Hajrá Bolonyai!
Balogh Jani aszfaltos győzelme után mesélt a kassai futamról
2012-09-26
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
748783415
Napi oldal:
70253
Jelenleg:
1801
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

hajra_bolonyai_1

Idén végre elérkeztek Balogh Janiék oda, hogy nem csak murván, hanem már aszfalton is bátran és gyorsan teljesítenek. Megvan a kellő összhang gép és ember között, a kitartó és alázatos munka és a türelem, mintegy másfél év után, végre meghozta a várva várt eredményeket.

hajra_bolonyai_7

Hogyan készültetek a legutóbbi versenyetekre?
Sajnos Dani ezen a versenyen családi elfoglaltsága miatt nem lehetett velünk, hiszen Dorka új óvodába ment, és ahogyan ő mondta, néha a prioritások felülírják a történetet.
Ezzel együtt egészséges feszültséggel vártuk a kassai futamot, nagy volt a várakozás, hiszen számomra kérdéses volt még, hogy aszfalton hogyan tudunk helytállni, mert a legutóbbi ilyen talajú versenyen (Mecsek Rallye-n) nem sikerült célba érnünk, akkor még voltak kérdőjelek. Nem tudtuk akkor, hogy a kocsi év eleji erőtlenségből adódott-e a sikertelenség, vagy éppen mi nem voltunk a topon, az én képességeim nem annyira jók-e az aszfalton. A szlovák megmérettetés egészen más volt, mint a hazai ismert pályákon zajló küzdelem, itt fejest ugrottunk az ismeretlenbe. A korlátozott tréning ilyen nehézségű pályákon nem teszi könnyűvé a feladatot, és számomra főként az első napi szakaszok jelentették a kihívást. Mi egy olyan taktikával készültünk a versenyre, hogy az első napot megpróbáljuk túlélni, majd a második napon beleerősítünk, mert azok a gyorsaságik már inkább hasonlítottak aszfaltos versenyre, mint az előzőek, ott már lehetett gyorsan közlekedni. Izgalmakkal teli verseny volt, kijutott mindenből, meggyűlt a bajunk az időjárással is, nehéz pályákon teljesítettünk, melyek előtt még a szlovák és lengyel mezőny is megemelte a kalapját.

Mi adta a pályák nehézségét?
Nem csak vonalvezetésében, hanem jellegében is összetettek voltak. Szűk erdei úton versenyeztünk, ami egyrészt nem volt túl tiszta, másrészt folyamatosan változott. A hétköznapi forgalomban ezeket nem használják, így a verseny során tisztultak, de inkább murvával felszórt utakról beszélhetünk, mint aszfaltról. Minden egyes körben más és más volt a pálya. Az ismeretlen pályákból – és a háromszori tréningezési lehetőségből – adódóan szükség volt a teljes navigátori munkára, mint ahogyan Aradon is megtapasztaltuk azt. Ezúttal Béres Laci barátom kapta feladatul a jobb oldali munkakör betöltését, ő volt a beugró, hiszen Dani nem tudott részt venni ezen a rendezvényen.

hajra_bolonyai_5

Milyen volt a versenyzés?
A verseny krónikája számunkra úgy zajlott, hogy igyekeztünk a lehető legjobb ritmust megtalálni, és ez az elején nem tűnt gyorsnak belülről nézve, pedig talán mégis ez volt a megfelelő, ha az időeredményeket is figyelembe vesszük. Később voltak olyan helyek, ahol tovább tudtunk erősíteni, határozottabban és gyorsabban versenyeztünk, maradt is bennünk tartalék, mégis azt kell mondjam, hogy ez a ritmus talán már kicsit sok volt. Az ominózus ugratós résznél sikerült nekünk is úgy elugratni 185-tel, hogy az utána lévő 100-150 méter a kitérőig kevésnek bizonyult ahhoz, hogy össze tudjam szedni és meg tudjunk állni. A kitérőnél tolatnunk kellett, ami már komoly időveszteséget jelentett. Még ezen a gyorson sikerült egy árokba is beugratnunk, ahol a betonperemen 20-30-40 métert toltuk az autót a kartervédőn, és csak abban reménykedtünk, hogy semmi nem kerül az utunkba, amit a nagy fűtől nem látunk esetleg. A szerencse mellettünk állt, vissza tudtunk jönni az útra, de egy intő jel volt a verseny további részére nézve, hogy itt azért össze kell kapjam magam, nem lehet ész nélkül rohangálni, így gyakorlatilag az elfoglalt pozíciónkat megtartva, beosztva az elején megszerzett előnyünket, „okos versenyzéssel” folytattuk a napot. Mindez elégnek bizonyult, bár voltak apróbb taktikai hibáim, hiszen voltak olyan pályák, ahol kevésbé tudtunk jól teljesíteni (lehet az előnyből adódóan kiestem a ritmusból), de azért a nap végén még sikerült egy húzósat mennünk, ez egy élvezetesnek tűnő gyorsasági volt számunkra, és ez már jó előjelnek bizonyult a másnapi folytatást illetően.

hajra_bolonyai_6

És valóban jól sikerült a másnap?
Az első gyorson még átjöttünk, de a második pályán meleg, száraz körülményekre alkalmas gumijaink ellenére elkezdett cseperegni az eső, ami benn a gyorson már szakadó esőként volt jelen. Sokáig bújtuk az időjárási előrejelzéseket, de a helyi sajátosságokat nem jósolták, mi kicsit elszámoltuk magunkat, így a következő gyorsaságikon óvatos voltam, Tyutyu pedig loholt a nyakunkban, ő azért nem adta fel! Az utolsó kör hosszú gyorsaságija előtt nagyon feszült voltam, tudtam, hogy ott jelentős különbségek alakulhatnak ki. Az volt a legfeszültebb szakasza a versenynek, hogy jó legyen a ritmus, ne kelljen tolatni, ne hibázzunk… hiszen simán össze lehet szedni akkora hátrányt, hogy gyakorlatilag megfordulhatott volna a meccs állása. Sajnos Tyutyuék műszaki problémájából adódóan ez a nagy meccs elmaradt, végül csak minimálist tudott hozni rajtunk, mi pedig a reggeli bátor gumiválasztós taktikánkat biztonsági autózásra cseréltük, mert nem mertünk az időjárással szemben kockáztatni.

hajra_bolonyai_3

Mit hozott a verseny vége?
Idén először próbáltam koncentrálni a Power Stage pontozásra, és ezúttal az utolsó pályán egy nyugodt, gyors autózással megnyertük a kategóriánkat, így plusz pontokkal gazdagítottuk az év elején még elég rosszul álló, de mára már egészen normálisan alakuló ponttáblázatunkat. Mindhárom bajnokságban jól szerepeltünk, az ORB-ben az abszolút negyedik helyet szereztük meg, kategóriánkban pedig az első hely lett újra a miénk! Nagyon jó eredményként értékeljük, nagyon örülünk, hogy talán mégis van esélyünk arra, hogy ott tudjunk lenni, ahová vártuk magunkat, és amiért már nagyon sokat dolgozunk!
A nemzetközi mezőnyben – 3 ország mezőnyében – nem volt gyenge a felhozatal, de számunkra szerencsére jól alakult a verseny. Voltak olyan helyek, ahol nem mi voltunk a leggyorsabbak, de végül mi értünk be először a célba! Ez egy raliverseny, itt azért valamilyen szinten stabilan is kell tudni menni. A jövőre nézve pedig mindenképp bizakodásra ad okot, nagyon kellett már ez a pozitív élmény! Az aradit is úgy láttuk, hogy az is egy pozitív élmény volt, hiszen a helyiekkel is tudtuk tartani a lépést, de ez egy igazán nagy plusz, hogy aszfalton is – hellyel-közzel – sínen vagyunk! Nem akarok telhetetlen lenni és nem akarok átesni a ló túloldalára, de úgy érzem, hogy képesek vagyunk a fejlődésre, a gyorsulásra, és egyébként meg tök jó ránézni a két kupára itt a nappaliban… :-)

hajra_bolonyai_2

Baranya Kupa?
Vannak céljaink továbbra is, év végén szeretnénk a kategóriánkban a dobogón végezni, és még ha nem is erre helyezzük a fő hangsúlyt, szép befejezése lehetne az évnek. Szeretnénk tovább folytatni azt a munkát, ami már oly sok kudarccal is járt, de ami most mégis kezd pozitív irányba indulni, a záró futam pedig egy igazi megmérettetés lesz számunkra, hogy vajon a továbbiakban is ilyen gyorsak tudunk-e maradni? Ha pedig tudunk, akkor remélhetőleg tudunk köszörülni azon a csorbán is, amit év elején szenvedtünk el a bajnokság szempontjából. Szeretnénk, ha fel tudnánk tenni az „i”-re egy kicsi pontocskát, hogy azért mégiscsak csináltunk valamit az idén! Tudom, hogy még mindig kell bátorodnom az aszfalton, de annak örülök, hogy már kellő összhangban érzem magam az autóval ezen a talajtípuson is, és ezt már régen nem mondtam! Mindig voltak kétségeim, hogy mi a jó beállítás, mi az, ami nekem jó aszfalton, és ezt az összhangot nehezebb megtalálni itt, mint murván. Nem mondhatom, hogy ez az a pont, amikor már csak rajtam múlik, hogy mikor bátorodom meg, és nyilván nem szeretnék egy újabb „pofonládát feszegetni”, mert annak nem lesz jó vége, de most már nincs akkora hátrány, ami miatt az embernek agyalnia kell, hogy akkor hogyan kellene ezt másként. Most jön az, hogy még tudunk kicsit gyorsulni.

hajra_bolonyai_4

Komlón már Danival?
thumb_hajra_bolonyai_8Igen, ott már újra együtt támadunk! Lélekben azért velünk volt Ő is, és az eredményeinket is figyelte folyamatosan, sőt telefonon koordinálta az eseményeket. Kislánya, - Dorka -, nagy szurkolónk, tőle ered a „Hajrá Bolonyai!” bíztatás, ami jó párszor elhangzott náluk odahaza a verseny során. Ebben a sok munkában megkapta Dani is a maga részét, főképp a negatív adagból, és nekem ez egy elég komoly hiányérzet volt, hogy ő ebben a sikerben nem tudott személyesen részt venni, de majd igyekszem Baranya Kupán kárpótolni őt!

Ez a hír most jelenik meg 3347. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k