LCH Tavaszi LADA találkozó
Füstbe ment bajnoki remények
Bútor Robiék végignézték, ahogy porig ég az autójuk
2011-07-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685086872
Napi oldal:
51025
Jelenleg:
1160
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bútor Robival beszélgettem a veszprémi futam után, ahol a második gyorsasági szakaszon kiégett a Peugeot 207 S2000 autójuk...

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_4

Nagy reményekkel vágtatok neki és tűzbe fulladt minden…
Sajnos szó szerint így történt...

Egy hosszú teszttel vártátok a futamot.
thumb_fustbe_ment_bajnoki_remenyek_370 kilométert mentünk az autóval a verseny előtt. Folyamatosan állítottuk az autót és kipróbáltunk rengeteg gumit, mert Szombathelyen az volt a legnagyobb hibánk, hogy össze-vissza gumiztunk. Most ezt ki akartuk javítani és kipróbáltunk különböző gumikat és egy abszolút ideális gumitervet raktunk össze.
Az autó nagyon jól viselkedett a teszten, nagyon bátran tudtam vele menni. Hatalmas élmény volt. Furcsa kicsit a sors, mert a teszt végén azt mondtam, hogy már ezért megérte, ha egy métert sem megyünk a versenyen, a teszt annyi élményt adott… Sajnos ez így is valósult meg…

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_2

A teszten másoknak is tudtál élményt adni: Mikler Rolandot, a kézilabda válogatott kapusát vitted pár kör erejéig, aki ha jól emlékszem, megígérte, hogy cserébe bármikor beállhatsz az ő szerepkörébe…
thumb_fustbe_ment_bajnoki_remenyek_1Én azt kevésbé merném felvállalni, nem szeretnék ezekkel a fiúkkal szemben állni hét méterre, úgy, hogy az ő kezükben van a labda… Megköszöntem neki ezt a felajánlást, de mondtam, hogy nem élnék vele. Ellenben Roland tényleg ült mellettem és bízom benne, hogy tényleg nagy élmény volt neki. Maradandó élmény volt a számára, de szerintem mindenkinek az, hisz még nekünk is nagy élmény a sólyi erdőben ezeken az ugratókon nagy tempóval röpködni.

Beszéljünk a számotokra rövid futamról.
Az első gyorsaságin végigugráltatok, ahogy a teszten is és az eredmény is nagyon reményteljes volt.
Abszolút második időt autóztunk az első szakaszon. Ez kezdésnek nagyon jó volt, még úgy is, hogy nem volt száz százalékos a teljesítményünk, a szakasz elejét kicsit elspóroltam. A felénél kezdtem igazán ráérezni. Talán kicsit ott ült el az az izgalom, ami az utóbbi időben van az autóban. A második rész már nagyon szépen ki is adta.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_5

Győzelmi esélyesként indultunk a versenyen, de sajnos ezek a remények hamar elszálltak, annak ellenére, hogy a második gyorsasági rajtjába egy nagyon jól kiválasztott gumival álltunk.

Mi történt ezután?
Másfél kilométerrel a rajt után meghiúsult minden tervünk, amikor az autó az egyik pillanatról a másikra elkezdett 3 hengerezni, majd néhány száz méterrel később égett szagot éreztem és füstöt az utastérben. Megálltunk, de akkor első pillanatban még nem tudtam, hogy mekkora a baj. Azért álltam meg, hogy megnézzem, hogy mi lehet a probléma. Volt nálunk injektorsor és gyújtótrafósor is, gondoltam hosszú a verseny, hátha meg tudom javítani és reménykedtem, hogy csak egy kábel csúszott le.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_6

Amikor kiszálltam és kinyitottam az ajtót, akkor láttam, hogy ég az autó hátulja. Szóltam Igornak, hogy szálljon ki, én bekapcsoltam a központi tűzoltórendszert, Ő pedig elkezdte a kézi palackkal oltani. A lángok annyira durván terjedtek és annyira intenzív volt a tűz, hogy egy perc múlva már esélyünk nem volt, hogy eloltsuk. Mire odaértek Kazár Mikiék, addigra már a tűzoltó készülékükre sem volt szükség, hiszen olyan szinten lángolt, hogy felesleges lett volna bármit is ráfújni.

A látott videókból egyértelmű, hogy ha egy tűzoltóság épülete előtt álltatok volna meg, akkor sem lehetett volna megmenteni az autót…
Amikor megálltunk, akkor már annyira égett, hogy meggyulladt a gumi, a lökhárító, a műanyag aljavédő és tényleg nem volt mit tenni.
A következő öt percben végignéztük, ahogy porig ég az autó és a füsttel együtt az idei bajnoki esélyeink is elszálltak véglegesen.

