LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Hajó... ha nem jó
Elmaradt a hétfői pályabejárás...
2011-04-12
élménybeszámoló • DuEn, Tóth Imi
h i r d e t é s
Összes oldal:
770140865
Napi oldal:
88256
Jelenleg:
1132
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Két nap élménybeszámolója, egyben...

A hétvégi információ szerint a szállítóhajó késik, csak hétfő reggel 7 órakor köt ki. A kikötőben a kirakodás után még a kamionokra vár párszáz kilométer és az izraeli határátlépés. Várhatóan a csapatok csak hétfőn este érkeznek meg a szervizparkba. A csapatok kamionjaiban levő tréningautók késése miatt a hétfői pályabejárás törölve.

A rendező kiadott egy módosított időbeosztást. A vasárnapi időbeosztásban szereplő programokat, pályabejárási regisztráció és adminisztratív átvétel hétfőn tartják meg. A módosított időterv szerint kedden a terv szerinti keddi pályabejárás lesz megtartva, és a szerdai napot kicsit zsúfolva a hétfőn elmaradt pályabejárást szerdán kell teljesíteni és utána azonnal shakedown.

 hajo_ha_nem_jo_14

Így a vasárnap szünnap, mi is kivettünk egy nem tervezett szabadnapot és bejártuk a versenyhelyszíneket. Kontrolláltuk a szervizparkot bár ez teljesen üres. Csak négy csapat kamionja áll bent akik Portugáliából Cipruson keresztül hajózták be kamionjaikat. A többi csapat egy másik hajóútvonalat választott. Most úgy néz ki nem jól választottak a nagyok. 

A csapatok versenyről versenyre történő logisztikája óriási tervezést igényel. Nemcsak a hétköznapi, de a bennfentes emberek számára is meglepő dolgokat kell összeszervezni, hogy minden egyszerre csak ott legyen akkorra amikorra kell. Ha a szervezés jól sikerül minden megy simán, nyugodtan és egyenletesen, mint egy nagy konténer és kamionszállító teherhajó a Földközi tengeren. Na most ez a hajó nem olyan egyenletesen jön, sőt egyre lassabban, de mindenféleképpen késve. 

Szóval a késés miatt mi is módosítottuk a programunkat. Bejártuk a rajtceremónia és tankolási útvonalakat. Bár a rajtceremóniához vezető etap útvonalon még nem készült el a felüljáró, de csak csütörtökön jön arra a mezőny. A rajtceremónia előtti tankolózónában, Jerashban is lázasan betonoznak, mert még nincs kész az odavezető út. Valószínűleg Jordániában is ismerik Petőfi Pató Pálját… 

hajo_ha_nem_jo_1

thumb_hajo_ha_nem_jo_15A rajt ceremónia helyszíne azonban készen van, teljesen kész van, igaz több ezer éve. Lehet, hogy kicsit más volt a mentalitásuk az akkor itt élő népeknek. Szóval a rajtceremónia a több ezer éves romok között fog zajlani, a korábbi évekhez hasonlóan nagy jelmezes csinnadrattával. Ha már itt jártunk megnéztünk egy ókori jelmezes bemutatót és beneveztük Turán Fricit is a gladiátorok közé. Az egyik harci szekér kereke rögtön megadta magát. Technikai sport…

hajo_ha_nem_jo_2

Jerash után visszamentünk a szervizparkba és a versenyközpontba, hogy informálódjunk, hogyan változnak a programok. A szervizpark még mindig üres, bár állt már pár sátor és benne, mint a mesében  3 szabólegény akiknek a sátor belső díszeit kell megvarrniuk, helyi szokás szerint nem nagyon kapkodtak. thumb_hajo_ha_nem_jo_4Amíg leültek egy kicsit vízipipázni a szőnyegükre, addig Gabit rávettük próbálja ki a varrógépet, hiszen soha sem lehet tudni mire jó még egy mesterlevél a szabólegényektől.

A nagy nyugalmat, amely átlengte a szervizparkot hirtelen 7 autómentő zavarta meg akik a reptérről hozták be a Ford csapat 7 db Fiesta WRC-jét. a Ford ugyanis Angliából repülőn küldte le Jordániába a WRC-it. Na, akkor már majdnem egy tucat versenyautó áll a szervizparkban vasárnap este.

hajo_ha_nem_jo_3

Hétfő reggel jött egy újabb hír a hajóról, ha nem is zátonyra futott, de az egyik motorja tönkrement, így csak sokkal lassabban tud jönni.
Mivel a tréningautók és így a mi becsövezett összkerekes Skoda Octavia recce-car-unk is a hajó rakterében levő kamionokban pihen, így azok sem érkeznek meg valószínűleg az egyszer már módosított pályabejárás időpontjára, kedd reggelre sem, ezért elkezdődött egy kis kapkodás és felértékelődtek a bérautók…

