Két nap élménybeszámolója, egyben...
A hétvégi információ szerint a szállítóhajó késik, csak hétfő reggel 7 órakor köt ki. A kikötőben a kirakodás után még a kamionokra vár párszáz kilométer és az izraeli határátlépés. Várhatóan a csapatok csak hétfőn este érkeznek meg a szervizparkba. A csapatok kamionjaiban levő tréningautók késése miatt a hétfői pályabejárás törölve.
A rendező kiadott egy módosított időbeosztást. A vasárnapi időbeosztásban szereplő programokat, pályabejárási regisztráció és adminisztratív átvétel hétfőn tartják meg. A módosított időterv szerint kedden a terv szerinti keddi pályabejárás lesz megtartva, és a szerdai napot kicsit zsúfolva a hétfőn elmaradt pályabejárást szerdán kell teljesíteni és utána azonnal shakedown.
Így a vasárnap szünnap, mi is kivettünk egy nem tervezett szabadnapot és bejártuk a versenyhelyszíneket. Kontrolláltuk a szervizparkot bár ez teljesen üres. Csak négy csapat kamionja áll bent akik Portugáliából Cipruson keresztül hajózták be kamionjaikat. A többi csapat egy másik hajóútvonalat választott. Most úgy néz ki nem jól választottak a nagyok.
A csapatok versenyről versenyre történő logisztikája óriási tervezést igényel. Nemcsak a hétköznapi, de a bennfentes emberek számára is meglepő dolgokat kell összeszervezni, hogy minden egyszerre csak ott legyen akkorra amikorra kell. Ha a szervezés jól sikerül minden megy simán, nyugodtan és egyenletesen, mint egy nagy konténer és kamionszállító teherhajó a Földközi tengeren. Na most ez a hajó nem olyan egyenletesen jön, sőt egyre lassabban, de mindenféleképpen késve.
Szóval a késés miatt mi is módosítottuk a programunkat. Bejártuk a rajtceremónia és tankolási útvonalakat. Bár a rajtceremóniához vezető etap útvonalon még nem készült el a felüljáró, de csak csütörtökön jön arra a mezőny. A rajtceremónia előtti tankolózónában, Jerashban is lázasan betonoznak, mert még nincs kész az odavezető út. Valószínűleg Jordániában is ismerik Petőfi Pató Pálját…
A rajt ceremónia helyszíne azonban készen van, teljesen kész van, igaz több ezer éve. Lehet, hogy kicsit más volt a mentalitásuk az akkor itt élő népeknek. Szóval a rajtceremónia a több ezer éves romok között fog zajlani, a korábbi évekhez hasonlóan nagy jelmezes csinnadrattával. Ha már itt jártunk megnéztünk egy ókori jelmezes bemutatót és beneveztük Turán Fricit is a gladiátorok közé. Az egyik harci szekér kereke rögtön megadta magát. Technikai sport…
Jerash után visszamentünk a szervizparkba és a versenyközpontba, hogy informálódjunk, hogyan változnak a programok. A szervizpark még mindig üres, bár állt már pár sátor és benne, mint a mesében 3 szabólegény akiknek a sátor belső díszeit kell megvarrniuk, helyi szokás szerint nem nagyon kapkodtak. Amíg leültek egy kicsit vízipipázni a szőnyegükre, addig Gabit rávettük próbálja ki a varrógépet, hiszen soha sem lehet tudni mire jó még egy mesterlevél a szabólegényektől.
A nagy nyugalmat, amely átlengte a szervizparkot hirtelen 7 autómentő zavarta meg akik a reptérről hozták be a Ford csapat 7 db Fiesta WRC-jét. a Ford ugyanis Angliából repülőn küldte le Jordániába a WRC-it. Na, akkor már majdnem egy tucat versenyautó áll a szervizparkban vasárnap este.
Hétfő reggel jött egy újabb hír a hajóról, ha nem is zátonyra futott, de az egyik motorja tönkrement, így csak sokkal lassabban tud jönni.
Mivel a tréningautók és így a mi becsövezett összkerekes Skoda Octavia recce-car-unk is a hajó rakterében levő kamionokban pihen, így azok sem érkeznek meg valószínűleg az egyszer már módosított pályabejárás időpontjára, kedd reggelre sem, ezért elkezdődött egy kis kapkodás és felértékelődtek a bérautók…
Jordániában, mint említettük az autók szinte kizárólag automata váltóval közlekednek. Sokkal ideálisabb lenne egy kéziváltós. Az egyetlen, harcra fogható kéziváltós bérautó azonban egy Hyundai H1 kisbusz volt, ami nagyon jó kis jármű, de közel sem ideális tréningautó.