Mit szólt a csapat, mit mondott a PH Sport főnöke, Bernard Piallat?
A gyors céljában vártak minket. Amikor meglátták a nagy fekete füstöt és tudták, hogy nekünk kellene jönnünk, akkor legelőször csak annyit mondott a csapatfőnökömnek, Balkányi Gyurinak, hogy ’volt egy 207-esem…
Aztán rohantak a füst irányába és gyorsan odaértek. Akkor Bernard azonnal odajött hozzánk és kérdezgetett minket, hogy nem esett e bajunk és jól vagyunk e.
Mondtam neki, hogy velünk minden rendben, inkább az autóval van baj.
Abban a pillanatban azt mondta, hogy ’az autó pótolható, annak örül, hogy nekünk semmi bajunk nem lett és sajnálja, hogy elúszott a bajnokság’. Mi nem magunkat sajnáltuk, hanem az autóját, Ő pedig nem a kiégett autót, hanem, hogy oda lett a bajnokságunk…

A hétvégén akárkivel beszéltem, mindenhol ez volt a téma. Minden rallyongó nevében mondhatom, hogy nagyon sajnálja mindenki ami történt és tényleg sajnálatos, hogy nem tudtátok azt elérni, amit esetleg el lehetett volna akár a bajnokság szempontjából, akár a versenyen.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_7

A következő kérdése ez volt mindenkinek: kinek fáj anyagilag ez a történet? Csak remélni tudjuk, hogy nem Neked.
Nem, az én zsebemet abszolút nem terheli ez a történet.
Ha technikai hiba miatt keletkezik egy ilyen káresemény, akkor az a bérbeadót terheli. Ha a pilóta hibájából következik be hasonló végeredmény, ha pl. nekimegyek egy fának, letörik az injektorsor és kigyullad az autó és elég, akkor a pilótáé a biztosítási kockázat, tehát az önrész erejéig felel a kárért.
Ez abszolút technikai hiba miatt keletkezett, de kétség sem merült fel az ellenkezőjéről.
Szerencsés dolog, hogy a videókon látszik minden. Mi mindent megtettünk amit az adott szituációban meg lehet tenni azért, hogy az autót eloltsuk, Bernardnak egy fél percig sem volt kérdés. Egyértelműen az Ő története ez, de ennek ellenére rettenetesen sajnáljuk, hogy nem tudtuk eloltani.

Az autót tényleg nem lehetett eloltani.
Ez sajnos így van. Mégis voltak sokan, akik segítettek. Volt, aki a 40 fokban a megmaradt üveg ásványvízével próbált segíteni. Voltak, akik oltották a füvet, a lángoló autót segítettek arrébb tolni.
Azt gondolom, hogy ez egy nagyon nagy dolog volt ott és tényleg mindenkinek, aki részt vett ebben, annak szeretném megköszönni a segítséget!

Bent égett minden személyes tárgyatok az autóban, amik ilyenkor Nálatok kell, hogy legyenek. Az összes iratotok és a telefonjaitok. Telefont már be tudtál szerezni, hiszen telefonon beszélgetünk. Mennyire sikerült pótolni a papírokat?
A telefont volt a legkönnyebb pótolni. Nagyobb baj a benne lévő 3-400 telefonszám elvesztése. Aki eddig hívott, annak mindenkinek megvan már a telefonszáma, hiszen azonnal mentem…
Tudom, hogy tőled sok telefonszámra szert tudok tenni a rally világából, de alapvetően az üzlettel foglalkozom és az üzleti életből sokkal nehezebb visszaszerezni a számokat.

A nagyobb probléma az, hogy holnap reggel indulunk egy hosszabb lakóautós túrára, ahol én fogok majd vezetni, de jogosítványt azt nem sikerült még intéznem, mert három hetet kell rá várni. Egy ideiglenes jogosítványom van jelen pillanatban, azt is csak hétfőn este kaptam meg, egy nagy szívesség keretében az okmányirodán egy segítőkész hölgy jóvoltából.

Amikor a tűznél láttam, hogy az Igor nem tudja már kivenni a táskát és tudtam, hogy benne van mindenünk, akkor az jutott az eszembe, hogy nem fogok tudni elindulni nyaralni és miattam bukik az a nyaralás, amit a családom minden tagja már hónapok óta vár és már minden bepakolva. Azt gondoltam, ha miattam nem tudunk elindulni, megőrülök. Szerencsére ezeket az akadályokat sikerült megoldanunk.

Sikerült egy kicsit átgondolni az eltelt pár napban, hogy mi is a következő lépés, hogyan tovább az idei szezonban?
Vasárnap reggel bementem a szervizparkba, megnéztem, hogy minden rendben van e a fiaimmal, a bérautók rendben vannak e. A családom lent volt a Balatonnál, velük töltöttem a napot, aztán estére elfáradtam, nem volt erőm gondolkodni. A hétfői napom a papírok intézésével telt el, sokat nem gondolkoztam még rajta.

fustbe_ment_bajnoki_remenyek_8

Beszéltünk pár szót a csapatfőnökömmel és Igorral is. A héten mindenképp el kell döntenünk, majd telefonon fogunk konzultálni. A PH Sport főnöke azt mondta, hogy szerinte inkább tegyük át ezt a két versenyre elég pénzt jövőre és kezdjük újra. Ezzel az a baj, hogy két futam ára még nem 7-8 versenyre elég. Pécsen nagyon szeretnék menni, hiszen ki tudja mikor lesz IRC futam a közeljövőben. Biztos, hogy nagyon komoly verseny lesz távban, pályákban, az indulók színvonalában. Azt hiszem, azt mondhatom, hogy Pécsen mindenképp szeretnénk menni. Az Arad az kérdéses, azt a héten el kell döntenünk.

Az biztos, hogy a magyar közönség nagyon várja, hogy minél többet autózzatok itthon, vagy hogy egy világbajnoki futamon szurkolhassunk Nektek.
A nyaralás alatt majd a lányok próbálják elfeledtetni Veled a veszprémi forró pillanatokat. Jó nyaralást kívánok mindenki nevében!
Köszönöm szépen!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 8851. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
XI. Press+Print Rallye Sprint
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k