Fakivágás, százharminccal
Lévai Ferkóék pécsi balesete
2011-09-14
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
799615441
Napi oldal:
48788
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Több versenyzőpáros számára is szerencsétlenül végződött a Mecsek Rallye, de a legrosszabbul a Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor páros járt, akik az utolsó gyorsasági szakaszon a céltól mindössze 2 kilométerre egy fának csapódtak. A versenyzők sem úszták meg a balesetet, sérüléseikkel kórházba szállították őket. Lévai Ferivel a balesetet követően többször sikerült beszélnem, majd kedden már szerencsére ahhoz is volt kedve, hogy egy interjú erejéig nyilatkozzon a történtekről.

fakivagas_szazharminccal_1

Úgy hallom - így 2 nappal a baleset után - hogy már sokkal jobb a hangod is! Hogy vagytok?
thumb_fakivagas_szazharminccal_6Mindketten jobban vagyunk már, engem ma kiengedtek a kórházból, épp úton vagyunk hazafelé. Lassan elkezdhetek visszarázódni a régi kerékvágásba, de Gabi még egy darabig kórházban lesz. Hamarosan kap egy speciális fűzőt, amivel át tudják szállítani a fehérvári kórházba, közelebb kerül a családjához, így talán ez is segít majd a felépülésben. Neki még hetek lesznek, mire egyáltalán arról beszélhetünk, hogy valamilyen szinten felépült. Reméljük, hogy ez minél rövidebb időszak lesz, de sajnos az ő sérülései elég komolyak. Én egy töréssel megúsztam, ez majd szépen lassan meggyógyul. Gabinak is eltört a bokája - ezt már egy 3 órás műtéttel helyrerakták, a bordái is sérültek és sajnos a gerince is, két csigolya között összeroppant a porc. Az ő felépülése sajnos biztos, hogy egy sokkal hosszabb folyamat lesz.

Borzasztóan megijedtünk, mikor a rádióban hallottuk az egyik versenyzőtársatok nyilatkozatát, hogy mi történt veletek. A csapat és a családod is a rádióból értesült?
Nem, mert amikor már tudtam beszélni, akkor rögtön hívtam a feleségemet, így tőlem tudták meg, hogy mi történt velünk. Ami nagyon idegesítő volt, hogy borzasztó sokára ért oda hozzánk a mentő. 2 km-re voltunk a céltól, ott állt lenn, mégis legalább 10 percbe telt, mire odaértek. A go-pro kamera fennmaradt a kocsin, a baleset után az egyik Premieres operatőr hozta oda nekem, hogy kapcsoljam ki. Visszanézve a felvételt látszik, hogy ez 8 perccel a bukásunk után volt, és ekkor még sehol nem volt a mentő... utána még legalább 2-3 perc volt, mire odaértek.

És tényleg kigyulladt az autótok?
Igen, de szerencsére az el is aludt magától, a féknél égett még valami, de Zsoltiék hozták a poroltót és eloltották. Horror volt, ahogy benn ülünk, lángol a kocsi és nem tudunk kiszállni! Majd nekem sikerült kinyitnom az ajtót, kiszálltam, átmentem a túloldalra, hogy segítsek Gabinak kiszállni, de ő addigra elkezdett átmászni az én oldalamra. Kívülről simán tudtam nyitni azt az ajtót, lehet belülről nem volt nyitható...

fakivagas_szazharminccal_2

Azt hiszem, hogy örülhettek, hogy ilyen versenyzőtársaitok vannak, hogy megálltak...
Nem is volt más választásuk! :-) Ugyanis kidőlt a fa az út közepére, úgyhogy tovább sem tudtak volna menni!

Úgy látom akkor te még a bajban is tudsz úgy intézkedni, hogy neked jó legyen! :-) De egyébként mi is történt pontosan?
Fel volt írva a kanyar, hogy gumis... és nem volt ott gumi. Nem számítottunk arra, hogy egy - elvileg - kigumizott kanyar ennyire sodrós lesz. Mikor megláttam, hogy nincs gumi, addigra már nem találtam meg az ívet. Megúszott az autó hátulja, próbáltam ellenkormányozni, álltam a gázon - tehát még tovább gyorsultunk - és orral bele a fába, a kocsi befordult a fa mögé, a fa meg kidőlt az útra.

