|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Ifj. Tóth János és Szőke Tamás már a második szezont kezdte el a Peugeot 208 T16 R5-ös versenyautóval. A csapat balszerencsésen volt Egerben, de a Janikával készül interjúból kiderül, sokat léptek előre és várják a Miskolc Rallye-t!
![]() Kicsit beszéljünk még a tavalyi évről… Azt gondolom minden pozitív várakozásnak megfelelt az, hogy dobogón állhattatok a bajnokság végén. Elfogadhatónak gondoltuk mi is. Bár évközben volt, amikor talán úgy nézett ki, hogy még jobb lehetett volna, de csoda nem történt.
![]() Egy új autóval, új navigátorral egy nagyon komoly mezőnybe csöppentél vissza.
Persze, nem voltunk elkeseredve a harmadik hely miatt, talán nagyobb szerencsével lehettünk volna másodikak is, de bajnokok semmiképp.
![]() Eger előtt egy komoly tesztetek volt, mint ahogy Pécs előtt is. Akkor nagyon pozitívan nyilatkoztál. Most?
Pécs előtt csak annyi volt, hogy be tudtam ülni Paolo Andreucci mellé és vitt három kilométert, ahol megmutatta, hogy mégis hogyan kell ezt az autót vezetni.
Már az is nagyon sokat segített. A mostani pedig még többet adott. Olyan beállításokat sikerült az autón kitalálni, vagy inkább megmutatnia, amivel egészen jól működik a kocsi. Ezek a beállítások túlnőnek azon, hogy kicserélsz egy stabilizátort, vagy egy rugót. Sokkal mélyebbre kellett ásni az autó beállításaiban. Nagyon sokat segített nekünk ebben Paolo.
![]() Ezt sajnos végül nem tudtátok megmutatni Egerben…
Nem, sajnos nem. Pedig sokkal versenyképesebb lett az autó, mint tavaly volt. Elsősorban a kanyarodási tulajdonságain tudtunk javítani Paolo segítségével. Az autó már nagyon versenyképes, nekem kell még egy kicsit hozzá alkalmazkodni, megtanulni kezelni. De ehhez az kell, hogy versenyezzek a többiekkel. Meg kell tapasztalni, hogy mitől lehet vele gyorsabban menni, hol vannak azok a pontok, ahol oda kell rá figyelni, hol lehet száz százalékosan használni… Ezeket majd ki kell tapasztalnom. Ez a Miskolc Rallye a két 18 kilométeres gyorsasági szakaszával tökéletes lesz erre. A Mályinka csúcs szuper pálya. A sátai gyors annyira nem. Jellegüket tekintve két különböző szakaszról beszélünk és a 18 kilométerek alatt nagyon sokat lehet tanulni. És be is tudsz melegedni! :)
Megkapja az autó az új fejlesztéseket?
Miskolcon még nem lesz benne az új kit, szerintem Szombathelyre már bele kerül. Nagy dolgot nem kell tőle várni, nem fog helyből átugrani mindent az autó. Talán beszélhetünk általánosságban is, hogy nem az autók teljesítménye növekszik ezektől a kittektől, hanem a motor karakterisztikája javul egy kicsit, amivel 5-6 lóerőt tudnak javulni. Talán nyomatékban kicsit többet. Amióta kitalálták ezt a Pop off szelepet, ami be van 1.6 bárra állítva, nagy csoda nem lehet. A motorkarakterisztikán tudnak javítani, az összes többi csak vakítás. Más lesz a szervo meghajtása, ott nyertek helyet, elfér egy nagyobb vízhűtő és nagyobb intercooler hűtő, ami nyáron talán majd jót tesz.
![]() Ezelőtt húsz évvel kihoztak egy szabályt, hogy nem lehet 300 lóerősnél erősebb raliautóval versenyezni, de ez szabályozhatatlan volt akkoriban. Ez a szelep megfogja a tervezők kezét is, azon túl, hogy az autók teljesítményét is lekorlátozza. És végre valamit tudnak ellenőrizni a technikai ellenőrök is, hiszen a komputer megmutatja, hogy mennyi volt a turbónyomás. És ez tök jó dolog.
![]() Nagyobb különbségek lesznek Miskolcon a hosszabb pályák miatt? Ez nem feltétlenül van így. Nagyon jól vezeti mindenki ezeket a kocsikat már, normális körülmények között nagyon kicsik a különbségek. Élvezhető verseny lesz, hiszen nagyon jók a pályák! Várjuk már. Ott találkozunk!
A csapat partnerei: Total, A-HÍD Építő Zrt., Signal-Print, DOMINIUM INVEST Kft., Mammut, FERRO-PRESS, MUT Hungária, Peugeot Balogh, Fenstherm, morane investors, AUTO-SZOFT, CZIKOBA, Saubermacher, Allianz, GPS & PARTNERS Kft., Cirkont, ÉHG Zrt, DEPÓNIA TECHNIKA KFT. Ez a hír most jelenik meg 3607. alkalommal
![]() 2016.04.01-03.
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |