Evés közben jön meg az étvágy
Barcelona - Truck Race élménybeszámoló
2008-05-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
797305156
Napi oldal:
244678
Jelenleg:
915
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szobi Balázs hazaérkezett az első Truck Race futamáról. A verseny előtt az volt a terv, hogy az első huszonötben végezzenek, de ezt jócskán túlteljesítette az OXXO Racing pilótája. Élmények voltak dögivel, Balázs alig győzte mesélni.

- Nagyon lelkesen készültetek - milyen volt a futam?
- Nagyon nagy várakozással voltunk a verseny előtt, hogy ebben a gárdában hová tudjuk pozícionálni magunkat. De igazán a várakozásaink felett teljesült a hétvége. Az első szabad edzésen hetedik időt mentem, és nagyon jó érzés volt, hogy van keresnivalónk itt. Aztán egy picit talán elbíztam magam, olyan szinten, hogy azt gondoltam, hogy ezt a szintet majd az időmérőn is tudom majd tartani, de ott csak tizenharmadik lettem. Bár hozzátartozik, hogy nem igazán tudtam gyors kört menni.

- Mielőtt belemélyedünk, tisztázzuk, hogy is nézett ki a hétvége!
- A szombati nap öt dologból tevődött össze: Volt két szabadedzés, egy időmérő edzés, és van egy úgynevezett QualiRace és egy CupRace. Ez úgy néz ki, hogy a szabadedzések 20-20 percig tartanak, az időmérő szintén. Majd a QualiRace 10, a CupRace pedig 15 körös verseny. A kettő között a pontozásában van különbség: a kvalifikációs futamban az első nyolcat, a kupa-versenyben pedig az első tizet. A csata ez utóbbin éppen ezért nagyobb, mert ott több pontot lehet szerezni.

- Hol végeztél a szombati napon?
- A tizenkettedik lettem, de nagyon kemény volt. A Suzuki sem volt egyszerű, de az, ami itt van… Ez tényleg a nagyok versenye és nagyon nehéz jól helyezkedni és jól rajtolni. Szombaton sok idegeskedés volt, mert a rajtnál olyan szintű eső volt az úton, hogy konkrétan egy vízfüggönyben kellett mennünk, itt egyébként mindenki 60-as sebességgel rajtol. Majd jött az első jobbos, amit persze elfékeztem, de rendesen, és nem tudtam az íven maradni, ezért a 22. helyre csúsztam vissza a 12.-ről. Onnan előzgettem vissza, és így lettem végülis tizenkettedik.

- És hogy ment ezekkel a tapasztalatokkal a vasárnap?
- Fantasztikus volt a szabadedzés, szintén benne voltam az első hétben, nagyon örültem. Jött az időmérő, ami ugye nagyon fontos mert itt dől el, hogy ki honnan rajtol, és nem tudtam menni egy normális gyors kört sem. Minden egyes gyors körömben, amikor próbáltam íven autózni, nem is hibáztam, de mindig betalált egy autó: vagy féktávon, vagy kigyorsításnál, de mindig volt valaki, aki útban volt. Így a 13. lett az én pozícióm, innen rajtoltam a kvalifikációs futamon. Sikerült kettőt előznöm, és tizedik voltam, majd visszaestem, belém jöttek jobbról is, balról is, aztán végül ismét a tizenkettedik helyen végeztem. Majd jött a vasárnapi nagy verseny. Ott elkezdtem csatázni egy Mercivel. Nekem jött egy féktávon, kaptam egy jobb hátsó defektet és innentől csak az volt a lényeg, hogy a megszerzett tizenkettedik helyet meg tudjam tartani. Úgyhogy a hétvégén két tizenkettedik helyet sikerült összehozni.

- Ez gyönyörű teljesítmény, annál is inkább, mert a verseny előtt mindenképpen szárazra számítottál Barcelonában… Akkor mi jöhet még akkor, ha nem esik?
- Igen, én ilyen esőt talán még nem is láttam. Barcelonában a 365-ből 4 esős nap van, mi ebből hármat fogtunk ki. De olyan esőt képzelj el, hogy non-stop, orkán erejű széllel. A sátrunknak nincs oldalfala, úgyhogy el tudod képzelni, hogy az esős szélvihar után hogy néztünk ki… Szombaton ráadásul összetörtem az autó bal elejét, és a srácok hajnali kettőig áztak, fáztak a kamion alatt, hogy megjavítsák, ezért azt gondolom, hogy az én szerepem most nem volt olyan nagy dolog: az ő munkájuk volt igazán valami fantasztikus ezen a hétvégén.

A másik Ákos volt, aki fantasztikus csapatvezető volt a hétvégén, és volt jó pár dolog, amiben, ha rá hallgatok, sok minden másképp alakulhatott volna ezen a hétvégén. Volt, hogy rám szólt, hogy aki mögöttem jön, engedjem el, mert gyorsabb nálam, de én nem így éreztem. Volt egy szűk jobbos visszafordító, ahol a mögöttem haladó valóban gyorsabb volt, belém jött oldalról, és le is szorított, Ákos pedig mondta, hogy erre számítani lehetett. Ez az egyik, amiben jobban kéne hallgatnom a főnök úrra, a másik pedig szombaton volt. A tizedik helyen haladtam, és rám szólt, hogy ezt tartsam meg, ne küzdjek a kilencedikért, mert az, aki előttem megy, gyorsabb nálam. De én mondtam, hogy tudom, érzem, bennem van, és menni fog. Mondta, csináljak, amit akarok, de ő ezt javasolja. Majd jött egy bal-jobb sikán. A balba szépen betaláltam, ő hibázott, mellé tudtam menni, de a jobb kanyarban nem jobbra húzta a kamiont, hanem balra, és nekem jött. Kicsúsztam a sóderágyra, onnan a tizenötödik helyre tudtam visszajönni, és onnan kellett küzdeni a tizenkettedikig. De ha hallgatok Ákosra, akkor már az első versenyről EB pontokkal jöhetünk haza…

- Közben volt időd ara, hogy élvezd a versenyt?
- Igen, mindenképpen. Úgy képzeld el ezt a vízen haladást ezzel az öt és fél tonnás kamionnal, mintha korcsolyáznál egy slick gumis versenyautóval egy tavon. A tapadás egyenlő volt a zéróval. A kamion egyszerűen nem akart megállni a féktávon. Élménynek mindenképpen élmény volt, hiszen nagyon jól éreztem magam a kamionban. De azt gondolom, most lépésről-lépésre haladunk. Nekem nagyon sokat kell fejlődnöm, és nagyon várom a következő, misano-i futamot. De ez a hétvége nagyon nagy élmény volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 4163. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k