fakivagas_szazharminccal_3

Ezt megelőzően egyébként gyönyörűen autóztatok!
Azt hiszem, hogy még senki sem látott így autózni, mert most valahogy nagyon ráéreztem! Időben is jó volt, hiszen 1-en belül kaptunk Sasáéktól, Menyáéktól... szerintem ez nagyon jó! Az egész futam nagyon szerencsésen indult minden szempontból, a verseny előtt is minden összeállt, a verseny közben sem volt ez másként, egészen az utolsó gyors végéig. Nagyon odafigyeltünk arra, hogy csak két lehetőségünk van pályát felírni, megvoltak már nagyrészt a pályák, hiszen tavaly is autóztunk rajtuk, így igazából csak finomítani kellett. Voltak szimpatikus és kevésbé kedvelt pályák. Próbáltunk egy erős, de saját tempót autózni. Rizikót nem vállaltunk sehol sem, és úgy érzem, hogy az utolsó gyorson sem! Nem azért estünk el, mert túlzott kockázatot vállaltunk volna. Ott volt az ominózus kanyar, amit mi gumisnak írtunk fel, de nem volt ott a gumi. Egy erdős, árnyékos részen volt, ahol nem látszódott jól a pálya. Én még nem néztem vissza a belső felvételeket, de kb. 130 km/h-s tempóról álltunk meg nullára a másodperc töredéke alatt.

fakivagas_szazharminccal_5

Bevallom őszintén, hogy engem a legkevésbé sem érdekel, de bizonyára sokan kíváncsiak arra, hogy mekkora a kár az autón?
Még nem mértük fel, de jelentős! Az autónk sérülése kevésbé látványos, mint Friciék kocsijáé, de lényegesebb alkatrészek - motor, váltó - sérültek meg úgy, hogy biztos, hogy cserére szorulnak majd. Meglátjuk, hogy egyáltalán érdemes-e megjavítani. Remélem, hogy össze lehet még rakni, és lehet ebből egy jó versenyautót csinálni. 2 hétig még biztos nem fogok ezzel foglalkozni! Biztos, hogy az idei év ennyi volt számunkra, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. Életünk legjobb versenye lehetett volna ez, de életünk legrosszabb versenye lett!

fakivagas_szazharminccal_4

Ez a "kigumizás-nemkigumizás" mennyire lehetett a rendező hibája?
Ezt nem tudom megítélni, mivel én sosem rendeztem versenyt. Mindenképpen vissza fogjuk nézni a pályabejáráson készült belső felvételünket, hogy vajon mi írtuk-e fel rosszul (bár nem valószínű), mert ha nincs ott zöld nyíl, akkor nyilván nem írjuk fel, hogy "gumis", ez egyértelmű. Az előfordulhat, hogy gumisnak van kijelölve a pálya, és mi mégsem gumisként írjuk fel, de akkor számítunk arra, hogy sodrós lesz (akár a kigumizás ellenére is), de ha nincs ott kijelölve a gumi, akkor nem írjuk fel gumisnak! Valószínűleg az előző körben sem volt gumis, de nem tudnám ezt sem pontosan megmondani, majd a belső felvételek megtekintése után talán többet fogunk tudni. Előző körben viszont nem volt ennyire sodrós, az biztos, és az is, hogy farönkök hiányoztak több helyről! Meglepett minket a vasárnapi pécsváradi gyorson is, hogy egy-két helyen nem úgy, vagy nem ott voltak a rönkök, ahogyan a pályabejáráson láttuk. Nem akarom hárítani a felelősséget, nem akarom azt mondani, hogy ez a rendező hibája, mert persze, a rallye valamilyen szinten az improvizációról szól... de ha az a kanyar gumis lett volna, akkor mi nem esünk el!

Szeretnél köszönetet is mondani...
Igen, szeretném most megragadni az alkalmat, és köszönetet mondani mindenkinek, de tényleg mindenkinek, a ralis és nem ralis közösségnek, azért a támogatásért, amit tőlük a balesetünk után kaptunk! Rengeteg emailt, sms-t, facebookos üzenetet, telefonhívást kaptunk... tegnap egész nap olyan voltam, mint egy telefonos ügyfélszolgálatos a kórteremben, mert mindenki hívott, érdeklődött, hogy mi van velünk, hogy vagyunk, hogy van Gabi. Többen be is jöttek meglátogatni, például a Honda Europe képviselője is, aki Belgiumból érkezett az IRC futamra. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy ennyire támogattak, támogatnak minket!

Úgy tudom, hogy volt azért, akik nem érdeklődtek az után, hogy hogyan is vagytok...
Igen, valóban jól esett volna valami érdeklődés az MNASZ részéről, hogy mi lett velünk. Egyedül Faluvégi Péter hívott fel, de ő is csak kedden, de például a rally szakág jelenlegi vezetésétől még egy sms-t sem kaptunk. Az ember azt gondolná, hogy mégis csak egy közösség vagyunk... hát nem!

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 7497. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
08 09 10 11 121314
2025.11.21-25.

részletes infóink

2025.11.21-23.

részletes infóink

2025.11.22.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k