|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Ifj.Tóth János és Szőke Tamás domináltak a székesfehévári futamon, aztán egy lassú defekt és egy kerítés megakadályozta őket abban, hogy megnyerjék a versenyt. Egy kis szünetet hagyva, hogy leüljenek az élmények, a kassai verseny előtt beszélgettünk Janikával. Teljesen partiban voltatok és Norbi azt nyilatkozta, hogy nem ért volna utol. Mi változott? Egy kicsit módosítva lett az autó futóműve és a hátsó differenciálmű is kapott egy új beállítást. Ezek biztosan változtak. Az autó is jobban kanyarodott, mint eddig bármikor. Nagyjából ennyi…
Milyen volt a verseny? Hogy éreztétek Magatokat?
Rövid, furcsa kis verseny volt. Három szakaszon kellett mennünk. A csákberény a maga 20 kilométerével egy nagy kihívás, nehéz rajta gyorsan menni. A másik két szakasznak meg van a maga kis sajátossága, de nem túl bonyolult szakaszok. Azt gondoltam, hogy a Csákberény az a gyors, ami eldöntheti a versenyt.
Jól mentetek, a harmadik szakasz után vezettétek a versenyt.
Élveztem a vezetést! Nagyon sokat szenvedtünk korábban ezzel az autóval. Sokat segített Paolo Andreucci, aki egy olyan beállítást tudott mutatni, amivel már úgy éreztem, hogy lehet gyorsan kanyarodni az autóval. Nehéz jó futómű-beállítást találni ehhez az autóhoz, nehéz, mert semmi sem úgy működik rajta, mint egy normál autónál. Ezért egy kicsit több idő, míg eljutsz vele arra a pontra, amikor már azt tudod mondani, hogy tök jó. Sajnos viszonylag kevesen versenyeznek ilyen autóval és kevés jó információ jön a sportosztálytól és nekünk kell kijárni az utat.
Az S2000 után mindenki azt gondolta, hogy ezzel könnyebb versenyezni, több a nyomaték. Miben más még ezen kívül?
Nagyobb a nyomaték, ez biztos. Nem egetverően. De már tudsz hosszabb áttételt használni, 190 fölötti a végsebesség. De azáltal, hogy csak 1.6-os a motor, én úgy érzem, hogy kicsi a fordulatszám tartomány, ahol tudod használni. A sebességi fokozatok meg viszonylag hosszúak és csak öt részre oszlanak el. Nem lehet vele úgy menni erőből, mint a régi A-s kocsikkal. Használni kell sokszor a lendületet. Ahogy használni kell, az inkább hasonlít egy S2000-hez, mint egy turbós autóhoz.
Mi a hibája?
Amikor egy autót megterveznek egy sportosztályon, akkor az autónak vannak adottságai. Ahogy a mérnökök között is van. Amikor egy gyengébb kvalitású tervez meg egy hátsó futóművet, akkor a versenyzők nem boldogok… Érzékeny a beállításokra az autó. Ezer féle állítási lehetőség van és mire kitapasztalod, hogy mi a megfelelő… Ha van egy jó setup-od, akkor viszont egyértelműen gyorsabban lehet vele menni, mint egy S2000-el.
Fehérváron két kicsi hiba vezetett ahhoz, hogy a végén nem Ti nyertetek…
Egy hiba volt, a kicsúszás. Az én hibám.
A másik - gondolom a lassú defektre utalsz másik hibaként – talán az volt. Még sosem jártam így. Lejöttünk a gyorsról, semmi gond nem volt. A következő gyorsasági előtt is minden jó. Vársz húsz percet és leereszt az egyik kereked. Mindig olyan dolgokat tapasztalunk, amiket korábban nem. Ez a szép benne. Még ha a kárunkra van is.
A baleset? Az semmi. Egy ártatlan szituációban nem figyeltem kellőképp oda, hogy abban a kanyarban jelentős murvakihordás lehet. Egy picit felületes voltam és ez megbosszulta magát.Célba érni
Tudom, hogy nagyon sokan szurkoltak a győzelmetekért és valószínűleg Kassán is nagyon sokan fognak szurkolni. Mik az emlékeid erről a futamról?
Vegyesek az élmények. Sokszor nem is indultam. A kilencvenes évek derekán igen. Talán egyszer még nyertem is. 2005-ben volt egy nagy esésünk és kimaradt sok idő. Tavaly nem mentem túl jól. Remélem ez most majd megváltozik.
Mi az elvárás a maradék három futamra?
Próbáljuk tartani azt a tempót, ahogy Székesfehérváron autóztunk, esetleg pár helyen finomítani és nyilván célba érni! Nagyon fontos lenne, hogy azokon a futamokon, amelyiken elrajtolunk, azokon célba érjünk és pontot is szerezzünk. Az lenne a legjobb, ha az élen tudnánk ezt megtenni! Ez sok összetevőből áll.
Álljon most össze!
Köszönöm!
Ez a hír most jelenik meg 3114. alkalommal
2016.07.29-31.
|
|
|||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2025.01.24-28.
részletes infóink 2025.01.23-26.
részletes infóink 2025.01.31-02.01.
részletes infóink 2025.02.08.
részletes infóink 2025.02.09.
részletes infóink 2025.02.15-16.
részletes infóink 2025.02.22.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |