Hajrá Bolonyai!
Balogh Jani aszfaltos győzelme után mesélt a kassai futamról
2012-09-26
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
776200672
Napi oldal:
27709
Jelenleg:
1302
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

hajra_bolonyai_1

Idén végre elérkeztek Balogh Janiék oda, hogy nem csak murván, hanem már aszfalton is bátran és gyorsan teljesítenek. Megvan a kellő összhang gép és ember között, a kitartó és alázatos munka és a türelem, mintegy másfél év után, végre meghozta a várva várt eredményeket.

hajra_bolonyai_7

Hogyan készültetek a legutóbbi versenyetekre?
Sajnos Dani ezen a versenyen családi elfoglaltsága miatt nem lehetett velünk, hiszen Dorka új óvodába ment, és ahogyan ő mondta, néha a prioritások felülírják a történetet.
Ezzel együtt egészséges feszültséggel vártuk a kassai futamot, nagy volt a várakozás, hiszen számomra kérdéses volt még, hogy aszfalton hogyan tudunk helytállni, mert a legutóbbi ilyen talajú versenyen (Mecsek Rallye-n) nem sikerült célba érnünk, akkor még voltak kérdőjelek. Nem tudtuk akkor, hogy a kocsi év eleji erőtlenségből adódott-e a sikertelenség, vagy éppen mi nem voltunk a topon, az én képességeim nem annyira jók-e az aszfalton. A szlovák megmérettetés egészen más volt, mint a hazai ismert pályákon zajló küzdelem, itt fejest ugrottunk az ismeretlenbe. A korlátozott tréning ilyen nehézségű pályákon nem teszi könnyűvé a feladatot, és számomra főként az első napi szakaszok jelentették a kihívást. Mi egy olyan taktikával készültünk a versenyre, hogy az első napot megpróbáljuk túlélni, majd a második napon beleerősítünk, mert azok a gyorsaságik már inkább hasonlítottak aszfaltos versenyre, mint az előzőek, ott már lehetett gyorsan közlekedni. Izgalmakkal teli verseny volt, kijutott mindenből, meggyűlt a bajunk az időjárással is, nehéz pályákon teljesítettünk, melyek előtt még a szlovák és lengyel mezőny is megemelte a kalapját.

Mi adta a pályák nehézségét?
Nem csak vonalvezetésében, hanem jellegében is összetettek voltak. Szűk erdei úton versenyeztünk, ami egyrészt nem volt túl tiszta, másrészt folyamatosan változott. A hétköznapi forgalomban ezeket nem használják, így a verseny során tisztultak, de inkább murvával felszórt utakról beszélhetünk, mint aszfaltról. Minden egyes körben más és más volt a pálya. Az ismeretlen pályákból – és a háromszori tréningezési lehetőségből – adódóan szükség volt a teljes navigátori munkára, mint ahogyan Aradon is megtapasztaltuk azt. Ezúttal Béres Laci barátom kapta feladatul a jobb oldali munkakör betöltését, ő volt a beugró, hiszen Dani nem tudott részt venni ezen a rendezvényen.

hajra_bolonyai_5

Milyen volt a versenyzés?
A verseny krónikája számunkra úgy zajlott, hogy igyekeztünk a lehető legjobb ritmust megtalálni, és ez az elején nem tűnt gyorsnak belülről nézve, pedig talán mégis ez volt a megfelelő, ha az időeredményeket is figyelembe vesszük. Később voltak olyan helyek, ahol tovább tudtunk erősíteni, határozottabban és gyorsabban versenyeztünk, maradt is bennünk tartalék, mégis azt kell mondjam, hogy ez a ritmus talán már kicsit sok volt. Az ominózus ugratós résznél sikerült nekünk is úgy elugratni 185-tel, hogy az utána lévő 100-150 méter a kitérőig kevésnek bizonyult ahhoz, hogy össze tudjam szedni és meg tudjunk állni. A kitérőnél tolatnunk kellett, ami már komoly időveszteséget jelentett. Még ezen a gyorson sikerült egy árokba is beugratnunk, ahol a betonperemen 20-30-40 métert toltuk az autót a kartervédőn, és csak abban reménykedtünk, hogy semmi nem kerül az utunkba, amit a nagy fűtől nem látunk esetleg. A szerencse mellettünk állt, vissza tudtunk jönni az útra, de egy intő jel volt a verseny további részére nézve, hogy itt azért össze kell kapjam magam, nem lehet ész nélkül rohangálni, így gyakorlatilag az elfoglalt pozíciónkat megtartva, beosztva az elején megszerzett előnyünket, „okos versenyzéssel” folytattuk a napot. Mindez elégnek bizonyult, bár voltak apróbb taktikai hibáim, hiszen voltak olyan pályák, ahol kevésbé tudtunk jól teljesíteni (lehet az előnyből adódóan kiestem a ritmusból), de azért a nap végén még sikerült egy húzósat mennünk, ez egy élvezetesnek tűnő gyorsasági volt számunkra, és ez már jó előjelnek bizonyult a másnapi folytatást illetően.