Jordániában, mint említettük az autók szinte kizárólag automata váltóval közlekednek. Sokkal ideálisabb lenne egy kéziváltós. Az egyetlen, harcra fogható kéziváltós bérautó azonban egy Hyundai H1 kisbusz volt, ami nagyon jó kis jármű, de közel sem ideális tréningautó.
A következő kritérium jó lenne, ha összkerekes lenne, na ez is csak álom mert összkerekes bérautó csak szinte 7 személyes terepjáró automata váltóval. Na ez sem igazi.
Aztán felcsillant az ideális megoldás az összkerekes, kéziváltós (lepkeváltós) problémára. Az etap útvonalon találtunk egy Lamborghini szalont, ahol 4 autó is állt bent... :)

hajo_ha_nem_jo_6

Beugrottunk megnézni a gépeket, bár gyorsan rájöttünk az ideális tréningautótól ez is távol áll. A tulajjal beszélgetve azonban megtudtuk, hogy ez itt egy jól fogyó márka, mert hetente ad el egy új autót (!). 
Mivel a Lambo is a Volkswagen csoport tagja, így meg sem lepődtünk, hogy a szalon másik oldalán közvetlen átjárással egy Skoda szalont találtunk.

hajo_ha_nem_jo_7

Ment tovább a bérautó keresés. A WRC-s pilóták koordinátorai sikerrel jártak és már hétfő délután a szállodájuk előtt álltak a nullkilométeres Hyundai IX35 kis terepjárók. A szivem szakad meg ezekért a gyönyörű autókért, hiszen érzem, jó kis bejáratásuk lesz, ahogy a WRC-s pilóták megtanítják őket járni. Nekünk is sikerült egy Toyota Corolla sedán bérautót szerezni, igaz a bejáratás terhét levették a vállunkról, mert konkrétan 221 ezer kilométert mutat a számlálója.

A pályabejáráson részt vesz a csapat másik pilótája Ott Tanak is, aki ugyan nem indul a versenyen, de a VB-n lehetőség van arra, hogy a pályabejáráson részt vegyél és a következő évre már van egy alap itinere a pályákról. Igaz ezért a lehetőségért is több mint ezer eurót kell fizetniük a rendező részére. 

A pályabejáráson kötelező GPS nyomkövetők sem érkeztek meg, mert ugye ez is a hajón jön. A rendező azért tudott hétfő éjszakára összehozni valami 'hasonló' szerkezetet, amit még kedd reggel majd valahogy befaragunk az ideálistól távol álló 'recce-car'-unkba.

hajo_ha_nem_jo_8

Mivel csak három működőképes (szervizháttérrel rendelkező) versenyautó van itt, így a mai teszt is kicsit kurtára sikeredett. A két Skoda körözött párat és Nasser Al-Attiyah is megmozgatta a Fiestáját, amit a portugál futam után még az előző nap restauráltak a magyar szerelő Petik.

hajo_ha_nem_jo_9

thumb_hajo_ha_nem_jo_11Nasser navigátora régi ismerősként köszöntötte az egész brigádot, hiszen Friciékkel tavaly már bandáztak párszor, Imi is ismerős volt neki onnan, amikor Gallival Mikulásozott. Engem meg a franc tudja, honnan ismer… :)
Első szóra belementek, hogy felrakjam a kamerát és örömmel üdvözöltek minden duenhu Olvasót!
Amíg a videót vágtam, addig Imi írta a blogot…

hajo_ha_nem_jo_12

Hétfőn este a csapat teljesítette a pályabejárási regisztrációt és az adminisztratív átvételt. Minden rendben lezajlott, bár egy-két papír hiányzott, mint az autó forgalmija és a homológlap. Mert ugye ez is a hajón utazik a kamionban…

hajo_ha_nem_jo_13

Hétfő este még egy WRC medical tréningen vett részt Frici és Gabi közösen a többi S -2000 pilótával. A szemléltető gyakorlatokat és legfőképp a lélegeztetést mindenki Gassner navigátorán Katharinán szerette volna bemutatni. Aztán levetítették a WRC medical oktatófilmet, amit a fiúk többször visszatapsoltak, merthogy szerettek volna tanulni. A film komoly: két 100+ Baywatch lány kétrészes fürdőruhában szemlélteti az újraélesztést. A producer a fiúk szerint valami ,,Kovi"… Megpróbálom megszerezni ezt az oktatófilmet, de ahhoz kellene a duen.hu-ra egy 'elmúltam már 18 éves' belépési nyilatkozat.

Eltelt a hétfő, a csapat este a vacsoránál átbeszélte a keddi programot, majd nyugovóra térünk, hogy reggel 7 órakor elkezdhessük a pályabejárást.

A szobában elalvás előtt a TV-t kapcsolgattuk, nem adta ki jól, amikor azt láttuk, hogy a Jordán TV-ben a Titanicot adják… Egyből a hajó jutott eszünkbe…

Ez a hír most jelenik meg 5953. alkalommal
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k