FORRÁS Rallye Sprint
Folytatódik a Mecsekben a MARB sorozat
2014-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
526463184
Napi oldal:
69400
Jelenleg:
1163
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

FORRaS_Rallye_Sprint_1

Baranya Kupa után, a baranyai sprintek előtt

Két hete ért véget a STEFANI Baranya Kupa és ezzel a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. Az egyetlen önálló, évtizedes hagyományokkal bíró Rallye2 - Historic Ob futam értékelésére és a még a Marco Racing Team előtt álló Rallye Sprint Bajnoki (MARB) futamok változásainak, lehetőségeinek bemutatására kértem Markó Tibor rendezőt.

Kezdjük a STEFANI Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
A válaszom összetett, hiszen amint azt korábban is vallottam minden verseny saját "személyiséggel rendelkezik", amelynek alakulását több tényező is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb talán a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse is, aztán a versenyzők teljesítménye és száma, az időjárás alakulása sem közömbös, ahogy a nézők érdeklődése sem és jelen van jó néhány kisebb tényező is. Általában abban tudom mérni a saját rendezvényünk sikerességét, hogy az általunk, rendezők által előzetesen megtervezett dolgokból mennyi tud sikeresen és használhatóan, észrevehetően megvalósulni. Érzésem szerint - a versenyt megelőzően felbukkanó nem várt akadályok és problémák ellenére - jól sikerült a rendezvény. A visszajelzések számomra nagyon fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a jövőbeni rendezvényeinken melyek azok az összetevők, amelyeket meg kell tartanunk, és melyek azok, amelyeken javítanunk, fejlesztenünk kell. Elsődleges visszacsatolás a versenyzők véleménye, érzése, ezért a versenyeinken igyekszem minél többet beszélgetni velük, és a cél ceremóniák esetében az elsőtől az utolsó célba érkezőig ott vagyok a helyszínen. Egyrészt, mert szerintem ez egy rendezőtől elvárható, másrészt, mert érdekel, hogy miként vélekednek, mit nyilatkoznak a versenyzők a mögöttük álló eseményről.
A STEFANI Baranya Kupa céljában idén is jó volt rendezőnek lenni! Komoly feltöltődés volt a versenyzők elismerése, a kivétel nélküli elégedett és mosolygó arcok! Ez jó! Ez nagyon jó! Ha "gondos gazdaként" látom Őket (versenyzők) vendégül, visszatérnek még hozzánk, a Marco Racing Team versenyeire, és pontosan ez a célunk!

forras_rallye_sprint_4

 

És a szakmai oldal?
Természetesen az is fontos! A sokak által elismert és megbecsült szakemberek véleménye fontos, és az építő kritikára is szükség van a fejlődéshez. Persze akadnak olyan vélemények is, amelyekből sem táplálkozni, sem építkezni nem lehet, de ezek is az élet részét képezik, és ez így van rendjén, ezzel együtt élünk. Egy barátom tanította: élni, és élni hagyni, talán ez a legfontosabb az élet minden területén. A szakmai oldal is elismerően nyilatkozott a versenyről, ami természetesen szintén jól esik és nem utolsó sorban a nézők véleménye, reakciói is komoly jelentéssel bírnak. Az idei versenyen az egyik legnagyobb öröm számomra pont a nézők érdeklődésének intenzitása volt. Az árpádtetői gyorsasági stop állomásának környékén nagyon sok nézői autó parkolt a nap közepén. Az autók mennyisége a "nagytesó", azaz a Mecsek Rallye idején tapasztalható mennyiséget idézte, és ez is nagyon örömteli volt. A pozitív visszacsatolások mennyiségének szempontjából ez egy nagyon jó kis verseny volt.  

A versenyen eltöltött napok alatt mi is csupa pozitív véleménnyel találkoztunk, és ahogy Te is említetted, mosolygós versenyzőkkel! Van erre külön recept?
Ahhoz, hogy egy verseny jól sikerüljön, gondos rendezői csapat kell, elhivatott és kitartó csapattagokkal. De ez még önmagában sokszor nem elég. Ahhoz, hogy egy versenyen ilyen hangulat alakuljon ki a rendezői csapat (rendezők, a pécsi sportbírók, MRT aktivistái, segítői) lelkesedésén kívül szükség van a versenyzők elégedettségéből táplálkozó jó kedvre és természetesen a nézőkre is! Ezen a versenyen meg volt az összes hozzávaló, így egyszerűen nem sülhetett ki rossz végeredmény belőle. Nagyon örülök annak is, hogy a nézőket is sikerült megfelelően kiszolgálnunk, mert csak így lehet őket is hosszútávon is visszacsalogatni a pályák szélére. Nem utolsó sorban a verseny megvalósulását segítő támogatóink is jól érezték magukat és kivétel nélkül elégedettek voltak. Ez a partneri viszonyunk esetleges folytatása szempontjából meghatározó. De!

