Díjkiosztóról díjkiosztóra
Bajnokságok, kupák, bajnokok - képekben
2011-12-04
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
764055843
Napi oldal:
194852
Jelenleg:
1435
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
813. • 2012-03-25 20:02:20
Sajnos teljesen újra nincs lehetőség. Az Mnasz az országos sportági szövetség, most már rátette a kezét a versenyautóvizsgáztásra és a versenyrendezés engedélyezésére is, monopóliumként...az lehet, hogy ha kimaradna egy évben a bajnokság, az hozna némi feltisztulást (ezzel együtt persze nem kívánja az ember), de a vízfej jellege megmarad, a lehúzási indíték az alsóbb osztályokkal szemben megmarad, a monopolhelyzetből fakadó nyeerészkedési lehetőég az megmarad, sajnos.
812. • 2012-03-25 19:20:16
...ezzel az egésszel az a baj, kívülről mindenki okos, tudja a megoldást..... viszont amint bekerül, vagy benne volt, u.úgy eltette a "jussát".... Akik nem tennék el, vagy nem vállalnák, de ha mégis, döntésképtelenné tennék az ebből élők!
Megoldás? NINCS!
hagyni kell..... és majd születik egy új helyette, amire ha jó emberek vigyáznak, ismét erőssé nevelik! ....de ahhoz a nulláról kell kezdeni.
811. • 2012-03-25 18:56:42
Roni!
Ez így matematikailag rendben is lenne.
(naja, feltételes mód).
Gondolom, az érintetteknek is hasonló végerdemény jön ki.
(föltéve, hogy utána számoltak)
Szerinted mi a további teendő?
810. • 2012-03-25 15:48:50
Idézet Fekete Kálmán A száguldás mámora című könyvéböl. "Hogyan látja Ferjáncz Attila a magyar autósport jövőjét? Van egy nagy csalódásom,a Hungaroring.Mert mindannyan azért áhítoztunk hogy legyen Magyarországon Forma 1-es pálya,reméltük,profitálhatunk belőle,és fellendül az autósportunk.Nos nem hogy előbbre nem jutottunk hanem mélyebbre kerültünk.mint annak elött.Mert azok az emberek akik eddig nekünk segítettek,Forma 1 fertőzést szenvedtek,s energiájuk javarészét leköti a Forma 1Bizonyára anyagi megfontolásból is teszeik,meg abból a tévedésből,miszerint a Rallyesportnak nincs jövője.Pedig meggyőződésem hogy az autósportok királynőjét nem llehet csak úgy egyszerűen vízbe fojtani."1987
809. • 2012-03-25 13:33:27


Egyszerűen érthetetlen, hogy támogatás hiányában elmarad a Mecsek Rally, mint IRC futam.

Félretéve a Rally iránt érzett lojalitásomat, simán szakmai, üzleti szemszögből is érthetetlen.
A Mecsek Rally a legkiemelkedőbb autósport esemény, ami a Hungaroring kapuin kívül zajlik.
A turizmusra való hatása pedig idén a Formula 1 után a második legnagyobb az összes sportágat (nemcsak autósport) figyelembe véve.
A Rallyban található a legtöbb nemzetközi szintű versenyző. Kiváló lehetőség lett volna a hazai és nemzetközi mezőny összehasonlítására. Az IRC futam iránti felfokozott érdeklődés (média, nézői) a szponzorok érdekeit is messzemenően szolgálta volna.

Kollegáimmal készítettünk egy kimutatást melyben a várható bevételeket összegeztük az állam, a térség és a város
szempontjából:

Figyelembe vett mennyiségek, átlagárak:

Versenyzők.: 300fő ( 150 nevező, IRC, ORB, Historic EB)
Csapatok, kiszolgálok: 1600fő
Média: 300fő (tavalyi adat)
Nézők: 65 000fő (ebből 5 000fő szállóvendég)
Szállás díj: 5 000-8 000Ft/fő/nap
Napi étkezés: 3 000Ft/fő
Napi egyéb költség: 2 000Ft (újság, pzs. stb)
További költségek: utazás, üzemanyag, bérautó, stb.
Jól látható hogy a mai árakhoz képest alacsony átlagokat
vettünk


