LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Fordulatos küzdelmek és fair-play a céldobogón
A szezon legizgalmasabb versenyét hozta a Győr Rally
2023-09-17
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770077023
Napi oldal:
24414
Jelenleg:
1576
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_13

A szezon legizgalmasabb versenyét hozta a most debütáló Győr Rally a Peugeot Rally Cup Hungary sorozat indulóinak. Az új helyszín mindig tartogat meglepetéseket, de nem csak az új pályák miatt volt fordulatos a küzdelem, hanem még a céldobogó is izgalmakat hozott, hiszen a Peugeot 208 Rally4 autók közül a leggyorsabb Zagyva Lajos - Spitzer Gábor páros leadta a menetlevelét és ezzel nem csak a bajnoki pontokat, hanem a pénznyereményt is átadták a sorozatban egész évben küzdő egységeknek. Laliék csak beugrottak erre a versenyre, de az év végi fair-play díjra biztosan számíthatnak!

A folyók városa harminc év után adott újra otthont raliversenynek és az biztos, magasra tette a lécet a többi helyszínnek, hiszen impozáns rajt és célceremónia mellett városi gyorsasági szakasszal is bent tartotta a versenyautókat a városban. Természetesen nem csak erről szólt a rali, hiszen igazán tempós pályák és technikás gyorsaságik is szerepeltek a két nap programjában.

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_14

Nyolc páros nevezett erre a futamra az MNASZ és a Peugeot magyarországi importőre által kiírt Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozatba, ami a bajnokságon belül egy külön, pénzdíjas kupát képez. Az RC4 kategóriában induló Peugeot 208 Rally4 versenyautók nagyon jól szerepeltek, hiszen mindannyian célbaértek és az abszolút értékelésben is az előkelő 10. hely jutott a leggyorsabbaknak, megelőzve sokkal erősebb autókat.

A szombati napot a száguldás jellemezte, vasárnapra is jutott tempós szakasz, de a városi gyorsasági a rali ünnepéről, a híres Rábaring pedig a technikás versenyzésről szólt.

A kupa mentora, ifj.Tóth János most is hasznos tanácsokkal segítette a sorozat indulóit és nagyon jó volt újra együtt látni Janikát a szervizparkban a Peugeot 206 WRC-s bajnoki éveket idéző csapatvezetőjével, Rolf Scmidth-el!

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_1

Az egyetemet most kezdő lányát, Dorkát helyettesítő, nagyon rutinos Zagyva Lajos nyerte a futamot. Spitzer Gáborral átgurultak a céldobogón, majd a pilóta elkérte a szpíkertől a mikrofont és jelezte: nem akarnak beleszólni a bajnokságba, ezért leadják a menetlevelüket, ezzel önként kizárják magukat a futam értékeléséből. Nem csak a pontokat, de a pénzdíjakat is átengedték a mögöttük célbaérőknek!

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_2

„Eleve így terveztük, hogy leadjuk a menetlevelünket. Nagyon örülök, hogy végig tudtuk csinálni és a fiatalokkal tudtuk tartani a versenyt. Titkon a győzelemre számítottam, de valljuk be őszintén, nem volt egy sétagalopp! Meg kellett feszülni, gyorsak a srácok! Szombat sem volt egyszerű, de vasárnap szinte gyorsról gyorsra változott a helyzet.” – mondta Lali a céldobogó után.
„Soha sem versenyezhettem még ilyen körülmények között, mint most a Peugeot Kupában! Megnéztük a logokat a TRT csapatával és szenzációs, hogy mennyire egyformán működnek az autók, minden paraméterükben. Jó érzés volt ez! Az egész, a hangulat és minden! Élveztük nagyon! Sajnáltam Atiékat, hiszen 5-10 másodpercen belül lettünk volna hárman a végére.
A zárófutamon már Dorka fog indulni!”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_10