forras_rallye_sprint_3

De?
De fontos tisztán látnunk! Jól sikerült verseny volt, de nyilván ez sem volt hibátlan, és a hibáinkból tanulnunk illik, tanulnunk kell. A versenyt megelőzően ismét nem várt akadályokba ütköztünk az engedélyeztetés folyamatában. Nagy szerencsénk van, hogy nem csak akkor kerültek elő tettre kész, tenyerüket dörzsölő emberek, amikor akadályt gördítettek a verseny megvalósulása elé, hanem akkor is, amikor ezeket a problémákat rendkívül hatékonyan kezelték. Amint azt már korábban nyilatkoztam, ismét Móczár Péter Alelnök Úr (MNASZ) intézkedett hatékonyan és sikerrel, akár csak más OB futamok esetében is. És a hab a tortán, hogy mindezt két műtéte között, a betegágyában fekve oldotta meg.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, a versenyzők szinte kivétel nélkül örömmel fogadták a rendezői gesztusokat köztük a hideg italokat és a csokit.
Jól esik, hogy a versenyzőknek feltűnik és az is, hogy hálásak ezekért a megmozdulásokért. Külön készültünk sok jéggel és "húsos ládákkal" (persze tisztára mosottakkal), hogy első alkalommal ebéd után hűtött energia italt és csokit, azt követően a délutáni hőségben pedig hideg vizet és csokit kapjanak a versenyzők energia utánpótlásként (köszönöm a Kakuszi testvérek segítségét is!). És ez esetben a hidegen volt hangsúly. A képlet egyszerű: langyos vagy húgy meleg vizet osztogatni nem kunszt, azt nem is kell, hiszen az van a versenyautóban is. 

Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő évtizedben újra sikerült "meghonosítani" Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Ahogy polgármester úr is nyilatkozta, talán sikerült egy kicsit őt megfertőznünk ralisporttal. A kompromisszum készség, a segítő szándék első osztályú, és bár szűkösek a város gazdasági lehetőségei, a rendelkezésre álló forrásokat kihasználva támogatja, segíti a versenyt a város.   

forras_rallye_sprint_6

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés, amelyet szintén köszönünk szépen. Nem titok, nekem szülővárosom ez az egykori bányászvároska, és remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlóra. 

A jól megérdemelt pihenés helyett újabb feladatok előtt áll a Marco Racing Team. Az MNASZ MARB déli régiójában, a Rallye Sprint Bajnokság hátralévő két futamának megrendezése vár még rátok.
Köszönöm, vártam már a kérdést! Meghatóan jól informált vagy! :o) 

Említetted, hogy nem ment minden zökkenőmentesen.
Valóban így volt, de úgy tűnik, hogy ez az év már csak ilyen. Az év elején meghirdetett versenynaptárunkon változtatni vagyunk kénytelenek. Az időpontok nem változnak, de a helyszínek igen. Sok éves tradíció szakad meg idén kényszerűségből, ugyanis az Árpádtetői verseny helyszínt törölni vagyunk kénytelenek az idei versenynaptárból. Móczár Péter Alelnök úrral már dolgozunk azon, hogy az idei évben a Mecsekkel kapcsolatosan kialakult engedélyeztetési anomáliákra ("zöld" oldalon) hosszú távú, minden érintett számára elfogadható megoldás szülessen. A szakmai munka elkezdődött, amit reményeink szerint egy miniszteri rendelet zár majd le. Jó úton haladunk ez ügyben, és az ügy végkifejlete beton biztos megoldást hoz a jövőre nézve.

Miként változik a Rallye Sprint Bajnokság versenynaptára?
A változás kényszere hirtelen jött, így nekünk is gyorsan kellett reagálnunk rá. Az eredetileg évadzáró verseny helyszínként meghirdetett Komló - Zobákpuszta lép "előre", és az eredeti, 2014. szeptember 20-21. időpontban itt rendezünk versenyt, és az évadzárónk, 2014. október 25-26-i dátumán pedig egy vadonatúj, mecseki helyszínnel rukkolunk elő, ami szintén országo hírű, és közkedvelt szakasz.

forras_rallye_sprint_2
>> versenykiírás térképekkel és nevezési lappal <<

 

 
Térjünk vissza az előttünk álló versenyhez. Komló-Zobákpuszta. Ennyit árultál el eddig. Hogyan tovább?
A verseny neve FORRÁS Rallye Sprint, és az időpontja tehát: 2014. szeptember 20-21. 
Igyekszünk kedvezni a ralisport kedvelőinek, így próbálunk némi extrával szolgálni a "pót" helyszínt illetően is. A verseny megfejeltük egy prológgal, nem is akár milyennel, hanem az országos népszerűségnek örvendő komlói belvárosi prológgal! Tehát 2014. szeptember 20-án szombaton, az átvételek és pályabejárás után egy igazi csemege vár a nevezőkre, Prológ Komló város főutcáján, több ezer lelkes néző előtt. A vasárnap kizárólag a versenyről szól majd, hiszen reggel 7:00 órakor rajtol a mezőny, és kezdi meg az irányonként 3-3, azaz összesen 6 gyorsasági szakasz teljesítését a Vasas - Zobákpuszta, ill a Zobákpuszta - Vasas gyorsaságin.

 

forras_rallye_sprint_5

 

Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban. És a STEFANI Baranya Kupán tapasztaltak után nagyon sok lelkes és fegyelmezett nézőt, hogy most se legyen gyengébb a hangulat!


Nevezési zárlat 1: 2014. szeptember 1.

Nevezési zárlat 2: 2014. szeptember 10.

 
Ez a hír most jelenik meg 4582. alkalommal
címkék: MARB, Markó
Share |
2014.09.20-21.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2014
FORRÁS Rallye Sprint
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1415 16 17 181920
2122 23 24252627
2829 30 01020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
2020.09.25-28.

részletes infóink

2020.09.27.

hivatalos honlap

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.09.26-27.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k