendezés megtörtént, mindent megtett annak érdekében, hogy a környezet rendben legyen. Most várjuk, hogy a hatóságok hogyan döntenek, és milyen hosszú távú következményei lesznek az eseménynek.

- Mikorra várható a döntés?
- Nem tudjuk. Nekünk is lesz egy versenyünk augusztusban, a HunGarian Baja, de a Veszprém Rallye előtte van… Többféle verziót hallottam. Az egyik szerint a veszprémi versenyre még nem lesznek meg az engedélyek, de a Bajá-ra már igen, a másik szerint még a Veszprém Rallye-t keresztül lehet vinni, de utána már semmit… Igazán nem tudom. Azt érzem, hogy nagyobb a felhajtás a dolog körül, mint amekkora valójában. Nagyon sajnálom a tereprali versenyeket, és a veszprémi ORB futamot is, de általában talán a legjobban azt, hogy mind a Közép-Európa Rally szervezői, mind a környezetvédők nehéz helyzetbe hozták a hazai autósportot. Egy azonban biztos: én ezt nem annak tudom be, hogy idejött egy hatalmas, nemzetközi verseny, hanem annak, hogy a környezetvédelmi hatóságok ennek kapcsán felfigyeltek a dologra, és próbálnak ebbe kapaszkodni.

- Lehet alternatíva a veszélyben lévő versenyekre?
- A Hungaian Bajá-t nem tudjuk máshol megrendezni, mert ez a verseny hagyományosan a veszprémi pályákon zajlik. Egyébként a tereprali szakág önmagában nincsen veszélyben, mert ha az idei bajnokságunk kicsit kurtább is lesz, mint amilyenre terveztük, már gondolkodunk a lehetséges megoldásokon a jövő évre.

- A magyar versenyzők, a terepralisok mit gondolnak a kialakult helyzetről?
- Azt gondolom ők is hasonlóképpen vannak ezzel. Nagyon nagy dolognak tartják, hogy Sainz, Peterhansel, Robby Gordon, Cyril Despres és az összes gyári csapat versenyzője itt volt, nagyon élveztek velük versenyezni. Arról senki nem beszél, hogy a Közép-Európa Rally a magyar autósport és a tereprali életében mekkora eseménynek számít, hiszen mégiscsak a világ élversenyzőit láthattuk testközelből, miközben 140 országban a televízión keresztül követték az eseményeket. Büszkének kellene lennünk, hogy megrendezhettük ezt az eseményt, amely a kormány teljes támogatását élvezte, hiszen nem csak az autósportot, hanem a turizmust is nem kis mértékben lendítette fel. Egy picit most az egyik szemünk sír, a másik nevet - ilyen állapotban vagyunk. Sajnáljuk, hogy elmaradt a Liszi-Bau Kupa és aggódunk, hogy mi lesz a következő versenyeken, miközben mégiscsak elmondhatjuk magunkról, hogy a teljes Dakar mezőny nálunk versenyzett… Várjuk, hogy mi lesz a döntés, és ha nagy bajok lesznek, majd összedugjuk a fejünket és megpróbálunk a jövőre megoldást találni.

 

Ez a hír most jelenik meg 9736. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k