Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Fakivágás, százharminccal
Lévai Ferkóék pécsi balesete
2011-09-14
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684241718
Napi oldal:
4507
Jelenleg:
934
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Több versenyzőpáros számára is szerencsétlenül végződött a Mecsek Rallye, de a legrosszabbul a Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor páros járt, akik az utolsó gyorsasági szakaszon a céltól mindössze 2 kilométerre egy fának csapódtak. A versenyzők sem úszták meg a balesetet, sérüléseikkel kórházba szállították őket. Lévai Ferivel a balesetet követően többször sikerült beszélnem, majd kedden már szerencsére ahhoz is volt kedve, hogy egy interjú erejéig nyilatkozzon a történtekről.

fakivagas_szazharminccal_1

Úgy hallom - így 2 nappal a baleset után - hogy már sokkal jobb a hangod is! Hogy vagytok?
thumb_fakivagas_szazharminccal_6Mindketten jobban vagyunk már, engem ma kiengedtek a kórházból, épp úton vagyunk hazafelé. Lassan elkezdhetek visszarázódni a régi kerékvágásba, de Gabi még egy darabig kórházban lesz. Hamarosan kap egy speciális fűzőt, amivel át tudják szállítani a fehérvári kórházba, közelebb kerül a családjához, így talán ez is segít majd a felépülésben. Neki még hetek lesznek, mire egyáltalán arról beszélhetünk, hogy valamilyen szinten felépült. Reméljük, hogy ez minél rövidebb időszak lesz, de sajnos az ő sérülései elég komolyak. Én egy töréssel megúsztam, ez majd szépen lassan meggyógyul. Gabinak is eltört a bokája - ezt már egy 3 órás műtéttel helyrerakták, a bordái is sérültek és sajnos a gerince is, két csigolya között összeroppant a porc. Az ő felépülése sajnos biztos, hogy egy sokkal hosszabb folyamat lesz.

Borzasztóan megijedtünk, mikor a rádióban hallottuk az egyik versenyzőtársatok nyilatkozatát, hogy mi történt veletek. A csapat és a családod is a rádióból értesült?
Nem, mert amikor már tudtam beszélni, akkor rögtön hívtam a feleségemet, így tőlem tudták meg, hogy mi történt velünk. Ami nagyon idegesítő volt, hogy borzasztó sokára ért oda hozzánk a mentő. 2 km-re voltunk a céltól, ott állt lenn, mégis legalább 10 percbe telt, mire odaértek. A go-pro kamera fennmaradt a kocsin, a baleset után az egyik Premieres operatőr hozta oda nekem, hogy kapcsoljam ki. Visszanézve a felvételt látszik, hogy ez 8 perccel a bukásunk után volt, és ekkor még sehol nem volt a mentő... utána még legalább 2-3 perc volt, mire odaértek.

És tényleg kigyulladt az autótok?
Igen, de szerencsére az el is aludt magától, a féknél égett még valami, de Zsoltiék hozták a poroltót és eloltották. Horror volt, ahogy benn ülünk, lángol a kocsi és nem tudunk kiszállni! Majd nekem sikerült kinyitnom az ajtót, kiszálltam, átmentem a túloldalra, hogy segítsek Gabinak kiszállni, de ő addigra elkezdett átmászni az én oldalamra. Kívülről simán tudtam nyitni azt az ajtót, lehet belülről nem volt nyitható...

fakivagas_szazharminccal_2

Azt hiszem, hogy örülhettek, hogy ilyen versenyzőtársaitok vannak, hogy megálltak...
Nem is volt más választásuk! :-) Ugyanis kidőlt a fa az út közepére, úgyhogy tovább sem tudtak volna menni!

Úgy látom akkor te még a bajban is tudsz úgy intézkedni, hogy neked jó legyen! :-) De egyébként mi is történt pontosan?
Fel volt írva a kanyar, hogy gumis... és nem volt ott gumi. Nem számítottunk arra, hogy egy - elvileg - kigumizott kanyar ennyire sodrós lesz. Mikor megláttam, hogy nincs gumi, addigra már nem találtam meg az ívet. Megúszott az autó hátulja, próbáltam ellenkormányozni, álltam a gázon - tehát még tovább gyorsultunk - és orral bele a fába, a kocsi befordult a fa mögé, a fa meg kidőlt az útra.

