Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
FORRÁS Rallye Sprint
Folytatódik a Mecsekben a MARB sorozat
2014-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684240580
Napi oldal:
3369
Jelenleg:
1231
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

FORRaS_Rallye_Sprint_1

Baranya Kupa után, a baranyai sprintek előtt

Két hete ért véget a STEFANI Baranya Kupa és ezzel a hazai rali életben is kitört a nyári szabadságolások ideje. Az egyetlen önálló, évtizedes hagyományokkal bíró Rallye2 - Historic Ob futam értékelésére és a még a Marco Racing Team előtt álló Rallye Sprint Bajnoki (MARB) futamok változásainak, lehetőségeinek bemutatására kértem Markó Tibor rendezőt.

Kezdjük a STEFANI Baranya Kupával! A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a komlói futamot?
A válaszom összetett, hiszen amint azt korábban is vallottam minden verseny saját "személyiséggel rendelkezik", amelynek alakulását több tényező is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb talán a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse is, aztán a versenyzők teljesítménye és száma, az időjárás alakulása sem közömbös, ahogy a nézők érdeklődése sem és jelen van jó néhány kisebb tényező is. Általában abban tudom mérni a saját rendezvényünk sikerességét, hogy az általunk, rendezők által előzetesen megtervezett dolgokból mennyi tud sikeresen és használhatóan, észrevehetően megvalósulni. Érzésem szerint - a versenyt megelőzően felbukkanó nem várt akadályok és problémák ellenére - jól sikerült a rendezvény. A visszajelzések számomra nagyon fontosak, mert ezek határozzák meg, hogy a jövőbeni rendezvényeinken melyek azok az összetevők, amelyeket meg kell tartanunk, és melyek azok, amelyeken javítanunk, fejlesztenünk kell. Elsődleges visszacsatolás a versenyzők véleménye, érzése, ezért a versenyeinken igyekszem minél többet beszélgetni velük, és a cél ceremóniák esetében az elsőtől az utolsó célba érkezőig ott vagyok a helyszínen. Egyrészt, mert szerintem ez egy rendezőtől elvárható, másrészt, mert érdekel, hogy miként vélekednek, mit nyilatkoznak a versenyzők a mögöttük álló eseményről.
A STEFANI Baranya Kupa céljában idén is jó volt rendezőnek lenni! Komoly feltöltődés volt a versenyzők elismerése, a kivétel nélküli elégedett és mosolygó arcok! Ez jó! Ez nagyon jó! Ha "gondos gazdaként" látom Őket (versenyzők) vendégül, visszatérnek még hozzánk, a Marco Racing Team versenyeire, és pontosan ez a célunk!

forras_rallye_sprint_4

 

És a szakmai oldal?
Természetesen az is fontos! A sokak által elismert és megbecsült szakemberek véleménye fontos, és az építő kritikára is szükség van a fejlődéshez. Persze akadnak olyan vélemények is, amelyekből sem táplálkozni, sem építkezni nem lehet, de ezek is az élet részét képezik, és ez így van rendjén, ezzel együtt élünk. Egy barátom tanította: élni, és élni hagyni, talán ez a legfontosabb az élet minden területén. A szakmai oldal is elismerően nyilatkozott a versenyről, ami természetesen szintén jól esik és nem utolsó sorban a nézők véleménye, reakciói is komoly jelentéssel bírnak. Az idei versenyen az egyik legnagyobb öröm számomra pont a nézők érdeklődésének intenzitása volt. Az árpádtetői gyorsasági stop állomásának környékén nagyon sok nézői autó parkolt a nap közepén. Az autók mennyisége a "nagytesó", azaz a Mecsek Rallye idején tapasztalható mennyiséget idézte, és ez is nagyon örömteli volt. A pozitív visszacsatolások mennyiségének szempontjából ez egy nagyon jó kis verseny volt.  