Elképesztő számok jöttek ki:

Vendég éjszaka: 19 000 éj
Bevétel, szállás: 256 000 000Ft
Ebből Áfa bevétel: 54 500 000Ft
Idegenforgalmi adó: 9 850 000Ft

Összes bevétel: 927 600 000Ft
Áfa: 193 751 000Ft

Csak a zuhanyhíradó alapján becsüljük az elmaradt
támogatás mértékét, de a fenti számok függvényében
megállapítható, hogy a Mecsek Rally támogatása állami szinten gazdaságos lett volna.
Több százmilliós adóbevételtől esett el az állam, és szintén jelentős helyi adóktól az önkormányzat és szintén jelentős a helyi vállalkozók elmaradt (betervezett) bevétele és az
amúgy sem rózsás helyzetben levő turisztikai ágazatban.
Az „országimázs” szempontjából is hátrányos volt a
lemondás, elsősorban a presztízs veszteség, másodsorban a versennyel kapcsolatos média megjelenés elmaradása. Nem hiszem, hogy a támogatás összegéből lehetett volna akkora megjelenést vásárolni, mint amit az EUROSPORT nyújt a verseny hetében, a további média (elektronikus, nyomtatott) megjelenésekről nem is beszélve.
Az idegenforgalmi szezon kezdetén egy ilyen nagyságrendű, relatíve alacsony költségű országimázst építő,
reklámlehetőség kihagyása, érthetetlen.
Nyugodtam mondhatjuk, hogy 2012-ben az összes sportágat figyelembe véve a Formula 1 után a Mecsek Rallynak lehetett volna legnagyobb hatása a turisztikai és egyéb kapcsolódó
szolgáltató ipari bevételekre.

És mi mit veszítettünk (Rally):
A sportág: Óriási sportdiplomáciai presztízs veszteség
Versenyzők: Mérkőzési lehetőség a nemzetközi elittel
Szponzorok: Kiemelt megjelenési lehetőséget
Nézők: Óriási élményt a szezon legjelentősebb
versenyét

A fenti számok és lehetőségek fügvényében egyserűen érthetetlen a támogatás elmaradása.
Mit is várhattunk, egy évig nem volt kinevezett szakágvezető, egyszerűen az az érzése az embernek, hogy a Rally az MNASZ-en belül a perifériára került.
Ha nincs igazam, és az elnökség mindent megtett a Mecsek Rally megrendezéséért, akkor azt kell kérdeznem az elnökségi csapat összeállítását látva, hogy kit kellene még igazolni az elnökségbe, hogy ilyen ne fordulhasson elő?
Az egyes sportágak soha meg nem térülő állami támogatásait látva csak kapkodjuk a fejünket, repkednek a milliárdok, ezekhez képest jelentéktelen összegű támogatást sem kaptunk, úgy hogy reális esély volt a pront megtérülésre és profit termelésre.

Üdv
Herczeg Áron „Roni”
808. • 2012-03-25 10:42:05
Kassai András sportitkár azért ment ki a teremből, hogy behozza az RSB költségvetését, hogy megmutassa a versenyzőknek.
De ne ért vissza a papírral. Kassai úr a pénzt is hozd vissza amit kisíboltatok a raliból ne csak a papírt......
807. • 2012-03-24 13:32:14
Janika nyilatkozata, a r********-nak.

"Ifj. Tóth János (Peugeot Total Hungaria Team):

