Fontos volt az év végi helyezés a Bujdos Miki – Csonti páros számára, szerettek volna a dobogó legfelső fokán végezni, ám a Mecsek Rallye-t követően az Országos Rallye Bajnokság S csoportjának harmadik helyén végeztek, valamint a 11. géposztály második helyén. Mikivel beszélgettem a mecseki eseményekről, és a további tervekről.
Ezúttal simán indult a futam számotokra?
Arad Rallye-t követően elég nagy volt a kár az autóban, úgyhogy majdnem el sem tudtunk indulni! Nem szerettük volna kihagyni a Mecsek Rallye-t, így megoldottuk az utolsó pillanatban, lett egy autónk, rajthoz tudtunk állni és sokat készültünk a versenyre... de nem eleget, hiszen mégis megelőztek minket, így csak másodikak tudtunk lenni a kategóriában.
Milyen volt a verseny?
Nagyon tetszett maga a verseny is és az is, hogy ilyen sok kilométert mentünk. Egy nap alatt több mint 100 km-t tudtunk autózni. Nagyon tetszettek a pályák is, bár ezek az erdei szakaszok ezekkel a tuskókkal egy kicsit megnehezítették a dolgunkat, és nekem ott nem is adta ki a ritmust és kicsit olyan bután mentem rajta. Alapvetően viszont a versenyről csak azt mondhatom, hogy tetszett!

Mennyire voltatok elégedettek a pályákkal? Ugye azért nem voltak ezek olyan eszeveszetten tempósak és csúszósak?
Mi hozzá vagyunk szokva, hiszen minden magyar pálya meglehetősen gyors. Itt is volt pár olyan rész, ahol 200 km/h fölötti tempóval autóztunk, de összességében nem ezt volt a jellemző. Az alsómocsoládi vége az egy kicsit kemény volt, ott lobogtunk lefelé rendesen! Közel végsebességgel, a nézőfalban, miközben Csonti diktálta, hogy "sima jobb, sima bal"… arra azért nem tudok mást mondani, minthogy "húúú"! :-)
Nézők?
Jó volt ennyi embert látni a pályák mellett, szerintem ez nagyon jót tesz a magyar autósportnak, hogy ilyen sokan kilátogattak! Reméljük, hogy a média is kicsit jobban felfigyel a rallye-ra, mert ez kell a szponzoroknak, versenyzőknek, nézőknek...

Te nem érezted azt, hogy talán már túl sokan álltak a pályák szélén?
A nézőszámmal nem volt gond, a fegyelmezetlenség pedig nálunk mindig jelen van. Mindig akad egy olyan rendbontó néző, aki részeg, vagy csak túl kevés intelligenciával rendelkezik ahhoz, hogy ha már a versenyzőre nem is, legalább a többi nézőre tekintettel legyen! Hallottuk azt is, hogy nem is egymásba kötöttek már bele, hanem Turi Tamásba! Ez pedig már felháborító, ha egy Turi Tomit is semmibe vesznek, aki jó szándékkal megpróbált rendet tenni!
Milyennek látod a verseny végeredményét?
Sajnálom nagyon azokat, akik kiestek bármilyen probléma miatt is. Remélem Lévai Ferkóék is jól vannak már, nekik jobbulást kívánok! Sajnálom Friciéket is nagyon, reméltem, hogy tudnak olyan eredményt produkálni, amire büszkék lehetünk... bár szerintem így is büszkék lehetünk rájuk! És nem csak rájuk, hanem mindenkire, aki végig tudott menni ezen a versenyen.

Saját eredményedet hogyan tudnád értékelni?
Nagyon szerettük volna megszerezni a bajnokságban az év végi második helyet, de Ottó ezzel a Subaruval olyan gyors volt, hogy nem bírtuk utolérni. Mikor ezt már be kellett látnunk, már nem is siettünk annyira, mert feleslegesen nem akartam kockáztatni, fontosabbá vált a biztos célbaérkezés. Próbálgattuk az autót állítgatni, de a futóművet nem bírtuk beállítani, vagy ledobált az útról, vagy libegett...
Ottó autója és a tiétek közt volt azért egy kis különbség...
Igen, de ilyenkor megpróbálom nem az autóra fogni, próbálunk gyorsabbak lenni... de most nem tudtunk! Megtettünk minden tőlünk telhetőt! Egyetlen problémánk volt, a szombati napon, amikor 3 gyorsaságit mentünk kuplung nélkül, és ezt csak a nap végén tudtunk megcsinálni. Ez egy picit hátráltatott minket, a rajtoknál mindig bennhagytunk egy 10-15 másodpercet.
A bajnokságban az S csoport harmadik helyén végeztetek, és bár nem ez volt a célkitűzés év elején, most mennyire vagy elégedett vele?
Az idei évben voltak technikai problémáink, olyan is volt, amikor én hibáztam... vezető helyről csúsztunk vissza a 4-5. helyekre. Mindenképpen tanulság volt, hogy nem kell mindig annyira sietni és be kell látni, hogy ezek nem gyári versenyautók, nem bírják ki azt az ütést-vágást, amit egy Veszprém vagy Arad okozhat nekik. Óvatosabban kell menni velük, ez a tanulság!

Örülsz azért?
Abszolút nagyon örülök! Az utolsó versenyen még nagyon sok esélyes volt a bajnokságban az S csoport második-harmadik helyezésére, így nagyon örülök, hogy fel tudtunk állni a dobogóra! Az előttünk végzőknek, Budaváriéknak és Michnáéknak pedig gratulálunk!
Hogyan tovább? Van még egy kis idő a 2011-es évből...
Furcsa is, hogy még ilyen jó idő van, a szezonnak meg már vége. Szerintem most próbálunk egy kis szünetet tartani, próbálunk egy kis anyagi tartalékot összegyűjteni, de az év végén a Mikulás Rallye-n és egy-két versenyen még mindenképp szeretnénk autózni egyet! Már most elkezdjük szervezni a jövő évet!
Van rá esély, hogy jövőre a mezőnyben majd valahol előrébb autózol? :-)
Igen-igen, most mindenféle terveket szövögetek, hogy hogyan is legyen ez jövőre. Ütőképesebb autót szeretnék, akár N-ben tudunk majd menni, akár ha „itt” maradunk. Amennyiben marad az S-csoport, akkor ott is előrébb szeretnék lenni és mindenképp a bajnoki címért küzdeni!

Ezúttal kinek mondasz köszönetet?
Köszönjük a nézőknek, hogy ennyire sokan eljöttek erre a versenyre, reméljük, hogy a közeljövőben is hasonló létszám áll majd a pályák szélén! Természetesen köszönettel tartozunk a támogatóinknak, hogy versenyezhetünk! Csontinak is köszönöm az egész éves kitartást és Bársony Tamás (csapatvezetőmnek) köszönöm, hogy végig ott volt velünk és folyamatosan próbált lelket önteni belénk!

csapat támogatói:






