Ez már nem autógyilkos futam!
Interjú a veszprémi futam rendezőjével
2012-05-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776200566
Napi oldal:
27603
Jelenleg:
1273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

ez_mar_nem_autogyilkos_futam_1

Az elmaradt Eger Rallye, a lemondott IRC után most már minden soron következő rendezvény előtt izgatottan hallgatjuk a híreket, pletykákat, hogy vajon annak mi lesz a sorsa? A Veszprém Rallye-ról a legilletékesebb személyt, a verseny rendezőjét, Lakatos Róbertet kérdeztem.

Mennyire biztosan mered ma kijelenteni, hogy lesz az idei évben Veszprém Rallye?

A terveink szerint lesz, ezen dolgozunk, de persze mindig az a biztos, ami elmúlt! :-)
Próbáljuk összerakni, és egy színvonalas versenyt megvalósítani, reméljük, hogy nem fog érdeklődés hiányában elmaradni!

Hány napos futamra számíthatunk?
Kicsit szét kell néznünk a körülöttünk lévő országokban, hogy ott milyen rendszerben zajlanak a bajnoki futamok és láthatjuk, hogy kétnapos rendezvényeik vannak. Az első napon zajlanak az átvételek, esetleg rajtceremónia, és pár gyorsasági, majd másnap egy hosszabb versenynap. Jellemzően 120-160 km-es versenyeket rendeznek, és azt gondolom, nem véletlen, hogy tőlünk jobb gazdasági helyzetben lévő országokban is így működik. Nekünk is erre kell most már ráállni, elmúltak már azok az idők, amikor 3-4 napos rendezvényeket lehetett rendezni.

A pályákat tekintve a tavalyiak, vagy a még korábbiak jöhetnek szóba?
Már az elmúlt években is törekedtünk arra, hogy a lehető legjobb minőségű pályákon kerüljön megrendezésre a Veszprém Rallye, és az elmúlt 6-7 évben (mióta saját gépünk is van), már nem igazán jellemző erre a futamra, hogy autógyilkos gyorsasági szakaszokon kellene versenyeznie a mezőnynek. Évről-évre jobb minőséget próbálunk produkálni, és ezt a tavalyi verseny is visszaigazolta, egy kivétellel. A Sólyi erdő akkor háromszor szerepelt a programban, és harmadszorra már eléggé elromlott, ráadásul tetézte a bajt, hogy megállt a por a fák között. Tanulva ebből, az idei évben ilyen formában nem szerepel a programban a Sólyi erdő, hanem a Mikulás Rallye-hoz hasonlóan egy 3 km-es szakasza lesz, egy tempós, jó minőségű pályával összeállítva, amit mondjunk úgy, hogy Sóly-Királyszentistván. 14 km-es gyorsasági szakasz, mely két alkalommal lesz.
Vasárnap pedig a tavaly – mind a vonalvezetésük, mind a minőségük miatt – nagy sikert aratott Kislőd-Szentgál, ill. a vigántpetendi gyorsasági szakaszt tervezzük, amihez még kell egy harmadik gyorsaságit is keresni. Két pálya jöhet szóba, egyik a Szőc-Hegyesd, ami szintén egy hibátlan minőségű, fehér murvás pálya, 15 km-es hosszal. Ez  Natura2000 területén helyezkedik el, és bár nem gondolom, hogy ez problémát okozna, de ha mégis elakadás lenne, akkor a másik szóba jöhető pálya a szintén 15 km-es, és szintén nem rossz minőségű (de nyilván nem annyira izgalmas, mint a szőci), a Szentkirályszabadja.
Így egy kétnapos rendezvényt tudunk majd csinálni, melynek az össztávja 135 km körül lesz.

ez_mar_nem_autogyilkos_futam_3

A dátumot illetően egy kisebb probléma merült fel a napokban, miszerint a Murva Kupa részeként megrendezésre kerülő osztrák futam egybeesik a Veszprém Rallye-val...
Igen, sajnos ez egy szerencsétlen egybeesés, valóban ugyanazon a hétvégén kerül megrendezésre mindkét verseny. Az eredeti terveink szerint a Veszprém Rallye is a Murva Kupa futama lett volna, de az osztrákok ragaszkodtak hozzá, hogy náluk legyen 3, nálunk pedig 2 futam. A Schneebergland Rallye szombati napja lesz Murva Kupa, kb. 70 km-es hosszal, és az én információim szerint ez egy durvább, köves pályákon zajló verseny, ellenben a Veszprém Rallye-val, ami ugyan nem része a Murva Kupának, viszont rendkívül jó minőségű murván fogjuk tudni megcsinálni, és az össztávja is hosszabb.
Eredetileg mindkét versenynek más volt az időpontja, mi egyéb okok miatt raktuk át más dátumra a Veszprém Rallye-t, hiszen egybeesett volna a város egyik legnagyobb rendezvényével, a rá következő hétvégén már a Veszprém Fest zajlik, utána pedig már ott a Forma-1… így mi nem nagyon tudunk mozdulni erről az időpontról, sajnos ez most így alakult.
Bízom benne, ha napvilágot lát, hogy milyen pályák várják a mezőnyt az idei évben, akkor sokan mégis a mi versenyünk mellett döntenek.

Bár ennek tükrében nyilván még inkább kérdéses... milyen mezőnyre számítasz?
Nagyon nehéz idők járnak... hallani lehet olyanokat is, akik nem mennek teljes évet, de Veszprémben azért szeretnének indulni. Milyen jó lenne, ha 80 induló lenne! De nyilvánvalóan nem lesz, viszont legalább azt a nevezői létszámot el kellene érni, ami Bükfürdőn is volt (ORB-ből 50 autó, Rallye2-ből 15-20 autó), az már elősegítené a rendezvény túlélését, mert ma már a túlélésről kell beszélhetünk, nem csak Veszprém tekintetében.

Két hónap van még a Veszprém Rallye-ig, hogyan álltok most azokkal a dolgokkal, ami Eger Rallye esetén problémás volt? Engedélyek? Költségvetés?
Egerben sem az engedélyekkel volt probléma, egész egyszerűen pénzügyi kérdés volt a verseny megrendezhetősége. Az egy sokkal nagyobb és drágább verseny, mint bármelyik másik verseny. Most sem állunk jól, és akivel beszélek annak elmondom, hogy eltökélt szándékunk megcsinálni, mert a bajnokság és a magyar rallye életben maradásához erre is szükség van, de hát szemérmetlenül ki kell mondani: pénzre van szükségünk nekünk is, és másoknak is. Remélem, hogy meg fogjuk tudni oldani és kapunk segítséget. Vannak ígéretek, ha ezek jelentős része megvalósul, akkor - ha szerényen is, de - meg fog tudni valósulni a verseny.

ez_mar_nem_autogyilkos_futam_4

Mennyire támogatják ennek a rendezvénynek a megvalósulását mások? Hogyan áll ehhez a szövetség?
Ez az egész magyar rallye egy talányos kérdés, mert illetheti ezáltal a szövetséget komoly kritika, de illetheti dicséret is bizonyos kérdésekben. Én azt látom, hogy Gyulay Zsolt elnök úr elkötelezett abban a kérdésben, hogy az Országos Rallye Bajnokság és a magyar rallye, életben maradhasson. A személyes kapcsolatai révén maguk a rendezvények komoly segítséget kapnak abban, hogy bizonyos területekhez könnyebben hozzáférjünk, mint eddig. A dolog iróniája, hogy ennek ellenére a versenyzői létszám a minimálisra redukálódott és a rendezvények is a túlélésükért küzdenek, de valahogy ezen túl kell lendülni. Konkrét tényekre alapozva - de itt most hosszú lenne részletesen kifejteni - de ki kell mondani, hogy azok számára, akik ma Magyarországon versenyezni szeretnének, és lehetőségük is van rá, elsődlegesen nem az MNASZ a legvonzóbb lehetőség, mind a szabályrendszere, mind a viselkedési normája és az anyagi körülmények miatt sem. Azt hiszem, hogy itt az idő, újra kell gondolni, és divatosan újragombolni a kabátot! Ki kell alakítani egy olyan szabályrendszert és anyagi rendszert, ami sokkal vonzóbbá teszi a magyar rallye bajnokságot, mind az első osztály, mind a másodosztály tekintetében a versenyezni kívánók részére. Ennek pedig lehet a következő kérdése az, hogy igenis franchise rendszerben kell szervezni a bajnoki futamokat. Mindegyik futamot másfél-kétnapos rendezvényként kell megcsinálni, a nevezési díjakat úgy kell kalkulálni, hogy a kisautókkal versenyzők számára is működőképes és vonzó legyen, mert nagyautókban nem állunk rosszul, ellenben a kiskategóriák és az utánpótlás tűnt el… bár ez sem teljesen igaz, hiszen most már kimondhatjuk, hogy Ózdon 100 nevezője van a túrabajnoki futamnak, és úgy tudom, hogy ettől még több licenc lett kiváltva. Megvan tehát az igény erre, de ebben a pillanatban nem az MNASZ a legvonzóbb a versenyzők számára!

Meggyőződésem, hogy ezt nem itt a cikk keretein belül kell részleteibe menően megfejteni, de fontos kiemelnem, hogy keresni kell az együttműködést a ralitúrával, mint ahogyan a mi rendezvényeinken az elmúlt három évben ezt tettük is. Most ez sajnos megszakadt, de mindenképp a jövő egyik alapkérdése, az RTE bajnoksággal való együttműködés megteremtése.

Van tennivaló bőven azoknak, akik komolyan gondolják a magyar rallye megmentését. El kell gondolkozni azon, hogy a tőlünk sokkal gazdagabb Ausztriában Zastava Yugo-val, Volvo kombival is lehet versenyezni a mezőnyben, miközben a csúcstechnikát képviselő S2000-esek és Mitsubishik is mennek az elejében. Ez egy hosszú nóta, lenne miről beszélni...de el kell kezdeni, mert különben lehet, hogy itt a vége a magyar rallye bajnokságnak…

ez_mar_nem_autogyilkos_futam_2

Elmaradt az Eger Rallye, de ha a bajnokságból valamely más verseny is kiesik, annak a helyére valóban bejöhet az Eger Rallye?
Én ezt kizártnak tartom! Erről egyszer már kifejtettem a véleményemet, ami elég vehemens indulatokat szült… Összefoglalva azt mondhatom, hogy én úgy látom, hogy akik ott az MNASZ-ben, vagy a környékén legyeskednek, a nagy részük tele van ötletekkel (melyeket nem minősítenék), de rá kéne döbbenni arra is, hogy hozzáértő embereknek kell elvégezni a munkát. Ha nincs, aki dolgozzon és elvégezze a munkát, akkor nem lesznek versenyek sem.
Ez is egyfajta szakma, ehhez is érteni kell. Van számtalan más eleme is a bajnokságnak, a kocsit is szerelni kell, azt is az teszi, aki ért hozzá, ellenőrizni is az tudja, aki ért hozzá, stb. Úgy látom, hogy eddig a felismerésig még sokan nem jutottak el, de azt láttam, hogyha alkalmatlan emberek szövetkeznek egy nem kis feladat megoldására, ráadásul az idő szűkében, az eleve kudarcra van ítélve. Kicsit sem örülök ennek, mert nem ez lett volna a szándék, a mi részünkről is az Eger Rallye megrendezése volt a cél, és hosszas vívódás után döntöttünk úgy, hogy felelősséggel nem kivitelezhető.
Nem esett jól, hogy ezt a döntésemet megpróbálták felülbírálni, de számomra akkor is jól látható volt, hogy ez kivitelezhetetlen. Akik utánunk jöttek, adtak egy jókora pofont ennek az egésznek, most ennek nincs létjogosultsága, nem kell ezt tovább erőltetni.
Amennyiben normalizálódnak a viszonyok, szándékunkban állna jövőre újra megrendezni, mert meggyőződésem, hogy megvan hozzá a szakmai tudásunk, azok a partnereink, akik korrektül tudják ezt működtetni. Csak és kizárólag anyagi kérdés volt ez az egész, bármennyire is mást próbáltak egyesek sugallni a háttérből.

Most viszont a Veszprém Rallye-ra koncentrálunk, szeretnénk ha egy sikeres, jól összerakott futammal járulhatnánk hozzá az Országos Rallye Bajnoksághoz!

Ez a hír most jelenik meg 4772. alkalommal
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k