KZ INVEST KUPA - 2024.jĂşnius 23. - DAKAR RING
Egy probléma sosem probléma
Bujdos Mikiéket a vizesárok állította meg
2011-08-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
698340047
Napi oldal:
239454
Jelenleg:
2040
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nem unatkozott a futam alatt Budjos Mikiék szervizcsapata sem, akiknek már a verseny előtt megkezdődtek a kalandok. A sikertelen befejezéssel sajnos a bajnoki címre az esélyük is elveszett, így egyelőre nem tudják, hogy hogyan tovább.

egy_problema_sosem_problema_6

Az Arad Rallye-ról szeretnélek kérdezni, de úgy hallottam nálad nagyon az elején kell kezdenem! Mi történt a teszten?
Már vártam ezt a kérdést! :-) Úgy történt a dolog, hogy egy probléma sosem probléma, mindig összeadódnak a dolgok, és akkor van baj! Csütörtök délelőtt került sor erre a tesztre, volt egy lezárt útszakasz és ott lehetett próbálgatni a versenyautót. Sajnos utcai autóval nem, csak a versenyautóval lehetett felírni a tesztpályára az itinert. Nekünk ez azért volt problémás, mert a versenyautóban rossz volt a kihangosítás, így félig-meddig mutogatva írtuk fel a pályát. Kértük a sportbírót, hogy engedjen el minket korábban, de erre nem volt lehetőség, így többször félre kellett állnunk, mert utolértek, nem akartunk másokat zavarni a tesztben, folyamatosan hátrafelé tekintgettünk. Nem sikerült jól felírni a pályát…
És hogy mi történt? Volt egy jobb 5-ös kanyar, előtte egy balos, ahol nem tudtuk megbeszélni, hogy akkor most a kanyar előtt kell-e már fékezni. A következő körben, amikor jöttünk a balosban már mondta Csonti, hogy fék, én fékeztem is, de már éreztem, hogy necces lesz a dolog. Nem volt azért annyira sok, de picit keresztben csúsztunk, nem lógtunk le az útról, de a pályabejárás alatt nem vettük észre, hogy belóg az útra egy sorompó, aminek ekkor nekimentünk. Pont amikor mi nekimentünk a sorompónak, Asi jelezte a sportbíróknak, hogy ez a sorompó balesetveszélyes, mert ő épphogy 2 centivel megúszta, és ebből még baj lesz. Ezt olyan jól elszólta, hogy mi neki is mentünk.

egy_problema_sosem_problema_1

Átszúrta a kocsit! Egyértelműen rosszul írtuk fel a pályát és abból történt ez a baleset, de szerencsére nem sérült meg Csonti - ugye az ő oldalát érte a dolog. Amikor hozzáértünk én nem is gondoltam, hogy ekkora a baj. Tesztelni sem tudtunk, az autó is megsérült, így elég rossz előjelekkel indultunk neki a versenynek. Szerencsére a szerviznek köszönhetően rajthoz tudtunk állni, ők még éjjel visszavitték Szegedre az autót és ott megcsinálták, hogy versenyképes legyen. Időben visszaért, így kezdődhetett is délután a verseny!

egy_problema_sosem_problema_2

Ilyen kezdés után mit hozott a folytatás?
A SuperSpecial elég jól sikerült, hiszen megnyertük 5-6 másodperccel a többiek előtt, így nagyon örültünk. Nem mentünk egyébként ész nélkül, inkább óvatoskodtunk, megpróbáltunk vigyázni az autóra, tanulva a veszprémiből, hiszen ott is hiába vezettünk fölényesen, a végére széthullott az autó.

egy_problema_sosem_problema_3

Próbáltuk beosztani az autót és ennek megfelelően mentünk szombaton is, egészen az ötödik gyorsig, ahol ugye az ominózus - második - vizesárok mindenkit megtréfált. Azt mondják így utólag, hogy valószínűleg ott sérült meg a hűtőnk és amiatt folyt el belőle a víz. A következő 22 km-es gyorson meg is kellett állnunk, hogy vizet töltsünk bele, aztán nagy nehezen kibírta a szervizig, de addigra már annyira károsodott a motor, hogy hiába cseréltük ki a hűtőt és mentünk ki a következő gyorsra, ugyanúgy melegedett és emiatt ki kellett állnunk. Így ért véget számunkra ez a futam. Hiába vigyáztunk az autóra, a vizesároknál mégis így jártunk! Pedig tudtuk, fel is volt írva, hogy lassan, óvatosan…

egy_problema_sosem_problema_4

Hogyan hat ez a bajnoki terveitekre?
Nagyon szomorúan, olyannyira, hogy kicsit el is vette az idei évi versenyzéstől a kedvemet. Ha itt célba értünk volna - Budavári Zoliék előtt - akkor legalább még matematikai esélyünk lett volna a bajnoki címre, de így ezzel a kieséssel biztossá vált, hogy nem tudjuk utolérni.

Mire maradt esély?
A második helyre még lehet, mert bár jött most Demjén Martin - akinek gratulálunk is a nagyon ügyes szerepléshez - de ő már ennyi futam alatt nem igen tud beleszólni a bajnokságba. Ha megyünk Pécsen - ami jelenleg még kérdőjeles - akkor talán másodikak tudunk lenni, de sok dolog függvénye még ez!

egy_problema_sosem_problema_5

Meglepetést okozott Martin az S-csoportban?
Gondoltam, hogy nagyon gyors lesz, hiszen már tavaly is láttam Suzukival és nagykocsival is ment ő már. Tudtuk, hogy nagyon jól megy, de az azért már meglepetés volt, amikor abszolút időket autózott és ott is bőven osztotta az elejét, ráadásul nem tizedekkel, hanem másodpercekkel! Szerintem mindenkinek meglepetés volt ez, talán még nekik is! Ügyesek voltak nagyon! Mindenkinek gratulálok, aki végig tudott menni ezen a versenyen... a helyezéstől függetlenül! Bár nehéz pályák voltak szerintem, nekem nagyon tetszettek! Végre valami újdonság, nem a megszokott, agyonjárt gyorsaságik, de ez meg is látszott a mezőnyön, hiszen rengetegen kiestek. Nem a fejből, hanem az itinerből autózás valósult meg végre, ez valóban rallye volt!

csapat támogatói:

mitsubishi_mert_az_bevalt_1

mitsubishi_mert_az_bevalt_3

mitsubishi_mert_az_bevalt_5

mitsubishi_mert_az_bevalt_7

mitsubishi_mert_az_bevalt_8

mitsubishi_mert_az_bevalt_9

mitsubishi_mert_az_bevalt_10

 

Ez a hír most jelenik meg 4632. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
2024.06.21-25.

részletes infóink

2024.06.23.

részletes infóink

2024.06.22-23.

részletes infóink

2024.06.22.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k