Nem könnyű véleményt alkotni ebben a témában, hiszen a téma nagyon összetett. Az IRC futam visszamondása, szerintem, egy kényszerhelyzet volt a rendező részéről. Mivel komoly támogatókat nem tudott szerezni a 2012-es versenyre, úgy ítélte meg – helyesen -, hogy nem megrendezhető a futam. Ez most még jobb lehetőség, mintha később derültek volna ki a hiányosságok. Úgy véleményem, hogy sok munkája volt benne az elmúlt évben és egy relatíve jó futamot rendezett. Nagyon sajnálom, hogy egy ilyen világeseményt az Autósport Szövetségünk nem tartott érdemesnek arra, hogy anyagi eszközökkel segítse a verseny rendezőjét. Sajnos eljutottunk arra a szintre, hogy ma két fontos dolog van Magyarországon, amit támogatni kell: az egyik a foci, a másik a Hungaroring. Erre van pénz. A többi nem fontos. Ma a rally itthon egy hanyatló sportág. A tőkeerős cégek nem támogatják sem a csapatokat, sem a bajnokságot. Ez persze függ a nézőszámtól is, amitől pedig a média megjelenések függnek. Ha sok a néző, sok újság, tv számol be róla, van támogató; ha nincs néző, nincs semmi. És most azt látom, hogy 2006-2007-től egyre kisebb a nézőszám. Persze a bajnokság szakmailag nem nagyon tud megújulni, a pozíciókért folytatott harcban. Nincsenek a sport bizottságok élén azok a szakmailag hozzáértő, rallyért tenni akaró emberkék, akik alázattal tudnának dolgozni vagy vannak értelmes ötleteik, amiket meg is lehet valósítani. De ha morálisan nézed a versenyzőket - tisztelet a kivételnek -: amíg nem tisztelik a szabályokat, addig nem a versenyről szól a média híradás, hanem a botrányról. Ezért sem kell csodálkozni, ha nincs komoly támogató és elmaradnak a futamok. Teljes megújulással lehet csak megtalálni a kiutat, de ez elég hosszadalmas folyamat lesz. A Rally az autósport legnépszerűbb és legnehezebb szakága. Biztos vagyok benne, hogy értelmes emberekkel meg lehet majd újulni."
és teljesen igaza van. /sajnos/
bizonytalan
806. • 2012-03-24 12:25:58
Ez a rövidítés, hogy M N A SZ Biztos azt jelenti, amit???

MAGYAR NEMZETI AUTÓSPORT SZÖVETSÉG????
Ez biztos???
Mert ott aztán SENKINEK (gondolok a székékben pöffesztkedőkre) semmi köze az autósporthoz!
Vagy lehet abból haszna bárkinek, ha szét***nak mindent??
Ez az olimpiai bajnok is...
Vicc!!
805. • 2012-03-24 09:05:53
,, Mentsük meg a rallyet " tegnap esti rendezvénye szánalmas volt.
Gyulai Zsolt elnök úr el sem jött - ennyire meg akarja menteni a rallyet.
Szamos Miklós alelnök a hozzá feltett kérdések megválaszolása előtt elhagyta a rendezvényt.
Kassai András sportitkár kiszaladt egy papírért és nem jött vissza.
Ott maradt Botka aki meg csak össze vissza válaszolgatott...
Kinevezték és egyből cserbenhagyta az elnökség a szakágvezetőt.
Érdekes információ volt Botkától, hogy az MNASZ elnöksége pedig több mint 10 millió forintot elvett az RSB költségvetéséből.

Katona Zsolti pedig szépen magára kapott egy öltönyt megint bár ettől sem lett okosabb....
803. • 2012-03-23 11:16:40
Sziasztok,

Mai napon ez jelent meg az MNASZ honlapján, közleményként: "Az MNASz Elnöksége által előzetesen felhatalmazott három vezető tisztségviselő a mai nappal Botka Endrét kinevezte a Rallye szakág vezetőjévé." - nos ehhez csak gratulálni tudok, ezzel az eddiginél is nagyobb lejtőn indult el a rallysport kis hazánkban.
802. • 2012-03-23 10:36:45
de buta vagy... :D inkább.... pszt!!!!! nevetek
801. • 2012-03-23 10:15:48
Azzal azért remélem tisztában vagy, h egy világbajnokról beszélsz... nemértem
800. • 2012-03-23 08:42:22
Köszönöm szépen a hozzászólásodat. Idiótább az aki nem lát bele a dologba és nem látja azt hogy nem kellene olyannak rallyt rendezni akinek nincs biztos háttere és ebből akar hasznot húzni. Érdekes 80-as 90-es években megtudták oldani a rally rendezést és a keresethez képest fillérekért lehetett nevezni. Most ezzel szemben 200 ezer egy nevezés, ez egy 100 ezer Ft nettó jövedelmű személynek 2 havi keresete és akkor még éljen is meg az ember. De hát igaz akinek ennyi pénze van annak ne legyenek vágyai, üljön otthon a seggén és ha nem otthon ül akkor meg dolgozzon.

