Fakivágás, százharminccal
Lévai Ferkóék pécsi balesete
2011-09-14
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763310763
Napi oldal:
48220
Jelenleg:
848
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Több versenyzőpáros számára is szerencsétlenül végződött a Mecsek Rallye, de a legrosszabbul a Lévai Ferenc - Schweighardt Gábor páros járt, akik az utolsó gyorsasági szakaszon a céltól mindössze 2 kilométerre egy fának csapódtak. A versenyzők sem úszták meg a balesetet, sérüléseikkel kórházba szállították őket. Lévai Ferivel a balesetet követően többször sikerült beszélnem, majd kedden már szerencsére ahhoz is volt kedve, hogy egy interjú erejéig nyilatkozzon a történtekről.

fakivagas_szazharminccal_1

Úgy hallom - így 2 nappal a baleset után - hogy már sokkal jobb a hangod is! Hogy vagytok?
thumb_fakivagas_szazharminccal_6Mindketten jobban vagyunk már, engem ma kiengedtek a kórházból, épp úton vagyunk hazafelé. Lassan elkezdhetek visszarázódni a régi kerékvágásba, de Gabi még egy darabig kórházban lesz. Hamarosan kap egy speciális fűzőt, amivel át tudják szállítani a fehérvári kórházba, közelebb kerül a családjához, így talán ez is segít majd a felépülésben. Neki még hetek lesznek, mire egyáltalán arról beszélhetünk, hogy valamilyen szinten felépült. Reméljük, hogy ez minél rövidebb időszak lesz, de sajnos az ő sérülései elég komolyak. Én egy töréssel megúsztam, ez majd szépen lassan meggyógyul. Gabinak is eltört a bokája - ezt már egy 3 órás műtéttel helyrerakták, a bordái is sérültek és sajnos a gerince is, két csigolya között összeroppant a porc. Az ő felépülése sajnos biztos, hogy egy sokkal hosszabb folyamat lesz.

Borzasztóan megijedtünk, mikor a rádióban hallottuk az egyik versenyzőtársatok nyilatkozatát, hogy mi történt veletek. A csapat és a családod is a rádióból értesült?
Nem, mert amikor már tudtam beszélni, akkor rögtön hívtam a feleségemet, így tőlem tudták meg, hogy mi történt velünk. Ami nagyon idegesítő volt, hogy borzasztó sokára ért oda hozzánk a mentő. 2 km-re voltunk a céltól, ott állt lenn, mégis legalább 10 percbe telt, mire odaértek. A go-pro kamera fennmaradt a kocsin, a baleset után az egyik Premieres operatőr hozta oda nekem, hogy kapcsoljam ki. Visszanézve a felvételt látszik, hogy ez 8 perccel a bukásunk után volt, és ekkor még sehol nem volt a mentő... utána még legalább 2-3 perc volt, mire odaértek.

És tényleg kigyulladt az autótok?
Igen, de szerencsére az el is aludt magától, a féknél égett még valami, de Zsoltiék hozták a poroltót és eloltották. Horror volt, ahogy benn ülünk, lángol a kocsi és nem tudunk kiszállni! Majd nekem sikerült kinyitnom az ajtót, kiszálltam, átmentem a túloldalra, hogy segítsek Gabinak kiszállni, de ő addigra elkezdett átmászni az én oldalamra. Kívülről simán tudtam nyitni azt az ajtót, lehet belülről nem volt nyitható...

fakivagas_szazharminccal_2

Azt hiszem, hogy örülhettek, hogy ilyen versenyzőtársaitok vannak, hogy megálltak...
Nem is volt más választásuk! :-) Ugyanis kidőlt a fa az út közepére, úgyhogy tovább sem tudtak volna menni!

Úgy látom akkor te még a bajban is tudsz úgy intézkedni, hogy neked jó legyen! :-) De egyébként mi is történt pontosan?
Fel volt írva a kanyar, hogy gumis... és nem volt ott gumi. Nem számítottunk arra, hogy egy - elvileg - kigumizott kanyar ennyire sodrós lesz. Mikor megláttam, hogy nincs gumi, addigra már nem találtam meg az ívet. Megúszott az autó hátulja, próbáltam ellenkormányozni, álltam a gázon - tehát még tovább gyorsultunk - és orral bele a fába, a kocsi befordult a fa mögé, a fa meg kidőlt az útra.

