Bolhából elefánt?
Lesz e verseny a széttúrt veszprémi pályákon?
2008-06-10
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765716847
Napi oldal:
25795
Jelenleg:
843
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Számtalan pletyka kering a Közép-Európa Rally és annak helyszínein zajló későbbi versenyek összefüggéseiről. A rossz nyelvek a nemzetközi versenyt okolják tereprali versenyek elmaradásáért, és lebegtetik, hogy az Országos Rallye Bajnokság futamai is veszélyben vannak. Az egyik legilletékesebbet, Székely-Nagy Katát hívtuk fel, hogy megtudjuk: mi is az igazság.

- Elég nehéz helyzetben vagyok, ha nyilatkoznom kell a témában, hiszen a Közép-Európa Rallynak és a terepralinak is sajtófőnöke voltam, vagyok. Ha bármi rosszat mondanak akármelyikről, nekem az nagyon rosszul esik, ráadásul sok téves információ kering a levegőben. Az mindenképpen tény, hogy a Közép-Európa Rally következményei miatt maradt el az esemény utáni harmadik hétvégére bejelentett tereprali bajnoki futamunk, a Liszi-Bau Kupa.

- Mi volt az ok, amiért elmaradt ez a verseny?
- Konkrétan nem sikerült megszerezni a környezetvédelmi engedélyeket erre a kupára, mivel ez ugyanazon a terepen zajlott volna, mint ahol a Közép-Európa Rally ötödik és hatodik szelektív szakasza haladt, vagyis a Veszprém-Tapolca útvonalon. Ez egyébként eredetileg nem szerepelt a nemzetközi verseny útvonalában, de mivel törölték Romániában a szovátai szelektívet, utólag ezt - a már meglévő és kidolgozott - szelektívet emelték be a törölt szakasz helyett. A Közép-Európa Rally olyan nagy médiafigyelmet kapott, hogy természetesen a környezetvédők és a civilszervezetek is felkapták a fejüket. Jó alkalom adódott arra, hogy érvényesítsék a különböző szándékaikat, ezért a Közép-Európa Rally után azt mondták, hogy olyan szintű környezeti károsodásokat szenvedett a terület, hogy a Környezetvédelmi Minisztériumnak felül kell vizsgálni a kialakult helyzetet. Amíg pedig ez a vizsgálat tart, addig nem adnak engedélyt semmilyen versenyre.

- Elmondásuk szerint milyen károk érték a környezetet? Azon kívül, hogy a földet feltúrták az autók…
- Itt vannak a nagyon nagy csúsztatások a történetben, mert egyes emberek olyanokat terjesztenek, amik nem igazak. Az tény és természetes, hogy ha elhalad nyolcvan autó és negyven kamion egy terepen, akkor az károsítja a természetet. De egyrészt azt tudni kell, hogy a Közép-Európa Rally Magyarországon csak és kizárólag katonai lőtereken haladt át, másrészt a szervezők teljes mértékben betartották azokat az előírásokat, amiket a Környezetvédelmi Minisztérium feltételként szabott az engedély kiadására.  Ki volt szalagozva a pálya, nem hirdették meg azokat a szakaszokat a nézők számára, ahol letaposhattak védett növényeket, és a verseny után a kárrendezés megtörtént. Az, hogy egyes versenyzők több méteres távolságokban levágták a kanyarokat, és ezzel az útvonalról letérve károsították a környezetet, olyan dolog, ami minden raliversenyen becsúszik. Összességében azt lehet mondani, hogy a szervezők mindent megtettek, hogy ne legyen ebből később probléma. Mivel azonban a média figyelme óriási volt, most a Környezetvédelmi Minisztérium is fokozott figyelemmel vizsgálja ezt a terepet és a magyarországi autóversenyeket. Sokszor lebegtették a verseny ideje alatt, hogy engedély nélkül rendezték meg a futamot, mivel néhány civil zöld szervezet fellebbezett a már kiadott engedély ellen, így ezzel az felfüggesztett állapotba került - sajnos ennek ez a jogi menete.

- A rekonstrukciós munkák is a rendezés feltételei voltak?
- Igen, a szervezők csak úgy kapták meg az engedélyeket, hogy ha vállalják, hogy május 15-ig bemutatnak egy légifelvétel-sorozatot, amelyen jól látszik, hogy milyen állapotba került a pálya a verseny után, és mit tettek annak érdekében, hogy helyreálljon a természet. Ezt természetesen időben bemutatták.

- Keringenek olyan pletykák is, hogy akkorák a károk, hogy veszélyben vannak ORB futamok: a veszprémi és a nyirádi is. Te hogy látod ezt?
- A nyirádi pálya valóban borzalmas állapotban volt a verseny után, de a rendező részéről mindenféle kárrendezés megtörtént, mindent megtett annak érdekében, hogy a környezet rendben legyen. Most várjuk, hogy a hatóságok hogyan döntenek, és milyen hosszú távú következményei lesznek az eseménynek.

- Mikorra várható a döntés?
- Nem tudjuk. Nekünk is lesz egy versenyünk augusztusban, a HunGarian Baja, de a Veszprém Rallye előtte van… Többféle verziót hallottam. Az egyik szerint a veszprémi versenyre még nem lesznek meg az engedélyek, de a Bajá-ra már igen, a másik szerint még a Veszprém Rallye-t keresztül lehet vinni, de utána már semmit… Igazán nem tudom. Azt érzem, hogy nagyobb a felhajtás a dolog körül, mint amekkora valójában. Nagyon sajnálom a tereprali versenyeket, és a veszprémi ORB futamot is, de általában talán a legjobban azt, hogy mind a Közép-Európa Rally szervezői, mind a környezetvédők nehéz helyzetbe hozták a hazai autósportot. Egy azonban biztos: én ezt nem annak tudom be, hogy idejött egy hatalmas, nemzetközi verseny, hanem annak, hogy a környezetvédelmi hatóságok ennek kapcsán felfigyeltek a dologra, és próbálnak ebbe kapaszkodni.

- Lehet alternatíva a veszélyben lévő versenyekre?
- A Hungaian Bajá-t nem tudjuk máshol megrendezni, mert ez a verseny hagyományosan a veszprémi pályákon zajlik. Egyébként a tereprali szakág önmagában nincsen veszélyben, mert ha az idei bajnokságunk kicsit kurtább is lesz, mint amilyenre terveztük, már gondolkodunk a lehetséges megoldásokon a jövő évre.

- A magyar versenyzők, a terepralisok mit gondolnak a kialakult helyzetről?
- Azt gondolom ők is hasonlóképpen vannak ezzel. Nagyon nagy dolognak tartják, hogy Sainz, Peterhansel, Robby Gordon, Cyril Despres és az összes gyári csapat versenyzője itt volt, nagyon élveztek velük versenyezni. Arról senki nem beszél, hogy a Közép-Európa Rally a magyar autósport és a tereprali életében mekkora eseménynek számít, hiszen mégiscsak a világ élversenyzőit láthattuk testközelből, miközben 140 országban a televízión keresztül követték az eseményeket. Büszkének kellene lennünk, hogy megrendezhettük ezt az eseményt, amely a kormány teljes támogatását élvezte, hiszen nem csak az autósportot, hanem a turizmust is nem kis mértékben lendítette fel. Egy picit most az egyik szemünk sír, a másik nevet - ilyen állapotban vagyunk. Sajnáljuk, hogy elmaradt a Liszi-Bau Kupa és aggódunk, hogy mi lesz a következő versenyeken, miközben mégiscsak elmondhatjuk magunkról, hogy a teljes Dakar mezőny nálunk versenyzett… Várjuk, hogy mi lesz a döntés, és ha nagy bajok lesznek, majd összedugjuk a fejünket és megpróbálunk a jövőre megoldást találni.

 

Ez a hír most jelenik meg 9700. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k