Nem unatkozott a futam alatt Budjos Mikiék szervizcsapata sem, akiknek már a verseny előtt megkezdődtek a kalandok. A sikertelen befejezéssel sajnos a bajnoki címre az esélyük is elveszett, így egyelőre nem tudják, hogy hogyan tovább.

Az Arad Rallye-ról szeretnélek kérdezni, de úgy hallottam nálad nagyon az elején kell kezdenem! Mi történt a teszten?
Már vártam ezt a kérdést! :-) Úgy történt a dolog, hogy egy probléma sosem probléma, mindig összeadódnak a dolgok, és akkor van baj! Csütörtök délelőtt került sor erre a tesztre, volt egy lezárt útszakasz és ott lehetett próbálgatni a versenyautót. Sajnos utcai autóval nem, csak a versenyautóval lehetett felírni a tesztpályára az itinert. Nekünk ez azért volt problémás, mert a versenyautóban rossz volt a kihangosítás, így félig-meddig mutogatva írtuk fel a pályát. Kértük a sportbírót, hogy engedjen el minket korábban, de erre nem volt lehetőség, így többször félre kellett állnunk, mert utolértek, nem akartunk másokat zavarni a tesztben, folyamatosan hátrafelé tekintgettünk. Nem sikerült jól felírni a pályát…
És hogy mi történt? Volt egy jobb 5-ös kanyar, előtte egy balos, ahol nem tudtuk megbeszélni, hogy akkor most a kanyar előtt kell-e már fékezni. A következő körben, amikor jöttünk a balosban már mondta Csonti, hogy fék, én fékeztem is, de már éreztem, hogy necces lesz a dolog. Nem volt azért annyira sok, de picit keresztben csúsztunk, nem lógtunk le az útról, de a pályabejárás alatt nem vettük észre, hogy belóg az útra egy sorompó, aminek ekkor nekimentünk. Pont amikor mi nekimentünk a sorompónak, Asi jelezte a sportbíróknak, hogy ez a sorompó balesetveszélyes, mert ő épphogy 2 centivel megúszta, és ebből még baj lesz. Ezt olyan jól elszólta, hogy mi neki is mentünk.

Átszúrta a kocsit! Egyértelműen rosszul írtuk fel a pályát és abból történt ez a baleset, de szerencsére nem sérült meg Csonti - ugye az ő oldalát érte a dolog. Amikor hozzáértünk én nem is gondoltam, hogy ekkora a baj. Tesztelni sem tudtunk, az autó is megsérült, így elég rossz előjelekkel indultunk neki a versenynek. Szerencsére a szerviznek köszönhetően rajthoz tudtunk állni, ők még éjjel visszavitték Szegedre az autót és ott megcsinálták, hogy versenyképes legyen. Időben visszaért, így kezdődhetett is délután a verseny!
Ilyen kezdés után mit hozott a folytatás?
A SuperSpecial elég jól sikerült, hiszen megnyertük 5-6 másodperccel a többiek előtt, így nagyon örültünk. Nem mentünk egyébként ész nélkül, inkább óvatoskodtunk, megpróbáltunk vigyázni az autóra, tanulva a veszprémiből, hiszen ott is hiába vezettünk fölényesen, a végére széthullott az autó.

Próbáltuk beosztani az autót és ennek megfelelően mentünk szombaton is, egészen az ötödik gyorsig, ahol ugye az ominózus - második - vizesárok mindenkit megtréfált. Azt mondják így utólag, hogy valószínűleg ott sérült meg a hűtőnk és amiatt folyt el belőle a víz. A következő 22 km-es gyorson meg is kellett állnunk, hogy vizet töltsünk bele, aztán nagy nehezen kibírta a szervizig, de addigra már annyira károsodott a motor, hogy hiába cseréltük ki a hűtőt és mentünk ki a következő gyorsra, ugyanúgy melegedett és emiatt ki kellett állnunk. Így ért véget számunkra ez a futam. Hiába vigyáztunk az autóra, a vizesároknál mégis így jártunk! Pedig tudtuk, fel is volt írva, hogy lassan, óvatosan…

Hogyan hat ez a bajnoki terveitekre?
Nagyon szomorúan, olyannyira, hogy kicsit el is vette az idei évi versenyzéstől a kedvemet. Ha itt célba értünk volna - Budavári Zoliék előtt - akkor legalább még matematikai esélyünk lett volna a bajnoki címre, de így ezzel a kieséssel biztossá vált, hogy nem tudjuk utolérni.
Mire maradt esély?
A második helyre még lehet, mert bár jött most Demjén Martin - akinek gratulálunk is a nagyon ügyes szerepléshez - de ő már ennyi futam alatt nem igen tud beleszólni a bajnokságba. Ha megyünk Pécsen - ami jelenleg még kérdőjeles - akkor talán másodikak tudunk lenni, de sok dolog függvénye még ez!

Meglepetést okozott Martin az S-csoportban?
Gondoltam, hogy nagyon gyors lesz, hiszen már tavaly is láttam Suzukival és nagykocsival is ment ő már. Tudtuk, hogy nagyon jól megy, de az azért már meglepetés volt, amikor abszolút időket autózott és ott is bőven osztotta az elejét, ráadásul nem tizedekkel, hanem másodpercekkel! Szerintem mindenkinek meglepetés volt ez, talán még nekik is! Ügyesek voltak nagyon! Mindenkinek gratulálok, aki végig tudott menni ezen a versenyen... a helyezéstől függetlenül! Bár nehéz pályák voltak szerintem, nekem nagyon tetszettek! Végre valami újdonság, nem a megszokott, agyonjárt gyorsaságik, de ez meg is látszott a mezőnyön, hiszen rengetegen kiestek. Nem a fejből, hanem az itinerből autózás valósult meg végre, ez valóban rallye volt!
csapat támogatói:






