LCH Tavaszi LADA találkozó
Hajó... ha nem jó
Elmaradt a hétfői pályabejárás...
2011-04-12
élménybeszámoló • DuEn, Tóth Imi
h i r d e t é s
Összes oldal:
685092888
Napi oldal:
57041
Jelenleg:
1007
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Két nap élménybeszámolója, egyben...

A hétvégi információ szerint a szállítóhajó késik, csak hétfő reggel 7 órakor köt ki. A kikötőben a kirakodás után még a kamionokra vár párszáz kilométer és az izraeli határátlépés. Várhatóan a csapatok csak hétfőn este érkeznek meg a szervizparkba. A csapatok kamionjaiban levő tréningautók késése miatt a hétfői pályabejárás törölve.

A rendező kiadott egy módosított időbeosztást. A vasárnapi időbeosztásban szereplő programokat, pályabejárási regisztráció és adminisztratív átvétel hétfőn tartják meg. A módosított időterv szerint kedden a terv szerinti keddi pályabejárás lesz megtartva, és a szerdai napot kicsit zsúfolva a hétfőn elmaradt pályabejárást szerdán kell teljesíteni és utána azonnal shakedown.

 hajo_ha_nem_jo_14

Így a vasárnap szünnap, mi is kivettünk egy nem tervezett szabadnapot és bejártuk a versenyhelyszíneket. Kontrolláltuk a szervizparkot bár ez teljesen üres. Csak négy csapat kamionja áll bent akik Portugáliából Cipruson keresztül hajózták be kamionjaikat. A többi csapat egy másik hajóútvonalat választott. Most úgy néz ki nem jól választottak a nagyok. 

A csapatok versenyről versenyre történő logisztikája óriási tervezést igényel. Nemcsak a hétköznapi, de a bennfentes emberek számára is meglepő dolgokat kell összeszervezni, hogy minden egyszerre csak ott legyen akkorra amikorra kell. Ha a szervezés jól sikerül minden megy simán, nyugodtan és egyenletesen, mint egy nagy konténer és kamionszállító teherhajó a Földközi tengeren. Na most ez a hajó nem olyan egyenletesen jön, sőt egyre lassabban, de mindenféleképpen késve. 

Szóval a késés miatt mi is módosítottuk a programunkat. Bejártuk a rajtceremónia és tankolási útvonalakat. Bár a rajtceremóniához vezető etap útvonalon még nem készült el a felüljáró, de csak csütörtökön jön arra a mezőny. A rajtceremónia előtti tankolózónában, Jerashban is lázasan betonoznak, mert még nincs kész az odavezető út. Valószínűleg Jordániában is ismerik Petőfi Pató Pálját… 

hajo_ha_nem_jo_1

thumb_hajo_ha_nem_jo_15A rajt ceremónia helyszíne azonban készen van, teljesen kész van, igaz több ezer éve. Lehet, hogy kicsit más volt a mentalitásuk az akkor itt élő népeknek. Szóval a rajtceremónia a több ezer éves romok között fog zajlani, a korábbi évekhez hasonlóan nagy jelmezes csinnadrattával. Ha már itt jártunk megnéztünk egy ókori jelmezes bemutatót és beneveztük Turán Fricit is a gladiátorok közé. Az egyik harci szekér kereke rögtön megadta magát. Technikai sport…

hajo_ha_nem_jo_2

Jerash után visszamentünk a szervizparkba és a versenyközpontba, hogy informálódjunk, hogyan változnak a programok. A szervizpark még mindig üres, bár állt már pár sátor és benne, mint a mesében  3 szabólegény akiknek a sátor belső díszeit kell megvarrniuk, helyi szokás szerint nem nagyon kapkodtak. thumb_hajo_ha_nem_jo_4Amíg leültek egy kicsit vízipipázni a szőnyegükre, addig Gabit rávettük próbálja ki a varrógépet, hiszen soha sem lehet tudni mire jó még egy mesterlevél a szabólegényektől.

A nagy nyugalmat, amely átlengte a szervizparkot hirtelen 7 autómentő zavarta meg akik a reptérről hozták be a Ford csapat 7 db Fiesta WRC-jét. a Ford ugyanis Angliából repülőn küldte le Jordániába a WRC-it. Na, akkor már majdnem egy tucat versenyautó áll a szervizparkban vasárnap este.

hajo_ha_nem_jo_3

Hétfő reggel jött egy újabb hír a hajóról, ha nem is zátonyra futott, de az egyik motorja tönkrement, így csak sokkal lassabban tud jönni.
Mivel a tréningautók és így a mi becsövezett összkerekes Skoda Octavia recce-car-unk is a hajó rakterében levő kamionokban pihen, így azok sem érkeznek meg valószínűleg az egyszer már módosított pályabejárás időpontjára, kedd reggelre sem, ezért elkezdődött egy kis kapkodás és felértékelődtek a bérautók…

