Ez az én világom!
S2000 - Bútor Robi csak ezt tudja élvezni
2013-04-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
742745886
Napi oldal:
123649
Jelenleg:
1939
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Ez_az_en_vilagom_4 

Végre Bútor Róbert és Tóth Imre is olyan autóban ülhetnek, ami igazán közel áll hozzájuk, amiben mosollyal az arcukon tudnak versenyezni, felszabadultan, mindent beleadva küzdeni az élmezőnnyel az elsőségért. Robi a verseny után még egy héttel is az egri élmények miatt vigyorog, de elég sokat kellett várnia erre a történetre…

Milyen volt az Eger Rallye? Úgy sikerült, ahogyan szerettétek volna?
Utólag értékelve úgy érzem, hogy jól sikerült, bár az eredménylista alapján nem mindenkinek ez jön át, hiszen kicsit zavaró, hogy a szlovákokat is értékelték a magyar bajnokságban. Mi az abszolút 6. helyen végeztünk, ami azt jelenti, hogy a magyarok közül a negyedikek lettünk, és ez önmagában azt mutatja, hogy azért ez egy jó eredmény. Kazár az autója miatt nem elérhető most számunkra, Herczig Norbi pedig a rutinja miatt, amit az elmúlt 4 évben megszerzett, ezáltal szerintem iszonyatosan gyorsan ment! Botkával, Krózserrel pedig óriási harcot vívtunk, ami az első verseny tekintetében nagyon jónak számít, figyelembe véve, hogy az első napi utolsó gyorsaságin csúnyán elgumiztuk magunkat, és egy olyan hátrányt szereztünk, amit nem tudtunk ledolgozni, talán ha ez nem lett volna, a harmadik helyre is oda tudtunk volna férni, de ez csak fikció… Kis hibával negyedikek lettünk, ami szerintem nem rossz eredmény, főképp elsőre!

Mennyire kellett hajtani ehhez az eredményhez?
Nem mertem extra kockázatot vállalni, ez hozzátartozik az igazsághoz, mert nem akartam úgy járni, mint tavaly az első futamon, hisz az nagymértékben felborította volna mind a költségvetésünket, mind a nyitó verseny hangulatát. Most tényleg az utolsó percre állt össze minden, és ha hibáztam volna egyet, rossz szájízzel kezdődött volna a bajnokság, beleestünk volna ugyanabba a hibába, mint tavaly, hogy motiváció vesztetten és jelentős hátrányból kellett volna folytatnunk. Úgy véltem, egy jó erős tempóval inkább érjünk célba, minthogy a pálya széléről kelljen végignéznünk a versenyt, és most ez abszolút jó taktikának bizonyult. Egyértelműen tudunk még gyorsulni, és kell is még gyorsulnunk! Bennünk, és az autóban is van még bőségesen, majd szépen lépésről-lépésre ki fogjuk hozni magunkból a tartalékokat, és folyamatosan jobb eredményeket fogunk elérni, legalábbis ezt tervezzük!

Sokat vártál arra, hogy újra S2000-es autóba ülhess… milyen volt? Nem felejtetted még el, hogy milyen ezzel versenyezni?
Nagyon nagy élmény volt újra a Peugeot 207 S2000-essel menni! És ha el nem is felejtettem, az első gyorson azért meglepett az autó. Az év eleji tesztünket a verseny előtt pár nappal teljesítettük, szakadó esőben, ahol gyakorlatilag egy métert nem tudtam szárazon menni a kocsival. A versenyen, amikor beálltunk az első gyorsasági rajtjába, egy teljesen új dologgal találkoztam, hiszen porszáraz volt az út. Esőben is nagyon gyorsnak éreztem a Peugeot-t, de szárazon még gyorsabb, irdatlan és felfoghatatlan mértékű tapadás van a kanyarokban!  Sokkal gyorsabban lehet vele menni, mint ahogyan azt az ember elképzeli előre, és az első gyorson gyakorlatilag vitt magával az autó, mégis nagyon jó időt tudtunk menni ezen a szakaszon. A másodikon viszont már nem ennyire jót, épp azért, mert az elsőn meglepődöttségből mentem úgy, ahogy mentem, a következőn pedig nem értettem hogyan lehet akkora a tapadás, hogy még gyorsabban tudjak menni, mint ahogyan az kitaláltam.