A következő kritérium jó lenne, ha összkerekes lenne, na ez is csak álom mert összkerekes bérautó csak szinte 7 személyes terepjáró automata váltóval. Na ez sem igazi.
Aztán felcsillant az ideális megoldás az összkerekes, kéziváltós (lepkeváltós) problémára. Az etap útvonalon találtunk egy Lamborghini szalont, ahol 4 autó is állt bent... :)
Beugrottunk megnézni a gépeket, bár gyorsan rájöttünk az ideális tréningautótól ez is távol áll. A tulajjal beszélgetve azonban megtudtuk, hogy ez itt egy jól fogyó márka, mert hetente ad el egy új autót (!).
Mivel a Lambo is a Volkswagen csoport tagja, így meg sem lepődtünk, hogy a szalon másik oldalán közvetlen átjárással egy Skoda szalont találtunk.
Ment tovább a bérautó keresés. A WRC-s pilóták koordinátorai sikerrel jártak és már hétfő délután a szállodájuk előtt álltak a nullkilométeres Hyundai IX35 kis terepjárók. A szivem szakad meg ezekért a gyönyörű autókért, hiszen érzem, jó kis bejáratásuk lesz, ahogy a WRC-s pilóták megtanítják őket járni. Nekünk is sikerült egy Toyota Corolla sedán bérautót szerezni, igaz a bejáratás terhét levették a vállunkról, mert konkrétan 221 ezer kilométert mutat a számlálója.
A pályabejáráson részt vesz a csapat másik pilótája Ott Tanak is, aki ugyan nem indul a versenyen, de a VB-n lehetőség van arra, hogy a pályabejáráson részt vegyél és a következő évre már van egy alap itinere a pályákról. Igaz ezért a lehetőségért is több mint ezer eurót kell fizetniük a rendező részére.
A pályabejáráson kötelező GPS nyomkövetők sem érkeztek meg, mert ugye ez is a hajón jön. A rendező azért tudott hétfő éjszakára összehozni valami 'hasonló' szerkezetet, amit még kedd reggel majd valahogy befaragunk az ideálistól távol álló 'recce-car'-unkba.
Mivel csak három működőképes (szervizháttérrel rendelkező) versenyautó van itt, így a mai teszt is kicsit kurtára sikeredett. A két Skoda körözött párat és Nasser Al-Attiyah is megmozgatta a Fiestáját, amit a portugál futam után még az előző nap restauráltak a magyar szerelő Petik.
Nasser navigátora régi ismerősként köszöntötte az egész brigádot, hiszen Friciékkel tavaly már bandáztak párszor, Imi is ismerős volt neki onnan, amikor Gallival Mikulásozott. Engem meg a franc tudja, honnan ismer… :)
Első szóra belementek, hogy felrakjam a kamerát és örömmel üdvözöltek minden duenhu Olvasót!
Amíg a videót vágtam, addig Imi írta a blogot…
Hétfőn este a csapat teljesítette a pályabejárási regisztrációt és az adminisztratív átvételt. Minden rendben lezajlott, bár egy-két papír hiányzott, mint az autó forgalmija és a homológlap. Mert ugye ez is a hajón utazik a kamionban…
Hétfő este még egy WRC medical tréningen vett részt Frici és Gabi közösen a többi S -2000 pilótával. A szemléltető gyakorlatokat és legfőképp a lélegeztetést mindenki Gassner navigátorán Katharinán szerette volna bemutatni. Aztán levetítették a WRC medical oktatófilmet, amit a fiúk többször visszatapsoltak, merthogy szerettek volna tanulni. A film komoly: két 100+ Baywatch lány kétrészes fürdőruhában szemlélteti az újraélesztést. A producer a fiúk szerint valami ,,Kovi"… Megpróbálom megszerezni ezt az oktatófilmet, de ahhoz kellene a duen.hu-ra egy 'elmúltam már 18 éves' belépési nyilatkozat.
Eltelt a hétfő, a csapat este a vacsoránál átbeszélte a keddi programot, majd nyugovóra térünk, hogy reggel 7 órakor elkezdhessük a pályabejárást.
A szobában elalvás előtt a TV-t kapcsolgattuk, nem adta ki jól, amikor azt láttuk, hogy a Jordán TV-ben a Titanicot adják… Egyből a hajó jutott eszünkbe…