fakivagas_szazharminccal_3

Ezt megelőzően egyébként gyönyörűen autóztatok!
Azt hiszem, hogy még senki sem látott így autózni, mert most valahogy nagyon ráéreztem! Időben is jó volt, hiszen 1-en belül kaptunk Sasáéktól, Menyáéktól... szerintem ez nagyon jó! Az egész futam nagyon szerencsésen indult minden szempontból, a verseny előtt is minden összeállt, a verseny közben sem volt ez másként, egészen az utolsó gyors végéig. Nagyon odafigyeltünk arra, hogy csak két lehetőségünk van pályát felírni, megvoltak már nagyrészt a pályák, hiszen tavaly is autóztunk rajtuk, így igazából csak finomítani kellett. Voltak szimpatikus és kevésbé kedvelt pályák. Próbáltunk egy erős, de saját tempót autózni. Rizikót nem vállaltunk sehol sem, és úgy érzem, hogy az utolsó gyorson sem! Nem azért estünk el, mert túlzott kockázatot vállaltunk volna. Ott volt az ominózus kanyar, amit mi gumisnak írtunk fel, de nem volt ott a gumi. Egy erdős, árnyékos részen volt, ahol nem látszódott jól a pálya. Én még nem néztem vissza a belső felvételeket, de kb. 130 km/h-s tempóról álltunk meg nullára a másodperc töredéke alatt.

fakivagas_szazharminccal_5

Bevallom őszintén, hogy engem a legkevésbé sem érdekel, de bizonyára sokan kíváncsiak arra, hogy mekkora a kár az autón?
Még nem mértük fel, de jelentős! Az autónk sérülése kevésbé látványos, mint Friciék kocsijáé, de lényegesebb alkatrészek - motor, váltó - sérültek meg úgy, hogy biztos, hogy cserére szorulnak majd. Meglátjuk, hogy egyáltalán érdemes-e megjavítani. Remélem, hogy össze lehet még rakni, és lehet ebből egy jó versenyautót csinálni. 2 hétig még biztos nem fogok ezzel foglalkozni! Biztos, hogy az idei év ennyi volt számunkra, de majd meglátjuk, hogy mit hoz a jövő. Életünk legjobb versenye lehetett volna ez, de életünk legrosszabb versenye lett!

fakivagas_szazharminccal_4

Ez a "kigumizás-nemkigumizás" mennyire lehetett a rendező hibája?
Ezt nem tudom megítélni, mivel én sosem rendeztem versenyt. Mindenképpen vissza fogjuk nézni a pályabejáráson készült belső felvételünket, hogy vajon mi írtuk-e fel rosszul (bár nem valószínű), mert ha nincs ott zöld nyíl, akkor nyilván nem írjuk fel, hogy "gumis", ez egyértelmű. Az előfordulhat, hogy gumisnak van kijelölve a pálya, és mi mégsem gumisként írjuk fel, de akkor számítunk arra, hogy sodrós lesz (akár a kigumizás ellenére is), de ha nincs ott kijelölve a gumi, akkor nem írjuk fel gumisnak! Valószínűleg az előző körben sem volt gumis, de nem tudnám ezt sem pontosan megmondani, majd a belső felvételek megtekintése után talán többet fogunk tudni. Előző körben viszont nem volt ennyire sodrós, az biztos, és az is, hogy farönkök hiányoztak több helyről! Meglepett minket a vasárnapi pécsváradi gyorson is, hogy egy-két helyen nem úgy, vagy nem ott voltak a rönkök, ahogyan a pályabejáráson láttuk. Nem akarom hárítani a felelősséget, nem akarom azt mondani, hogy ez a rendező hibája, mert persze, a rallye valamilyen szinten az improvizációról szól... de ha az a kanyar gumis lett volna, akkor mi nem esünk el!

Szeretnél köszönetet is mondani...
Igen, szeretném most megragadni az alkalmat, és köszönetet mondani mindenkinek, de tényleg mindenkinek, a ralis és nem ralis közösségnek, azért a támogatásért, amit tőlük a balesetünk után kaptunk! Rengeteg emailt, sms-t, facebookos üzenetet, telefonhívást kaptunk... tegnap egész nap olyan voltam, mint egy telefonos ügyfélszolgálatos a kórteremben, mert mindenki hívott, érdeklődött, hogy mi van velünk, hogy vagyunk, hogy van Gabi. Többen be is jöttek meglátogatni, például a Honda Europe képviselője is, aki Belgiumból érkezett az IRC futamra. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, hogy ennyire támogattak, támogatnak minket!

Úgy tudom, hogy volt azért, akik nem érdeklődtek az után, hogy hogyan is vagytok...
Igen, valóban jól esett volna valami érdeklődés az MNASZ részéről, hogy mi lett velünk. Egyedül Faluvégi Péter hívott fel, de ő is csak kedden, de például a rally szakág jelenlegi vezetésétől még egy sms-t sem kaptunk. Az ember azt gondolná, hogy mégis csak egy közösség vagyunk... hát nem!

a csapat támogatói:

levaiek_egerszalokja_1

 

 

 

levaiek_egerszalokja_2

 

 

 

levaiek_egerszalokja_3

 

 

 

levaiek_egerszalokja_4

 

 

 

levaiek_egerszalokja_6

 

 

 

levaiek_egerszalokja_7

 

 

 

levaiek_egerszalokja_8

 

 

 

levaiek_egerszalokja_9

 

 

 

levaiek_egerszalokja_10

Ez a hír most jelenik meg 7439. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k