LCH Tavaszi LADA találkozó
Ez az én világom!
S2000 - Bútor Robi csak ezt tudja élvezni
2013-04-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685160053
Napi oldal:
3056
Jelenleg:
1817
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Ez_az_en_vilagom_4 

Végre Bútor Róbert és Tóth Imre is olyan autóban ülhetnek, ami igazán közel áll hozzájuk, amiben mosollyal az arcukon tudnak versenyezni, felszabadultan, mindent beleadva küzdeni az élmezőnnyel az elsőségért. Robi a verseny után még egy héttel is az egri élmények miatt vigyorog, de elég sokat kellett várnia erre a történetre…

Milyen volt az Eger Rallye? Úgy sikerült, ahogyan szerettétek volna?
Utólag értékelve úgy érzem, hogy jól sikerült, bár az eredménylista alapján nem mindenkinek ez jön át, hiszen kicsit zavaró, hogy a szlovákokat is értékelték a magyar bajnokságban. Mi az abszolút 6. helyen végeztünk, ami azt jelenti, hogy a magyarok közül a negyedikek lettünk, és ez önmagában azt mutatja, hogy azért ez egy jó eredmény. Kazár az autója miatt nem elérhető most számunkra, Herczig Norbi pedig a rutinja miatt, amit az elmúlt 4 évben megszerzett, ezáltal szerintem iszonyatosan gyorsan ment! Botkával, Krózserrel pedig óriási harcot vívtunk, ami az első verseny tekintetében nagyon jónak számít, figyelembe véve, hogy az első napi utolsó gyorsaságin csúnyán elgumiztuk magunkat, és egy olyan hátrányt szereztünk, amit nem tudtunk ledolgozni, talán ha ez nem lett volna, a harmadik helyre is oda tudtunk volna férni, de ez csak fikció… Kis hibával negyedikek lettünk, ami szerintem nem rossz eredmény, főképp elsőre!

Mennyire kellett hajtani ehhez az eredményhez?
Nem mertem extra kockázatot vállalni, ez hozzátartozik az igazsághoz, mert nem akartam úgy járni, mint tavaly az első futamon, hisz az nagymértékben felborította volna mind a költségvetésünket, mind a nyitó verseny hangulatát. Most tényleg az utolsó percre állt össze minden, és ha hibáztam volna egyet, rossz szájízzel kezdődött volna a bajnokság, beleestünk volna ugyanabba a hibába, mint tavaly, hogy motiváció vesztetten és jelentős hátrányból kellett volna folytatnunk. Úgy véltem, egy jó erős tempóval inkább érjünk célba, minthogy a pálya széléről kelljen végignéznünk a versenyt, és most ez abszolút jó taktikának bizonyult. Egyértelműen tudunk még gyorsulni, és kell is még gyorsulnunk! Bennünk, és az autóban is van még bőségesen, majd szépen lépésről-lépésre ki fogjuk hozni magunkból a tartalékokat, és folyamatosan jobb eredményeket fogunk elérni, legalábbis ezt tervezzük!

Sokat vártál arra, hogy újra S2000-es autóba ülhess… milyen volt? Nem felejtetted még el, hogy milyen ezzel versenyezni?
Nagyon nagy élmény volt újra a Peugeot 207 S2000-essel menni! És ha el nem is felejtettem, az első gyorson azért meglepett az autó. Az év eleji tesztünket a verseny előtt pár nappal teljesítettük, szakadó esőben, ahol gyakorlatilag egy métert nem tudtam szárazon menni a kocsival. A versenyen, amikor beálltunk az első gyorsasági rajtjába, egy teljesen új dologgal találkoztam, hiszen porszáraz volt az út. Esőben is nagyon gyorsnak éreztem a Peugeot-t, de szárazon még gyorsabb, irdatlan és felfoghatatlan mértékű tapadás van a kanyarokban!  Sokkal gyorsabban lehet vele menni, mint ahogyan azt az ember elképzeli előre, és az első gyorson gyakorlatilag vitt magával az autó, mégis nagyon jó időt tudtunk menni ezen a szakaszon. A másodikon viszont már nem ennyire jót, épp azért, mert az elsőn meglepődöttségből mentem úgy, ahogy mentem, a következőn pedig nem értettem hogyan lehet akkora a tapadás, hogy még gyorsabban tudjak menni, mint ahogyan az kitaláltam.