Ez_az_en_vilagom_2

Nem felejtettem el, milyen ezzel menni, de mindenképp fel kell fognom azt, hogy sokkal nagyobb a kanyarsebessége, mint elképzeltem, és épp ezért is gondolom, hogy bőségesen lehet még gyorsulni. Minél több kanyarban eltalálom a maximális sebességet, annál gyorsabbak leszünk, és ezek a fél másodpercek, tizedek szépen össze fognak gyűlni, és a gyors végén jobb idők fognak születni. Mindehhez persze megfelelő mennyiségű versenykilométerre van szükség, és mellette meg kell maradjon a biztonság is, és ezt a kettőt egyszerre kell kezelni, ennek a határát kell megtalálni, most ez a feladat.
Az élmény, az extra volt! Összehasonlíthatatlan minden szempontból! A 2011-es évhez képest is nagyobb élmény volt, jobban éreztem magam, felszabadultabb voltam. Nagyon jól működtünk együtt Imivel, és a csapat is szuper volt. Minden nagyon rendben volt, igazán boldog vagyok!

Ez_az_en_vilagom_3

Visszaülsz még valaha N-es autóba?
Nem! Nem! Egyszerűen az a baj, hogy rá kellett jöjjek, hogy ez az én világom! Én ebben nőttem fel, az életem túlnyomó részét F2-es vagy S1600-as autókban töltöttem, ami sokkal közelebb áll ehhez a S2000-es autóhoz, mint egy N-eshez, hiszen "ugyanez" az autó, csak kétkerék hajtással. 1999-től kezdve kizárólag ilyen autókkal mentem, és azt gondolom, ez nem véletlen. Belém ívódott ezeknek az autóknak a hangulata, én ezeket tudom kezelni. Nem bírom a nagytestű, nagy tömegű autókat, vagy lehet, hogy bírnám, csak akkor sokkal többet kellene mennem vele, hogy megérezzem benne a lényeget.
Nem is elsősorban az időeredményekkel van a problémám, hisz tavaly év végén már abszolút tudtunk olyan időket menni, ami az elképzeléseinknek megfelelt, annak ellenére is, hogy az autónk teljesen szabályos volt, nehezebb és gyengébb, mint a többieké, jelentős hátrányból és iszonyatosan kevés rutinnal is jó időket tudtunk menni. Azt hiszem én most eljutottam abba a korba, hogy nem az idő a fő dolog, hanem az, hogy élvezni tudjam a versenyzést!
Élvezni viszont csak ezt tudom! Nem élveztem a Mitsubishi egy pillanatát sem, mert egyszerűen az messze áll tőlem, itt viszont végig tetszett minden. Ez egy igazi élménydús verseny volt. Már majdnem két  hete túl vagyunk a történteken, de én még mindig benne vagyok ennek a feelingjében, és ilyen, nagyon régen nem volt már!

Ez_az_en_vilagom_5

Milyen Miskolc Rallye-ra számítasz, hogyan készültök rá?
Nehezebb verseny lesz, sokkal bonyolultabb pályákkal, mint az Eger Rallye. Nem a végsebességről fog szólni a verseny, ami nekünk mindenképp pozitívum, mert a 174 km/h-s végsebesség iszonyatosan kevés volt most az egri pályákhoz, ebből jelentős hátrányunk volt megint. Egerben most több lassító volt a megszokottnál, de még mindig hatalmas átlagsebességek születtek, 140 km/h-s átlagsebesség egy S2000-esnek a halála, abszolút irreális volt.

Ez_az_en_vilagom_1Nehéz lesz a miskolci futam, és úgy tudom, hogy az első nap - szinte végig - sötétben versenyzünk majd, ami nekem nem annyira jó, én nem érzem jól magam a sötétben. Készülnünk kell erre, kell egy nagyon jó lámpasor, azt nagyon jól be kell állítani, és olyan itinert kell írni, ami az éjszakai pályákon is megfelelő információt ad (támpontok, féktávok, stb.), ezeket jóval komolyabban kell venni. Tréningeznünk kell éjjel is, hogy ezzel tudjunk azonosulni. Jó verseny lesz szerintem, ahol fittnek kell lenni, kipihentek kell odaérkezni, és bagolyszemekkel versenyezni!

ez_az_en_vilagom_1

Ez a hír most jelenik meg 5018. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.12.06-10.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k