RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Füstbe ment bajnoki remények
Bútor Robiék végignézték, ahogy porig ég az autójuk
2011-07-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
708828081
Napi oldal:
38510
Jelenleg:
3679
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robival beszélgettem a veszprémi futam után, ahol a második gyorsasági szakaszon kiégett a Peugeot 207 S2000 autójuk...

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_4

Nagy reményekkel vágtatok neki és tűzbe fulladt minden…
Sajnos szó szerint így történt...

Egy hosszú teszttel vártátok a futamot.
thumb_fustbe_ment_bajnoki_remenyek_370 kilométert mentünk az autóval a verseny előtt. Folyamatosan állítottuk az autót és kipróbáltunk rengeteg gumit, mert Szombathelyen az volt a legnagyobb hibánk, hogy össze-vissza gumiztunk. Most ezt ki akartuk javítani és kipróbáltunk különböző gumikat és egy abszolút ideális gumitervet raktunk össze.
Az autó nagyon jól viselkedett a teszten, nagyon bátran tudtam vele menni. Hatalmas élmény volt. Furcsa kicsit a sors, mert a teszt végén azt mondtam, hogy már ezért megérte, ha egy métert sem megyünk a versenyen, a teszt annyi élményt adott… Sajnos ez így is valósult meg…

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_2

A teszten másoknak is tudtál élményt adni: Mikler Rolandot, a kézilabda válogatott kapusát vitted pár kör erejéig, aki ha jól emlékszem, megígérte, hogy cserébe bármikor beállhatsz az ő szerepkörébe…
thumb_fustbe_ment_bajnoki_remenyek_1Én azt kevésbé merném felvállalni, nem szeretnék ezekkel a fiúkkal szemben állni hét méterre, úgy, hogy az ő kezükben van a labda… Megköszöntem neki ezt a felajánlást, de mondtam, hogy nem élnék vele. Ellenben Roland tényleg ült mellettem és bízom benne, hogy tényleg nagy élmény volt neki. Maradandó élmény volt a számára, de szerintem mindenkinek az, hisz még nekünk is nagy élmény a sólyi erdőben ezeken az ugratókon nagy tempóval röpködni.

Beszéljünk a számotokra rövid futamról.
Az első gyorsaságin végigugráltatok, ahogy a teszten is és az eredmény is nagyon reményteljes volt.
Abszolút második időt autóztunk az első szakaszon. Ez kezdésnek nagyon jó volt, még úgy is, hogy nem volt száz százalékos a teljesítményünk, a szakasz elejét kicsit elspóroltam. A felénél kezdtem igazán ráérezni. Talán kicsit ott ült el az az izgalom, ami az utóbbi időben van az autóban. A második rész már nagyon szépen ki is adta.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_5

Győzelmi esélyesként indultunk a versenyen, de sajnos ezek a remények hamar elszálltak, annak ellenére, hogy a második gyorsasági rajtjába egy nagyon jól kiválasztott gumival álltunk.

Mi történt ezután?
Másfél kilométerrel a rajt után meghiúsult minden tervünk, amikor az autó az egyik pillanatról a másikra elkezdett 3 hengerezni, majd néhány száz méterrel később égett szagot éreztem és füstöt az utastérben. Megálltunk, de akkor első pillanatban még nem tudtam, hogy mekkora a baj. Azért álltam meg, hogy megnézzem, hogy mi lehet a probléma. Volt nálunk injektorsor és gyújtótrafósor is, gondoltam hosszú a verseny, hátha meg tudom javítani és reménykedtem, hogy csak egy kábel csúszott le.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_6

Amikor kiszálltam és kinyitottam az ajtót, akkor láttam, hogy ég az autó hátulja. Szóltam Igornak, hogy szálljon ki, én bekapcsoltam a központi tűzoltórendszert, Ő pedig elkezdte a kézi palackkal oltani. A lángok annyira durván terjedtek és annyira intenzív volt a tűz, hogy egy perc múlva már esélyünk nem volt, hogy eloltsuk. Mire odaértek Kazár Mikiék, addigra már a tűzoltó készülékükre sem volt szükség, hiszen olyan szinten lángolt, hogy felesleges lett volna bármit is ráfújni.

A látott videókból egyértelmű, hogy ha egy tűzoltóság épülete előtt álltatok volna meg, akkor sem lehetett volna megmenteni az autót…
Amikor megálltunk, akkor már annyira égett, hogy meggyulladt a gumi, a lökhárító, a műanyag aljavédő és tényleg nem volt mit tenni.
A következő öt percben végignéztük, ahogy porig ég az autó és a füsttel együtt az idei bajnoki esélyeink is elszálltak véglegesen.

