LCH Tavaszi LADA találkozó
Eger Rally szimulátoron
Pannuska Dáviddal beszélgettünk a Virtuális Rally Bajnokságról.
2020-03-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685026350
Napi oldal:
127014
Jelenleg:
1549
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Pannuska Dáviddal beszélgettünk, aki tavaly megnyerte Trencsényi Vince mellett a Rally2 bajnoki címet. Dávid egy nagyon jó kezdeményezést indított és már most több, mint 300 nevezője van a Dirt Rally 2.0 játékban az általa kreált egri futamnak. Próbálunk ezzel az interjúval minél részletesebb képet adni annak, aki még csak most akar benevezni, vagy egyáltalán csak most kell el szimulátorozni.

Örülök, hogy elindítottad ezt a Virtuális bajnokságot, sajnos van rá időnk és az érdeklődéseket látva, van rá komoly igény... Te mióta szimulátorozol?
Nagyon örülök, hogy ekkora érdeklődés van erre. Nekem nagyon régóta a szívem csücske a szimulátor, de úgy komolyan sose volt időm foglalkozni vele. Az első kormányomat szerintem vagy 15 éves koromban kaptam, ami már 15 éve volt  


Ilyen egy 'egri' pálya... Ugye, hogy így robogunk Egerbakta felé? :)

Rengeteg aktív rally versenyző is jelezte a jelentkezését erre a versenyre, úgyhogy remélem nagyon izgalmas futam lesz! De nagyon sok ügyes kezű srác is ücsörög otthon, akinek ez is egy jó játék lehet.

Biztos vagyok benne! És abba is, hogy nincs mindenki pontosan képbe, hogy mi is ez... Kezdjük az alapoknál: milyen program szükséges hozzá és milyen gép?
Először is a Dirt Rally 2.0 játékot kell megvásárolni. Csak eredeti, hivatalos verzió a jó! A gép az igazából mindegy melyik platformról játszunk. Xbox, PS, PC - bármelyikről lehet jönni, kontrollerrel vagy kormánnyal, kinek mi van otthon. Számítógépből viszont egy izmosabb gépre van szükség mivel egy tavaly megjelent játékról van szó, ennek megfelelően a gépigénye is nagy.

Ezt a játékot akár a neten is meg lehet vásárolni, ugye? És talán ha már van erős számítógépgép, akkor érdemes is ott és a Steam-en belül megszerezni, mert akkor a barátaid gyorsasági idejét is lehet látni...
Ez így van. A steam-en most jelenleg 60%-os akció van rá, nagyon jó áron hozzá lehet jutni. Nemcsak a barátok idejét, de akár közös rallycross futamot is lehet menni. Ez egy nagyon jól kitalált dolog most a dirt rally-ban. Az időket meg mindig nézem, hogy Vince (Trencsényi), Vizelli Karcsi, Temesvári Laci, PiriRC vagy akár DuEn is milyen időket mennek… :)
Hááát... az enyémen nincs mit nézegetni, de tényleg komoly időket mennek az igazán ügyesek... Ugye azt elmondhatjuk, hogy a kormány az ajánlott irányítás, de lehet kontrollerrel is… Billentyűzettel lehet egyáltalán?
Igazából kontrollerrel is lehet, de billentyűzettel már nagyon nehéz szerintem. Bár vannak zongoraművészek és ezekkel is elképesztő időket mennek a srácok…

Tehát a Steamen érdemes most megvenni...
ha meg van, mi a következő lépés?
A következő legfontosabb lépés, hogy a dirtrally2.com oldalon be kell regisztrálni. Amikor ez megvolt, itt a manage account menüpontban össze kell szinkronizálni a játékkal. Ez annyit jelent, hogy ki kell választani azt az ikont amiről játszunk (xbox, ps, steam). Itt be kell lépni az ott használt felhasználó névvel és jelszóval.