Ez_az_en_vilagom_2

Nem felejtettem el, milyen ezzel menni, de mindenképp fel kell fognom azt, hogy sokkal nagyobb a kanyarsebessége, mint elképzeltem, és épp ezért is gondolom, hogy bőségesen lehet még gyorsulni. Minél több kanyarban eltalálom a maximális sebességet, annál gyorsabbak leszünk, és ezek a fél másodpercek, tizedek szépen össze fognak gyűlni, és a gyors végén jobb idők fognak születni. Mindehhez persze megfelelő mennyiségű versenykilométerre van szükség, és mellette meg kell maradjon a biztonság is, és ezt a kettőt egyszerre kell kezelni, ennek a határát kell megtalálni, most ez a feladat.
Az élmény, az extra volt! Összehasonlíthatatlan minden szempontból! A 2011-es évhez képest is nagyobb élmény volt, jobban éreztem magam, felszabadultabb voltam. Nagyon jól működtünk együtt Imivel, és a csapat is szuper volt. Minden nagyon rendben volt, igazán boldog vagyok!

Ez_az_en_vilagom_3

Visszaülsz még valaha N-es autóba?
Nem! Nem! Egyszerűen az a baj, hogy rá kellett jöjjek, hogy ez az én világom! Én ebben nőttem fel, az életem túlnyomó részét F2-es vagy S1600-as autókban töltöttem, ami sokkal közelebb áll ehhez a S2000-es autóhoz, mint egy N-eshez, hiszen "ugyanez" az autó, csak kétkerék hajtással. 1999-től kezdve kizárólag ilyen autókkal mentem, és azt gondolom, ez nem véletlen. Belém ívódott ezeknek az autóknak a hangulata, én ezeket tudom kezelni. Nem bírom a nagytestű, nagy tömegű autókat, vagy lehet, hogy bírnám, csak akkor sokkal többet kellene mennem vele, hogy megérezzem benne a lényeget.
Nem is elsősorban az időeredményekkel van a problémám, hisz tavaly év végén már abszolút tudtunk olyan időket menni, ami az elképzeléseinknek megfelelt, annak ellenére is, hogy az autónk teljesen szabályos volt, nehezebb és gyengébb, mint a többieké, jelentős hátrányból és iszonyatosan kevés rutinnal is jó időket tudtunk menni. Azt hiszem én most eljutottam abba a korba, hogy nem az idő a fő dolog, hanem az, hogy élvezni tudjam a versenyzést!
Élvezni viszont csak ezt tudom! Nem élveztem a Mitsubishi egy pillanatát sem, mert egyszerűen az messze áll tőlem, itt viszont végig tetszett minden. Ez egy igazi élménydús verseny volt. Már majdnem két  hete túl vagyunk a történteken, de én még mindig benne vagyok ennek a feelingjében, és ilyen, nagyon régen nem volt már!

Ez_az_en_vilagom_5

Milyen Miskolc Rallye-ra számítasz, hogyan készültök rá?
Nehezebb verseny lesz, sokkal bonyolultabb pályákkal, mint az Eger Rallye. Nem a végsebességről fog szólni a verseny, ami nekünk mindenképp pozitívum, mert a 174 km/h-s végsebesség iszonyatosan kevés volt most az egri pályákhoz, ebből jelentős hátrányunk volt megint. Egerben most több lassító volt a megszokottnál, de még mindig hatalmas átlagsebességek születtek, 140 km/h-s átlagsebesség egy S2000-esnek a halála, abszolút irreális volt.

Ez_az_en_vilagom_1Nehéz lesz a miskolci futam, és úgy tudom, hogy az első nap - szinte végig - sötétben versenyzünk majd, ami nekem nem annyira jó, én nem érzem jól magam a sötétben. Készülnünk kell erre, kell egy nagyon jó lámpasor, azt nagyon jól be kell állítani, és olyan itinert kell írni, ami az éjszakai pályákon is megfelelő információt ad (támpontok, féktávok, stb.), ezeket jóval komolyabban kell venni. Tréningeznünk kell éjjel is, hogy ezzel tudjunk azonosulni. Jó verseny lesz szerintem, ahol fittnek kell lenni, kipihentek kell odaérkezni, és bagolyszemekkel versenyezni!

ez_az_en_vilagom_1

Ez a hír most jelenik meg 4911. alkalommal
Share |
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k