Jordániában, mint említettük az autók szinte kizárólag automata váltóval közlekednek. Sokkal ideálisabb lenne egy kéziváltós. Az egyetlen, harcra fogható kéziváltós bérautó azonban egy Hyundai H1 kisbusz volt, ami nagyon jó kis jármű, de közel sem ideális tréningautó.
A következő kritérium jó lenne, ha összkerekes lenne, na ez is csak álom mert összkerekes bérautó csak szinte 7 személyes terepjáró automata váltóval. Na ez sem igazi.
Aztán felcsillant az ideális megoldás az összkerekes, kéziváltós (lepkeváltós) problémára. Az etap útvonalon találtunk egy Lamborghini szalont, ahol 4 autó is állt bent... :)

hajo_ha_nem_jo_6

Beugrottunk megnézni a gépeket, bár gyorsan rájöttünk az ideális tréningautótól ez is távol áll. A tulajjal beszélgetve azonban megtudtuk, hogy ez itt egy jól fogyó márka, mert hetente ad el egy új autót (!). 
Mivel a Lambo is a Volkswagen csoport tagja, így meg sem lepődtünk, hogy a szalon másik oldalán közvetlen átjárással egy Skoda szalont találtunk.

hajo_ha_nem_jo_7

Ment tovább a bérautó keresés. A WRC-s pilóták koordinátorai sikerrel jártak és már hétfő délután a szállodájuk előtt álltak a nullkilométeres Hyundai IX35 kis terepjárók. A szivem szakad meg ezekért a gyönyörű autókért, hiszen érzem, jó kis bejáratásuk lesz, ahogy a WRC-s pilóták megtanítják őket járni. Nekünk is sikerült egy Toyota Corolla sedán bérautót szerezni, igaz a bejáratás terhét levették a vállunkról, mert konkrétan 221 ezer kilométert mutat a számlálója.

A pályabejáráson részt vesz a csapat másik pilótája Ott Tanak is, aki ugyan nem indul a versenyen, de a VB-n lehetőség van arra, hogy a pályabejáráson részt vegyél és a következő évre már van egy alap itinere a pályákról. Igaz ezért a lehetőségért is több mint ezer eurót kell fizetniük a rendező részére. 

A pályabejáráson kötelező GPS nyomkövetők sem érkeztek meg, mert ugye ez is a hajón jön. A rendező azért tudott hétfő éjszakára összehozni valami 'hasonló' szerkezetet, amit még kedd reggel majd valahogy befaragunk az ideálistól távol álló 'recce-car'-unkba.

hajo_ha_nem_jo_8

Mivel csak három működőképes (szervizháttérrel rendelkező) versenyautó van itt, így a mai teszt is kicsit kurtára sikeredett. A két Skoda körözött párat és Nasser Al-Attiyah is megmozgatta a Fiestáját, amit a portugál futam után még az előző nap restauráltak a magyar szerelő Petik.

hajo_ha_nem_jo_9

thumb_hajo_ha_nem_jo_11Nasser navigátora régi ismerősként köszöntötte az egész brigádot, hiszen Friciékkel tavaly már bandáztak párszor, Imi is ismerős volt neki onnan, amikor Gallival Mikulásozott. Engem meg a franc tudja, honnan ismer… :)
Első szóra belementek, hogy felrakjam a kamerát és örömmel üdvözöltek minden duenhu Olvasót!
Amíg a videót vágtam, addig Imi írta a blogot…

hajo_ha_nem_jo_12

Hétfőn este a csapat teljesítette a pályabejárási regisztrációt és az adminisztratív átvételt. Minden rendben lezajlott, bár egy-két papír hiányzott, mint az autó forgalmija és a homológlap. Mert ugye ez is a hajón utazik a kamionban…

hajo_ha_nem_jo_13

Hétfő este még egy WRC medical tréningen vett részt Frici és Gabi közösen a többi S -2000 pilótával. A szemléltető gyakorlatokat és legfőképp a lélegeztetést mindenki Gassner navigátorán Katharinán szerette volna bemutatni. Aztán levetítették a WRC medical oktatófilmet, amit a fiúk többször visszatapsoltak, merthogy szerettek volna tanulni. A film komoly: két 100+ Baywatch lány kétrészes fürdőruhában szemlélteti az újraélesztést. A producer a fiúk szerint valami ,,Kovi"… Megpróbálom megszerezni ezt az oktatófilmet, de ahhoz kellene a duen.hu-ra egy 'elmúltam már 18 éves' belépési nyilatkozat.

Eltelt a hétfő, a csapat este a vacsoránál átbeszélte a keddi programot, majd nyugovóra térünk, hogy reggel 7 órakor elkezdhessük a pályabejárást.

A szobában elalvás előtt a TV-t kapcsolgattuk, nem adta ki jól, amikor azt láttuk, hogy a Jordán TV-ben a Titanicot adják… Egyből a hajó jutott eszünkbe…

Ez a hír most jelenik meg 5815. alkalommal
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k