Célba érni, az élen célba érni!
Janikával beszélgettünk Fehérvárról, a versenyautóról, a tervekről
2016-09-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763362976
Napi oldal:
100433
Jelenleg:
785
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

celba_erni_az_elen_celba_erni_1

Ifj.Tóth János és Szőke Tamás domináltak a székesfehévári futamon, aztán egy lassú defekt és egy kerítés megakadályozta őket abban, hogy megnyerjék a versenyt. Egy kis szünetet hagyva, hogy leüljenek az élmények, a kassai verseny előtt beszélgettünk Janikával.

Teljesen partiban voltatok és Norbi azt nyilatkozta, hogy nem ért volna utol. Mi változott?
Egy kicsit módosítva lett az autó futóműve és a hátsó differenciálmű is kapott egy új beállítást. Ezek biztosan változtak. Az autó is jobban kanyarodott, mint eddig bármikor. Nagyjából ennyi…
 
Milyen volt a verseny? Hogy éreztétek Magatokat?
Rövid, furcsa kis verseny volt. Három szakaszon kellett mennünk. A csákberény a maga 20 kilométerével egy nagy kihívás, nehéz rajta gyorsan menni. A másik két szakasznak meg van a maga kis sajátossága, de nem túl bonyolult szakaszok. Azt gondoltam, hogy a Csákberény az a gyors, ami eldöntheti a versenyt.

celba_erni_az_elen_celba_erni_2
 
Jól mentetek, a harmadik szakasz után vezettétek a versenyt.
Élveztem a vezetést! Nagyon sokat szenvedtünk korábban ezzel az autóval. Sokat segített Paolo Andreucci, aki egy olyan beállítást tudott mutatni, amivel már úgy éreztem, hogy lehet gyorsan kanyarodni az autóval. Nehéz jó futómű-beállítást találni ehhez az autóhoz, nehéz, mert semmi sem úgy működik rajta, mint egy normál autónál. Ezért egy kicsit több idő, míg eljutsz vele arra a pontra, amikor már azt tudod mondani, hogy tök jó. Sajnos viszonylag kevesen versenyeznek ilyen autóval és kevés jó információ jön a sportosztálytól és nekünk kell kijárni az utat.
 
Az S2000 után mindenki azt gondolta, hogy ezzel könnyebb versenyezni, több a nyomaték. Miben más még ezen kívül?
Nagyobb a nyomaték, ez biztos. Nem egetverően. De már tudsz hosszabb áttételt használni, 190 fölötti a végsebesség. De azáltal, hogy csak 1.6-os a motor, én úgy érzem, hogy kicsi a fordulatszám tartomány, ahol tudod használni. A sebességi fokozatok meg viszonylag hosszúak és csak öt részre oszlanak el. Nem lehet vele úgy menni erőből, mint a régi A-s kocsikkal. Használni kell sokszor a lendületet. Ahogy használni kell, az inkább hasonlít egy S2000-hez, mint egy turbós autóhoz.

celba_erni_az_elen_celba_erni_3
 
Mi a hibája?
Amikor egy autót megterveznek egy sportosztályon, akkor az autónak vannak adottságai. Ahogy a mérnökök között is van. Amikor egy gyengébb kvalitású tervez meg egy hátsó futóművet, akkor a versenyzők nem boldogok… Érzékeny a beállításokra az autó. Ezer féle állítási lehetőség van és mire kitapasztalod, hogy mi a megfelelő… Ha van egy jó setup-od, akkor viszont egyértelműen gyorsabban lehet vele menni, mint egy S2000-el.
 
Fehérváron két kicsi hiba vezetett ahhoz, hogy a végén nem Ti nyertetek…
Egy hiba volt, a kicsúszás. Az én hibám.
A másik - gondolom a lassú defektre utalsz másik hibaként – talán az volt. Még sosem jártam így. Lejöttünk a gyorsról, semmi gond nem volt. A következő gyorsasági előtt is minden jó. Vársz húsz percet és leereszt az egyik kereked. Mindig olyan dolgokat tapasztalunk, amiket korábban nem. Ez a szép benne. Még ha a kárunkra van is.
A baleset? Az semmi. Egy ártatlan szituációban nem figyeltem kellőképp oda, hogy abban a kanyarban jelentős murvakihordás lehet. Egy picit felületes voltam és ez megbosszulta magát.Célba érni
 
Tudom, hogy nagyon sokan szurkoltak a győzelmetekért és valószínűleg Kassán is nagyon sokan fognak szurkolni. Mik az emlékeid erről a futamról?
Vegyesek az élmények. Sokszor nem is indultam. A kilencvenes évek derekán igen. Talán egyszer még nyertem is. 2005-ben volt egy nagy esésünk és kimaradt sok idő. Tavaly nem mentem túl jól. Remélem ez most majd megváltozik.

celba_erni_az_elen_celba_erni_4
 
Mi az elvárás a maradék három futamra?
Próbáljuk tartani azt a tempót, ahogy Székesfehérváron autóztunk, esetleg pár helyen finomítani és nyilván célba érni! Nagyon fontos lenne, hogy azokon a futamokon, amelyiken elrajtolunk, azokon célba érjünk és pontot is szerezzünk. Az lenne a legjobb, ha az élen tudnánk ezt megtenni! Ez sok összetevőből áll.
 
Álljon most össze!
Köszönöm!

 

Ez a hír most jelenik meg 3148. alkalommal
Share |
Székesfehérvár • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k