Botka Dudu bizakodó
Sok hasonló autó, sok jó pilóta, lehetnek jó versenyek itthon is!
2014-02-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763321660
Napi oldal:
59117
Jelenleg:
936
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

botka_dudu_bizakodo_2

Botka Dudu tavaly megnyerte a Veszprém Ralit és év végén már egy új autóval, egy S2000-essel újra a győzelem helyszínén autózott. A 2014-es terveiről beszélgettünk Dáviddal:

Beszéljünk egy kicsit a tavalyi esztendőről! 
A román bajnokságban második helyen végeztél, itthon futamot nyertetek és év végére egy új autóval álltál rajthoz...
Igen! Pályafutásom legjobb évén vagyunk túl. Nagyon jól éreztük magunkat, beérett sok munkánk és azt gondolom jól is tudtunk autózni. Tényleg nagyon jó év volt a 2013-as!

Milyen az új autó? Gyorsabb, mint a Mitsubishi?
Az a jó ezekben a Peugeot 207-esekben, hogy ezek már nem ügyfélautók, hanem top versenyautók. Szétszedtük, most rakjuk össze, minden kézre fog állni benne. 

Ezzel az autóval lehet magyar bajnokságot nyerni! Ha nem lesznek WRC-k, akkor van értelme itthon indulni!
Eddig azért sem erőltettük az itthoni indulást, mert a 3., 4. helyekért nem nagyon tartottuk értelmét küzdeni. Így van esélyünk, hogy bajnokságot tudjunk nyerni, és ha azt nem is, de talán futamokat igen.

 
Ezt az interjút már több hete halasztgatjuk... Volt szó más felállásról, mesélj egy kicsit erről.
Tavaly a román bajnokságban egy csapatban mentünk Delecour-al. Idén az volt a csapat első gondolata, hogy mi váltsuk fel és Ő nem indul. Ez a tárgyalássorozat húzódott el ilyen sokáig. Sajnos nem kaptunk kielégítő választ, hogy ez összejön, vagy sem. Erre vártunk szerdáig.
Nagy lehetőség lett volna egy olyan csapattal indulni, akik az Európa Bajnokságon is részt vesznek, a román bajnokságban szerepelnek és egy két VB futamon is. Úgy éreztük, hogy ez a jövőnk szempontjából előnyösebb lehetett volna, mint az itthoni pályákon autózni újra.
Ez sajnos nem jött össze, ahogy mi vártuk. Másod-, harmadrendű lehetőséget ajánlottak fel.
Úgy éreztem, hogy akkor inkább maradunk a saját lehetőségeinken belül, versenyezzünk felszabadultan, ne kelljen más bajaival vesződnünk csapaton belül és a magyar bajnokságra összpontosítunk teljes erőnkkel! 
 
Az autónk megvan. Ha meg tudjuk tanulni kiautózni a benne lévő lehetőségeket, ezalatt az egy-két verseny alatt, amit még a szezonnyitó előtt megyünk vele, akkor előrébb lehetünk és nem leszünk hátrányban.
Nyerni szeretnék!
 
Beszéltél versenyekről, tesztversenyről. Mi a programotok?
Az orfűi Tesztrally az egyes számú tesztünk. Rá egy hétre van a Brassó Rally, 150 kilométer gyorsasági távval, azt még nem döntöttük el, hogy oda elmenjünk. Jobb lenne ez a hosszabb futam. Bízok benne, hogy még Romániában is tudunk labdába rúgni, folynak még megbeszélések és három-négy futamra talán összejön a támogatói háttér.
 
Cél a magyar bajnoki cím?
Szerettünk volna EB futamokon menni, vagy teljes szezont a román bajnokságban, de talán a legnagyobb reklámja annak van, ha itthon indulunk! 
 
Ami zavar a magyar versenyzésben, hogy mindenki utálja a másikat. Romániában ez teljesen másképp, és jól működik. Bízok benne, hogy nem csak a Szövetségen belül, de a szurkolók is nem csak a rossz oldalát látják ennek a sportnak! Szeretném, ha a jó oldalra szegeződne a nagyobb figyelem! És akkor ki tudunk jönni ebből a semmiből, amiben benne vagyunk.
 
Az autó tehát a 207-es... Marad fekete?
Épp most volt nálunk Maurizio, ő próbál valami színt vinni a csapatba. De én még mindig a feketénél maradok (Mau szerint túl egyszerű vagyok... :)). A szurkolók már megszokták, nekem ez a kedvenc színem és a Peugeot is valamennyire jól mutat benne.

botka_dudu_bizakodo_3
 
Mondtad, hogy tudna itthon is egy kemény, nézhető, élvezhető bajnokság kialakulni...
Úgy hallottam, hogy nagyon dolgoznak rajta, hogy Janika visszatérjen. Nagyon örülnénk neki! Szerintem sokat segítene a ralinak!
Tudom, sokan nincsenek jóban Asival, de nekem hiányzik az Ő versenyzése is. Turi Tomi is jót tenne ennek a mezőnynek...
Remélem összejön nekik!
És akkor lehetne egy olyan bajnokságunk, amit érdemes lenne újra nézni és a bajnoki címet is nagy dolog lenne megnyerni és nem csak megszerzi valaki.
 
Nagyon bízok abban, hogy ez az év jobb lesz, mint a tavalyi vagy a tavalyelőtti!
Van lehetőség, lehet sok hasonló autó, van sok jó pilóta! Ha összeáll minden és szép, tiszta autókkal oda tudunk állni a rajtokhoz, jó versenyeket tudunk csinálni, akkor helyre tud jönni a rallysport megbecsülése!

Legyen így! 

botka_dudu_bizakodo_1

Ez a hír most jelenik meg 4387. alkalommal
címkék: Botka Dudu
Share |
Országos Rallye Bajnokság 2014
20.VREDESTEIN Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k