Velenczei Ádám és Apkó Andris már bizonyított a túra bajnokságban. A fiatal pilóta precízen és gyorsan közlekedik a Mitsubishi Lancer Evo IX-el, ami 2014-ben új színeket kapott.
Ádámék a sziráki futamon az abszolút győzelmet szerezték meg, miközben új gumikat teszteltek.
Idén ez volt az első versenyetek.
Igen, a Szilveszter Rallye óta nem mentünk versenyen.
A Szirák - Vanyarc pálya közel áll hozzánk, már csak azért is, mert (Apkó) Andris (a navigátor) Vanyarcon lakik. Mentünk már itt korábban, tetszik is ez a gyorsasági, jó volt újra beülni és versenyezni. Tesztelésre is alkalmas, hiszen vannak dobálós részek, gyors kanyarok, jó minőségű visszafordító.
Kaptunk egy megkeresést Mezey Tamástól, a PIRELLI versenyabroncsok hazai forgalmazójától. Nagyon köszönjük a lehetőséget ezúton is, hiszen alkalmunk volt több féle keménységű gumit is kipróbálnunk a futamon.
Mezey Tamás, a PIRELLI versenyabroncsok hazai forgalmazója is ott volt a versenyen, vele is váltottunk pár szót.
Nem csak gumit akarok eladni és nem az elsődleges cél, hogy a mezőny hetven százaléka PIRELLI gumikon versenyezzen. Persze szép lenne, de ezt nem is tudnám vállalni.
Azt szeretném, hogy az a nyolc-tíz, kategóriájában az élmezőnyhöz tartozó versenyző találja meg a gumiban és bennünk a legmegfelelőbb partnert. Legutóbb ott voltam Ózdon, egy BMW-s srác próbálta a guminkat, ugyanúgy segítettem, mint ahogy most Velenczei Ádámék csapatát.
Fontos volt, hogy legyen egy jó Mitsubishis versenyzőnk, és nagyon örültem, hogy Ádiéknak bejött ez!
Ezek szerint vannak velük további terveitek?
Mindenféleképpen! Korábban is többször hangsúlyoztam, hogy fontosnak tartom az utánpótlás nevelést. A Rallye2-es sztorinkat, miszerint kedvezménnyel adjuk a gumikat a versenyzőknek ez is errõl szól. Nem üzletileg biznisz ez, hanem szeretnénk támogatni a fiatalokat. Velenczei Ádám is ennek egy lépcsőfoka, fiatal, nagyon jó kvalitású versenyzõ.
Fehérvárra tartogattok valami újdonságot?
Az ORB futamokon futó PIRELLI kupánkat kiterjesztjük és a vegyes talajú Székesfehérvár Rallye-n mindkét nap kiosztjuk a PIRELLI kupát, ami ugye kétszer 200.000 forint támogatást is jelent.
|
Ádám, amikor a verseny után közvetlenül beszélgettünk, már akkor is nagyon pozitívan nyilatkoztál a gumikról.
Minden körben más más keménységű gumikon mentünk, volt lehetőségünk összehasonlítani, milyen is a közepes, a puha gumi és hogyan viselkednek versenykörülmények között. Néztük a hőmérsékleteket, nyomásokat. Nagyon jó volt autózni velük, belülről és kívülről is azt a benyomást keltették, hogy nagyon tapad az autó és talán az időeredményeken is látszódott, hogy gyorsan lehet velük menni...
Konkrétan megnyertétek a versenyt. :)
Jó volt úgy nyerni, hogy nem csak egyedül autóztunk a kategóriánkban, hanem az első osztályból is voltak ellenfelek.
Nagyon gyors, lobogós pálya ez a sziráki szakasz, de több lassító is volt, ahol számított a féktáv is.
Megleptek minket is a féktávok. A mi autónkon kis fékek vannak, kisebbek mint a többi Mitsubishin, de még így is olyan féktávokat engedett a gumi, hogy minket is meglepett. Megállt mindenhol.
Ehhez a győzelemhez mindenképp közrejátszott Mezey Tamás profizmusa is! Jó érzés volt, hogy ott volt személyesen, teljes erőbedobással akarta ő is a sikert és ez plusz löketet adott nekünk a futamon!
Volt miért nyerni! :)
Mik a terveitek, melyik bajnokság melyik futamán láthatunk Benneteket legközelebb?
Kiváltottuk az első osztályú licencet, de év elején még nem állt össze teljesen a kép, hogy milyen futamok férnek be a költségvetésünkbe.
Most szeretnénk arra koncentrálni, hogy minél többet mehessünk. Lesz kétnapos teszt is a programban és Sprint futamok is tervben vannak. Az első ORB futamunk a Kassa Rallye lesz, ott fogjuk először megméretni magunkat.
Marad a PIRELLI?
Nagyon jó benyomásaink vannak a gumival és a kiszolgálással kapcsolatban és bízunk benne, hogy tovább folytatjuk a sikeres szereplést, közösen!