fakivagas_szazharminccal_3

Ezt megelőzően egyébként gyönyörűen autóztatok!
Azt hiszem, hogy még senki sem látott így autózni, mert most valahogy nagyon ráéreztem! Időben is jó volt, hiszen 1-en belül kaptunk Sasáéktól, Menyáéktól... szerintem ez nagyon jó! Az egész futam nagyon szerencsésen indult minden szempontból, a verseny előtt is minden összeállt, a verseny közben sem volt ez másként, egészen az utolsó gyors végéig. Nagyon odafigyeltünk arra, hogy csak két lehetőségünk van pályát felírni, megvoltak már nagyrészt a pályák, hiszen tavaly is autóztunk rajtuk, így igazából csak finomítani kellett. Voltak szimpatikus és kevésbé kedvelt pályák. Próbáltunk egy erős, de saját tempót autózni. Rizikót nem vállaltunk sehol sem, és úgy érzem, hogy az utolsó gyorson sem! Nem azért estünk el, mert túlzott kockázatot vállaltunk volna. Ott volt az ominózus kanyar, amit mi gumisnak írtunk fel, de nem volt ott a gumi. Egy erdős, árnyékos részen volt, ahol nem látszódott jól a pálya. Én még nem néztem vissza a belső felvételeket, de kb. 130 km/h-s tempóról álltunk meg nullára a másodperc töredéke alatt.

fakivagas_szazharminccal_5

Bevallom őszintén, hogy engem a legkevésbé sem érdekel, de bizonyára sokan kíváncsiak arra, hogy mekkora a kár az autón?
Még nem mértük fel, de jelentős! Az autónk sérülése kevésbé látványos, mint Friciék kocsijáé, de lényegesebb alkatrészek - motor, váltó - sérültek meg úgy, hogy biztos, hogy cserére szorulnak majd. Meglátjuk, hogy egyáltalán érdemes-e megjavítani. Remélem, hogy össze lehet még rakni, és lehet ebből egy jó versenyautót csinálni. 2 hétig még biztos nem fogok ezzel foglalkozni! Biztos, hogy az idei év ennyi volt számunkra, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. Életünk legjobb versenye lehetett volna ez, de életünk legrosszabb versenye lett!

fakivagas_szazharminccal_4

Ez a "kigumizás-nemkigumizás" mennyire lehetett a rendező hibája?
Ezt nem tudom megítélni, mivel én sosem rendeztem versenyt. Mindenképpen vissza fogjuk nézni a pályabejáráson készült belső felvételünket, hogy vajon mi írtuk-e fel rosszul (bár nem valószínű), mert ha nincs ott zöld nyíl, akkor nyilván nem írjuk fel, hogy "gumis", ez egyértelmű. Az előfordulhat, hogy gumisnak van kijelölve a pálya, és mi mégsem gumisként írjuk fel, de akkor számítunk arra, hogy sodrós lesz (akár a kigumizás ellenére is), de ha nincs ott kijelölve a gumi, akkor nem írjuk fel gumisnak! Valószínűleg az előző körben sem volt gumis, de nem tudnám ezt sem pontosan megmondani, majd a belső felvételek megtekintése után talán többet fogunk tudni. Előző körben viszont nem volt ennyire sodrós, az biztos, és az is, hogy farönkök hiányoztak több helyről! Meglepett minket a vasárnapi pécsváradi gyorson is, hogy egy-két helyen nem úgy, vagy nem ott voltak a rönkök, ahogyan a pályabejáráson láttuk. Nem akarom hárítani a felelősséget, nem akarom azt mondani, hogy ez a rendező hibája, mert persze, a rallye valamilyen szinten az improvizációról szól... de ha az a kanyar gumis lett volna, akkor mi nem esünk el!

Szeretnél köszönetet is mondani...
Igen, szeretném most megragadni az alkalmat, és köszönetet mondani mindenkinek, de tényleg mindenkinek, a ralis és nem ralis közösségnek, azért a támogatásért, amit tőlük a balesetünk után kaptunk! Rengeteg emailt, sms-t, facebookos üzenetet, telefonhívást kaptunk... tegnap egész nap olyan voltam, mint egy telefonos ügyfélszolgálatos a kórteremben, mert mindenki hívott, érdeklődött, hogy mi van velünk, hogy vagyunk, hogy van Gabi. Többen be is jöttek meglátogatni, például a Honda Europe képviselője is, aki Belgiumból érkezett az IRC futamra. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy ennyire támogattak, támogatnak minket!

Úgy tudom, hogy volt azért, akik nem érdeklődtek az után, hogy hogyan is vagytok...
Igen, valóban jól esett volna valami érdeklődés az MNASZ részéről, hogy mi lett velünk. Egyedül Faluvégi Péter hívott fel, de ő is csak kedden, de például a rally szakág jelenlegi vezetésétől még egy sms-t sem kaptunk. Az ember azt gondolná, hogy mégis csak egy közösség vagyunk... hát nem!

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 7269. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k