A bajnoki címért nagy harcban lévő Bertalan Márton – Paizs Róbert vehette át így az első helyért járó kupákat, pénznyereményt. „Nagyon jó és sikeres hétvégén vagyunk túl. Próbáltunk lazán, felszabadultan versenyezni. Örülök, hogy ilyen közel tudtunk lenni Zagyva Laliékhoz és Határ Atiékhoz. Mi is és az ellenfeleink is azt gondolták, hogy majd a tempós pályák lesznek a favoritjaink és ott tudunk majd egy kis előnyre szert tenni, de pont a technikás szakaszokon jöttek a jobb eredmények.
Külön örülünk annak, hogy a végén győzelemmel zártuk a futamot. Örültünk volna a második helynek is, hiszen Lalitól kikapni nem szégyen, sőt büszkeség, hogy vele szerepelhetünk egy eredménylistán a dobogón. Nagyon korrektek voltak, hogy nem szólnak bele a bajnokságba, innen is köszönjük nekik, hatalmas fair-play díjat érdemelnek!
Jól jött ez a pár plusz pont, de így is, úgy is az utolsó versenyen fog eldőlni a bajnoki cím sorsa. Jöhet az évzáró futam, jó csata lesz!”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_4

A bajnokságban második helyre csúszott vissza a Berta László – Császár László kettős. „Azt reméltem, hogy a versenyhétvégére kimozgom a náthámat, de úgy tűnik, hogy allergia lett belőle, mert nagyon rosszul aludtam minden este. De félreértés ne essen: nem ezen múlott, hiszen nem voltunk gyorsak! Nem mentek lassan a srácok az elejében, mi pedig nem tudtuk most felvenni velük a kesztyűt. Marci sokat gyorsult aszfalton, Lajos világ életében gyorsan ment és Határ Atit sem tudjuk megverni, ha jó napja van. Nagyon sajnálom, hogy hibázott és összetörte az autóját. 
Van egy kis, vagy talán nem is kicsi súlyhátrányunk, ennél az autónál minden kiló számít. A Rábaring nagyon nem ment nekünk… Látszott is az időeredményeken… Szégyelltem magam… Nagyon gyengéket mentünk.
Másodikak lettünk, de odateszem magunkat, ahol jöttünk: a negyedik hely környékére, hiszen folyamatosan volt három srác, aki gyorsabb volt tőlünk... Zemplénre próbáljuk magunkat összeszedni! Mindent meg kellene ott nyerni! Marci gyors, kisebb fajta csoda kellene a bajnoki cím megszerzéséhez. Meglátjuk, hogy mi lesz.”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_5

A Salgó Rally-t megnyerő Határ Attila – Éhn Dániel páros az első helyen fejezte be a szombati versenynapot, aztán az utolsó előtti gyorsaságin felborultak. Az autót a nézők talpra állították, ha nem is versenytempóban, de be tudták fejezni a versenyt, két pontot szerezve ezzel.”Az első helyen fordultunk az első nap után, aminek nagyon örültünk. Másnap az első körben elolvadt az előnyünk, öt másodperc hátrányba kerültünk. Aztán az utolsó körben már nem akartam megváltani a világot. Új gumikat raktunk fel, mert már nagyon kopott gumijaink voltak, másoktól már nem tudtunk jó állapotú használt gumit szerezni, muszáj volt újat vennünk. Rövidebbre vettem egy féktávot, mint az előző körben és lecsúsztunk az útról, kis tempónál átfordult az orrán az autó. Benéztem… Bonyolult verseny a rali, nehéz megfejteni, hogy mi történt, de egy biztos: én hibáztam.

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_6

Édesapámtól azt tanultam, hogy nem szabad feladni: megnéztük a kocsit, próbáltuk rendberakni és végigmentünk vele a futamon. Jó verseny volt, gyorsan kellett menni! Szerintem nem kellett még ennyire gyorsan mennem semmikor sem… Korábban nem szerettem ezeket a nagyon gyors pályákat és sokat tanultunk most is.
Nehezen tudjuk összerakni, hogy oda tudjunk érni a versenyek rajtjába… Mi nagyon kis pénzből versenyzünk… Sok szerencse kell, hogy megmaradjon az év végi harmadik helyünk és sok munka ahhoz, hogy el tudjunk indulni a zárófutamon."