hajra_bolonyai_6

És valóban jól sikerült a másnap?
Az első gyorson még átjöttünk, de a második pályán meleg, száraz körülményekre alkalmas gumijaink ellenére elkezdett cseperegni az eső, ami benn a gyorson már szakadó esőként volt jelen. Sokáig bújtuk az időjárási előrejelzéseket, de a helyi sajátosságokat nem jósolták, mi kicsit elszámoltuk magunkat, így a következő gyorsaságikon óvatos voltam, Tyutyu pedig loholt a nyakunkban, ő azért nem adta fel! Az utolsó kör hosszú gyorsaságija előtt nagyon feszült voltam, tudtam, hogy ott jelentős különbségek alakulhatnak ki. Az volt a legfeszültebb szakasza a versenynek, hogy jó legyen a ritmus, ne kelljen tolatni, ne hibázzunk… hiszen simán össze lehet szedni akkora hátrányt, hogy gyakorlatilag megfordulhatott volna a meccs állása. Sajnos Tyutyuék műszaki problémájából adódóan ez a nagy meccs elmaradt, végül csak minimálist tudott hozni rajtunk, mi pedig a reggeli bátor gumiválasztós taktikánkat biztonsági autózásra cseréltük, mert nem mertünk az időjárással szemben kockáztatni.

hajra_bolonyai_3

Mit hozott a verseny vége?
Idén először próbáltam koncentrálni a Power Stage pontozásra, és ezúttal az utolsó pályán egy nyugodt, gyors autózással megnyertük a kategóriánkat, így plusz pontokkal gazdagítottuk az év elején még elég rosszul álló, de mára már egészen normálisan alakuló ponttáblázatunkat. Mindhárom bajnokságban jól szerepeltünk, az ORB-ben az abszolút negyedik helyet szereztük meg, kategóriánkban pedig az első hely lett újra a miénk! Nagyon jó eredményként értékeljük, nagyon örülünk, hogy talán mégis van esélyünk arra, hogy ott tudjunk lenni, ahová vártuk magunkat, és amiért már nagyon sokat dolgozunk!
A nemzetközi mezőnyben – 3 ország mezőnyében – nem volt gyenge a felhozatal, de számunkra szerencsére jól alakult a verseny. Voltak olyan helyek, ahol nem mi voltunk a leggyorsabbak, de végül mi értünk be először a célba! Ez egy raliverseny, itt azért valamilyen szinten stabilan is kell tudni menni. A jövőre nézve pedig mindenképp bizakodásra ad okot, nagyon kellett már ez a pozitív élmény! Az aradit is úgy láttuk, hogy az is egy pozitív élmény volt, hiszen a helyiekkel is tudtuk tartani a lépést, de ez egy igazán nagy plusz, hogy aszfalton is – hellyel-közzel – sínen vagyunk! Nem akarok telhetetlen lenni és nem akarok átesni a ló túloldalára, de úgy érzem, hogy képesek vagyunk a fejlődésre, a gyorsulásra, és egyébként meg tök jó ránézni a két kupára itt a nappaliban… :-)

hajra_bolonyai_2

Baranya Kupa?
Vannak céljaink továbbra is, év végén szeretnénk a kategóriánkban a dobogón végezni, és még ha nem is erre helyezzük a fő hangsúlyt, szép befejezése lehetne az évnek. Szeretnénk tovább folytatni azt a munkát, ami már oly sok kudarccal is járt, de ami most mégis kezd pozitív irányba indulni, a záró futam pedig egy igazi megmérettetés lesz számunkra, hogy vajon a továbbiakban is ilyen gyorsak tudunk-e maradni? Ha pedig tudunk, akkor remélhetőleg tudunk köszörülni azon a csorbán is, amit év elején szenvedtünk el a bajnokság szempontjából. Szeretnénk, ha fel tudnánk tenni az „i”-re egy kicsi pontocskát, hogy azért mégiscsak csináltunk valamit az idén! Tudom, hogy még mindig kell bátorodnom az aszfalton, de annak örülök, hogy már kellő összhangban érzem magam az autóval ezen a talajtípuson is, és ezt már régen nem mondtam! Mindig voltak kétségeim, hogy mi a jó beállítás, mi az, ami nekem jó aszfalton, és ezt az összhangot nehezebb megtalálni itt, mint murván. Nem mondhatom, hogy ez az a pont, amikor már csak rajtam múlik, hogy mikor bátorodom meg, és nyilván nem szeretnék egy újabb „pofonládát feszegetni”, mert annak nem lesz jó vége, de most már nincs akkora hátrány, ami miatt az embernek agyalnia kell, hogy akkor hogyan kellene ezt másként. Most jön az, hogy még tudunk kicsit gyorsulni.

hajra_bolonyai_4

Komlón már Danival?
thumb_hajra_bolonyai_8Igen, ott már újra együtt támadunk! Lélekben azért velünk volt Ő is, és az eredményeinket is figyelte folyamatosan, sőt telefonon koordinálta az eseményeket. Kislánya, - Dorka -, nagy szurkolónk, tőle ered a „Hajrá Bolonyai!” bíztatás, ami jó párszor elhangzott náluk odahaza a verseny során. Ebben a sok munkában megkapta Dani is a maga részét, főképp a negatív adagból, és nekem ez egy elég komoly hiányérzet volt, hogy ő ebben a sikerben nem tudott személyesen részt venni, de majd igyekszem Baranya Kupán kárpótolni őt!

Ez a hír most jelenik meg 3437. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k