Nah de a rendezők. Gondolom aki versenyt rendez , annak van anyagi háttere is. Vállalkozás vagy pedig valami üzleti dolog. Szerintem a rendezőnek nem a verseny rendezéssel kellene meggazdagodni. Csak ennyi a lényege. Sőt ha olcsóbb lenne a nevezés és több versenyző lenne, lehet az olcsóbb nevezéssel több pénzt össze tudna szedni mint a drágábbal. De hát több versenyzővel több a gond. Mindenki gyorsan és könnyen akar pénzt kereseni.
799. • 2012-03-22 22:27:33
elütés, rosszabb
798. • 2012-03-22 22:26:59
Ne légy ennyire cinikus. Nem feltétlenül vezet mindent az érdek. Lehet ez a kétségbeesés hiteles is. Én nem gondolnám, hogy egy eleve színlelt dologról van szó, bár engem meg lehet lepni azzal, hogy sokkal korruptabb-velejéig roszabb az egész, mint hittem mosolygok remélem, nincs igazad. bizonytalan
797. • 2012-03-22 22:17:24
Jó estét!
Erről a mozgalomról jó nagy a csend. Gyanítható a mozgatórugó is, meg a koreográfia is sajnos sírok. Majd le lehet utána nyilatkozni ártatlan szemekkel, hogy: "mi mindent megpróbáltunk"
Ha nem így van javítsatok ki. ...gyanítom nem fogtok. Szomorú!
796. • 2012-03-22 21:08:52
Ne szívd mellre,minden politika....
Jött Viktor,hát hozta a csicskásait.Nyilvánvaló hogy Gyulaikolbász Zsolt-ból nem lehetett minisztert csinálni a MOB élén is is hülyén mutatott volna.Hát kapott egy pozíciót és kész.Sütögeti a saját pecsenyéjét,és nagy ívben les***ja hogy mi történik közben.Akik meg éppen benne vannak az Mnasz ben ők meg csak túlélésre játszanak.Ellenkezni nem merne ,marad a szabad rablás...ennyi a képlet.Persze a média felé megy a paraszt vakítás ,meg hozunk motorversenyzőt hogy eladjunk vele egy kis reklám értéket.Egyébként kúúúva jól megy nekem Talma Gábor meg egy fika,verte a nyálát hogy nem tud versenyezni,amikor meg lehetőséget kapott volna egy alacsonyabb kategóriában hát beintett.Ott nem volt annyi sponzor pénz amiből lehetett volna csipkedni saját zsebre.Nem hogy képben maradt volna inkább hátat fordított.Ennyi a nagy alázatáról a sportág felé....isten hozott Magyarországon:)))))))))))))))))
795. • 2012-03-22 17:24:03

12/ÜV/2012 előzetes elnökségi határozat / 2012.03.22.
Az MNASz Elnöksége által előzetesen felhatalmazott három vezető tisztségviselő áttekintette a rallye szakágvezetőre beérkezett jelöléseket.
Jelölésre jogosult: 54.
Visszaérkezett mindösszesen: 28 jelölés, melynek megoszlása:
18 db Botka Endrére,
10 db Cselényi Balázsra.
A beérkezett jelölések összessége meghaladja a jelölésre jogosultak 50%-át, az egy jelöltre leadott jelölések száma nem.
Az MNASz Elnöksége által előzetesen felhatalmazott három vezető tisztségviselő a Szövetség jogi képviselőjével való konzultációt követően megállapította, hogy az Alapszabály ebben az esetben lehetővé teszi a szakágvezető kinevezését, ezért Botka Endrét kinevezi a Rallye Szakág vezetőjévé.
Egyidejűleg felkéri a szakágvezetőt, hogy 30 napon belül tegyen javaslatot a rallye bizottság tagjaira.

Eddig nem tette lehetővé az alapszabály? Vagy ez a jól megérdemelt jutalom a hazudozásért, félrevezetésért?


794. • 2012-03-21 21:57:15
Bocs, 36 évet, ez lenne a 37. :)

Üdv: Mixi
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k