A versenyen eltöltött napok alatt mi is csupa pozitív véleménnyel találkoztunk, és ahogy Te is említetted, mosolygós versenyzőkkel! Van erre külön recept?
Ahhoz, hogy egy verseny jól sikerüljön, gondos rendezői csapat kell, elhivatott és kitartó csapattagokkal. De ez még önmagában sokszor nem elég. Ahhoz, hogy egy versenyen ilyen hangulat alakuljon ki a rendezői csapat (rendezők, a pécsi sportbírók, MRT aktivistái, segítői) lelkesedésén kívül szükség van a versenyzők elégedettségéből táplálkozó jó kedvre és természetesen a nézőkre is! Ezen a versenyen meg volt az összes hozzávaló, így egyszerűen nem sülhetett ki rossz végeredmény belőle. Nagyon örülök annak is, hogy a nézőket is sikerült megfelelően kiszolgálnunk, mert csak így lehet őket is hosszútávon is visszacsalogatni a pályák szélére. Nem utolsó sorban a verseny megvalósulását segítő támogatóink is jól érezték magukat és kivétel nélkül elégedettek voltak. Ez a partneri viszonyunk esetleges folytatása szempontjából meghatározó. De!

forras_rallye_sprint_3

De?
De fontos tisztán látnunk! Jól sikerült verseny volt, de nyilván ez sem volt hibátlan, és a hibáinkból tanulnunk illik, tanulnunk kell. A versenyt megelőzően ismét nem várt akadályokba ütköztünk az engedélyeztetés folyamatában. Nagy szerencsénk van, hogy nem csak akkor kerültek elő tettre kész, tenyerüket dörzsölő emberek, amikor akadályt gördítettek a verseny megvalósulása elé, hanem akkor is, amikor ezeket a problémákat rendkívül hatékonyan kezelték. Amint azt már korábban nyilatkoztam, ismét Móczár Péter Alelnök Úr (MNASZ) intézkedett hatékonyan és sikerrel, akár csak más OB futamok esetében is. És a hab a tortán, hogy mindezt két műtéte között, a betegágyában fekve oldotta meg.

Visszatérve az eredeti kérdéshez, a versenyzők szinte kivétel nélkül örömmel fogadták a rendezői gesztusokat köztük a hideg italokat és a csokit.
Jól esik, hogy a versenyzőknek feltűnik és az is, hogy hálásak ezekért a megmozdulásokért. Külön készültünk sok jéggel és "húsos ládákkal" (persze tisztára mosottakkal), hogy első alkalommal ebéd után hűtött energia italt és csokit, azt követően a délutáni hőségben pedig hideg vizet és csokit kapjanak a versenyzők energia utánpótlásként (köszönöm a Kakuszi testvérek segítségét is!). És ez esetben a hidegen volt hangsúly. A képlet egyszerű: langyos vagy húgy meleg vizet osztogatni nem kunszt, azt nem is kell, hiszen az van a versenyautóban is. 

Úgy tűnt Komló városa ezúttal is szeretettel fogadta a rendezvényt.
Az elmúlt bő évtizedben újra sikerült "meghonosítani" Komlón a ralisportot. Ez már kétségtelen tény. Sokan, sokat tettek ezért a sikerért a múltban is és tesznek a jelenben is. Köszönet érte minden pártolónknak! Szerencsére Polics József polgármester úr és a város képviselő testülete is felismeri és látja a ralisportban rejlő értékeket, lehetőséget. Ahogy polgármester úr is nyilatkozta, talán sikerült egy kicsit őt megfertőznünk ralisporttal. A kompromisszum készség, a segítő szándék első osztályú, és bár szűkösek a város gazdasági lehetőségei, a rendelkezésre álló forrásokat kihasználva támogatja, segíti a versenyt a város.   

forras_rallye_sprint_6

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! A csapat nevében köszönöm minden támogatónk segítségét, és természetesen örömmel tölt el az átlagosnál is több pozitív visszajelzés, amelyet szintén köszönünk szépen. Nem titok, nekem szülővárosom ez az egykori bányászvároska, és remélem, hogy még sokáig adott lesz a lehetőség OB futamokat szerveznünk Komlóra. 