Amikor ez megvolt lehet csatlakozni a club-hoz. Ezek után már a játékban a freeplay/club menüpontban ott lesz a verseny amihez csatlakoztunk és csak játszani kell vele.  


Ha idáig eljutottunk, akkor mi vár ránk a játékban? Miért Eger Rally? Hogyan lehetett specifikálni? Aszfaltos pályák vannak, ugye?
A játékban 12 gyorsasági szakasz vár minket, aszfalton, napsütésben és R5-ös autókkal. Azért lett Eger Rally, mert amikor jött a hír, hogy elhalasztják a versenyt nagyon fájt a szívem. Gondoltam nem maradhatunk év elején Eger nélkül, így csináltam egyet. 

Próbáltam az eredeti verseny menetét követni. Így az első "nap" úgy áll össze, hogy van egy hosszú gyors és egy rövid 4,5km-es. Ezeket 3x kell teljesíteni, két gyorsonként szervizzel. A második "nap" 3 szakaszból áll, amit kétszer kell teljesíteni. A gyorsaságik hosszával próbáltam követni az eredeti versenyt, kisebb-nagyobb sikerrel  Spanyolországban zajlódik a verseny, itt nagyon jó minőségű széles pályák vannak. Nagyon tecnikásak, de van tempó is bőven.
 
Uhh, ez komoly! Egyből rengeteg kérdés jutott az eszembe: Az autók törnek? Kell gumit választani? Egyben kell végigvinni a versenyt?
Az autók törnek. Itt meg is állnék egy pillanatra. Nagyon sok kritikát kapok, amiért lehet segítségeket is használni. (pl. automata váltó, ABS…) Gondoljunk azokra is, akiknek csak kontrollerrel van lehetőség játszani. Én azt szeretném, hogy mindenki érezze jól magát, ehhez ez is kell. Igen, az autók törnek, sőt defektet is könnyű kapni, úgyhogy ésszel mindenki! Be kell osztani az autót!  

Gumit kell választani, lehet velük taktikázni. Ha rossz a taktika, hamar elmelegszik a gumi ezeken a pályákon. A verseny teljesítésére 5 nap áll rendelkezésre. Ezt mindenki magának osztja be, hogy futja le. A lényeg, hogy a szervizparkokból lehet kilépni és legközelebb onnan lehet folytatni, ahol abbahagytuk.

Nem tudom miért, de még ez is eszembe jutott: van tiltott pályabejárás?  
Van. Sajnos itt sem lehet megtiltani  A játékban a versenynél meg is lehet tekinteni milyen gyorsok lesznek, mikor van szervizpark stb stb. Nincs semmi titkos dolog. Már rengetegen gyakorolnak tudomásom szerint, szóval zajlanak a "tesztek"  

Úgy emlékszem, hogy a tavalyi bajnoki cím után idén visszavonulót fújtál... A szimulátorozás miatt?  
Nem, nem amiatt :) :) A szimulátor van, volt és lesz is :) Kicsit háttérbe szeretnék vonulni idén és a munkámra koncetrálni, mert szerencsére van mit csinálni :)

eger_rally_szimulatoron_6

Nagyon köszönöm a többiek nevében is azt, hogy beleálltál ebbe a sztoriba! Mi megpróbáljuk hozzáadni azt, ami nekünk van!
Tehát lesz Rallylive eredményközlés, ha a versenyzőket érdekli, akkor akár minden gyors után kommentelhetik 2-3 mondatban a teljesítményüket (mint a nagyok, a célban a RallyeRádiósoknak) és természetesen fel tudják tölteni a 'belső' felvételeiket vagy esetleg a nagybukásokat a Rallylive.hu videós felületére...
Örülök neki, hogy Neked is tetszik! Remélem, hogy mindenki otthon ülve, biztonságban, de mégis egy kicsit a rallyval tudja eltölteni ezt a hétvégét! Egészen március 31. 18:00-ig tart a verseny, tehát akár még kedd délelőtt is neki lehet futni...

Ez a hír most jelenik meg 11950. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k