Budavári Zoli Orfűn próbálta ki először verseny körülmények között az N csoportos Mitsubishit. A problémamentes Teszt Rallye után már nagyon várja a miskolci évadnyitót, ahol az eddig jól megszokott zöld helyett új színekben pompázik majd az EVO IX-es Lancer.
Milyen volt az első versennyel eltöltött hétvégétek a hosszú téli szünet után? Hogy éreztétek magatokat Orfűn?
Nagyon jók voltak a benyomások az egész verseny alatt! Az autó tökéletesen működött, egy pisszenése sem volt. A csapat is jól dolgozott. Sok munkájuk a versenyen ugyan nem volt, mert előtte jól felkészítették az autót.
A futam előtt még teszteltünk egyet Kisvaszaron, az is nagyon jól sikerült. Ott próbálgattuk a végső beállításokat, amit Orfűn használtunk. Tehát elég jól felkészülve vágtunk neki az orfűi sprint versenynek. A teszt Rallye egy 6 kilométeres szakasz volt, amit oda-vissza kellett megtenni. Ez inkább pálya, mint rali verseny, mert nagyon jó minőségű, széles volt az aszfalt, helyenként szalagkorláttal. Úgy gondolom, hogy elég jól sikerült ezt a feladatot megoldanunk, Szabi nagyon jól dolgozott az első közös versenyünkön! Nem hibáztunk és voltak elég szép időeredményeink a gyorsasági szakaszokon. Azt mondhatom, hogy nyugodtan térhettünk haza az Orfűi verseny után.
Mit vársz magatoktól Miskolcon? Gondolkozol helyezésben, vagy van valaki, vagy valakik, akivel meccsben szeretnétek lenni?
Elvárt helyezést babonából sem mondok, mert nagyon sok tényezőn múlik, hogy egy csapatnak a versenye jól sikerüljön. Miskolc sokkal nehezebb, sokkal hosszabb lesz, mint az orfűi sprint. Nem biztos, hogy messzemenő következtetéseket le lehet vonni egy ilyen teszt versenyből. Úgy gondolom, ez jól sikerült, felkészültünk, én ebből ezt szűrtem le és Miskolcra is ezzel a hozzáállással vágunk neki! Fel kell készülni és ha hasonló érzésekkel fogunk lejönni a pályákról a Szabolccsal, mint ahogy Orfűn is tettük, akkor nagy baj nem lehet!
Teszteltétek még az autót Miskolc előtt?
A múlt hétvégén volt egy tesztünk, egy teljesen más, dobálós pályán. Már inkább a miskolci szakaszokra próbáltuk az autót ráhangolni. Mint mondtam az orfűi sprint szinte pályaverseny, mert annyira jó minőségű az út, viszont azok a szakaszok, amik Miskolcon várnak ránk, mind bakhátasak, felhordásosak, sokkal-sokkal technikásabbak. Más vezetést igényel. Gumikat is teszteltünk, akár csak Orfűn. Sikerült egy új abroncsot kipróbálnunk. Jók voltak az első benyomások azokról az új Michelinekről, amikkel menni fogunk. Szerintem jól sikerült a teszt. Most már nagyon várjuk a tréninget, és hogy elkezdjük a versenyt!
Az autó desing-je is megváltozik az idei évre. Miért váltál meg a jól megszokott zöld színtől?
Igen, az elmúlt hét évben mindig zöld volt az autóm. Egy kicsit hozzá is kötötték mind a nézők, mind a versenyzőtársak ezt a színt a nevemhez. De ebben az évben minden új lett körülöttem, az autó, a csapat, a navigátor. Ezért úgy gondoltam, hogy lezárok egy korszakot, az A-s, S csoportos autóval. Új időszak kezdődik az N-es Lancerrel és ebbe az új korszakba az is beletartozik, hogy megválok a régi dolgoktól, így a színen is változtattam! A kékre esett a választás. A tervek alapján nekem és a csapatnak is nagyon tetszett az autó, remélem a nézők szimpátiáját is elnyeri!
A Miskolc Rallye-nak szerinted az első, éjszakai, vagy a második napja lesz a vízválasztó? Ti milyen taktikával készültök az első futamra?
Minden pályán jártam már a korábbi években, kivéve a mályinkai szakaszt. Tavaly ezen is tréningeztem, de magára a pályára versenytempóban már nem jutottam fel. Erről van a legkevesebb fogalmam, a többit azért ismerem. Szerintem a verseny legnehezebb része az első nap lesz, a sötétben. Valószínűleg ezt mások is így gondolják, ezért lehet, hogy nem ezeken a gyorsokon rostálódik majd meg a legjobban a mezőny. A kategóriánkban nagyon sok a rutinos pilóta, akik már régóta mennek ilyen autóval, meg ezeken a pályákon. Talán ők is hasonló képen gondolkoznak, mint mi. Egy stabil jó tempóval próbálunk majd indítani és meglátjuk, hogy a második nap elején ez mire lesz elég, hogy hol fogunk rajtolni. Az igazi támadást mi a második napra tervezzük, ha kell. Ha nem, akkor nem. :) Majd meglátjuk.