Evés közben jön meg az étvágy
Barcelona - Truck Race élménybeszámoló
2008-05-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
776712581
Napi oldal:
50428
Jelenleg:
1191
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szobi Balázs hazaérkezett az első Truck Race futamáról. A verseny előtt az volt a terv, hogy az első huszonötben végezzenek, de ezt jócskán túlteljesítette az OXXO Racing pilótája. Élmények voltak dögivel, Balázs alig győzte mesélni.

- Nagyon lelkesen készültetek - milyen volt a futam?
- Nagyon nagy várakozással voltunk a verseny előtt, hogy ebben a gárdában hová tudjuk pozícionálni magunkat. De igazán a várakozásaink felett teljesült a hétvége. Az első szabad edzésen hetedik időt mentem, és nagyon jó érzés volt, hogy van keresnivalónk itt. Aztán egy picit talán elbíztam magam, olyan szinten, hogy azt gondoltam, hogy ezt a szintet majd az időmérőn is tudom majd tartani, de ott csak tizenharmadik lettem. Bár hozzátartozik, hogy nem igazán tudtam gyors kört menni.

- Mielőtt belemélyedünk, tisztázzuk, hogy is nézett ki a hétvége!
- A szombati nap öt dologból tevődött össze: Volt két szabadedzés, egy időmérő edzés, és van egy úgynevezett QualiRace és egy CupRace. Ez úgy néz ki, hogy a szabadedzések 20-20 percig tartanak, az időmérő szintén. Majd a QualiRace 10, a CupRace pedig 15 körös verseny. A kettő között a pontozásában van különbség: a kvalifikációs futamban az első nyolcat, a kupa-versenyben pedig az első tizet. A csata ez utóbbin éppen ezért nagyobb, mert ott több pontot lehet szerezni.

- Hol végeztél a szombati napon?
- A tizenkettedik lettem, de nagyon kemény volt. A Suzuki sem volt egyszerű, de az, ami itt van… Ez tényleg a nagyok versenye és nagyon nehéz jól helyezkedni és jól rajtolni. Szombaton sok idegeskedés volt, mert a rajtnál olyan szintű eső volt az úton, hogy konkrétan egy vízfüggönyben kellett mennünk, itt egyébként mindenki 60-as sebességgel rajtol. Majd jött az első jobbos, amit persze elfékeztem, de rendesen, és nem tudtam az íven maradni, ezért a 22. helyre csúsztam vissza a 12.-ről. Onnan előzgettem vissza, és így lettem végülis tizenkettedik.

- És hogy ment ezekkel a tapasztalatokkal a vasárnap?
- Fantasztikus volt a szabadedzés, szintén benne voltam az első hétben, nagyon örültem. Jött az időmérő, ami ugye nagyon fontos mert itt dől el, hogy ki honnan rajtol, és nem tudtam menni egy normális gyors kört sem. Minden egyes gyors körömben, amikor próbáltam íven autózni, nem is hibáztam, de mindig betalált egy autó: vagy féktávon, vagy kigyorsításnál, de mindig volt valaki, aki útban volt. Így a 13. lett az én pozícióm, innen rajtoltam a kvalifikációs futamon. Sikerült kettőt előznöm, és tizedik voltam, majd visszaestem, belém jöttek jobbról is, balról is, aztán végül ismét a tizenkettedik helyen végeztem. Majd jött a vasárnapi nagy verseny. Ott elkezdtem csatázni egy Mercivel. Nekem jött egy féktávon, kaptam egy jobb hátsó defektet és innentől csak az volt a lényeg, hogy a megszerzett tizenkettedik helyet meg tudjam tartani. Úgyhogy a hétvégén két tizenkettedik helyet sikerült összehozni.

- Ez gyönyörű teljesítmény, annál is inkább, mert a verseny előtt mindenképpen szárazra számítottál Barcelonában… Akkor mi jöhet még akkor, ha nem esik?
- Igen, én ilyen esőt talán még nem is láttam. Barcelonában a 365-ből 4 esős nap van, mi ebből hármat fogtunk ki. De olyan esőt képzelj el, hogy non-stop, orkán erejű széllel. A sátrunknak nincs oldalfala, úgyhogy el tudod képzelni, hogy az esős szélvihar után hogy néztünk ki… Szombaton ráadásul összetörtem az autó bal elejét, és a srácok hajnali kettőig áztak, fáztak a kamion alatt, hogy megjavítsák, ezért azt gondolom, hogy az én szerepem most nem volt olyan nagy dolog: az ő munkájuk volt igazán valami fantasztikus ezen a hétvégén.

A másik Ákos volt, aki fantasztikus csapatvezető volt a hétvégén, és volt jó pár dolog, amiben, ha rá hallgatok, sok minden másképp alakulhatott volna ezen a hétvégén. Volt, hogy rám szólt, hogy aki mögöttem jön, engedjem el, mert gyorsabb nálam, de én nem így éreztem. Volt egy szűk jobbos visszafordító, ahol a mögöttem haladó valóban gyorsabb volt, belém jött oldalról, és le is szorított, Ákos pedig mondta, hogy erre számítani lehetett. Ez az egyik, amiben jobban kéne hallgatnom a főnök úrra, a másik pedig szombaton volt. A tizedik helyen haladtam, és rám szólt, hogy ezt tartsam meg, ne küzdjek a kilencedikért, mert az, aki előttem megy, gyorsabb nálam. De én mondtam, hogy tudom, érzem, bennem van, és menni fog. Mondta, csináljak, amit akarok, de ő ezt javasolja. Majd jött egy bal-jobb sikán. A balba szépen betaláltam, ő hibázott, mellé tudtam menni, de a jobb kanyarban nem jobbra húzta a kamiont, hanem balra, és nekem jött. Kicsúsztam a sóderágyra, onnan a tizenötödik helyre tudtam visszajönni, és onnan kellett küzdeni a tizenkettedikig. De ha hallgatok Ákosra, akkor már az első versenyről EB pontokkal jöhetünk haza…

- Közben volt időd ara, hogy élvezd a versenyt?
- Igen, mindenképpen. Úgy képzeld el ezt a vízen haladást ezzel az öt és fél tonnás kamionnal, mintha korcsolyáznál egy slick gumis versenyautóval egy tavon. A tapadás egyenlő volt a zéróval. A kamion egyszerűen nem akart megállni a féktávon. Élménynek mindenképpen élmény volt, hiszen nagyon jól éreztem magam a kamionban. De azt gondolom, most lépésről-lépésre haladunk. Nekem nagyon sokat kell fejlődnöm, és nagyon várom a következő, misano-i futamot. De ez a hétvége nagyon nagy élmény volt.

 

Ez a hír most jelenik meg 4151. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.09.12-14.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k