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_8

Ifj.Kanyik Antal és újdonsült, de a Peugeot Kupából már jól ismert navigátora, Bárdos Péter a harmadik helynek örülhetett a futam végén.
„Az volt a cél, hogy jól érezzük magunkat. Bárdos Petivel most mentem először, az első kör az összeszokásról szólt, aztán már egyre jobban ment minden, tudtunk magunkhoz képest is gyorsulni. Nagyon gyors a Kupában mindenki, igazából vasárnap tudtuk felvenni a tempót, jobban jöttek az eredmények. Nem toltuk túl a gumitaktikánkat, hat darab használt gumival teljesítettük a versenyt. Volt két új gumink, de nem akartuk megzavarni vele magunkat… Kis szerencsével, Zagyva Lali sportszerűsége, valamint Határ Atiék balszerencséje miatt sikerült felállnunk a dobogóra, aminek nagyon örülünk és adott egy kis lendületet.”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_7

Vogel Adrienn és Maricsek Miklós sokat versenyez külföldön, az ismeretlen pályák ’ismerősek’ a számukra. A negyedik helyen értek be a Győr Rally-n.
„Nagyon jól éreztük magunkat, jó volt ezeken az új szakaszokon versenyezni! Tempós és technikás pályák egymás után, különböző tapadási viszonyokkal. Sokat lehetett tanulni. A városi szakaszon sikerült egy második időt autóznunk, amire büszkék vagyunk. A végeredménnyel is elégedett vagyok, az utolsó gyorson sikerült végül három helyet javulnunk. Jókat csatáztunk a srácokkal, látjuk, hogy hol kell még fejlődnünk.”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_11

Viszló Csaba Szegedi Mátéval indul a szezonban. Kevesebb, mint egy másodperccel maradtak le a negyedik helyről, de a pilóta tisztán látja, hogy hol ment el ez a versenyük.
„Voltak rész sikereink, de amennyit bent hagytunk a RábaRingen, az nem fér bele ebbe a szoros bajnokságba…. Még sosem tolattam ennyit versenyen, mint ott… Többet kell foglalkoznunk a pályákkal előzetesen, az látszik. Eszetlen, gyors pályák voltak, de nagyon élveztem rajtuk menni. Várjuk a zárófutamot!”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_3

Csoma András idén még nem szerepelt pilótaként a Kupasorozatban, de a győri futamot nem tudta kihagyni. Rutinos navigátora, Radó István most is sokat segített a felkészülésben.
„Nagyon jól éreztük magunkat a hazai versenyemen. A városi gyors hangulata elmondhatatlan, fantasztikus volt ennyi ember, ennyi néző előtt versenyezni! Mélyről indultunk a nagy kihagyás után, ezt jól mutatja, hogy a Rábaringen a második körben magunkhoz képest 45 másodpercet javultunk… Visszatérő ’edzésnek’ csodálatos volt.”

fordulatos_kuzdelmek_es_fair-play_celdobogon_12

A Peugeot Kupa indulói nem csak a sorozaton belüli céldobogóért kapnak pénzjutalmat, hanem a kétkerék hajtásúaknak kiírt kupában való jó szereplésért is. Ezúttal az első hat helyen a kategóriában és az ORB 2WD kupában is Peugeot 208 Rally4 autóval indult páros szerepelt!

A Peugeot Kupa hatodik szezonjának zárófutamán, a nyíregyházi központú Rally Hungary-n derül ki, kik lesznek a bajnokok!

Kövesse a Peugeot Kupa történéseit a facebookon: fb.com/peugeotrallyteam
 

Ez a hír most jelenik meg 1052. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k