A jól megérdemelt pihenés helyett újabb feladatok előtt áll a Marco Racing Team. Az MNASZ MARB déli régiójában, a Rallye Sprint Bajnokság hátralévő két futamának megrendezése vár még rátok.
Köszönöm, vártam már a kérdést! Meghatóan jól informált vagy! :o) 

Említetted, hogy nem ment minden zökkenőmentesen.
Valóban így volt, de úgy tűnik, hogy ez az év már csak ilyen. Az év elején meghirdetett versenynaptárunkon változtatni vagyunk kénytelenek. Az időpontok nem változnak, de a helyszínek igen. Sok éves tradíció szakad meg idén kényszerűségből, ugyanis az Árpádtetői verseny helyszínt törölni vagyunk kénytelenek az idei versenynaptárból. Móczár Péter Alelnök úrral már dolgozunk azon, hogy az idei évben a Mecsekkel kapcsolatosan kialakult engedélyeztetési anomáliákra ("zöld" oldalon) hosszú távú, minden érintett számára elfogadható megoldás szülessen. A szakmai munka elkezdődött, amit reményeink szerint egy miniszteri rendelet zár majd le. Jó úton haladunk ez ügyben, és az ügy végkifejlete beton biztos megoldást hoz a jövőre nézve.

Miként változik a Rallye Sprint Bajnokság versenynaptára?
A változás kényszere hirtelen jött, így nekünk is gyorsan kellett reagálnunk rá. Az eredetileg évadzáró verseny helyszínként meghirdetett Komló - Zobákpuszta lép "előre", és az eredeti, 2014. szeptember 20-21. időpontban itt rendezünk versenyt, és az évadzárónk, 2014. október 25-26-i dátumán pedig egy vadonatúj, mecseki helyszínnel rukkolunk elő, ami szintén országo hírű, és közkedvelt szakasz.

forras_rallye_sprint_2
>> versenykiírás térképekkel és nevezési lappal <<

 

 
Térjünk vissza az előttünk álló versenyhez. Komló-Zobákpuszta. Ennyit árultál el eddig. Hogyan tovább?
A verseny neve FORRÁS Rallye Sprint, és az időpontja tehát: 2014. szeptember 20-21. 
Igyekszünk kedvezni a ralisport kedvelőinek, így próbálunk némi extrával szolgálni a "pót" helyszínt illetően is. A verseny megfejeltük egy prológgal, nem is akár milyennel, hanem az országos népszerűségnek örvendő komlói belvárosi prológgal! Tehát 2014. szeptember 20-án szombaton, az átvételek és pályabejárás után egy igazi csemege vár a nevezőkre, Prológ Komló város főutcáján, több ezer lelkes néző előtt. A vasárnap kizárólag a versenyről szól majd, hiszen reggel 7:00 órakor rajtol a mezőny, és kezdi meg az irányonként 3-3, azaz összesen 6 gyorsasági szakasz teljesítését a Vasas - Zobákpuszta, ill a Zobákpuszta - Vasas gyorsaságin.

 

forras_rallye_sprint_5

 

Kiket vártok a versenyre?
Természetesen minden MARB versenyzőt, azaz a sprinteseket, de adott a lehetőség a Licences versenyzők előtt is. MARB versenyről lévén szó, az MNASZ ORB, R2 és Historic licence-szel rendelkezők is rajthoz állhatnak és versenyezhetnek a számukra kiírt kategóriákban. És a STEFANI Baranya Kupán tapasztaltak után nagyon sok lelkes és fegyelmezett nézőt, hogy most se legyen gyengébb a hangulat!


Nevezési zárlat 1: 2014. szeptember 1.

Nevezési zárlat 2: 2014. szeptember 10.

 
Ez a hír most jelenik meg 5311. alkalommal
címkék: MARB, Markó
Share |
2014.09.20-21.
Magyar Amatőr Rallye Bajnokság 2014
FORRÁS Rallye Sprint
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k