Mit szólt a csapat, mit mondott a PH Sport főnöke, Bernard Piallat?
A gyors céljában vártak minket. Amikor meglátták a nagy fekete füstöt és tudták, hogy nekünk kellene jönnünk, akkor legelőször csak annyit mondott a csapatfőnökömnek, Balkányi Gyurinak, hogy ’volt egy 207-esem…
Aztán rohantak a füst irányába és gyorsan odaértek. Akkor Bernard azonnal odajött hozzánk és kérdezgetett minket, hogy nem esett e bajunk és jól vagyunk e.
Mondtam neki, hogy velünk minden rendben, inkább az autóval van baj.
Abban a pillanatban azt mondta, hogy ’az autó pótolható, annak örül, hogy nekünk semmi bajunk nem lett és sajnálja, hogy elúszott a bajnokság’. Mi nem magunkat sajnáltuk, hanem az autóját, Ő pedig nem a kiégett autót, hanem, hogy oda lett a bajnokságunk…

A hétvégén akárkivel beszéltem, mindenhol ez volt a téma. Minden rallyongó nevében mondhatom, hogy nagyon sajnálja mindenki ami történt és tényleg sajnálatos, hogy nem tudtátok azt elérni, amit esetleg el lehetett volna akár a bajnokság szempontjából, akár a versenyen.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_7

A következő kérdése ez volt mindenkinek: kinek fáj anyagilag ez a történet? Csak remélni tudjuk, hogy nem Neked.
Nem, az én zsebemet abszolút nem terheli ez a történet.
Ha technikai hiba miatt keletkezik egy ilyen káresemény, akkor az a bérbeadót terheli. Ha a pilóta hibájából következik be hasonló végeredmény, ha pl. nekimegyek egy fának, letörik az injektorsor és kigyullad az autó és elég, akkor a pilótáé a biztosítási kockázat, tehát az önrész erejéig felel a kárért.
Ez abszolút technikai hiba miatt keletkezett, de kétség sem merült fel az ellenkezőjéről.
Szerencsés dolog, hogy a videókon látszik minden. Mi mindent megtettünk amit az adott szituációban meg lehet tenni azért, hogy az autót eloltsuk, Bernardnak egy fél percig sem volt kérdés. Egyértelműen az Ő története ez, de ennek ellenére rettenetesen sajnáljuk, hogy nem tudtuk eloltani.

Az autót tényleg nem lehetett eloltani.
Ez sajnos így van. Mégis voltak sokan, akik segítettek. Volt, aki a 40 fokban a megmaradt üveg ásványvízével próbált segíteni. Voltak, akik oltották a füvet, a lángoló autót segítettek arrébb tolni.
Azt gondolom, hogy ez egy nagyon nagy dolog volt ott és tényleg mindenkinek, aki részt vett ebben, annak szeretném megköszönni a segítséget!

Bent égett minden személyes tárgyatok az autóban, amik ilyenkor Nálatok kell, hogy legyenek. Az összes iratotok és a telefonjaitok. Telefont már be tudtál szerezni, hiszen telefonon beszélgetünk. Mennyire sikerült pótolni a papírokat?
A telefont volt a legkönnyebb pótolni. Nagyobb baj a benne lévő 3-400 telefonszám elvesztése. Aki eddig hívott, annak mindenkinek megvan már a telefonszáma, hiszen azonnal mentem…
Tudom, hogy tőled sok telefonszámra szert tudok tenni a rally világából, de alapvetően az üzlettel foglalkozom és az üzleti életből sokkal nehezebb visszaszerezni a számokat.

A nagyobb probléma az, hogy holnap reggel indulunk egy hosszabb lakóautós túrára, ahol én fogok majd vezetni, de jogosítványt azt nem sikerült még intéznem, mert három hetet kell rá várni. Egy ideiglenes jogosítványom van jelen pillanatban, azt is csak hétfőn este kaptam meg, egy nagy szívesség keretében az okmányirodán egy segítőkész hölgy jóvoltából.

Amikor a tűznél láttam, hogy az Igor nem tudja már kivenni a táskát és tudtam, hogy benne van mindenünk, akkor az jutott az eszembe, hogy nem fogok tudni elindulni nyaralni és miattam bukik az a nyaralás, amit a családom minden tagja már hónapok óta vár és már minden bepakolva. Azt gondoltam, ha miattam nem tudunk elindulni, megőrülök. Szerencsére ezeket az akadályokat sikerült megoldanunk.

Sikerült egy kicsit átgondolni az eltelt pár napban, hogy mi is a következő lépés, hogyan tovább az idei szezonban?
Vasárnap reggel bementem a szervizparkba, megnéztem, hogy minden rendben van e a fiaimmal, a bérautók rendben vannak e. A családom lent volt a Balatonnál, velük töltöttem a napot, aztán estére elfáradtam, nem volt erőm gondolkodni. A hétfői napom a papírok intézésével telt el, sokat nem gondolkoztam még rajta.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_8

Beszéltünk pár szót a csapatfőnökömmel és Igorral is. A héten mindenképp el kell döntenünk, majd telefonon fogunk konzultálni. A PH Sport főnöke azt mondta, hogy szerinte inkább tegyük át ezt a két versenyre elég pénzt jövőre és kezdjük újra. Ezzel az a baj, hogy két futam ára még nem 7-8 versenyre elég. Pécsen nagyon szeretnék menni, hiszen ki tudja mikor lesz IRC futam a közeljövőben. Biztos, hogy nagyon komoly verseny lesz távban, pályákban, az indulók színvonalában. Azt hiszem, azt mondhatom, hogy Pécsen mindenképp szeretnénk menni. Az Arad az kérdéses, azt a héten el kell döntenünk.

Az biztos, hogy a magyar közönség nagyon várja, hogy minél többet autózzatok itthon, vagy hogy egy világbajnoki futamon szurkolhassunk Nektek.
A nyaralás alatt majd a lányok próbálják elfeledtetni Veled a veszprémi forró pillanatokat. Jó nyaralást kívánok mindenki nevében!
Köszönöm szépen!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 8875. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k