Egy pályafutás FORDulata
Ollé Sasa S2000-es autóra váltott
2013-07-11
interjú • Papp Zsuzsa
h i r d e t é s
Összes oldal:
786169715
Napi oldal:
178826
Jelenleg:
1325
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

egy_palyafutas_fordulata_2

Majd egy hónapja kapott szárnyra és szájról-szájra terjedt a hír, miszerint  Ollé Sasa Forddal indul a Salgó ralin. Sokan akkor még úgy gondolták, hogy ez csak egy kalandozás lesz, hiszen nem lehet, hogy a Suzukival összeforrt versenyző, egyik pillanatról a másikra Fordra vált. Pedig a váltás végleges, azóta már murván is próbára tették legújabb csapattagjukat és gőzerővel készülnek a magyar bajnokság újabb megmérettetésére.
A többszörös bajnokot, Ollé Sasát kérdeztük a váltásról és első benyomásairól.

Mikor fordult meg először a fejedben a váltás gondolata?
Jó pár éve…  Tulajdonképpen akkor, amikor a kategóriánk kezdett ellaposodni. A kétkerekes kupa igaz még működik, de olyan kevesen vagyunk benne, hogy nincs értelme erőltetni, mert sokkal inkább az abszolútra van kiélesedve a verseny. Ezt az autót önmagamhoz képest már kiautóztam, amit lehetett elértük, lettünk magyar bajnokok. Úgy érzem jól képviseltük a márkát, azonban most nincs előrelépési lehetőség a Suzukinál és nem tudom megvárni, hogy 5-10 év múlva milyen fejlesztések lesznek, mert valószínűleg akkor már nem fogok versenyezni, ezért ezt mindenképpen meg kellett lépnünk. Összenőttem a Suzukival, nagyon szerettem, de tovább kellett lépnem, mert nem éreztem a motivációt. Bár az autó kifogástalan, igazi versenyautó,  nagy élmény vezeti, az utolsó pillanatokig is ez tartotta bennem a kitartást.
Nagyon sokan kérdezték már tőlem, hogy nem unom? Őszintén szólva, igen, azonban mivel  a versenyzés a lételemem, ez mindig kellett, addig az volt adott, kihoztuk abból a maximumot, most tudtunk sort keríteni a váltásra.

Mi szólt az S2000-es mellett?
A váltással szinte egy időben természetesen megfogalmazódott az is, hogy N-es Mitsubishibe nem szeretnék beleülni, abban az autóban nekem hiányozna a versenyautó igazi feelingje, amit egy S1600-as vagy S2000-es autó nyújtani tud. Egy WRC-ben is szívesen kipróbáltam volna magam, de mint ahogy már azt említettem, az év elején sokat dolgoztunk rajta, sajnos csak két-három versenyen tudtunk volna rajthoz állni, így akkor a csapat úgy döntött, ha kissé kényszerűségből is, de a sokkal költségkímélőbb,  2WD kupát választjuk.

Egerben már ez a fajta "csalódottság" érződött?
Nem, akkor belenyugodtam, hogy egyelőre marad a régi felállás. Bajnokként és egy felújított autóval vártuk az egri nyitányt,  szerettem volna befejezni azt a versenyt, mert az utóbbi években sosem sikerült. Egy véletlen folytán ez most sem jött össze. Egy új navigátorral, Szász Martinával vágtam neki a 2013-as szezonnak, aki fiatal kora ellenére egy nagyon tehetséges mitfárer. Abszolút felkészült, tökéletes szabályismerettel, remek ritmusérzékkel bír, és az éles helyzetekben sem lepődött meg.

egy_palyafutas_fordulata_3

Tudvalevő, hogy Te nagyon ragaszkodsz a navigátoraidhoz, miért került mégis sor a cserére?
Ez nem az én döntésem volt, valóban nagyon kötődöm a navigátoraimhoz, hiszen ők nemcsak versenyzők, hanem a barátaim is, akikben megbízom. Marcsi a családi vállalkozásuk miatt nem tudta vállalni a szezont, de a S2000-es hallatán egy "karikára" újra visszaült:. Tinát Kerekes Joti ajánlotta és jó döntés volt, teljesen elégedett vagyok vele.

Miskolcon vihar előtti csendben, még minden mozdulatlan volt, aztán derült égből villámcsapásként érkezett a hír, hogy a sárga marad, viszont a jól megszokott márka mellől egy újra váltotok…
Igen, Miskolcon még értékes pontokat gyűjtöttünk, holott attól a versenytől igazán tartottam. Május végén vált valóra régen dédelgetett álmunk…  Két verseny után szerencsére összejött ez a Super2000-es autó. Kakusziék Fordjára esett a választásunk, mert nagyon tetszik az autó formája, nekem sokat számít, hogy hogyan néz ki, ez a S2000-esek között talán a legmutatósabb darab.
A Salgó ralin gyorsan próbára is tettük, nagyon jó volt beleülni, új kihívást jelent a számomra, amit már régen éreztem…

Nagy volt a kontraszt a két autó között?
Igazából nem érzem óriásinak a különbséget! Sőt, nem gondolom, hogy ez egy nagyon erős autó lenne, nem az erejével vesz le a lábamról, hanem kanyarsebességével és hihetetlen rövid féktávjaival. Időbe telik, hogy elhiggyem, hogy a kanyarokban tényleg elfordul, sokkal drasztikusabb féktávokat lehet vele venni és az összkerékhajtás miatt a kanyarból gyorsan kihúzza az autót, azonban ezt az előnyt csak akkor érezzük, ha jók a beállítások. Folyamatosan fülig ér a szám, nagyon élvezhető, igazi kis versenyautó!

egy_palyafutas_fordulata_4

Hová várod magad Veszprémben?
Mindenkinek az az álma, hogy a "királykategóriában" versenyezzen, amit most a WRC-k alkotnak, de számunkra nagyon nagy lehetőség a Super2000, úgy gondolom, hogy abszolútban az első tíz közé férhetünk. Ez a tanuló időben is jó eredménynek számítana, de a lefutott két verseny alapján nem lesz nehéz megszoknunk a jót...
 
Meddig tervezed még a folytatást?

A Schneebergland Rallye után körülbelül 100-120 évig:! Ez az élmény nekem kell, amíg látok és el tudom fordítani a kormányt. Ha még az abszolút dobogótól messze is vagyok ez olyan élményt nyújt, amit mindenkinek csak kívánni tudok…
Van olyan ismerősöm, aki 45 évesen már bácsiztatja magát, ő nagyon sokáig lesz öregember, én azt vallom, hogy amíg fiatalnak érzem magam, megpróbálom a mindennapjaimat a lehető legjobban megélni, így sokkal vidámabb és fiatalabb életet élek. Nekem mindig kell a nyüzsgés, a pezsgés, nem véletlen, hogy kézilabdázom, lovagolok a versenyzés mellett, ami talán a rali rovására is megy, mert ha fanatikusan erre koncentrálnék, lehet nagyobb sikereket tudtam volna elérni pályafutásom során…

Ez a hír most jelenik meg 6117. alkalommal
Share |
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k